Slabší dobíjení

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Jira78
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: ned dub 13, 2014 17:06

Slabší dobíjení

Příspěvek od Jira78 » pát čer 10, 2016 10:52

Zdravím všechny,

poslední dobou se mi zdála trochu slabší baterka, je fakt, že teď jezdím spíš kratší trasy na dost startů, takže ji tak jednou za měsíc dávám dobít nabíječkou. Pak mi to nedalo, změřil sem dobíjení, a dává stabilně jen kolem 13,5V bez ohledu na zapnuté spotřebiče a otáčky. Trošku jsem zapátral ve fórech, a tipnul jsem to na regulátor, resp.opotřebené uhlíky, i když se mi to zdálo po 95tis.brzo... Regulátor jsem vyměnil za nový, pro jistotu ještě zkontroloval všechny spoje a kostru, a bohužel prakticky žádná změna, dobíjí stále cca 13,5V. :cry:

Máte nějaký další nápad. Ještě mě napadlo, jestli není, odpálená některá z diod, tzn.asi vyměnit celý diodový blok, ale nechci zase zbytečně experimentovat...

Jinak vše funguje jak má, ale za měsíc mě čeká cesta k moři, tak začínám být docela nervozní :?

Jířa
Megane III Grandtour 2011, 1,6 16V 81KW, bílá Glacier

Uživatelský avatar
radar77
Experienced member
Příspěvky: 519
Registrován: stř led 26, 2011 14:26

Re: Slabší dobíjení

Příspěvek od radar77 » pát čer 10, 2016 13:20

Ahoj, to máš původní baterku? Mě odešla původní loni v létě, neměla ani 4 roky, celkem bez varování, bylo pár slabších startů, ale netrklo mě to, a pak jsem neodjel. Nepodařilo se nahodit ani kabely, ani mě ani asistenční službě.... nakonec jen vadná baterka, pravděpodobně se zbořil jeden článek...
| Renault Megane III Grandtour 1.6 16V 74kW (K4M 848) | Advantage 2011 / 16" kola, digi klima, tempomat, auto daylight, bluetooth, sunset atd. |

Jira78
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: ned dub 13, 2014 17:06

Re: Slabší dobíjení

Příspěvek od Jira78 » pát čer 10, 2016 14:10

Baterka je původní, tj.něco přes 5 let, ale zdá se mi OK. Když ji dobiju nabíječkou, má v klidu cca.12,7V, po 3-4dnech klidu auto v pohodě nastartuju, ale po týdnu ježdění má baterka cca 12,3-12,4V, takže je tak na 50% nabití.
Jinak na předchozích autech mi originální baterka vydržela přes 8let.
Megane III Grandtour 2011, 1,6 16V 81KW, bílá Glacier

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Slabší dobíjení

Příspěvek od septim » sob čer 11, 2016 08:01

Mne to dobija rovnako len okolo 13,2-13,5V Ale u mna aj baterka je od nova nejaka slaba, podla servisu ok, ale ako som to tu uz niekde pisal, bezne mam len okolo 11V + nejake drobne, auto startuje jazdi normalne, ale ked pocuvam chvilu radio cca 15min, uz napise low battery start engine...
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Re: Slabší dobíjení

Příspěvek od pedroo » sob čer 11, 2016 16:55

tak o tom,že kdysi první baterie v autě vydržely 8.let se nám ted už asi bude jen zdát.. ja se díval na tu svou a je to takový prcek 45Ah.. to aby ušetřili.. co to má dělat po 4.letech...půjde do kytek.. mně když tedy odešla baterie tak v létě, bo teplo jim taký nedělá dobře... pokud tedy to dobíjení máš o.k což tady podle toho co píšeš za hodnoty by mohlo být tak před tím Chorvatskem kup novou,ceny budou příznivější nechci dělat nikomu reklamu ale baterie ZAP silver se jeví jako dobrá varianta cena výkon.. http://www.adima.cz/Autobaterie-1-1/ZAP/Silver-Premium/
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

Jira78
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: ned dub 13, 2014 17:06

Re: Slabší dobíjení

Příspěvek od Jira78 » ned čer 12, 2016 20:06

No nevím, jestli by stáří baterie mohlo ovlivňovat nabíjecí napětí, spíš asi ne. Už jsem i přemýšlel, jestli mi ukazuje správně multimetr, tak jsem změřil našeho Moduse, a je tam na volnoběh asi 14,1V, což je určitě OK. Tak zatím to asi nebudu řešit, a budu pravidelně kontrolovat napětí baterky v klidu, a jednou za čas ji dobiju...
Megane III Grandtour 2011, 1,6 16V 81KW, bílá Glacier

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Slabší dobíjení

Příspěvek od septim » pon čer 13, 2016 10:10

dnes som si kupil usb nabijak s meranim palubnej siete a ukazuje mi za jazdy 13,4-13,6V
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

aero
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: stř črc 18, 2012 19:34
Bydliště: Nove Zamky

Re: Slabší dobíjení

Příspěvek od aero » pon čer 13, 2016 10:49

Ahoj mne tiez dobija len max 13,6V ale !!! ked pocuvam radio na nenastartovanom aute hodinu tak mi napatie stupne na 14,2V kym sa bateria nedobije . A tiez som si myslel ze alternator malo dobija zmerali alt. a povedali za je to OK . Nove auta maju ze vraj riadene dobijanie co mi nejde nejak do hlavy bo vsade pisu o tom ze nabijacie napatie ma byt v rozsahu 13,9 - 14.5 V !!!!???? Tot moj postreh.
:D

Jira78
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: ned dub 13, 2014 17:06

Re: Slabší dobíjení

Příspěvek od Jira78 » pon čer 13, 2016 11:27

Ten teploměr do zapalovače je asi dobrá věc, ale zase dokud jsem neměřil dobíjení, byl jsem klidnější :roll:
V každém případě mě trochu uklidnilo, že podobné nabíjecí napětí vás naměřilo víc. Jestli je to ale správné, těžko říci, protože všude se doporučuje dobíjení cca.14,2V, u Calciových akumulátorů asi 14,6V, a pokud je aku správně nabitá, měla by mít v klidovém stavu bez odběru cca.12,6-12,8V, a že by Megane měl nějakou speciální baterku, která by se nabíjela nižším napětím, to pochybuju...
Megane III Grandtour 2011, 1,6 16V 81KW, bílá Glacier

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Slabší dobíjení

Příspěvek od Zefek » pon čer 13, 2016 15:45

13,8V se doporučuje jako udržovací napětí, když baterka dosáhne stavu nabití :)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Slabší dobíjení

Příspěvek od septim » úte čer 14, 2016 08:44

Zrejme to tak bude lebo dnes rano som zistil s tym meracom v zapalovaci, ze po nastartovani som mal napatie 14,7V!!! A cca o 5 min kleslo na 13,7 kde sa to uz drzi vo vsetkych otackach s kolisanim vacsinou o +-0,1V. Takze zrejme dobije baterku pri 14,5-7V a potom udrzuje okolo 13,7V.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Jira78
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: ned dub 13, 2014 17:06

Re: Slabší dobíjení

Příspěvek od Jira78 » úte čer 14, 2016 11:43

No tak já naměřím přes 14V jen těsně po startu, po pár sekundách to spadne na 13,4V. Ale, že by se to tak rychle dobilo, tomu nevěřím :-(
Pořád mi není jasné, co tedy napětí řídí, jestli si to reguluje sám alternátor, nebo dostává nějaký impuls z řídicí jednotky auta, ale to se mi nezdá, protože z konektoru na alternátoru jde jen jeden drát...
Megane III Grandtour 2011, 1,6 16V 81KW, bílá Glacier

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Slabší dobíjení

Příspěvek od septim » úte čer 14, 2016 12:07

Zeby zatazova regulacia v alternatore?
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Jira78
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: ned dub 13, 2014 17:06

Re: Slabší dobíjení

Příspěvek od Jira78 » pát čer 24, 2016 07:15

Tak se po dvou týdnech pozorování vracím k tématu, abych ho nějak uzavřel. Denně jezdím cca 15-150km, a startuju asi 4x - 8x. Asi 3 hodiny po jízdě naměřím na akumulátoru bez spotřebičů, tj.zamčené auto, nic nesvítí, vždy asi 12,61V. Nevím, jestli je akumulátor nabitý na 100%, ale je to asi v normě...
A teď to nejdůležitější, co jsem vygooglil! Nejnovější Renaulty, a tedy i Megane III, mají alternátor řízený z ŘJ auta, to znamená, že si nabíjecí napětí určují podle aktuálního nabití akumulátoru a dalších okolností, např. při brzdění motorem dobíjí víc, funguje to jako rekuperace. Je to hlavně z důvodu úspory paliva, je otázka, jestli je to správně nastaveno tak, aby se i v zimě při kratších cestách akumulátor dostatečně dobíjel, ale to se nedá asi ovlivnit. Takže pokud na volnoběh naměříte napětí okolo 13,4V, ale jinak všechno funguje jak má, je to v pořádku. Takže zažité příručky, že má auto dobíjet 14-14,5V, u nejnovějších Renaultů jaksi neplatí....
Megane III Grandtour 2011, 1,6 16V 81KW, bílá Glacier

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Re: Slabší dobíjení

Příspěvek od pedroo » pát čer 24, 2016 19:49

No vidíš jak to tedy je.. tak tu svou baterku co jsi musel měsíčně nabíjet už nenabíjej, stejně je na konci života, zažité příručky o dobíjení ti tady nikdo nenabízel, hodnoty toho nabíjení dávaly v příspěvcích již chlapci dříve ,že...
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů