ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/
Moderátor: Moderators General
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
tiez mi to prislo cudne, ale necham to na odbornikov z <> http://www.youtube.com/watch?v=mwfrY0XGYbo <>
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
dnes som bol po auto, vymenili snimac tlaku oleja a s autom nabehali cca 100km a kontrolka nezasvietila je som spravil 40km a vyzera to tak, ze vsetko je OK.
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
No tak ještě, že to byla jenom taková prkotina a že se místní guru trefili ani to nemuseli vidět...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/ - vyriešené
nasi GURU su k nezaplateniu, vdaka nim sa s Renckom zije lepsie
Naposledy upravil(a) Miro_ba dne pon led 17, 2011 20:17, celkem upraveno 1 x.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/ - vyriešené
po cca 6 mes. sa chyba objavila znovu, co som vypozoroval prejavuje sa az po cca 20km (pravdepodobne ma na to vplyv aj teplota oleja) a to ked otacky klesnu na 2000 a ked ho vytocim na 2500 otacok tak chyba zmizne.
Som zvedavy co stym je teraz???
Som zvedavy co stym je teraz???
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/ - vyriešené
Zaujimave. Takze ked klesne tlak oleja sa to udeje. Ked sa tlak zvysi, je to ok. Je malo pravdepodobne, ze by zase odislo cidlo tlaku... Hmmm, zapeklity problem. Potom to vidim uz len na 2 veci:
- nejaky problem s olejovym cerpadlom
- nieco je niekde upchate
Lenze oboje by vyzadovalo vecsi zasah, a este stale sa nemusi podarit problem odstranit. Ono ide aj o to ze to moze byt proste konstrukcny nepodarok a problem sa neodstrani proste nikdy, jedine ze by vymenili cely blok motora....napriklad. Na druhu stranu to nemusi byt fatalna zavada a kludne s rozsvietenou kontrolkou auto prezije cely zivot....to nevieme.
Vidim ze akurat pred chvilou skoncila zaruka, co je velka skoda, lebo keby sa problem opakoval 3 x (a nebolo by to blbym cidlom tlaku) , mal by si tusim narok na vratenie penazi, alebo proste iny kus.
Napriek tomu by som opet spravil diagnostiku, nech to preturuju na volnobehu a presne vykukaju ake hodnoty to cidlo dava a zaroven sleduju kontrolku kedy zhasne. Nech vymenia to cidlo ak treba.....nahoda je blbec...
- nejaky problem s olejovym cerpadlom
- nieco je niekde upchate
Lenze oboje by vyzadovalo vecsi zasah, a este stale sa nemusi podarit problem odstranit. Ono ide aj o to ze to moze byt proste konstrukcny nepodarok a problem sa neodstrani proste nikdy, jedine ze by vymenili cely blok motora....napriklad. Na druhu stranu to nemusi byt fatalna zavada a kludne s rozsvietenou kontrolkou auto prezije cely zivot....to nevieme.
Vidim ze akurat pred chvilou skoncila zaruka, co je velka skoda, lebo keby sa problem opakoval 3 x (a nebolo by to blbym cidlom tlaku) , mal by si tusim narok na vratenie penazi, alebo proste iny kus.
Napriek tomu by som opet spravil diagnostiku, nech to preturuju na volnobehu a presne vykukaju ake hodnoty to cidlo dava a zaroven sleduju kontrolku kedy zhasne. Nech vymenia to cidlo ak treba.....nahoda je blbec...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/ - vyriešené
vymeneny snimac tlaku oleja...
-
- Starting member
- Příspěvky: 7
- Registrován: sob úno 20, 2010 13:30
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/
Ja mam takový dojem že to muže být vadný olej nema už odpovídající viskozitu a při nízkých otačkách nedava už spravný tlak zubove čerpadlo motoru
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/ - vyriešené
A pomohlo to teda? Teda ak sa chapeme tak ze vymneili novy snimac (druhy) za uplne novy (treti)?blazej11 píše:vymeneny snimac tlaku oleja...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/
Po vymene snimaca je to uz ok, asi to bol zly kus, ked ho vtedy vobec vymenily.
Olej ma 4 mes. tym to asi nebude...
Olej ma 4 mes. tym to asi nebude...
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/
Tak uz snad bude dobre
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/
Včera se mi to taky objevilo. Svištím si 150km/h po dálnici, , najednou to cuklo a přestalo jet, přičemž vyskočila tahle hláška.
Mégane Grandtour 1.5 dCi 81kW 2010
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/
Kolik ti ukazuje hladinu oleje? Po zastrčení karty se dá na počítači přepnout na kontrolu hladiny a je tam vidět jestli je tam málo. Pro jistotu bych to porovnal i když máš na měrce olej na max, což se mi nechce věřit po najetých 20k km. Měřil jsi to se studeným autem?blazej11 píše: ENGINE FAILURE, HAZARD
tak tuto hlasku mi dnes zahlasilo PC s kontrolkov tlaku oleja a STOP-kou po cca 20km trase, ked som prave hladal volne miesto na parkovanie. Este, ze to nanho prislo uz, ked som bol doma
Po kontrole oleja na mierke je ho tam po max.
MIII ma 18mes. a 20500km olej este nebol meneni chystal som sa ho menit az v jari, ale asi budem musie skor...
Moze to suvisiet s tym, ze je uz opotrebeny ???
Podle moji zkušenosti to bude jen potřeba dolejt olej.
Já teď ve 116000 dolejvam kolem 0,5litru na 15000 km.
Možná by mohl někdo poradit, jestli třeba není nějaké čidlo které pozná že je zanesený filtr oleje? Domnívám se že tam nic takového není a že to jen ukáže že je málo oleje. Kdyžtak někdo poraďte.
I když to vadné tlakové čidlo by taky bylo logické. Kolik stojí?
edit:15.7.2013
Megane III Grandtour; 1,6 81KW
najeto 110 000km- zatím min. bylo 6.3l/100, když jedu pro radost, tak kolem 7,3, ale při cca 130-150 km/h na dálnici kolem 8l/100(měřeno z Plzně do Prahy a zpět)
Megane III Grandtour; 1,6 81KW
najeto 110 000km- zatím min. bylo 6.3l/100, když jedu pro radost, tak kolem 7,3, ale při cca 130-150 km/h na dálnici kolem 8l/100(měřeno z Plzně do Prahy a zpět)
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/
Je možný že to kvůli chybě přeplo do nouzovýho režimu a omezilo to výkon? To bych při takovej hlášce očekával.sinistre píše:Včera se mi to taky objevilo. Svištím si 150km/h po dálnici, , najednou to cuklo a přestalo jet, přičemž vyskočila tahle hláška.
Nevíte někdo jestli je možný ucpat olejový filtr?
edit:15.7.2013
Megane III Grandtour; 1,6 81KW
najeto 110 000km- zatím min. bylo 6.3l/100, když jedu pro radost, tak kolem 7,3, ale při cca 130-150 km/h na dálnici kolem 8l/100(měřeno z Plzně do Prahy a zpět)
Megane III Grandtour; 1,6 81KW
najeto 110 000km- zatím min. bylo 6.3l/100, když jedu pro radost, tak kolem 7,3, ale při cca 130-150 km/h na dálnici kolem 8l/100(měřeno z Plzně do Prahy a zpět)
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
Sorry za reakci po skoro sedmi letech , ale musím. Právě, že kvalitní olej jako takový je dneska prakticky "nesmrtelný", problém je s nečistotama v něm. Kdysi jsem v práci nechal v rámci sběru dat analyzovat olej z vlastního auta po 15000km (viz P308 v podpise) a olej byl co se týče obsahu aditiv a statické viskozity shodný s novým olejem (dodán jako vzorek pro porovnání). na kinematickou viskozitu jsem bohužel neměl dost velký vzorek. Problém byl vysoký obsah karbonu a železa, co se týče těchhle věcí tak byl opravdu zralý na výměnu, byť výrobce auta doporučuje 30tkm interval. To, že byl špinavý byla nicméně pro olej dobrá vizitka, protože správně čistí motor! Dle vyjádření znalce (tribologa a olejáře) jsou dnešní moderní oleje už na takové úrovni, že (cituji) "kdybychom ten olej občas vyčistili, tak v tom autě vydrží prakticky neomezeně dlouho, ale to bychom my olejáři neměli co jíst"rousini píše:Myslím, že v motoru nic, co by dovedlo posoudit kvalitu oleje není. Na druhou stranu snížená kvalita oleje může sekundárně ovlivnit nějaké čidlo, které aktivuje Engine Failure...
Spousta doporučení motorářských firem (ne petrolejářských, kde by se dal vyvozovat záměr) uvádí, že nejrozšířenější olej SAE 5W-4O (tzv. syntetika) je v benzínovém motoru po 10 000km na konci životnosti ve smyslu vyčerpání vlastností aditiv. Takže dál už je v motoru jakási mastná břečka, která sice maže, ale její protikorozivní, vysokoteplotní a nevím jaké ještě vlastnosti jsou minulostí. Takže ochrana motoru jde do kytek a následně se olej, který změní vlastnosti může dostat do míst, kam nepatří nebo vlivem jeho usazování dojde k přicpání kanálků a zhoršení mazání a ochlazování.
Snad se jen Rendolt špatně vyspal a nebude to nic vážného. BTW kromě barvy máme stejná auta se stejným stářím a nájezdem... Asi to bude na <> assistance.
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/
No mne takato hlaska vybehla vcera cca po 60km . Auto ma nabehane 190000km. A nedavno bolo menene tesnenie pod hlavou . Je to 1.6 benzin 81kw. Neviem ci to ma nieco spolocne so zasahom pri vymene tesnenia a prebrus hlavy.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů