ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
blazej11
Advanced member
Příspěvky: 336
Registrován: čtv pro 28, 2006 18:09
Bydliště: Slovensko

Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/

Příspěvek od blazej11 » čtv led 13, 2011 00:04

tiez mi to prislo cudne, ale necham to na odbornikov z <> http://www.youtube.com/watch?v=mwfrY0XGYbo <> :P

Uživatelský avatar
blazej11
Advanced member
Příspěvky: 336
Registrován: čtv pro 28, 2006 18:09
Bydliště: Slovensko

Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/

Příspěvek od blazej11 » pon led 17, 2011 16:55

dnes som bol po auto, vymenili snimac tlaku oleja a s autom nabehali cca 100km a kontrolka nezasvietila je som spravil 40km a vyzera to tak, ze vsetko je OK.

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/

Příspěvek od rousini » pon led 17, 2011 17:17

No tak ještě, že to byla jenom taková prkotina a že se místní guru trefili ani to nemuseli vidět...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/ - vyriešené

Příspěvek od Miro_ba » pon led 17, 2011 20:16

nasi GURU su k nezaplateniu, vdaka nim sa s Renckom zije lepsie :-)
Naposledy upravil(a) Miro_ba dne pon led 17, 2011 20:17, celkem upraveno 1 x.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Lamous
Advanced member
Příspěvky: 252
Registrován: ned lis 07, 2010 15:04

Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/ - vyriešené

Příspěvek od Lamous » pon led 17, 2011 20:17

:lol:
Renault Megane III 1.6 16V 110k Expression, 1/10
Obrázek

Uživatelský avatar
blazej11
Advanced member
Příspěvky: 336
Registrován: čtv pro 28, 2006 18:09
Bydliště: Slovensko

Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/ - vyriešené

Příspěvek od blazej11 » sob srp 06, 2011 06:36

po cca 6 mes. sa chyba objavila znovu, co som vypozoroval prejavuje sa az po cca 20km (pravdepodobne ma na to vplyv aj teplota oleja) a to ked otacky klesnu na 2000 a ked ho vytocim na 2500 otacok tak chyba zmizne.
Som zvedavy co stym je teraz??? :evil:

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/ - vyriešené

Příspěvek od Rado77 » sob srp 06, 2011 09:20

Zaujimave. Takze ked klesne tlak oleja sa to udeje. Ked sa tlak zvysi, je to ok. Je malo pravdepodobne, ze by zase odislo cidlo tlaku... Hmmm, zapeklity problem. Potom to vidim uz len na 2 veci:
- nejaky problem s olejovym cerpadlom
- nieco je niekde upchate
Lenze oboje by vyzadovalo vecsi zasah, a este stale sa nemusi podarit problem odstranit. Ono ide aj o to ze to moze byt proste konstrukcny nepodarok a problem sa neodstrani proste nikdy, jedine ze by vymenili cely blok motora....napriklad. Na druhu stranu to nemusi byt fatalna zavada a kludne s rozsvietenou kontrolkou auto prezije cely zivot....to nevieme.
Vidim ze akurat pred chvilou skoncila zaruka, co je velka skoda, lebo keby sa problem opakoval 3 x (a nebolo by to blbym cidlom tlaku) , mal by si tusim narok na vratenie penazi, alebo proste iny kus.
Napriek tomu by som opet spravil diagnostiku, nech to preturuju na volnobehu a presne vykukaju ake hodnoty to cidlo dava a zaroven sleduju kontrolku kedy zhasne. Nech vymenia to cidlo ak treba.....nahoda je blbec... :(
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
blazej11
Advanced member
Příspěvky: 336
Registrován: čtv pro 28, 2006 18:09
Bydliště: Slovensko

Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/ - vyriešené

Příspěvek od blazej11 » sob srp 06, 2011 14:39

vymeneny snimac tlaku oleja...

DedaKoleda
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: sob úno 20, 2010 13:30

Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/

Příspěvek od DedaKoleda » úte srp 16, 2011 16:32

Ja mam takový dojem že to muže být vadný olej nema už odpovídající viskozitu a při nízkých otačkách nedava už spravný tlak zubove čerpadlo motoru

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/ - vyriešené

Příspěvek od Rado77 » úte srp 16, 2011 19:54

blazej11 píše:vymeneny snimac tlaku oleja...
A pomohlo to teda? Teda ak sa chapeme tak ze vymneili novy snimac (druhy) za uplne novy (treti)?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
blazej11
Advanced member
Příspěvky: 336
Registrován: čtv pro 28, 2006 18:09
Bydliště: Slovensko

Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/

Příspěvek od blazej11 » stř srp 17, 2011 20:45

Po vymene snimaca je to uz ok, asi to bol zly kus, ked ho vtedy vobec vymenily.
Olej ma 4 mes. tym to asi nebude...

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/

Příspěvek od Rado77 » stř srp 17, 2011 21:01

Tak uz snad bude dobre
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

sinistre
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: úte led 27, 2015 20:19

Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/

Příspěvek od sinistre » ned pro 27, 2015 07:59

Včera se mi to taky objevilo. Svištím si 150km/h po dálnici, , najednou to cuklo a přestalo jet, přičemž vyskočila tahle hláška.
Mégane Grandtour 1.5 dCi 81kW 2010

Vlasta123
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: úte říj 06, 2009 20:41
Bydliště: Plzeň-jih

Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/

Příspěvek od Vlasta123 » stř led 06, 2016 21:33

blazej11 píše: ENGINE FAILURE, HAZARD
tak tuto hlasku mi dnes zahlasilo PC s kontrolkov tlaku oleja a STOP-kou po cca 20km trase, ked som prave hladal volne miesto na parkovanie. Este, ze to nanho prislo uz, ked som bol doma :P
Po kontrole oleja na mierke je ho tam po max.
MIII ma 18mes. a 20500km olej este nebol meneni chystal som sa ho menit az v jari, ale asi budem musie skor...
Moze to suvisiet s tym, ze je uz opotrebeny ???
Kolik ti ukazuje hladinu oleje? Po zastrčení karty se dá na počítači přepnout na kontrolu hladiny a je tam vidět jestli je tam málo. Pro jistotu bych to porovnal i když máš na měrce olej na max, což se mi nechce věřit po najetých 20k km. Měřil jsi to se studeným autem?
Podle moji zkušenosti to bude jen potřeba dolejt olej.
Já teď ve 116000 dolejvam kolem 0,5litru na 15000 km.
Možná by mohl někdo poradit, jestli třeba není nějaké čidlo které pozná že je zanesený filtr oleje? Domnívám se že tam nic takového není a že to jen ukáže že je málo oleje. Kdyžtak někdo poraďte.

I když to vadné tlakové čidlo by taky bylo logické. Kolik stojí?
edit:15.7.2013
Megane III Grandtour; 1,6 81KW
najeto 110 000km- zatím min. bylo 6.3l/100, když jedu pro radost, tak kolem 7,3, ale při cca 130-150 km/h na dálnici kolem 8l/100(měřeno z Plzně do Prahy a zpět)

Vlasta123
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: úte říj 06, 2009 20:41
Bydliště: Plzeň-jih

Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/

Příspěvek od Vlasta123 » stř led 06, 2016 21:44

sinistre píše:Včera se mi to taky objevilo. Svištím si 150km/h po dálnici, , najednou to cuklo a přestalo jet, přičemž vyskočila tahle hláška.
Je možný že to kvůli chybě přeplo do nouzovýho režimu a omezilo to výkon? To bych při takovej hlášce očekával.

Nevíte někdo jestli je možný ucpat olejový filtr?
edit:15.7.2013
Megane III Grandtour; 1,6 81KW
najeto 110 000km- zatím min. bylo 6.3l/100, když jedu pro radost, tak kolem 7,3, ale při cca 130-150 km/h na dálnici kolem 8l/100(měřeno z Plzně do Prahy a zpět)

Ajap
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: úte srp 26, 2014 17:23
Bydliště: České Budějovice

Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/

Příspěvek od Ajap » pon led 18, 2016 20:35

rousini píše:Myslím, že v motoru nic, co by dovedlo posoudit kvalitu oleje není. Na druhou stranu snížená kvalita oleje může sekundárně ovlivnit nějaké čidlo, které aktivuje Engine Failure...
Spousta doporučení motorářských firem (ne petrolejářských, kde by se dal vyvozovat záměr) uvádí, že nejrozšířenější olej SAE 5W-4O (tzv. syntetika) je v benzínovém motoru po 10 000km na konci životnosti ve smyslu vyčerpání vlastností aditiv. Takže dál už je v motoru jakási mastná břečka, která sice maže, ale její protikorozivní, vysokoteplotní a nevím jaké ještě vlastnosti jsou minulostí. Takže ochrana motoru jde do kytek a následně se olej, který změní vlastnosti může dostat do míst, kam nepatří nebo vlivem jeho usazování dojde k přicpání kanálků a zhoršení mazání a ochlazování.

Snad se jen Rendolt špatně vyspal a nebude to nic vážného. BTW kromě barvy máme stejná auta se stejným stářím a nájezdem... Asi to bude na <> assistance.
Sorry za reakci po skoro sedmi letech :mrgreen: , ale musím. :oops: Právě, že kvalitní olej jako takový je dneska prakticky "nesmrtelný", problém je s nečistotama v něm. Kdysi jsem v práci nechal v rámci sběru dat analyzovat olej z vlastního auta po 15000km (viz P308 v podpise) a olej byl co se týče obsahu aditiv a statické viskozity shodný s novým olejem (dodán jako vzorek pro porovnání). na kinematickou viskozitu jsem bohužel neměl dost velký vzorek. Problém byl vysoký obsah karbonu a železa, co se týče těchhle věcí tak byl opravdu zralý na výměnu, byť výrobce auta doporučuje 30tkm interval. To, že byl špinavý byla nicméně pro olej dobrá vizitka, protože správně čistí motor! Dle vyjádření znalce (tribologa a olejáře) jsou dnešní moderní oleje už na takové úrovni, že (cituji) "kdybychom ten olej občas vyčistili, tak v tom autě vydrží prakticky neomezeně dlouho, ale to bychom my olejáři neměli co jíst" :lol:
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)

Peter85
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon čer 11, 2018 10:52

Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/

Příspěvek od Peter85 » pon čer 11, 2018 11:21

No mne takato hlaska vybehla vcera cca po 60km . Auto ma nabehane 190000km. A nedavno bolo menene tesnenie pod hlavou . Je to 1.6 benzin 81kw. Neviem ci to ma nieco spolocne so zasahom pri vymene tesnenia a prebrus hlavy.

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů