Senzor tlaku

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Sealentertainment
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte kvě 14, 2019 17:14

Senzor tlaku

Příspěvek od Sealentertainment » úte kvě 14, 2019 17:22

Ahojte, mam problem s mojim Scenicom.

Po prezuti so zimnych na letne mi nechce nacitat tlak v pneu.

Mam 2 sady na diskoch, kazda sada ma snimace tlaku. Obidve sady som uz pouzival a vzdy som musel do Renaultu aby mi to cez PC nahodili.

Nie je nejaky sposob ako nechodit kazdu vymenu do Renaultu kvoli senzorom? Vyskusal som to vyresetovat, chvilu sa palubny pc tvaril ze navitava a potom vyhodil hlasku ze ich nenacital.

Neviete niekto prosim co s tym?

Obrázek

Tomo1
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon pro 31, 2018 12:15

Re: Senzor tlaku

Příspěvek od Tomo1 » čtv kvě 23, 2019 14:18

Mám GSIII r.v. 2015 a po druhém přehození kol jsem řešil stejný problém - šel jsem to dokonce reklamovat do Renault servisu, kde mi provedli překodování ventilků TPMS v jednotce UCH při první (podzimní) výměně kol, protože jsem je tehdy žádal o zanesení kodu TPMS jako 2. (zimní) sady. Sice mi na jaře tu letní sadu v rámci servisu zdarma překodovali zpět, ale tvrdili, že u mého modelu není možné naprogramovat 2 sady (letní-zimní) pneumatik. Protože jsem měl k dispozici manuály ke starším modelům (GSII od r. 2006), kde je výslovně uvedeno, že lze naprogramovat 2 sady, rozlítilo mě to natolik, že jsem si koupil CLIP - a zjistil jsem, že mají pravdu. Skutečně, při aktivaci povelu SC002 "Načtení kódů čtyř ventilů" se na mém modelu již nenabízí volba letní-zimní sada kol. Vždy se zapíše aktuální sada a ta stará se tím vymaže z paměti. Vysvětluji si to tak, že od roku 2014 je v EU povinnost mít v nových autech funkční systém monitoringu tlaku, a protože při prohazování kol dochází k záměně jejich pozic a systém TPMS v Renaultu to nepozná (má jeden přijímač, pozice kol udává dle naprogramování v UCH), tzn. udával by chybné pozice a byl by formálně vzato nefuknční, je nutné při každé výměně kol provést přeprogramování v UCH. Proto z hlediska výrobce nedává smysl ponechávat v paměti UCH dvě sady kol. Do Renaultu s tím jezdit nemusíte, umějí to přeprogramovat univerzálními přístroji v každém lepším pneuservisu nebo autoservisu, ale ty 3 stovky za to zaplatíte.... Nebo se smíříte s tím, že pro jednu sadu kol vám bude svítit porucha na palubní desce. Nebo si pořiďte CLIP...

Tomo1
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon pro 31, 2018 12:15

Re: Senzor tlaku

Příspěvek od Tomo1 » čtv kvě 23, 2019 15:26

Napadla mě ještě jedna možnost - existují univerzální TPMS (např. zn. CUB), které jsou programovatelné. Tzn. přístroj načte kody stávajících originálních ventilků a naprogramuje podle nich druhou sadu, tzv. klony. Ventilky na letní i zimní sadě kol potom emitují identické kódy a jednotka UCH vůbec nepozná, že k nějaké výměně došlo. Můžete libovolně prohazovat i pozice, musíte si ale pamatovat, kde kterré kolo původně bylo, protože UCH to nepozná a ukazuje potom chybně pozici defektního kola.
Univerzální ventilky jsou o něco dražší (cca 1200 Kč/ks), ale při nákupu nové sady kol by se investice do nich během živostnosti sady určitě zaplatila.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host