Kolísání otáček a chípnutí
Moderátor: Moderators General
Kolísání otáček a chípnutí
Ahoj Renaulťáci,
pročítal jsem už hodně diskuzí, ale zkusím se zeptat, jestli někdo neměl zkušenost.
Megane 1.6 16V 74kW
1. Přijdu ráno do auta, nastartuju, otáčky v pohodě kolem 900, po chvilce ještě mírně klesnou, když okamžitě vyjedu, auto při akceleraci před přeřazením škube a jakoby vynechává, dělá to jen ze 2 na 3 stupeň, pak už v pohodě.
2. Jedu na benzínku, auto je zahřátý, vypnu motor a natankuju, pak vlezu do auta, nastartuju a otáčky klesnou na cca 550, někdy klesnou ještě víc a auto chcípne, pokud chci nastartovat znova, nechytne to, jen to točí. Stává se to i jinde, prostě vlezu do auta který chvíli stálo a bylo předtím zahřátý a otáčky ze začátku klesají na těch 550 a postupně vylezou na normální hodnotu. Pokud ale nepočkám dokud ty otáčky nevylezou a s autem vyjedu, zařadím například zpátečku, vycouvám na silnici, vyřadím a se stále sešlápnutou spojkou chci zařadit 1, ale auto během vyřazení chcíplo, mačkám tlačítko, ale nechytá, opět pouze točí startér ale prostě nic, musím vytáhnout kartu, znovu zandat, počkat a pak nastartuje.
3. Když sem vyjel s autem bez vyčkání na stoupnutí otáček, viz. odstavec 2, přijel jsem na křižovatku a auto s vyřazením rychlosti při dobrždování chcíplo, palubní počítač hází hlášku ESP off, po znovunastartování a jízdě napíše ESP on
Malý shrnutí.. když hupsnu do auta, musím třeba 20 sekund čekat než můžu vyrazit, ted už jsem si na to přivykl a vždy čekám až se otáčky srovnají.
Je nepříjemné když vás někdo pustí vycouvat do silnice a auto chcípne a on musí čekat než si já resetnu elektroniku a znovu nastartuju, tak nechápe.
Ještě mi trošku přijde zvuk motoru divný, neměl jsem možnost porovnat s jiným meganem, ale utvrdil jsem se v tom i po návštevě STK, kdy mi pan technik řekl co mám s autem, že motor zní divně.
Nedávno jsme s mechanikem čistili škrtící klapku, což jsem se všude dočetl, měnili jsme svíčky, ale dělá to pořád. Nevím jestli klapku komplet vyměnit, nebo co to dál může být?
Díky za reakce a za přečtení mého krátkého příspěvku
pročítal jsem už hodně diskuzí, ale zkusím se zeptat, jestli někdo neměl zkušenost.
Megane 1.6 16V 74kW
1. Přijdu ráno do auta, nastartuju, otáčky v pohodě kolem 900, po chvilce ještě mírně klesnou, když okamžitě vyjedu, auto při akceleraci před přeřazením škube a jakoby vynechává, dělá to jen ze 2 na 3 stupeň, pak už v pohodě.
2. Jedu na benzínku, auto je zahřátý, vypnu motor a natankuju, pak vlezu do auta, nastartuju a otáčky klesnou na cca 550, někdy klesnou ještě víc a auto chcípne, pokud chci nastartovat znova, nechytne to, jen to točí. Stává se to i jinde, prostě vlezu do auta který chvíli stálo a bylo předtím zahřátý a otáčky ze začátku klesají na těch 550 a postupně vylezou na normální hodnotu. Pokud ale nepočkám dokud ty otáčky nevylezou a s autem vyjedu, zařadím například zpátečku, vycouvám na silnici, vyřadím a se stále sešlápnutou spojkou chci zařadit 1, ale auto během vyřazení chcíplo, mačkám tlačítko, ale nechytá, opět pouze točí startér ale prostě nic, musím vytáhnout kartu, znovu zandat, počkat a pak nastartuje.
3. Když sem vyjel s autem bez vyčkání na stoupnutí otáček, viz. odstavec 2, přijel jsem na křižovatku a auto s vyřazením rychlosti při dobrždování chcíplo, palubní počítač hází hlášku ESP off, po znovunastartování a jízdě napíše ESP on
Malý shrnutí.. když hupsnu do auta, musím třeba 20 sekund čekat než můžu vyrazit, ted už jsem si na to přivykl a vždy čekám až se otáčky srovnají.
Je nepříjemné když vás někdo pustí vycouvat do silnice a auto chcípne a on musí čekat než si já resetnu elektroniku a znovu nastartuju, tak nechápe.
Ještě mi trošku přijde zvuk motoru divný, neměl jsem možnost porovnat s jiným meganem, ale utvrdil jsem se v tom i po návštevě STK, kdy mi pan technik řekl co mám s autem, že motor zní divně.
Nedávno jsme s mechanikem čistili škrtící klapku, což jsem se všude dočetl, měnili jsme svíčky, ale dělá to pořád. Nevím jestli klapku komplet vyměnit, nebo co to dál může být?
Díky za reakce a za přečtení mého krátkého příspěvku
Re: Kolísání otáček a chípnutí
Ahoj. Kontrolovali jste mechanikem vzduchový filtr? Případně, máš ponětí, jak je na tom palivový filtr?
Měl jsem Megane Break 1.6 16V rv2000, přicpané filtry dokázaly hodně ovlivnit chod motoru a akceleraci.
Měl jsem Megane Break 1.6 16V rv2000, přicpané filtry dokázaly hodně ovlivnit chod motoru a akceleraci.
Re: Kolísání otáček a chípnutí
videl si ked cistil tu klapku?
Renault Grand Scenic III, 1.6 16V, 110k, 12/2012
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999
Re: Kolísání otáček a chípnutí
Filtry se menily minuly rok.
Cisteni klapky jsem nevidel..
Napadlo me dat auto do jineho servisu, kde rozumi Renaultum, ale mam z toho trochu strach po predchozich zkusenostech.
Cisteni klapky jsem nevidel..
Napadlo me dat auto do jineho servisu, kde rozumi Renaultum, ale mam z toho trochu strach po predchozich zkusenostech.
Re: Kolísání otáček a chípnutí
Vytiahni klapku a pozri sa v akom je stave. Hrnto vsetko su príznaky klapky mal som to isté. Cistil som si ju sám. Nič zložité
Renault Grand Scenic III, 1.6 16V, 110k, 12/2012
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999
Re: Kolísání otáček a chípnutí
Ok az bude trochu casu, zkusim.Diky
Re: Kolísání otáček a chípnutí
Zdravim, jak tak čtu Váš příspěvek tak jako bych ho psal já. Mám naprosto stejný problém se stejným typem vozu a nevím si rady. Dokázal jste už nějak závadu odstranit? Předem díky
Re: Kolísání otáček a chípnutí
Mám ten samý problém + občas kolísání otáček volnoběhu. V pátek to bude v Renaultím servise tak uvidíme.
Fluence 1,6 16v 81kv facelit, LPG
86% mozku je kapalina. Škoda, že u většiny lidí brzdová.
86% mozku je kapalina. Škoda, že u většiny lidí brzdová.
Re: Kolísání otáček a chípnutí
Tak jak jste to řešily . Povedlo se to nějak odstranit ? Mám stejný problém ...
Re: Kolísání otáček a chípnutí
Ahoj, ma to co delat se skrtici klapkou, mechanik ji poradne vycistil a ted je pokoj, jedine co zustalo je skubani pri studenem motoru pri akceleraci pri druhem a tretim kvaltu, pouze tak kilometr. Urcite nechte vycistit klapku a nebo sami, nekde se to tu uz resilo.
Re: Kolísání otáček a chípnutí
Zdrar chlapi, tak mi začly kolísat otáčky na volnoběh jen mírně, ale s pořádným škubnutím motoru. Pak při nižších otáčkách auto škube sebou, jako např. když jedu přes sídliště pomalu na 1. a 2. stupeň.
1. Celá cesta sání včetně škr. klapky řádně vyčištěna
2. Nové svíčky, filtry
3. Diagnostika nic neukazuje
Nemáte tipy co by to mohlo ještě být? Je to Megane III 1.6 74kw benzín.
1. Celá cesta sání včetně škr. klapky řádně vyčištěna
2. Nové svíčky, filtry
3. Diagnostika nic neukazuje
Nemáte tipy co by to mohlo ještě být? Je to Megane III 1.6 74kw benzín.
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
-
- Starting member
- Příspěvky: 16
- Registrován: pon bře 12, 2018 08:12
Re: Kolísání otáček a chípnutí
skus pozriet palivove čerpadlo mne to nechytalo kvoli tomu ,mal som podobny problem a hanbu na krizovatke ked som nenastartoval. Po vsetkych cisteniach ,sania,klapky ,sviecok ..to bolo zasekavajuce cerpadlo i ked sa tvarilo ze tlaci. A zaroven pozri lacnejsiu polozku skor a to je palivovy filter..cerpadlo ma stalo 160eur..o tyzden meskor sa mi stretli ventily ,ale to je iny pribeh.
Re: Kolísání otáček a chípnutí
Abych nezakládal nové téma....
motor 1,6V 16V podle papírů 100k ve skutečnosti 110k (poslední serie.. mám více atyp)
po zimním provozu
- po nastartování kolísání otáček nekdy chcípnutí
- zvýšená spotřeba až 9 litrů
- snížení výkonu
- byl cítit benzín
první návštěva v servisu - diagnoza škrtící klapka - čištění - chyba se zmenšila ... prý ŘJ si to časem srovná
- po půl roce byla 2 letá prohlidka.... opět čištění i váměna filtru
chyba stále
v zimním provozu opět zvýšená
- návštěva RPZ Praha
- diagnostika - chybný snímač polohy vačky, nový SW v ŘJ, čištění klapky.... dohoda že v rámci rozvodů se celá klapka vymění
- po opravě která i s plechařinou trvala 5 týdnů a stála 29tisíc - chyba stále spotřeba již skoro 10 let
- po stížnosti a projetí mě bylo dámo za pravdu a auto vzato na reklamaci
- napadlo je proměřit tlak v palivu po té co jsem jím říkal buď je to klapka, nebo elektrika nebo palivo....
- tlak byl max poloviční než by měl být ... motor vlastně jel na podtlakem nasátým benzínem vstřikovacím čerpadlem ...
navržena oprava výměnou repasu orig Bosch čerpadlem cca 4500 tis ( práce v rámci reklamace)
po najetí dovolené -plně obsazeno dálnice, hory, město a ježdění po Praze spotřeba 6,7litrů
Rada
pokud se projeví chyba
- nechte si diagnostikovat tlak z palivového čerpadla
ve skutečnosti je to blbé těsnění v cca halířové ceně.... oprava svépomocí je zde:
viewtopic.php?f=84&t=89907
motor 1,6V 16V podle papírů 100k ve skutečnosti 110k (poslední serie.. mám více atyp)
po zimním provozu
- po nastartování kolísání otáček nekdy chcípnutí
- zvýšená spotřeba až 9 litrů
- snížení výkonu
- byl cítit benzín
první návštěva v servisu - diagnoza škrtící klapka - čištění - chyba se zmenšila ... prý ŘJ si to časem srovná
- po půl roce byla 2 letá prohlidka.... opět čištění i váměna filtru
chyba stále
v zimním provozu opět zvýšená
- návštěva RPZ Praha
- diagnostika - chybný snímač polohy vačky, nový SW v ŘJ, čištění klapky.... dohoda že v rámci rozvodů se celá klapka vymění
- po opravě která i s plechařinou trvala 5 týdnů a stála 29tisíc - chyba stále spotřeba již skoro 10 let
- po stížnosti a projetí mě bylo dámo za pravdu a auto vzato na reklamaci
- napadlo je proměřit tlak v palivu po té co jsem jím říkal buď je to klapka, nebo elektrika nebo palivo....
- tlak byl max poloviční než by měl být ... motor vlastně jel na podtlakem nasátým benzínem vstřikovacím čerpadlem ...
navržena oprava výměnou repasu orig Bosch čerpadlem cca 4500 tis ( práce v rámci reklamace)
po najetí dovolené -plně obsazeno dálnice, hory, město a ježdění po Praze spotřeba 6,7litrů
Rada
pokud se projeví chyba
- nechte si diagnostikovat tlak z palivového čerpadla
ve skutečnosti je to blbé těsnění v cca halířové ceně.... oprava svépomocí je zde:
viewtopic.php?f=84&t=89907
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 30 hostů