Stránka 2 z 3

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: stř zář 11, 2019 09:24
od Rado77
A tie terajsie motory TCe 115, 140 a 160 su uz OK?

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: stř zář 11, 2019 09:31
od fanast
Já netuším. Pro mě je Ranault mrtvé auto. Poté co jsem ho prodal za ty stejné peníze jsem koupil Octavii 1.4 TSI g-tec a lepší bezstarostnější auto jsem neměl. Náklady 1kč/km.

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: stř zář 11, 2019 12:07
od zdeno255
Terajšie 1.3 TCe sú zatiaľ v pohode. Až časom sa uvidí. Ešte sú veľmi nové.

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: čtv zář 12, 2019 09:59
od Rado77
Tak ja sondujem priebezne, aj ked som sa zatal ze Rendlik nikdy viac...clovek nikdy nevie...mozno za 5 rokov ked budem menit obe auta za nove konecne Rendlik vyrobi aj slusne auto...tak ma zaujima kvalita motorov, ktore predpokladam aj za 5 rokov este budu dostupne

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: čtv zář 12, 2019 12:31
od zdeno255
Na 1.2 TCe je problém aj ten priamy vstrek. 0.9 také problémy nemá. Je to držiak oproti 1.2. Chodil k nám TAXI Dacia 0.9 originál na LPG s vyše 340 000km a mal problém s turbom. Dal ho repasovať a vymenili len puzdro na obtokovom ventile pretože vraj bolo ešte ok a auto jazdí v pohode ďalej a to 98% mesto. Auto schosnované, ale motor šiel dobre. A to bol lakomec a fušer a olej až po 20-25 000km

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: čtv říj 31, 2019 15:47
od bobMegane
Rado77 píše:
stř zář 11, 2019 09:24
A tie terajsie motory TCe 115, 140 a 160 su uz OK?
Ahoj, současné motory 1.33Tce jsou doslova přes kopírák jako povedené 1.2/1.4 TSI řady E211. To je neředí olej s benzínem, topí rychle.
Konstručně jsou teda vybavené dobře.
Ono se ale neví ani jak bude spolehlivý současný 1.5 TSI, teprve po roce přišli na to, jak opravit SW, aby za studena motor necukal :-)
To platí i pro nový 1.0 a 1.4 Boosterjet od Suzuki, právě přicházející Opelácký turbo tříválec 1.2 a 1.5 atd atd. :-)

Mimo jiné trápení může člověk zažít i s motorem roku, Fordím 1.0 Ecoboost, kde ten menší karbonuje a do roku 2014 se musí urgentně vyměnit hadička chlazení, jinak může dojít až k požáru. A takhle by to šlo jmenovat dále.

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: pon lis 25, 2019 20:49
od Dávid
Zdravím. Mám otázku k problému že sa pri krátkych jazdách po meste a hlavne v zime dostáva benzín do olejovej vane... Na mojom Megane III 1.2 tce 115 sa to deje tiež, pravidelne to kontrolujem no chcem sa spýtať či už niekto skúšal spraviť dodatočné odvetrávanie... Čo som si všimol tak ta odvetrávacia trubička je celkom tenká a navyše aj s ventilom... Po dnešnej jazde autom som hneď otvoril uzáver pre dolievanie oleja a bolo cítiť a dokonca aj vidieť ako sa odparuje benzín... tak teda či už niekto skúšal namiesto uzáveru namontovať nejaký oddychový filter alebo niečo také...

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: úte lis 26, 2019 10:36
od zdeno255
Radšej choď do servisu na reprog jednotky.

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: úte lis 26, 2019 10:52
od fanast
Radšej choď do iného auta. Po mých zkušenostech nejlepší krok.

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: pon pro 09, 2019 10:52
od bobMegane
Rado77 píše:
úte zář 10, 2019 09:41
A ta pricina este nie je verejne znama? Nic oficialne nevyslo, ani trebars v nejakom auto-moto magazine alebo tak? Myslim ze to by si zasluzilo technicke vysvetlenie, kedze sa jedna o tak zasadny a generalny problem...
Ahoj, ohledně TSI první generace je příčiná jasná. Management chlazení - motor se nechce pořádně zahřát při krátké jízdě, ale také při malé zátěži. S motorem E111 1.2TSI ti klidně začně klesat teplota motoru v zimě v koloně - to zažívá můj kolega s Golem VI 1.2 TSI ! :-)
Proto motor 1.2 TSI E211 přišel se zcela přepracovaným chlazením, kdy se motoru nechá teplo a hned se neodvádí. Je toho více a technicky to popisuje dobře pan Vaculík ve Světě Motorů a hlavně píše, že úpně stejnou chybu mají 1.2 Tce. Takže kdo jezdí dálnice, nemusí pociťovat problémy s tímto motorem vůbec. Dokonce 1.2 Tce je konstukně na tom lépe, než 1.2 TSI E111, protože jej netrápilo přeskakování rozvodového řetězu.

Jinak ale souhlas,diesel 1.5 DCi je nadstandardně spolehlivý, to může potvrdit i můj automechanik, který má rovněž autopůjčovnu. Prakticky odešel od Škodovek a provozuje Megany a Fluency.

Dobrou zprávou je, že 1.33TCe má právě stejně vylepšení jako 1.2 a 1.0 TSI řady E211, které jsou velmi spolehlivé. Tak držím Renaultu palec, ať se také nic nekazí!

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: pon pro 09, 2019 12:40
od Rado77
Aha takze ak je to tepelny problem, tak zrejme cast nespaleleho paliva sa dostava dole cez piestne kruzky, lebo piest za studena este nie je dostatocne roztiahnuty. Nepozeral som Vaculikovu vec, ale zrejme to bude tak

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: pon pro 09, 2019 13:12
od krt.ecek
Rado, ano tak jsem to pochopil z všemožných článků na netu, pak se olej naředí, přestává mazat, motor se vydře a sežere olej a je to na výměnu...

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: úte pro 10, 2019 11:00
od Rado77
Jasne, preto potrebovali udrzat teplo, aby zahriali tie piesty co najskor. Tu ma napadlo riesenie elektrickej vodnej pumpy, mimo remen. Proste zo zaciatku by bola vypnuta a az ked voda agregatu dosiahne xy, pumpa by sa elektricky zopla a bolo by

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: úte pro 10, 2019 14:59
od bobMegane
Je to tak, proto má koncernové TSI dva okruhy chlazení, bloku a hlavy. Takže může nechat zahřát blok rychle a teda i na krátkých trasách se spaluje benzín jak má. Nový motor 1.3Tce má chlazení výfukových svodů, ale jestli má dvouokruhové chlazení jako TSI nevím, nenašel jsem :-)

Jinak citace např. z auto.cz: " ...ředěním oleje benzínem. Jedná se o režim studeného startu motoru, kdy se benzin celý nespálí, ulpívá na stěnách válců, z nichž ho písty setřou dolů do olejové vany. A olej naředěný benzínem opravdu špatně maže, takže výsledkem bylo, že se řada těchto motorů zadřela."

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: úte pro 10, 2019 16:20
od krt.ecek
Otázkou je jak může majitel situaci řešit aby se mu motor nezničí...

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: stř pro 11, 2019 14:23
od bobMegane
krt.ecek píše:
úte pro 10, 2019 16:20
Otázkou je jak může majitel situaci řešit aby se mu motor nezničí...
Ahoj, zbývá nám jen selský rozum bohužel:
1. Používal bych VIF aditivum do paliva, kde je rovněž "složka zlepšující mazivost".
2. V zimě bych používal masku na chladič
3. Možná by stálo za to jezdit v zimě na 100oct. benzín(je vyrovnanější ve spalování)
4. Pokud jezdím krátké trasy, tak snad jedině mít auto v zimě ve vytápěné garáži :-)

Ale jen přemýšlím nahlas chlapi :-)

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: stř pro 11, 2019 20:56
od fešák
krt.ecek píše:
úte pro 10, 2019 16:20
Otázkou je jak může majitel situaci řešit aby se mu motor nezničí...
Omezit krátké jízdy a HLAVNĚ měnit častěji olej !!!

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: pon pro 16, 2019 10:57
od bobMegane
Rado77 píše:
úte zář 10, 2019 09:41
A ta pricina este nie je verejne znama? Nic oficialne nevyslo, ani trebars v nejakom auto-moto magazine alebo tak? Myslim ze to by si zasluzilo technicke vysvetlenie, kedze sa jedna o tak zasadny a generalny problem...
Ahoj, asi už jsme to psali jinde. Příčina je stejná jako u koncernových motorů TSI první generace E111. Tepelný management má problém zahřát blok motoru rychle. Proto v další genereaci je chlazení svodů a dvouokruhové chlazení(motor a hlava). Od té doby se benzín s olejem neřední, ale TSI motory mají rovněž separátor oleje(vzduch z klikové hřídele je odvětrán zpět do spalování, často obsauje i olej, proto ten separátor). Ten separátor si někteří montují dodatečně, na youtube si dej "Oil Catch Can Install" a vyjedou ti instalace pro různá auta.
Bohužel pro 1.2 Tce motor prostě nejde najít, jestli jej má nebo ne :-) Ten separátor má zabránit karbonizaci sacích ventilů, kterou trpí veškeré přímovsřikové motory.

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: pon pro 16, 2019 11:00
od krt.ecek
"Proto v další genereaci je chlazení svodů a dvouokruhové chlazení(motor a hlava)."

To je v 1.2 TCE novějších taky nebo ne? jak to poznám, zda to mám?

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: úte pro 17, 2019 10:49
od bobMegane
krt.ecek píše:
pon pro 16, 2019 11:00
"Proto v další genereaci je chlazení svodů a dvouokruhové chlazení(motor a hlava)."

To je v 1.2 TCE novějších taky nebo ne? jak to poznám, zda to mám?
To právě nikdo neví a poznat to zvenku podle mě nějde. Jedině se poptat u Renaultu, ale tam často ví méně než my tady :-) :-)

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: úte pro 17, 2019 12:22
od Banana
Ja mam poslední generaci, co se nejaky cas montovala do Scenica IV (nez dorazila 1,3) a ten motor je v pohode. Zatím po cca 3 letech všechno OK, a zahriva se rychle, po par km/minutach uz ma 2 carky. A to jezdim 80 procent kratke trasy po meste.
Mozna byly problémy s prvním typem tohoto motoru ale i tech se prodalo miliony ks a rozhodne nejak hromadne neodhazeji nebo ze by to byl nejaky prusvih….

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: čtv pro 19, 2019 16:37
od jaggerl
Ono je to u tohoto motoru fakt o štěstí. Tchán má našeho původního Megana z roku 2015, má najeto cca 125tis, jezdí po vesnicích v Bavorsku, často couračky, olej mění max. po 15tis a motor stále funguje super, olej nežere, nechcípá prostě paráda.Proti tomu manželky nový Megane s 1.2 TCe, absolvoval výměnu motoru ve 30tis a po té šel z domu. Soused má také Megana z roku 2014 se stejným motorem ve verzi 85kW a také prý vše OK, ma najeto necelych 100tis.

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: pát pro 20, 2019 15:04
od bobMegane
Ahoj, napadlo mě u motorů 1.2 TCe prostě namontovat olejový separátor.
https://www.youtube.com/watch?v=4tBxWhD6X4w
https://www.youtube.com/watch?v=T-B4VRxAtbw&t=333s
... ale chce to vyzpovídat zkušeného automechanika :-)

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: pát pro 20, 2019 15:06
od krt.ecek
Separátor ti nepomůže.... pokud je to to co myslím, tak to řeší, aby nešli olejové páry do sání a neníčilo sedla ventilů karbonizací, ty by jsi potřeboval ohřát olejovou vanu, aby se benzín stihl odpařovat.... nezávislé topení to dle mého dobře vyřešilo, teplovodní, polu hodiny před startem, motor teplý a vše ok... ale zatím jej nemám :-(

Re: Renault Megane Grandtour 1.2 Tce - benzín v oleji

Napsal: pát pro 27, 2019 14:45
od bobMegane
krt.ecek píše:
pát pro 20, 2019 15:06
Separátor ti nepomůže.... pokud je to to co myslím, tak to řeší, aby nešli olejové páry do sání a neníčilo sedla ventilů karbonizací, ty by jsi potřeboval ohřát olejovou vanu, aby se benzín stihl odpařovat.... nezávislé topení to dle mého dobře vyřešilo, teplovodní, polu hodiny před startem, motor teplý a vše ok... ale zatím jej nemám :-(
Ahoj, no jakýsi ohřívač by se hodil :-)
Co je divné, že TSI motory odlučovač oleje mají, ale pro 1.2 TCe jej nevidím.
Našel jsem na zahraničním foru, jak si pro motor 1.2 Tce ten separátor sami namontují. Sice se může dále ředit olej s benzínem, ale nedochází k tak masivní karbonizaci a přítom nejde o drahé řešení.
Koukněte na https://www.capturownersclub.co.uk/thre ... -can.4256/
Kdybych měl 1.2 TCe a po záruce, dal bych si ho tam. Polovina problémů s 1.2 Tce je právě karbonizace a dle výsledků testu toho oleje jde z klikovky teda pořádná masa...