Systém kontroly tlaku
Moderátor: Moderators General
Systém kontroly tlaku
Ahoj všem. Mám rok starého Megana III a nyní když jsem dával zpět letní kola na kterých jsem to koupil , tak se mi nechtějí načíst.
Zimní jsem kupoval v Renaultu takže jak to probíhalo nevím ale bylo vše OK .
Myslel jsem si, ze dám zpět letní a bude to OK, ale není.
Dle návodu jsem na palubnim PC najel na kontrolu tlaku a podržel tlacitko 3s.
Napsalo mi to co je v návodu ale kola se nenactou.
V cem by mohl byt problem? Je snad po každém prehozeni kol jet do Renaultu?
Zimní jsem kupoval v Renaultu takže jak to probíhalo nevím ale bylo vše OK .
Myslel jsem si, ze dám zpět letní a bude to OK, ale není.
Dle návodu jsem na palubnim PC najel na kontrolu tlaku a podržel tlacitko 3s.
Napsalo mi to co je v návodu ale kola se nenactou.
V cem by mohl byt problem? Je snad po každém prehozeni kol jet do Renaultu?
Re: Systém kontroly tlaku
Ahoj,
kola by se měla normálně načíst, mně se načítají (Fluence - ale bude to asi stejné) i bez toho držení tlačítka - ale lze to tím urychlit.
Možná blbý dotaz, ale lepší než nic a nic jiného mě nenapadá - s autem jsi jel? Protože jinak se senzory nenačtou (nevysílají signál).
Baterkou to být nemůže, když je to nové auto... pak už snad jedině, že by původní kola v autorizáku odpárovali, aby jsi tam příště zase musel, ale to se mi moc nezdá.
kola by se měla normálně načíst, mně se načítají (Fluence - ale bude to asi stejné) i bez toho držení tlačítka - ale lze to tím urychlit.
Možná blbý dotaz, ale lepší než nic a nic jiného mě nenapadá - s autem jsi jel? Protože jinak se senzory nenačtou (nevysílají signál).
Baterkou to být nemůže, když je to nové auto... pak už snad jedině, že by původní kola v autorizáku odpárovali, aby jsi tam příště zase musel, ale to se mi moc nezdá.
Re: Systém kontroly tlaku
Jasně. S autem jsem jel. Po několika km se rozsvítí oranžové kontrolky.
Tak to tlačítkem snuluju a jede se dál.
Naštěstí musim do konce dubna na garanční prohlídku tak to pořeším při ní.
Ale je to divný. Někde jsem četl ze by si auto mělo pamatovat dvě sady kol .
Snad to jen omylem smazali.
Tak to tlačítkem snuluju a jede se dál.
Naštěstí musim do konce dubna na garanční prohlídku tak to pořeším při ní.
Ale je to divný. Někde jsem četl ze by si auto mělo pamatovat dvě sady kol .
Snad to jen omylem smazali.
-
- Starting member
- Příspěvky: 13
- Registrován: ned úno 14, 2016 08:27
Re: Systém kontroly tlaku
Ahoj.
Mám RS r.v. 2015 a hlídání tlaku v pneu. Při koupi vozu jsem se ptal, jak je to při výměně kol se zimními pneu. Bylo mi řečeno, že když vyměním kola, tak musím na spárování ventilků a vozu do servisu. Zvolil jsem raději variantu přezouvání pneu na stejných discích, to znamená, že jsou pořád kola na svých místech a tím pořád spárovaná. Výdaje na přezouvání nebo koupi druhých disků se za 10 let vyrovnají. Mě to tak vyhovuje a nemám s tím žádné problémy.
Mám RS r.v. 2015 a hlídání tlaku v pneu. Při koupi vozu jsem se ptal, jak je to při výměně kol se zimními pneu. Bylo mi řečeno, že když vyměním kola, tak musím na spárování ventilků a vozu do servisu. Zvolil jsem raději variantu přezouvání pneu na stejných discích, to znamená, že jsou pořád kola na svých místech a tím pořád spárovaná. Výdaje na přezouvání nebo koupi druhých disků se za 10 let vyrovnají. Mě to tak vyhovuje a nemám s tím žádné problémy.
Re: Systém kontroly tlaku
Já jsem minulý týden koupil nové ALU kola a k tomu jsem koupil v Renaultu originál tpms ventilky. Sám jsem je upevnil do ráfků, v pneuservisu zkompletovaly kola a nasadili na auto. Nic jsem nenastavoval, jen se rozjel a vše se načetlo samo.
Mégane III Grandtour Energy 110 dCi Limited (2015)
Clio IV Energy 75 dCi Limited (2016)
-----------------------------------------------------
Mégane Sedan 1,4 16V (2005)
Clio IV Energy 75 dCi Limited (2016)
-----------------------------------------------------
Mégane Sedan 1,4 16V (2005)
- duranduran
- Advanced member
- Příspěvky: 282
- Registrován: čtv bře 02, 2006 09:31
- Bydliště: Bohumín - práce, jak kdy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Systém kontroly tlaku
Já mám dva roky starého Fluence. Při koupi tam byli ventilky se senzorem laku. Koupil jsem si zimní alu kola . V servise mi prodali ventilky, namontovali a spárovali. Teď jen měním kola. Po ujetí několika set metrů se mi ventilky načtou. Takže do servisu nemusím.
Dne 15.7.2015 zaregistrováno Renault Fluence Limited 1.6 benzín, barva béžová cendré, při koupi najeto 29 km.
Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km 15.7.2015 prodáno
Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km 15.7.2015 prodáno
Re: Systém kontroly tlaku
Takze vyzera ze RJ dokaze "poznat" 2 sady ventilkov ze?
A ked su nove ventilky pouzite a nasadene na kolesach prvy krat v zivote, musi sa jednorazovo spravit ich "rucne" sparovanie cez diagnostiku hej? Lebo mam v hlave taku info, presne ako pises, ze RJ po par sto metroch sama pozna ze ventilky su pouzite ine ako doposial. Ak ich cisla uz ma zapisane v RJ, automaticky ich nacita a vsetko funguje ok. Ak by som na existujucich=poznanych kolesach 1 ventilek vymenil za novy, musel by som tiez jeho cislo zamenit v RJ k "prislusnej sade 1", alebo "prislusnej sade 2" miesto toho stareho ventilku. Dobre to cele chapem?
A ked su nove ventilky pouzite a nasadene na kolesach prvy krat v zivote, musi sa jednorazovo spravit ich "rucne" sparovanie cez diagnostiku hej? Lebo mam v hlave taku info, presne ako pises, ze RJ po par sto metroch sama pozna ze ventilky su pouzite ine ako doposial. Ak ich cisla uz ma zapisane v RJ, automaticky ich nacita a vsetko funguje ok. Ak by som na existujucich=poznanych kolesach 1 ventilek vymenil za novy, musel by som tiez jeho cislo zamenit v RJ k "prislusnej sade 1", alebo "prislusnej sade 2" miesto toho stareho ventilku. Dobre to cele chapem?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- duranduran
- Advanced member
- Příspěvky: 282
- Registrován: čtv bře 02, 2006 09:31
- Bydliště: Bohumín - práce, jak kdy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Systém kontroly tlaku
Já myslím že ano. Pokud by byly ventilky z jiného auta, museli by se znovu sparovat s RJ. Kyž mi renault prodával ty jejich, museli se sparovat s RJ.Rado77 píše:Takze vyzera ze RJ dokaze "poznat" 2 sady ventilkov ze?
A ked su nove ventilky pouzite a nasadene na kolesach prvy krat v zivote, musi sa jednorazovo spravit ich "rucne" sparovanie cez diagnostiku hej? Lebo mam v hlave taku info, presne ako pises, ze RJ po par sto metroch sama pozna ze ventilky su pouzite ine ako doposial. Ak ich cisla uz ma zapisane v RJ, automaticky ich nacita a vsetko funguje ok. Ak by som na existujucich=poznanych kolesach 1 ventilek vymenil za novy, musel by som tiez jeho cislo zamenit v RJ k "prislusnej sade 1", alebo "prislusnej sade 2" miesto toho stareho ventilku. Dobre to cele chapem?
Dne 15.7.2015 zaregistrováno Renault Fluence Limited 1.6 benzín, barva béžová cendré, při koupi najeto 29 km.
Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km 15.7.2015 prodáno
Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km 15.7.2015 prodáno
Re: Systém kontroly tlaku
Dobrý den, řeším obdobný problém, protože pravidelně měním 2 sady kol letní/zimní. Obě mají originál renault ventilky, ale k načtení tlaku po výměně nedojde (ani přes palubní počítač). Servis mi tvrdí, že je potřeba po každé výměně znovu načíst jednotlivé ventilky do RJ, ale nějak se mi tomu nechce věřit, pokud má paměť na dvě sady. Mám takový pocit, že je to jen snaha o to, za tuto službu si "zaplatit" a max. že udělají to, že na diagnostice z paměti vymažou vždy použitou sadu ventilku a přehrají ji sadou novou tak, že v paměti zůstává stále jen jedna sada (i když má paměť na dvě sady). Jen nevím, jak to vyřešit a jak si ověřit, jestli je můj předpoklad správný. Ví někdo, jak se věci mají (Renault Mégane III Grandtou, 1.2 Tce 130)??? Díky za odpovědi.
Re: Systém kontroly tlaku
Nemohu přesně posoudit u tohoto auta, ale jak říkám Fluence umí 2 sady, takže předpokládám, že u Megana III to bude stejně (vzhledem k tomu, že Fluence je brán jako "podřadnější auto").
V servisu mi tvrdili to samé - že budu muset při každém přezutí na znovunačtení ventilků, ale nakonec to funguje a ventilky auto rozpozná ze dvou sad...
V servisu mi tvrdili to samé - že budu muset při každém přezutí na znovunačtení ventilků, ale nakonec to funguje a ventilky auto rozpozná ze dvou sad...
Re: Systém kontroly tlaku
toto se píše v dialogysu u MII, pochybuji, že by to MIII mělo jinak, to by byl krok zpět, který by byl ještě navíc zbytečně složitý...
ZIMNÍ KOLA - LETNÍ KOLA
Na výstupu z výrobního závodu je v jednotce UCH nakonfigurována letní sada, zákazník má však možnost vybavit
své vozidlo zimní sadou (zimní kola = ráfky + snímače + specifické pneumatiky).
Po první montáži zimní sady kol proveďte načtení kódů všech čtyř ventilů. Potom se při každé výměně sady kol
automaticky provede rozpoznání bez zásahu na jednotce UCH.
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Systém kontroly tlaku
U MIII se nikde nic nemaže a ani nenastavuje. Prostě vyměníš kola, rozjedeš se a je to (předpokladem jsou originál ventilky). Mně jednou naúčtovali "načtení kol", tak jsem to reklamoval a už nikdy to na mě nezkusili.
Mégane III Grandtour Energy 110 dCi Limited (2015)
Clio IV Energy 75 dCi Limited (2016)
-----------------------------------------------------
Mégane Sedan 1,4 16V (2005)
Clio IV Energy 75 dCi Limited (2016)
-----------------------------------------------------
Mégane Sedan 1,4 16V (2005)
Re: Systém kontroly tlaku
Dava logiku ze vsetko by sa malo diat automaticky, bez zasahu do RJ. Proste pouzivam auto ako uzivatel, pouzijem kolesa ake ja chcem (ok, s origo ventilkami), a auto sa mi postara o vsetko. Ma to predsa snimat tlak v pneu, a nie upozornovat ze "prezul si si kolesa, si v prdeli" Podla mna by to teda malo fungovat automaticky, nech pouzijem aj 100 ventilkov na roznych kolesach...proste po nejakom casovom intervale jazdy (povedzme kazde 2 minuty) system robi check tlakov. Ak zisti novy ventilek, zapise si jeho cislo a meria ho... Stary system na M2 mozno mal este "2 sady" v RJ, ale myslim ze ak sa chceli s tym pohnut dopredu, tak to spravili neobmedzene a automaticky
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Systém kontroly tlaku
U Renaultu existují tři systémy a každý se chová trošku odlišně. Dva z nich vyžadují aktivaci nového ventilu diagnostikou. Ten třetí ne.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Systém kontroly tlaku
Dá se nějak zjistit, jaký systém z oněch 3 je na mém Mégane III? A dá se přes nějakou autodiagnostiku (např. ELM327), provést načtení kódů?Zefek píše:U Renaultu existují tři systémy a každý se chová trošku odlišně. Dva z nich vyžadují aktivaci nového ventilu diagnostikou. Ten třetí ne.
Re: Systém kontroly tlaku
načtení pouze přes Clip.... elm327 je pouze čtečka stavů jednotky motoru a chybových hlášení jednotky motoru...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Systém kontroly tlaku
Ta informace je Ti k ničemu. Uchop problém opačně, nasaď jiné kola a když se automaticky nenačtou, tak máš jeden ze dvou systémů s požadovaným načtením a stejně musíš do servisu, pokud se načtou automaticky, tak máš vyřešeno
Mégane III Grandtour Energy 110 dCi Limited (2015)
Clio IV Energy 75 dCi Limited (2016)
-----------------------------------------------------
Mégane Sedan 1,4 16V (2005)
Clio IV Energy 75 dCi Limited (2016)
-----------------------------------------------------
Mégane Sedan 1,4 16V (2005)
Re: Systém kontroly tlaku
Pokládám za docela zvláštní, že by pro jeden model volili mezi 3 různými systémy... Chápal bych to, u různých modelů či generací, ale pokud to dalším s MIII nedělá problém a mně ano.... :-/
Re: Systém kontroly tlaku
Včera jsem zjistil že mám uhnilé ventilky a jelikoz byla neděle tak mi tam kamarád dal obyčejné a auto akorát píše že je absence snímačů tlaků ale jinak to funguje i bez nich..přemejšlím že vzhledem k ceně novejch je tam už nedám..bude to nějaký problém??
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů