Lupání v spojkovém pedálu
Moderátor: Moderators General
Lupání v spojkovém pedálu
se už řešilo ve vlákně "Rychlé postřehy...", ale kdo to v 50 stránkách najde.
Mě se výrazně projevilo včera. Koukal jsem na to a objevil silnou vinutou pružinu nad pedálem v silonovém uložení. Uvnitř pružiny je ještě nějaký plastový bazmek, ale není na to vidět (přibližně 2mm drát a 2mm mezera mezi závity). Pružina je mastná dost a teď nevím, co do ní naprat. Zkusil jsem spray s molybden sulfidem, ale bez efektu... Je to něco jako WD-40...
Mě se výrazně projevilo včera. Koukal jsem na to a objevil silnou vinutou pružinu nad pedálem v silonovém uložení. Uvnitř pružiny je ještě nějaký plastový bazmek, ale není na to vidět (přibližně 2mm drát a 2mm mezera mezi závity). Pružina je mastná dost a teď nevím, co do ní naprat. Zkusil jsem spray s molybden sulfidem, ale bez efektu... Je to něco jako WD-40...
Naposledy upravil(a) rousini dne sob čer 18, 2011 16:54, celkem upraveno 1 x.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Re: Lupání v spojkového pedálu
asi ti to nepomůže ale vzpomínám si že to dělaly staré škůdky, konktétně 120. jsem pedant, by mi z toho hráblo, jsem na pazvuky alergickej. jestli jsi stále v záruce, zajed do servisu. mě odstranili to vrzání v zadní nápravě i v zrcátku, máš na to přece nárok
Renault Scénic III 1,4 TCe Dynamique
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
Re: Lupání v spojkovém pedálu
Začalo to to vrzat den po záruce, holt slušnej oddíl (STS Chvojkovice - Brod).
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Re: Lupání v spojkovém pedálu
Tak jsem po tom promazání jel delší cestu, možná už to tak neklape nebo jsem si zvykl. Nicméně v noze to cvakání pružiny je cítit.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Re: Lupání v spojkovém pedálu
Ježišínkote, takovej dobrej důvod jsem měl se toho auta zbavit a já to opravil...
Ale vypadá to jen dočasně, protože se to opravit nedá jen poštelovat.
Pokud strčíte hlavu tam, kde máte jindy nohy, tak na pedálu spojky vlevo uvidíte silovou pružinu. Pružina má uvnitř jakousi patronu, která limituje rozepnutí pružiny a na obou stranách pružinu zakončuje. Materiál asi silon.
Na pedálu a naproti i na karoserii (přepážce) jsou trny do kterých se pružina vlastním rozpínáním jen zacvakne.
Zjistil jsem pohmatem (to já rád), že lupání jde z horního uložení pružiny... Problém je v konstrukci (as ussualy... Powered by the creator), kdy dolní uložení je na trnu spojky (součást výlisku pedálu) a horní vymysleli tak, že na plech přepážky nějak ukotvili taky kus plastového trnu a ten se viklá (zase vakl... grrr). Tím jak se do něj přenáší síla pružiny, tak cvaká. Snad časem zalít epoxidem...
Prozatím pomohlo otočení pružiny v pouzdru o 1/2 otočky (změnil se na obvodu pružiny opěrný bod) a asi se vymezila tolerance dílů. Pro tento účel není nutno ani pružinu demontovat, ale někdo to udělat musel. Trošku jsem měl srach, aby mě to nevymlátilo zuby, ale zbytečně.
Perlička na závěr. Trošku jsem měl bobky ze síly pružiny, abych ji tam dostal z5 nebo že bych pak bez spojky nemohl zajet do servisu... Bez pružiny to funguje úplně normálně, nepoznal jsem rozdíl. Podle kinematiky to vypadá, že pružina při sešlapávání spojky nejprve klade odpor a pak v dalším sešlapávání se uvolňuje a pomáhá došlápnou spojku.
Rada na závěr: Vyhoďte to kurvítko z vokna!
Ale vypadá to jen dočasně, protože se to opravit nedá jen poštelovat.
Pokud strčíte hlavu tam, kde máte jindy nohy, tak na pedálu spojky vlevo uvidíte silovou pružinu. Pružina má uvnitř jakousi patronu, která limituje rozepnutí pružiny a na obou stranách pružinu zakončuje. Materiál asi silon.
Na pedálu a naproti i na karoserii (přepážce) jsou trny do kterých se pružina vlastním rozpínáním jen zacvakne.
Zjistil jsem pohmatem (to já rád), že lupání jde z horního uložení pružiny... Problém je v konstrukci (as ussualy... Powered by the creator), kdy dolní uložení je na trnu spojky (součást výlisku pedálu) a horní vymysleli tak, že na plech přepážky nějak ukotvili taky kus plastového trnu a ten se viklá (zase vakl... grrr). Tím jak se do něj přenáší síla pružiny, tak cvaká. Snad časem zalít epoxidem...
Prozatím pomohlo otočení pružiny v pouzdru o 1/2 otočky (změnil se na obvodu pružiny opěrný bod) a asi se vymezila tolerance dílů. Pro tento účel není nutno ani pružinu demontovat, ale někdo to udělat musel. Trošku jsem měl srach, aby mě to nevymlátilo zuby, ale zbytečně.
Perlička na závěr. Trošku jsem měl bobky ze síly pružiny, abych ji tam dostal z5 nebo že bych pak bez spojky nemohl zajet do servisu... Bez pružiny to funguje úplně normálně, nepoznal jsem rozdíl. Podle kinematiky to vypadá, že pružina při sešlapávání spojky nejprve klade odpor a pak v dalším sešlapávání se uvolňuje a pomáhá došlápnou spojku.
Rada na závěr: Vyhoďte to kurvítko z vokna!
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
- maydayanthem
- Advanced member
- Příspěvky: 456
- Registrován: úte srp 18, 2009 22:53
Re: Lupání v spojkovém pedálu
dnes som sa tam aj ja zohol pri umyvani auta a: spojka v poho (napevno), plyn v poho (napevno), ale brzda, tak ta mi trosku beha nalavo a napravo (+- cca. 3 mm)..rousini píše:Tak jsem po tom promazání jel delší cestu, možná už to tak neklape nebo jsem si zvykl. Nicméně v noze to cvakání pružiny je cítit.
ako sme na tom ostatni?
M IV 1,2 130 hp 6 st. manual
Re: Lupání v spojkovém pedálu
aj mne ta brzda beha hore dole.
Renault Megane III Grandtour 1,4 TCe 96 kW/130 k Dynamique - Modra Extreme
Re: Lupání v spojkovém pedálu
Uz druhy rok mi tiez spojkovy pedal vydaval pazvuky "lup-lup" v krajnych polohach (a robi to ta pruzina), vzdy pri vonkajsej teplote nad 25°C. Samozrejme, kupit sa da len cely pedal za cca 110E + praca. Po vymene je porovnatelny rozdiel, novy ide uplne hladko bez akychkolvek pazvukov. Udajne som bol s takymto niecim v servise prvy s MKIII....
Megane III 1,6 Authentique
Re: Lupání v spojkovém pedálu
se spojkou problém nemam ale s brzdou. při prudkém puštění to udělá takovou ránu jak ve vnitřku auta tak i venku z motorovýho prostoru. A též se mi viklá ze strany na stranu. Po reklamaci v renaultu mi bylo sděleno, že je to normální co uděláš, nic.....ale ty rány mě ****
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů