Jak vám řadí pětikvalt?
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 46
- Registrován: úte kvě 04, 2010 20:58
- Bydliště: Trenčín, Slovensko
Re: Jak vám řadí pětikvalt?
Na Seat Ibize rocnik 2002 sa riadiaca paka ani nehne za jazdy, nech robim cokolvek. Drahy su presne.
Na Megane 2010 (1,6/100k 5 kvalt) ked mam zaradenu 4 a pustim plyn, radicka sa trochu pohne (2-3 mm), ked znova stlacim plyn a motor sa dostane do zaberu , znova sa radicka pohne (2-3 mm) a tak stale dokola. Pozorujem to len na 3ke a 4ke.
Je to normalna vlastnost? Toto mi robilo na starej Skode 125 so starou prevodovkou, ale na novom aute?
Mam pocit ako keby bol nejaky silentblok na motore utrhnuty a motor mal volu a prenasalo sa to na radicku.
To ze prevodovka (lozisko) piska na 4ke medzi 40-50 km/hod pri jemnom plyne a v <> to oznacili za vlastnost, som rozchadzal tazko, ale ze radicka beha 2-3 mm hore dole na stale novom aute ma fakt sere.
Auto ma najazdene 15 000km.
Na Megane 2010 (1,6/100k 5 kvalt) ked mam zaradenu 4 a pustim plyn, radicka sa trochu pohne (2-3 mm), ked znova stlacim plyn a motor sa dostane do zaberu , znova sa radicka pohne (2-3 mm) a tak stale dokola. Pozorujem to len na 3ke a 4ke.
Je to normalna vlastnost? Toto mi robilo na starej Skode 125 so starou prevodovkou, ale na novom aute?
Mam pocit ako keby bol nejaky silentblok na motore utrhnuty a motor mal volu a prenasalo sa to na radicku.
To ze prevodovka (lozisko) piska na 4ke medzi 40-50 km/hod pri jemnom plyne a v <> to oznacili za vlastnost, som rozchadzal tazko, ale ze radicka beha 2-3 mm hore dole na stale novom aute ma fakt sere.
Auto ma najazdene 15 000km.
Naposledy upravil(a) JuriK dne čtv úno 28, 2013 20:09, celkem upraveno 1 x.
Re: Jak vám řadí pětikvalt?
Je to normální.
Renault Mégane III 1,6 16V 74kW/100k, Advantage 2013, bílá Glacier
Ford Fiesta 1,3 51kW/69k, Ambiente AC 2006, červená Tango metalíza (prodáno)
Daewoo Nexia 1,5 16V 66kW/90k, GTX 1997, modrá metalíza (prodáno)
Ford Fiesta 1,3 51kW/69k, Ambiente AC 2006, červená Tango metalíza (prodáno)
Daewoo Nexia 1,5 16V 66kW/90k, GTX 1997, modrá metalíza (prodáno)
-
- Junior member
- Příspěvky: 156
- Registrován: stř črc 28, 2010 15:38
Re: Jak vám řadí pětikvalt?
Má pravdu předsedo, je to normální /trochu to dělala i jedničková Octavia. Mimochodem všechny jistě potěší, že kastlík na baterii u zcela nové Octavie je z...papundeklu...jirkahrd píše:Je to normální.
Jo výkovky 60. let, to byla auta!
Re: Jak vám řadí pětikvalt?
Ahojte, snažil som sa hľadať všade mozne po nete porovnanie M3 s 1,6 16v slabšie prevedenie s 5- kvaltom a 81kw prevedenie so 6 - kvaltom. Ide mi hlavne o sprevodovanie vo vyšších rýchlostiach.
Na starom M2 točil 5- kvalt pri 130 km/h až 4000 otacok.
Nema niekto skusenost s prehodenim prevodoviek z 5- kvaltu na 6- kvalt? Diky
Na starom M2 točil 5- kvalt pri 130 km/h až 4000 otacok.
Nema niekto skusenost s prehodenim prevodoviek z 5- kvaltu na 6- kvalt? Diky
Renault Laguna III Grandtour 2,0 dci 96 kW 2013
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Re: Jak vám řadí pětikvalt?
Ahoj zkušenosti se záměnou převodovek nemám, ale známý má M3 1.6 81kw Grandtour a já to samé 1.6 74kw a výsledkem je, že na dálnici jsou hlučné obě motorizace. Ten 6. kvalt točí nějak o 300. otáček méně a to na mizerně odhlučněný motor a ne moc povedené výfuky nestačí.
Spotřeba taky nic moc, dálnice 8-9l. Dle mého na dálnici je nejlepší 1.5 Dci, je tichší, veme si při 130km/h o 2l méně paliva!!!
Pak je tu povedený 2.0 Dci, ale ten spíše seženeš v Laguně III, kterou daleko více považuji za dálničního letce, včetně odolnosti podvozku a odhlučnění.
V benzínu je pak bezkonkurenční 2.0 TCe, který kolegovi na Scénicu II už najel 300 000km a to na LPG, porucha motoru a převodovky žádná...
Jinak 1,6 81kw 6kvalt točí při 130km/h asi 3600 otáček na šestku.
Pětikvalt 1.6 74kw točí při 130km/h asi 3900 otáček na pětku.
Najít tichý a nežravý atmosférický motor na dálnici je skoro nemožné, snad jen kamarádova Honda Accord 2.0VTEC nebo osvědčená Honda Civic 1.8 VTEC dokážou jezdit dálnice pod 7l. Pokud nechci diesel, tak malé benzínové turbomotory jsou o třídu lepší na dálnici a to nejen výkonem, ale i spotřebou.
Spotřeba taky nic moc, dálnice 8-9l. Dle mého na dálnici je nejlepší 1.5 Dci, je tichší, veme si při 130km/h o 2l méně paliva!!!
Pak je tu povedený 2.0 Dci, ale ten spíše seženeš v Laguně III, kterou daleko více považuji za dálničního letce, včetně odolnosti podvozku a odhlučnění.
V benzínu je pak bezkonkurenční 2.0 TCe, který kolegovi na Scénicu II už najel 300 000km a to na LPG, porucha motoru a převodovky žádná...
Jinak 1,6 81kw 6kvalt točí při 130km/h asi 3600 otáček na šestku.
Pětikvalt 1.6 74kw točí při 130km/h asi 3900 otáček na pětku.
Najít tichý a nežravý atmosférický motor na dálnici je skoro nemožné, snad jen kamarádova Honda Accord 2.0VTEC nebo osvědčená Honda Civic 1.8 VTEC dokážou jezdit dálnice pod 7l. Pokud nechci diesel, tak malé benzínové turbomotory jsou o třídu lepší na dálnici a to nejen výkonem, ale i spotřebou.
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Re: Jak vám řadí pětikvalt?
Ahoj, dik za reakciu a porovnanie. V M III som sa vozil a práve odhlučnením mi pripadal o kus horší ako M II. Spomínam si na prvé dojmy s M II do ktorého keď som sadol, na voľnobeh som o motore ani nevedel a pri diaľničnom tempe sa dalo v ňom rozprávať bez toho aby na seba museli cestujúci kričať. Potom praskol vlnovec výfuku a po jeho oprave je výfuk v špecifickom rozsahu otáčok dunivý.
Lagunu III s 2,0 DCI vlastním už skoro 2 roky. Diaľnica je presne jej teritórium, no v meste a na okreskách mi príliš nesadla. S benzínom sa mi jazdilo omnoho lepšie. Ku M II sa chystám vrátiť, na dochádzanie ku vlaku, do práce a na ťahanie vozíku je to omnoho vhodnejšie ako naftová Laguna. M II chcem len s 1,6 16v 83 kW na LPG.
Hľadám spôsob ako si spríjemniť cestovanie na diaľnici v M II. Kdesi na UK fóre som našiel príspevok kde typek písal, že pre 5. prevodový stupeň sa dajú vymeniť ozubené kolesá pre zmenu prevodového pomeru, čím by šlo znížiť otáčky na 5. stupni o 9 alebo o 12%. Vraj by to šlo bez rozborky celej prevodovky, len demontážou plechového krytu. Nikde som však dané ozubené kolesá a ani návod na ich výmenu nenašiel.
Obávam sa však, že by po takejto úprave auto viac utrpelo. Sťažením 5. prevodového stupňa by bolo možné radiť päťku až pri vyšších rýchlostiach, čo by znamenalo motor furt točiť na štvorke aj pri rýchlosti kde viem dnes v pohode zaradiť päťku. Preto mi inštalácia 6- stupňovej prevodovky prišla ako vhodnejšia. Som si ale istý, že by s tým bolo toľko komplikácií (výmena kulisy radiacej páky, iné lanovody, určite rozdielne poloosi, kompatibilita spojky a pod.), že to proste nestojí za to.
Nechám teda ten M II tak ako je, ak sa mi to bude chcieť veeeľmi riešiť, pouvažujem nad vytlmením.
Lagunu III s 2,0 DCI vlastním už skoro 2 roky. Diaľnica je presne jej teritórium, no v meste a na okreskách mi príliš nesadla. S benzínom sa mi jazdilo omnoho lepšie. Ku M II sa chystám vrátiť, na dochádzanie ku vlaku, do práce a na ťahanie vozíku je to omnoho vhodnejšie ako naftová Laguna. M II chcem len s 1,6 16v 83 kW na LPG.
Hľadám spôsob ako si spríjemniť cestovanie na diaľnici v M II. Kdesi na UK fóre som našiel príspevok kde typek písal, že pre 5. prevodový stupeň sa dajú vymeniť ozubené kolesá pre zmenu prevodového pomeru, čím by šlo znížiť otáčky na 5. stupni o 9 alebo o 12%. Vraj by to šlo bez rozborky celej prevodovky, len demontážou plechového krytu. Nikde som však dané ozubené kolesá a ani návod na ich výmenu nenašiel.
Obávam sa však, že by po takejto úprave auto viac utrpelo. Sťažením 5. prevodového stupňa by bolo možné radiť päťku až pri vyšších rýchlostiach, čo by znamenalo motor furt točiť na štvorke aj pri rýchlosti kde viem dnes v pohode zaradiť päťku. Preto mi inštalácia 6- stupňovej prevodovky prišla ako vhodnejšia. Som si ale istý, že by s tým bolo toľko komplikácií (výmena kulisy radiacej páky, iné lanovody, určite rozdielne poloosi, kompatibilita spojky a pod.), že to proste nestojí za to.
Nechám teda ten M II tak ako je, ak sa mi to bude chcieť veeeľmi riešiť, pouvažujem nad vytlmením.
Renault Laguna III Grandtour 2,0 dci 96 kW 2013
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Re: Jak vám řadí pětikvalt?
Ahoj můžu potvrdit moje kolegyně si někde v roce 2008 koupila nový Megane II kombík 1.6 81kw v benzínu a ten je k mému překvapení o vesmír tichší, než můj M III 1.6 74kw Překvapením pro mě bylo, že můj náhradní vůz Fluence se stejným motorem je také tichší než můj M3 :-O
Měl jsem jako náhradní vůz také MIII 1.5 Dci Grandtour a ten mě mile překvapil, jezdil prima ve městě i na dálnici. Není to trhač asfaltu, ale je dobře odhlučněný a kultivovavnost motoru zcela deklasuje koncernový 1.6 TDI a starší 1.9 TDI
S tou Lagunou III je mě to líto, jde o jinak vynikající vůz, patrně Ti vadí ve městě turbodíra?
Měl jsem jako náhradní vůz také MIII 1.5 Dci Grandtour a ten mě mile překvapil, jezdil prima ve městě i na dálnici. Není to trhač asfaltu, ale je dobře odhlučněný a kultivovavnost motoru zcela deklasuje koncernový 1.6 TDI a starší 1.9 TDI
S tou Lagunou III je mě to líto, jde o jinak vynikající vůz, patrně Ti vadí ve městě turbodíra?
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů