Emise - vytáčení motoru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Emise - vytáčení motoru

Příspěvek od Geox » pon čer 17, 2019 13:52

Tak jsem dnes poprvé od nákupu funglovky jel se svou opečovávanou a šetřenou 1,6DCi na emise. To co tam borec předváděl mě dostalo. 6x auto vytáčel stylem plyn až na zem co to dá a tam to pár vteřin držel. A to se mě ptal na řemen (nevěděl že je tam řetěz) kolik mám najeto - asi aby to nedosral úplně. Motor po takovym tyjátru zní jinak - při zvýšení otáček při záběru je slyšet něco mezi bzučením/pískáním co tam před timhle nebylo, takže si myslim že se tam něco oběhalo více než by se běžným provozem stalo (není to moc ale já to jako majitel poznam). Taky už máte tuhle výtečnou zkušenost za sebou ? A co na to říkáte, jaké máte poznatky jak to svědčí motorům.....
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Emise - vytáčení motoru

Příspěvek od krt.ecek » pon čer 17, 2019 14:06

Je jedno jak to svědčí motorům, než začneš něco kritizovat, tak by jsi si měl nastudovat postup emisí dle zákonahttps://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Min ... 8.pdf.aspx strana 28

"8. Měření kouřivosti volnou akcelerací. Akcelerační pedál rychle sešlápneme do maximální
polohy (avšak bez kick-downu) a držíme jej v této poloze, dokud není dosaženo tolerančního
pásma referenčních otáček (omezovače). Jakmile je dosaženo tolerančního pásma
referenčních otáček, je možné akcelerační pedál okamžitě uvolnit. Výsledná hodnota
kouřivosti je nejvyšší zaznamenaná hodnota kouřivosti během akcelerace."

Jinými slovy udělali vše správně a ještě jsou tam počty, proplachy atd. dle toho že to dělali 6x tak pravděpodobně udělali více proplachů, protože to měřilo špatné hodnoty.... nemusel to dělat, mohl tě z emisí vyhodit...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: Emise - vytáčení motoru

Příspěvek od Geox » pon čer 17, 2019 14:22

No tak to mě úplně uklidnilo když je to dle zákona. To jsem řešil úplně nejvíc. Ale teď už jsem klidnej, a když je to v zákoně tak rozhodně není kritika na místě, protože ty chytrý lidi nahoře plodí jen 100% perly. Kdyby v zákoně bylo točit do maxima dokud se něco neprdne/neshoří, tak koukam že by se našlo x lidí co to budou obhajovat.....
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Emise - vytáčení motoru

Příspěvek od krt.ecek » pon čer 17, 2019 15:00

neříkám, že je třeba to obhajovat, ale že je to zbytečná diskuze, z tvého popisu "To co tam borec předváděl mě dostalo.", "asi aby to nedosral úplněů, "Taky už máte tuhle výtečnou zkušenost za sebou ? " dává jasně najevo, že útočíš na člověka, co to dělal, on udělal vše co měl... mimochodem, tento postup je schválen výrobcem vozidla, takže by to mělo zvládnout a pokud to nezvládne, tak není v pořádku... Tento postup motoru, který je OK nemůže uškodit, proto je třeba mít také motor zahřátý, když se měří emise, aby se tyto věci mohli zkoušet... postup je jasně daný, přečti si celé PDF co jsem přiložil...

Já jen napsal, že z pohledu emisí je jedno co si myslíme o škodlivosti vůči motoru a upřímně, pokud je motor OK, zahřátý atd. tak jsem přesvědčen, že mu to nemůže škodit...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Emise - vytáčení motoru

Příspěvek od EfineSS » pon čer 17, 2019 20:10

No, možná to není na pohled úplně příjemný pohled, ale pokud je motor v pořádku, tak jej to nemá jak poškodit.

Věř, že "opečovávaní" a "šetření" motoru v podobě jeho podtáčení je pro motor mnohem horší.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1317
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Emise - vytáčení motoru

Příspěvek od Renaulťák » úte čer 18, 2019 08:48

Motor je postaveny tak, ze vytoceni na omezovac mu ublizit nemuze, od toho je tam ten omezovac a ma jeste rezervu. To ze ho tocil sestkrat, bude nejspis tvoje chyba. Ja pred merenim motor po zahrati na par km poradne protahnu. Nenechavam to az na technika na STK. Byl jsem pred mesicem a nameril na prvni pokus.
Autu neublizi kdyz jezdi na spodnim limitu a kombineje se i se sviznou jizdou blizke maximu. Kdyz motor jezdi stale na doraz, tak se ustve. Naopak, kdyz se jezdi na minimu, tak se zanese a zlenivi. Stridani rezimu jizdy vsem novym motorrum svedci.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Emise - vytáčení motoru

Příspěvek od kadliiik » úte čer 18, 2019 09:49

Na tohle téma byl kdysi i pěkný článek, snad ve světě motorů nebo nečem takovém. Rozzlobený majitel auta po emisích psal do redakce, zda je normální, že mu tam takhle "huntovali" auto :-D Bylo tam pak pěkně vysvětleno jak se emise měří. A taky, že když někdo nezdí 2 roky stylem, že nepřekročí 2000 otáček a šetří si saze ve výfuku, tak pak ho při prošlápnutí plynu na emise buď rovnou vyhodí anebo budou hodní, ale budou muset měřit několikrát, než je vyfoukají. Jinak jak už tu píšou ostatní, když už někomu vadí z nějakého důvodu, když musí dát víc jak 2000 otáček, tak aspoň před těmi emisemi je potřeba zatnout zuby a auto pořádně protáhnout, pak to bude cajk napoprvé.

Já osobně, když mám před sebou nějakou pěknou volnou okresku a jsem v autě sám, tak si rád začnu podřazovat a točit to k omezovači. Po kodrcání ve městě taková jízda motoru jen prospěje. Když se nedaří ho jednou za čas takto protáhnout, tak mu podřadím i na dálnici, když i benzín dnes při 130 km/h točí jen 2700 ot/min (což pro normální cestování beru určitě jako velkou výhodu).
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: Emise - vytáčení motoru

Příspěvek od Geox » úte čer 18, 2019 14:27

No byl jsem trochu v emocích. Je mi jasný že dělaj co mají nařízeno. A překvapilo mě to, protože auto nešudlám pod 2000 otáček. Jezdím běžně v rozsahu 2000-3700,ale přes 5000 mi přišlo extrém. Ještě žejsem si auto delší jízdou před pěkně prohřál, ten týpek by žádnou teplotu neřešil a klidně by točil i studený, to se vsadim. A do toho se choval arogantně, mýho vymazlenýho scenic nazval hned na uvítanou kýblem, no prostě pán světa na pěst. Už jsem to minule pozoroval ale jak jsem měl s novym autem ty 4 roky pauzu tak jsem na to nějak pozapomněl, že asi lépe někam jinam kde člověka vnímají jako zákazníka a ne jako otravnej hmyz. Celkem jsem na emicích a STK strávil přes tři hodiny čekání ve vedru, což mě taky náladu nezvedlo (hlavně že se musíte objednávat na hodinu). Tak jsem z toho byl celkově nasranej a to vytáčení mě dorazilo. I přes to vše si nemyslim že vytáčení na omezovač má nějaký smysl....a v kontextu soudobé mašinerie ekofašismu už vůbec ne.
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Emise - vytáčení motoru

Příspěvek od kadliiik » úte čer 18, 2019 15:11

Jo tak jedna věc je dělat co je nařízeno a druhá chovat se u toho jak dement. Někteří lidi jsou zkrátka "napřesdržku". Nastěstí STKáček je dost, tak holt příště jinam. Já byl osobně na STK s autem jen jednou, jinak mi vždy STK vyšlo zároveň se serviskou, takže jsem to nechal zařídit servis, ať už značkový či neznačkový.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Emise - vytáčení motoru

Příspěvek od krt.ecek » úte čer 18, 2019 15:38

Geox píše:
úte čer 18, 2019 14:27
Ještě žejsem si auto delší jízdou před pěkně prohřál, ten týpek by žádnou teplotu neřešil a klidně by točil i studený, to se vsadim.
tak to by jsi prohrál, jelikož při měření je napíchnuto na diagnostiku a ten software je nepustí měřit, dokud není určitá teplota...

Jne tak pro info, u nás na stk jsou všude cedule nevipínat před měřením motor.... platí to asi pro benzíny, ale jednou tam takhle kamarád vypl motor při čekání ve frontě a po připojení na diag ho poslali na projížďku, aby měl ohřátou lambda....

Přečti si ten dokument co jsem dal na začátku, hodně ti vysvětlí :P

a vytáčet naftu do omezovače má smysl, je to přesně definovaný stav pro měření.... cokoliv jiného může technik ovlivnit a měření by nebylo spravedlivé
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 23 hostů