check anti poluttion system
Moderátor: Moderators General
check anti poluttion system
Tak, chlapi, myslel som si, že ma poruchy obchádzajú ... Dnes ráno som sadol do auta a problém bol , že sa nechcelo rozhýbať, po pár metroch to vyzeralo na totálne zastavenie, prístrojovka zhasla a motor akoby chcel zdochnúť. Po vypnutí motora naskočil normálne a po prejdení zhruba 10 km PC ukazoval poruchu- Check antipoluttion systém.
Čo to je ? Po tlf. konzultácii so servisom mi bolo odporučané auto poriadne prehnať / údajne je na vine, že robím denne len krátke vzdialenosti - sviečky?, prevádzková teplota auta,... / a ak chyba nezmizne, budeme to riešiť / najbližší servis je cca 50 km /.
Čo to je ? Po tlf. konzultácii so servisom mi bolo odporučané auto poriadne prehnať / údajne je na vine, že robím denne len krátke vzdialenosti - sviečky?, prevádzková teplota auta,... / a ak chyba nezmizne, budeme to riešiť / najbližší servis je cca 50 km /.
Re: check anti poluttion system
No tak já už ani nepamatuju, kdy jsem měl naposledy pollution...
Doufám, že mě to nepotká a slyším to poprve. Z doporučení servisu mi vyplývá, že auto není na daný způsob provozování vhodné.
dufi123: mrkni, co mají ostatní v podpisu, hodně věcem by to pomohlo...
Doufám, že mě to nepotká a slyším to poprve. Z doporučení servisu mi vyplývá, že auto není na daný způsob provozování vhodné.
dufi123: mrkni, co mají ostatní v podpisu, hodně věcem by to pomohlo...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Re: check anti poluttion system
Hrabal som sa v nete a hľadal som, čo je to za zradu,tá polúcia...Po poľsky je to : " skontroluj uklad wydechowy", po nemecky sa objavoval problém ako " einstellungen : gedruckt halten " a druhýkrát ako : "abgassystem pruffen". V návode - správy o poruchách- abgassystem pruffen - je definícia - Indikuje poruchu v systéme spracovania výfukových plynov . A teď ,bábo raď!
Re: check anti poluttion system
Sorry, zabudol som dodať, čo majú ostatní v podpisu : auto mám to isté, čo ty -MIII 1,6 100HP Authentigue + ESP, cendré
Re: check anti poluttion system
Zaujimavy problem A nesvieti pri tom aj kontrolka motora? Zeby problem s katalyzatorom?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: check anti poluttion system
Idem to ešte otestovať cestou domov, nie som si istý, či nesviete aj kontrolka stavu výfukových plynov, ale celkom isto svieti výstražná kontrolka, našťastie nesvieti stop! To by ma šľahlo!
Re: check anti poluttion system
Zrejme nieco od valcov dalej zistilo, ze nedochadza k ok spalovaniu zmesi. Pricin moze byt viacero:
zla zmes(=vzduch al. palivo)
jej zle spalenie(=zla iskra)
zla lambda
zasvineny kat(=info z lambdy za katalyzatorom).
Kludne by som to hodil do servisu na diagnostiku, aj tak zrejme po vyrieseni problemu budu musiet zmazat chyby v RJ...
zla zmes(=vzduch al. palivo)
jej zle spalenie(=zla iskra)
zla lambda
zasvineny kat(=info z lambdy za katalyzatorom).
Kludne by som to hodil do servisu na diagnostiku, aj tak zrejme po vyrieseni problemu budu musiet zmazat chyby v RJ...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: check anti poluttion system
Auto som prehnal, ťahá dobre, bez problémov / zjavných /. Na prístrojovke sa nič nezmenilo, stále svieti kontrolka stavu výfukových plynov a výstražná kontrolka, samozrejme, stále ma otravuje tá anglická polúcia - check anti pollution systém. V pondelok ide auto na diagnostiku, dám vedieť, čo to bolo za zradu. Nadšený z toho nie som, MIII nemá ani rok...
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: čtv bře 03, 2011 16:34
Re: check anti poluttion system
Tak neco podobneho se mi stalo na Fabii, stacilo do skoro prazdne nadrze natankovat (zvirit usazeniny), bylo rano, chladno a pak sup na dalnici a po 5 km auto stratilo vykon a rozsvitila se kontrolka vyfukovych splodin,katalyzator a spalovani (je to jednotna kontrolka ktera odkazuje na problemy se spatnym spalovanim), takze do servisu na diagnostiku, ktera stejne nic nenasla. Vymaz zaznamu chyby a hotovo. Stalo se mi to dvakrat a pokazde se na diagnostice zadna chyba nenasla. Takze dnes uz netankuju do prazdne nadrze, aspon ne hned po odstaveni.
Re: check anti poluttion system
OT: Chlape z tvýho nicku jsem si málem cvrknul...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Re: check anti poluttion system
hej a co máš za motor? podle mě je to hláška o zanesení FAP. pokud ho nemáš tak něco s katíkem, taky se musí občas vypálit. každopádně doporučuju najet na dálnici a pokud máš odvahu, za 5 (6) a plnej. důležitej je ten full gas, optimální spalování. 20km, vypálí se to a pohoda
Renault Scénic III 1,4 TCe Dynamique
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
Re: check anti poluttion system
Takže chlapi, aby som niektorých ukľudnil a naopak, niektorí budete mať bobáky, či vás auto nezradí zajtra ráno...
Motor je 1,6 74 kw, neviem, síce, čo je to FAP, ale asi to nemám / presuvník?, toho sa tu bojíte ? všetci, to je asi tiež dobrý dáreček/. Emisie EURO 4, 5 kvalt. Servisák mi radil niečo podobné, čo Jack82, ale predsa, keď ti výstražné kontrolky svietia ako XXXXXXX, vypál tomu naplno S tým benzínom a prázdnou nádržou to môže byť, v utorok ráno som čerpal, posledný dielik už zhasol, ale tiež sa tu často prepiera, koľko benzínu tam ešte asi tak mohlo byť? Nikto nevie, ešte to nikto nevyskúšal dosucha, 10 litrov?, možno viac.?
Motor je 1,6 74 kw, neviem, síce, čo je to FAP, ale asi to nemám / presuvník?, toho sa tu bojíte ? všetci, to je asi tiež dobrý dáreček/. Emisie EURO 4, 5 kvalt. Servisák mi radil niečo podobné, čo Jack82, ale predsa, keď ti výstražné kontrolky svietia ako XXXXXXX, vypál tomu naplno S tým benzínom a prázdnou nádržou to môže byť, v utorok ráno som čerpal, posledný dielik už zhasol, ale tiež sa tu často prepiera, koľko benzínu tam ešte asi tak mohlo byť? Nikto nevie, ešte to nikto nevyskúšal dosucha, 10 litrov?, možno viac.?
Re: check anti poluttion system
FAP maju dCi. A presuvnik nemas u 100k verzie Prehnanie auta nepomoze!
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1625
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: check anti poluttion system
Prečo by nepomohlo? Ak to je len nejaké počítadlo? Tak to proste preskočí? Mne pri oplíku a ERG ešte pred tým ako umrel (ERG) tiež pomohlo dlhšie zaťaženie cez zimu (možno musela byť dosiahnutá nejaká teplota? ...) alebo vynulovanie v servis (malo to rovnaký efekt )
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
Re: check anti poluttion system
V servise mi hovorili, že to môže byť - sviečky, cievka?, prípadne dosiahnutie nejakej optimálnej prevádzkovej teploty, pretože väčšina jázd je ráno, tento rok zima ako v ruskom filme, nejakých 8-9 km. A poobede detto, čiže auto vo veľkej miere nedosiahne svoju optimálnu teplotu. Ale je to stále také varenie z vody... Môže, aj nemusí byť.
Re: check anti poluttion system
...jedna rada taky zní: .....ignoruj tu kontrolku.... U novýho auta mě to taky bude štvát, (a určitě se nějaké podobné "hlášky" dříve či později dočkám ) až na mě elektronika bude něco podobného poblikávat, ale většinou to na bezproblémový provoz vozidla nemá vliv Je to částečně daň za přetechnizovanost zdánlivě jednoduché věci jakou je spalovací motor... , citlivost čidel a vzhledem k jejich počtu ve vozidle i poměrně vysoké pravděpodobnosti, že se některé z nich ozve... Je to vidět už dnes třeba u 3-letých vozů - v zaměstnání jsem byl poučen mechanikem, že kontrolek svítích oranžovou barvou si nemám vůbec všímat (aže jich kolikrát ráno po nastartování dodávky svítí z přístrojovky nespočet ....). Až se rozsvítí nějaká červená, je to horší a to už je třeba nějakým způsobem řešit .dufi123 píše:V servise mi hovorili, že to môže byť - sviečky, cievka?, prípadne dosiahnutie nejakej optimálnej prevádzkovej teploty, pretože väčšina jázd je ráno, tento rok zima ako v ruskom filme, nejakých 8-9 km. A poobede detto, čiže auto vo veľkej miere nedosiahne svoju optimálnu teplotu. Ale je to stále také varenie z vody... Môže, aj nemusí byť.
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994
Re: check anti poluttion system
Prefuk EGR na starsich benzinoch mierne pomahal, ale tu EGR ani nie je. Ja by som system spalovania/emisii nepodcenoval. Pochybujem ze RJ si sleduje prevadzkove teploty vs najazdene km a "po dlhom case jazdenia na studensi motor" byhodi kontrolky Ale ako chces, kludne to prezen dialnicoupali.sk píše:Prečo by nepomohlo? Ak to je len nejaké počítadlo? Tak to proste preskočí? Mne pri oplíku a ERG ešte pred tým ako umrel (ERG) tiež pomohlo dlhšie zaťaženie cez zimu (možno musela byť dosiahnutá nejaká teplota? ...) alebo vynulovanie v servis (malo to rovnaký efekt )
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1625
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: check anti poluttion system
však to som netvrdil, že kvôli tomu to svieti, ako som písal ja tiež jazdím roky "na studeno" a nič nesvieti. A tým pádom nemá ani význam prehnať auto po diaľnici u mňa
Len som myslel, že to bude podobná potrebná vec ako ERG v oply
Len som myslel, že to bude podobná potrebná vec ako ERG v oply
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
Re: check anti poluttion system
Tak chlapi, ráno som šiel do roboty a stále ten istý problém. Kontrolky svietili ako v raketopláne, ale to by ma tak neštvalo, údajne ich mám ignorovať Čo je horšie, auto opäť nemalo ťah / neviem, či to dobre prirovnávam - akoby šlo na 3 valce /, nevedel som ho vôbec rozhýbať, niekoľkokrát som zastal, riadne roztúroval, bál som sa vojsť do križovatky, bol by som za debila. Až po nejakých 150 m sa chytilo a vyrazilo až kolesá zahrabali. Po tlf. kontakte so servisom prídu v pondelok, upozorňoval som ich na správanie auta - donesú diagnostiku, nejakú cievku?, zahádzané sviečky? Uvidíme , necháme sa prekvapiť.
Re: check anti poluttion system
no teoreticky cievka, sviecka by to mohla byt
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Re: check anti poluttion system
Stejně takby to mohlobýt cokoliv ve výfuk. systému, včetně sond atd. Těch čidel je tam víc, co by mohli svými povely ovládat konečné chování motoru. Až po napíchnutí na diagnostiku by to měli přesně zjistit...Miro_ba píše:no teoreticky cievka, sviecka by to mohla byt
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994
Re: check anti poluttion system
dufi123: tak to je síla. mě když skočilo auto do nouzového režimu s hláškou "check injection system", tak se odpojilo turbo a pustilo to tam aktuálně jen 7l paliva, tak si asi dokazes predstavit jak to asi jelo... do mírného kopecka 30
Renault Scénic III 1,4 TCe Dynamique
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
Check anti poluttion system
Tak tuhle hlášku jsem měl nejméně 8x (nikdy auto neztratilo výkon), někdy zůstala svítit až do návštěvy serisu a někdy zhasla po cca 20 startech, nebo ujetých cca 30 km. Servis zkoušel vše, výměnu lambda sondy, přehrávání softwaru......až nakonec došlo na výměnu ŘJ a teď je klid, tak uvidíme. Mám najeto 21000 km a ŘJ byla měněna na 18000 km. Tímto ještě musím pochválit servis a jejich přístup....fakt dobrý.
Renault Megane 1,6 16V 74kW Authentigue r.v. 2010
- Centri_FUGA
- Experienced member
- Příspěvky: 672
- Registrován: čtv čer 03, 2010 20:21
- Bydliště: Česká Lípa
Re: check anti poluttion system
Pro odlehčení: TO že se auto nemůže rozjet není až tak hrozný, jako když tuhle do servisu přivezli lagunu, tuším ´96 a ona nešla chcípnout, řekneš si tak přes kvlat, i to šlo blbě, motor chtěl neuvěřitelnou silou běžet dál ... ale v rámci servisu se měnili všechyn 4 zapalovací cívky, jaké bylo překvapení, když ze 4 stejných krabiček vylezly 3 nový m,oduly a čtvrtej byl použitej a ještě k tomu origo renault ? ... asi maj ve skladu nějakýho permoníka
Jinak já mám auto 8měsíců, najeto 8 000 a zatím nic, jenom jednou se to nějak nemohlo nastartovat, že sem nastartovla a hned to chcíplo, ale nic se mi nerozsvítilo, tak sem nastartoval, ale šlo to taky jakoby na 3 hrnce, pro trochu protúrování se to chytlo a od tý doby nikdy nic... naštěstí
Jinak já mám auto 8měsíců, najeto 8 000 a zatím nic, jenom jednou se to nějak nemohlo nastartovat, že sem nastartovla a hned to chcíplo, ale nic se mi nerozsvítilo, tak sem nastartoval, ale šlo to taky jakoby na 3 hrnce, pro trochu protúrování se to chytlo a od tý doby nikdy nic... naštěstí
Renault Mégane III Grandtour 2010; 1.6 74kW; Expression; červená; 17" Schuss
Škoda Fabia I sedan, 1.2 HTP 47kW, šedozlatá metalíza
Hračky: Honda CB 500; 2002; 500ccm 42,5kW + Škoda Octavia Combi typ 704; 1969; 1,2 37,5kW + Čz 125/453; 1965
Bylo: Seat Toledo II 1999, Hyundai Accent 1999, služební Škoda Felicia 1999
Škoda Fabia I sedan, 1.2 HTP 47kW, šedozlatá metalíza
Hračky: Honda CB 500; 2002; 500ccm 42,5kW + Škoda Octavia Combi typ 704; 1969; 1,2 37,5kW + Čz 125/453; 1965
Bylo: Seat Toledo II 1999, Hyundai Accent 1999, služební Škoda Felicia 1999
Re: check anti poluttion system
...to se občas stane i u zánovní věci, horší tlak, vlhkost, pavučina v sacím...Centri_FUGA píše:Pro odlehčení: TO že se auto nemůže rozjet není až tak hrozný, jako když tuhle do servisu přivezli lagunu, tuším ´96 a ona nešla chcípnout, řekneš si tak přes kvlat, i to šlo blbě, motor chtěl neuvěřitelnou silou běžet dál ... ale v rámci servisu se měnili všechyn 4 zapalovací cívky, jaké bylo překvapení, když ze 4 stejných krabiček vylezly 3 nový m,oduly a čtvrtej byl použitej a ještě k tomu origo renault ? ... asi maj ve skladu nějakýho permoníka
Jinak já mám auto 8měsíců, najeto 8 000 a zatím nic, jenom jednou se to nějak nemohlo nastartovat, že sem nastartovla a hned to chcíplo, ale nic se mi nerozsvítilo, tak sem nastartoval, ale šlo to taky jakoby na 3 hrnce, pro trochu protúrování se to chytlo a od tý doby nikdy nic... naštěstí
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů