Výměna oleje v převodovce
Moderátor: Moderators General
Výměna oleje v převodovce
Mám GS3 1,6DCi manual a rád bych si s jarní výměnou oleje v motoru vyměnil i olej v převodovce.
Beru že to není složitej úkon, ale ještě jsem to u svýho trojkovýho Scenica nedělal - tak bych se rád poptal na nějaký tipy zkušenosti kdo již dělal - co jde dobře co špatně, co si ohlídat.
Trochu se mi nechce do sundavání podběhu abych se dostal k napouštěcímu šroubu (tak snad to půjde dobře).
Děkuji G.
Beru že to není složitej úkon, ale ještě jsem to u svýho trojkovýho Scenica nedělal - tak bych se rád poptal na nějaký tipy zkušenosti kdo již dělal - co jde dobře co špatně, co si ohlídat.
Trochu se mi nechce do sundavání podběhu abych se dostal k napouštěcímu šroubu (tak snad to půjde dobře).
Děkuji G.
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
-
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Výměna oleje v převodovce
Nezapoměňte, že převodový olej má být originální olej do převodovky ND4 je TRANSELF TRJ 75W80 nebo NFJ 75W80.
A vřele doporučuji měnit olej v převodovce každých 60 000 km (obecně bez ohledu na značku vozu či motor). Převodovce samotné to jen pomůže, obzvlášť v našem případě, kdy není ND4 zrovna dvakrát dimenzovaná a trápit jí celoživotně jedním oleje jí moc neprospěje.
A vřele doporučuji měnit olej v převodovce každých 60 000 km (obecně bez ohledu na značku vozu či motor). Převodovce samotné to jen pomůže, obzvlášť v našem případě, kdy není ND4 zrovna dvakrát dimenzovaná a trápit jí celoživotně jedním oleje jí moc neprospěje.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
Re: Výměna oleje v převodovce
Po 60 000 meniť v manuály je zbytočné, ale je to každého vec. Ešte po cca 100 000km ok, ale 60 je zbytočné. Ešte po 5-6 rokoch áno. Problém je ale v tom, že sa majitelia menia a na prevodovku každý kasle a je jedno či ma auto 10 rokov alebo 200 000km. Dokonca aj pri výmene spojky chcú dať spať starý olej.
-
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Výměna oleje v převodovce
Proto píšu, že doporučuji. Není to nařízení, každý ať dělá na svém autě co chce.
Pokud to auto chce mít člověk "na furt" jako já, tedy že jej nemám zájem prodat (a že by se zájemci našli), protože moji péči po dobu mého vlastnictví nikdo při prodeji finančně neocení. Je proto pro auto i pro mě lepší, aby auto dožilo u mě a věru špatně se u mě fakt nemá:-)
A pak mi přijde fajn měnit olej klidně po 60 tkm (s přihlédnutím k tomu, že po 100 tkm. je to ještě v normě).
Pokud to auto chce mít člověk "na furt" jako já, tedy že jej nemám zájem prodat (a že by se zájemci našli), protože moji péči po dobu mého vlastnictví nikdo při prodeji finančně neocení. Je proto pro auto i pro mě lepší, aby auto dožilo u mě a věru špatně se u mě fakt nemá:-)
A pak mi přijde fajn měnit olej klidně po 60 tkm (s přihlédnutím k tomu, že po 100 tkm. je to ještě v normě).
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
Re: Výměna oleje v převodovce
Děkuji. Měl jsem starýho jedničkovýho scenica kdy mě v zimě převodovka vypekla. Mel jsem tam "doživotní" náplň jak všichni zkušeně tvrdili. Při opravě se rovnou měnil i olej a ten rozdíl v řazení byl dost znatelný. Takže po této zkušenosti pár stovek za olej mi stojí za to to udělat. Ale beru že ten kdo auto snadno nabyl toto neřeší a pak to prodá a koupí si další. Já jsem holt "pupínek" a o auto se staram protože vim jak pomalu se na něj šetří
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
-
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Výměna oleje v převodovce
Pokud je doporučenýolej NFJ 75W80, tak je lepší alternativa NFP 75W80, má větší odolnost na střih a tlak. Měním olej též a kombinuju 250ml lahvičku Militec a doplnění olejem na předepsané množství. Převodovky mě vždy řadili "jedním" prstem.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Výměna oleje v převodovce
Ja radim dlani, pouze k zpatecce pridavam jeste ukazovacek a prostrednicek. Prstem jsem to jeste nezkousel.
Asi proto si nevsimnu tuhe zareni.
Asi proto si nevsimnu tuhe zareni.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Výměna oleje v převodovce
Tak jsem provedl výměnu. Musím všem sdělit že jde o banální úkon, napouštěcí šroub (plastová šroubovací zátka s křidélky) a i výpustní šroub jsou přístupné pohodlně zespodu auta, není třeba demontovat podběhy apod. - stačí jen krycí plast motoru - takže jde o banální operaci a netřeba se toho obávat. Po výměně se řazení krásně zjemnilo, kvalty tam padaj samy - tedy za mě to rozhodně má cenu - zvlášt po větších desítkách tisíc km.
Docela by mě zajímalo kolik si za takovej "úkon" účtuje orig. servis.
Mám mít u 1,6DCi manuál převodovku ND4 kde by mělo být 1,8L oleje. Olej jsem nalil ale už při 1,7L mi začal olej téci ven napouštěcím šroubem. Máte někdo podobnou zkušenost ? Vešlo se Vám tam více ? Mohl bych auto přizvednou a tu 1 desetinu tam nalejt navrch kdyby bylo zapotřebí, ale zajímalo by mě jak jste na tom Vy.....prý se to nemá přelít no......
Docela by mě zajímalo kolik si za takovej "úkon" účtuje orig. servis.
Mám mít u 1,6DCi manuál převodovku ND4 kde by mělo být 1,8L oleje. Olej jsem nalil ale už při 1,7L mi začal olej téci ven napouštěcím šroubem. Máte někdo podobnou zkušenost ? Vešlo se Vám tam více ? Mohl bych auto přizvednou a tu 1 desetinu tam nalejt navrch kdyby bylo zapotřebí, ale zajímalo by mě jak jste na tom Vy.....prý se to nemá přelít no......
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Výměna oleje v převodovce
Vždy tam trochu oleje zůstává v "záhybech" převodovky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Výměna oleje v převodovce
Je nejaka dlhsia prevodovka v S3 co pasuje na 1.6 DCi?
50tka totiz znamena nieco medzi 3. a 4. stupnom, 130tka zas toci motor o nieco viac, nez si myslim, ze by bol ideal.
50tka totiz znamena nieco medzi 3. a 4. stupnom, 130tka zas toci motor o nieco viac, nez si myslim, ze by bol ideal.
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
-
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Výměna oleje v převodovce
Rychlostí do 56 km/h tachometrově jezdím vždy na trojku. Jen brnknu na plyn a auto hned jede. Na čtyřku je to dunění, trápení, úplná mrtvola.
dCi 96 kW pod 1800 ot. doslova nejede.
Ukazatel aktuální spotřeby (mimochodem nejlepší co jsem kdy ve všech autech viděl) mi dává za pravdu a průměrná dlouhodobá spotřeba taky.
Po městě s 1,6 dCi vždy za 3 (ostatně třeba 1,5 dCi ještě bez AdBlue se na čtyřku po městě taky nesune zrovna dvakrát dobře).
Ono by se dalo říct, že u naftových Renaultů i Dacií platí, že po městě se jezdí za 3.
dCi 96 kW pod 1800 ot. doslova nejede.
Ukazatel aktuální spotřeby (mimochodem nejlepší co jsem kdy ve všech autech viděl) mi dává za pravdu a průměrná dlouhodobá spotřeba taky.
Po městě s 1,6 dCi vždy za 3 (ostatně třeba 1,5 dCi ještě bez AdBlue se na čtyřku po městě taky nesune zrovna dvakrát dobře).
Ono by se dalo říct, že u naftových Renaultů i Dacií platí, že po městě se jezdí za 3.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Výměna oleje v převodovce
Otáčky pod 2 tis. je trápení ojničních ložisek, které se vrátí jako bumerang. Na 1500 ot. je tlak oleje na technickém minimu.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Výměna oleje v převodovce
Pri 130 nejakych 2300 ot/min je celkom dost, uz to je mimo zeleneho. 10% dole by to znieslo v pohode.
U mna je podiel dialnice cca 70% a mozno viac. Preto nad tym premyslam.
Pri 110 toci motor asi 2000, co je pekne a aj usporne a aj turbo rychlo zabera. 2300 otacok uz je dost vela, na spotrebe je to rozdiel viac nez liter.
Nechapte to ako daky tuning, len proste u mna maju dialnice drtivu prevahu. Rocne urobim asi 50 000 km.
U mna je podiel dialnice cca 70% a mozno viac. Preto nad tym premyslam.
Pri 110 toci motor asi 2000, co je pekne a aj usporne a aj turbo rychlo zabera. 2300 otacok uz je dost vela, na spotrebe je to rozdiel viac nez liter.
Nechapte to ako daky tuning, len proste u mna maju dialnice drtivu prevahu. Rocne urobim asi 50 000 km.
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Výměna oleje v převodovce
1.9 dCi má úplně stejné otáčky 2000 ot/min při 110 km/h. Nebojím se točit 4000 i více, mám modifikovanou mapu dle BMW 530d, které má úplně stejnou motorovou jednotku EDC15. U Renaultu pokles točivého momentu už od 3500 ot/min a po 4000 ot/min hned fading, po modifikaci točí a táhne do 4500 ot/min a fading na 4750 ot/min. Prostě původně průměr pro důchodce a po modifikaci už trochu sportovní projev.
Na zeleninu kašli, důležitější je souznění s rytmem a to že to pápne o půl litru více bych neřešil. Nekoukej v autobusu na otáčkoměr, to je trochu jiná liga, cca 11 litrů objem a 6 hrnků.
Na zeleninu kašli, důležitější je souznění s rytmem a to že to pápne o půl litru více bych neřešil. Nekoukej v autobusu na otáčkoměr, to je trochu jiná liga, cca 11 litrů objem a 6 hrnků.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů