Lupání v spojkovém pedálu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Lupání v spojkovém pedálu

Příspěvek od rousini » sob čer 18, 2011 15:11

se už řešilo ve vlákně "Rychlé postřehy...", ale kdo to v 50 stránkách najde.
Mě se výrazně projevilo včera. Koukal jsem na to a objevil silnou vinutou pružinu nad pedálem v silonovém uložení. Uvnitř pružiny je ještě nějaký plastový bazmek, ale není na to vidět (přibližně 2mm drát a 2mm mezera mezi závity). Pružina je mastná dost a teď nevím, co do ní naprat. Zkusil jsem spray s molybden sulfidem, ale bez efektu... Je to něco jako WD-40... :x
Naposledy upravil(a) rousini dne sob čer 18, 2011 16:54, celkem upraveno 1 x.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Jack82
Advanced member
Příspěvky: 377
Registrován: stř pro 02, 2009 17:16

Re: Lupání v spojkového pedálu

Příspěvek od Jack82 » sob čer 18, 2011 16:02

asi ti to nepomůže ale vzpomínám si že to dělaly staré škůdky, konktétně 120. jsem pedant, by mi z toho hráblo, jsem na pazvuky alergickej. jestli jsi stále v záruce, zajed do servisu. mě odstranili to vrzání v zadní nápravě i v zrcátku, máš na to přece nárok
Renault Scénic III 1,4 TCe Dynamique
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Re: Lupání v spojkovém pedálu

Příspěvek od rousini » sob čer 18, 2011 16:57

Začalo to to vrzat den po záruce, holt slušnej oddíl (STS Chvojkovice - Brod).
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Re: Lupání v spojkovém pedálu

Příspěvek od rousini » pon čer 20, 2011 09:51

Tak jsem po tom promazání jel delší cestu, možná už to tak neklape nebo jsem si zvykl. Nicméně v noze to cvakání pružiny je cítit.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Re: Lupání v spojkovém pedálu

Příspěvek od rousini » sob čer 25, 2011 17:20

Ježišínkote, takovej dobrej důvod jsem měl se toho auta zbavit a já to opravil...
Ale vypadá to jen dočasně, protože se to opravit nedá jen poštelovat.

Pokud strčíte hlavu tam, kde máte jindy nohy, tak na pedálu spojky vlevo uvidíte silovou pružinu. Pružina má uvnitř jakousi patronu, která limituje rozepnutí pružiny a na obou stranách pružinu zakončuje. Materiál asi silon.
Na pedálu a naproti i na karoserii (přepážce) jsou trny do kterých se pružina vlastním rozpínáním jen zacvakne.

Zjistil jsem pohmatem (to já rád), že lupání jde z horního uložení pružiny... Problém je v konstrukci (as ussualy... Powered by the creator), kdy dolní uložení je na trnu spojky (součást výlisku pedálu) a horní vymysleli tak, že na plech přepážky nějak ukotvili taky kus plastového trnu a ten se viklá (zase vakl... grrr). Tím jak se do něj přenáší síla pružiny, tak cvaká. Snad časem zalít epoxidem...

Prozatím pomohlo otočení pružiny v pouzdru o 1/2 otočky (změnil se na obvodu pružiny opěrný bod) a asi se vymezila tolerance dílů. Pro tento účel není nutno ani pružinu demontovat, ale někdo to udělat musel. Trošku jsem měl srach, aby mě to nevymlátilo zuby, ale zbytečně.

Perlička na závěr. Trošku jsem měl bobky ze síly pružiny, abych ji tam dostal z5 nebo že bych pak bez spojky nemohl zajet do servisu... Bez pružiny to funguje úplně normálně, nepoznal jsem rozdíl. Podle kinematiky to vypadá, že pružina při sešlapávání spojky nejprve klade odpor a pak v dalším sešlapávání se uvolňuje a pomáhá došlápnou spojku.

Rada na závěr: Vyhoďte to kurvítko z vokna!
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
maydayanthem
Advanced member
Příspěvky: 456
Registrován: úte srp 18, 2009 22:53

Re: Lupání v spojkovém pedálu

Příspěvek od maydayanthem » sob čer 25, 2011 21:52

rousini píše:Tak jsem po tom promazání jel delší cestu, možná už to tak neklape nebo jsem si zvykl. Nicméně v noze to cvakání pružiny je cítit.
dnes som sa tam aj ja zohol pri umyvani auta a: spojka v poho (napevno), plyn v poho (napevno), ale brzda, tak ta mi trosku beha nalavo a napravo (+- cca. 3 mm)..
ako sme na tom ostatni?
M IV 1,2 130 hp 6 st. manual

Uživatelský avatar
simply
Junior member
Příspěvky: 106
Registrován: sob úno 27, 2010 08:46

Re: Lupání v spojkovém pedálu

Příspěvek od simply » ned čer 26, 2011 22:07

aj mne ta brzda beha hore dole.
Renault Megane III Grandtour 1,4 TCe 96 kW/130 k Dynamique - Modra Extreme

Lubo NDCA
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: stř pro 16, 2009 21:14
Bydliště: Nova Dubnica

Re: Lupání v spojkovém pedálu

Příspěvek od Lubo NDCA » stř čer 18, 2014 15:38

Uz druhy rok mi tiez spojkovy pedal vydaval pazvuky "lup-lup" v krajnych polohach (a robi to ta pruzina), vzdy pri vonkajsej teplote nad 25°C. Samozrejme, kupit sa da len cely pedal za cca 110E + praca. Po vymene je porovnatelny rozdiel, novy ide uplne hladko bez akychkolvek pazvukov. Udajne som bol s takymto niecim v servise prvy s MKIII....
Megane III 1,6 Authentique

Uživatelský avatar
Skippy87
Člen RCČR
Příspěvky: 924
Registrován: pát čer 19, 2009 09:11

Re: Lupání v spojkovém pedálu

Příspěvek od Skippy87 » stř čer 18, 2014 20:55

se spojkou problém nemam ale s brzdou. při prudkém puštění to udělá takovou ránu jak ve vnitřku auta tak i venku z motorovýho prostoru. A též se mi viklá ze strany na stranu. Po reklamaci v renaultu mi bylo sděleno, že je to normální :-D co uděláš, nic.....ale ty rány mě ****
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)

Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů