ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/
Moderátor: Moderators General
ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru/
ENGINE FAILURE, HAZARD
tak tuto hlasku mi dnes zahlasilo PC s kontrolkov tlaku oleja a STOP-kou po cca 20km trase, ked som prave hladal volne miesto na parkovanie. Este, ze to nanho prislo uz, ked som bol doma
Po kontrole oleja na mierke je ho tam po max.
MIII ma 18mes. a 20500km olej este nebol meneni chystal som sa ho menit az v jari, ale asi budem musie skor...
Moze to suvisiet s tym, ze je uz opotrebeny ???
tak tuto hlasku mi dnes zahlasilo PC s kontrolkov tlaku oleja a STOP-kou po cca 20km trase, ked som prave hladal volne miesto na parkovanie. Este, ze to nanho prislo uz, ked som bol doma
Po kontrole oleja na mierke je ho tam po max.
MIII ma 18mes. a 20500km olej este nebol meneni chystal som sa ho menit az v jari, ale asi budem musie skor...
Moze to suvisiet s tym, ze je uz opotrebeny ???
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
Myslím, že v motoru nic, co by dovedlo posoudit kvalitu oleje není. Na druhou stranu snížená kvalita oleje může sekundárně ovlivnit nějaké čidlo, které aktivuje Engine Failure...
Spousta doporučení motorářských firem (ne petrolejářských, kde by se dal vyvozovat záměr) uvádí, že nejrozšířenější olej SAE 5W-4O (tzv. syntetika) je v benzínovém motoru po 10 000km na konci životnosti ve smyslu vyčerpání vlastností aditiv. Takže dál už je v motoru jakási mastná břečka, která sice maže, ale její protikorozivní, vysokoteplotní a nevím jaké ještě vlastnosti jsou minulostí. Takže ochrana motoru jde do kytek a následně se olej, který změní vlastnosti může dostat do míst, kam nepatří nebo vlivem jeho usazování dojde k přicpání kanálků a zhoršení mazání a ochlazování.
Snad se jen Rendolt špatně vyspal a nebude to nic vážného. BTW kromě barvy máme stejná auta se stejným stářím a nájezdem... Asi to bude na <> assistance.
Spousta doporučení motorářských firem (ne petrolejářských, kde by se dal vyvozovat záměr) uvádí, že nejrozšířenější olej SAE 5W-4O (tzv. syntetika) je v benzínovém motoru po 10 000km na konci životnosti ve smyslu vyčerpání vlastností aditiv. Takže dál už je v motoru jakási mastná břečka, která sice maže, ale její protikorozivní, vysokoteplotní a nevím jaké ještě vlastnosti jsou minulostí. Takže ochrana motoru jde do kytek a následně se olej, který změní vlastnosti může dostat do míst, kam nepatří nebo vlivem jeho usazování dojde k přicpání kanálků a zhoršení mazání a ochlazování.
Snad se jen Rendolt špatně vyspal a nebude to nic vážného. BTW kromě barvy máme stejná auta se stejným stářím a nájezdem... Asi to bude na <> assistance.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
tak to je iste, ze budem kontaktovat <> assistance.
Len dnes je sviatok, tak teraz neviem ci mi to auto aj pozru co s nim je, alebo ho len zoberu a zlozia pred servisom a pustia sa donho az v piatok.
Len dnes je sviatok, tak teraz neviem ci mi to auto aj pozru co s nim je, alebo ho len zoberu a zlozia pred servisom a pustia sa donho az v piatok.
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
Státní svátek... no o to lepší důvod zavolat. "Jedeme na východ za rodinou, chci náhradní auto"...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
este, ked mi zabrazilo tu hlasku tak som motor vypol a ked som ho nasledne zapol tak bezal normalne a az po stlaceni plynoveho pedalu zase zacala pipat ta hlaska. Tak ma napadlo ci by to nemohol byt nahodou vadny snimac na plynovom pedali.
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
Klidně může, ale bez diagnostiky to bude metoda pokus - omyl. Ta závada asi bude uložená a dokud se nevymaže, tak bude svítit. Ta souvislost s plynem je podle mě jen ochrana, aby před pokusem o jízdu došlo k upozornění.
Fakt na nic nečekej a zavolej. Vytušil jsem, že parkuješ kolem paneláku, tak ti snad může být jedno, když to dnes zaparkují v servise. Možná mají chlapa na drátě, který přijde do práce anebo budeš v pátek první na řadě. Jinak možná ani ten pátek nebude stačit na opravu. Udělají diagnostiku a pak bude záležet kde je součástka skladem...
Fakt na nic nečekej a zavolej. Vytušil jsem, že parkuješ kolem paneláku, tak ti snad může být jedno, když to dnes zaparkují v servise. Možná mají chlapa na drátě, který přijde do práce anebo budeš v pátek první na řadě. Jinak možná ani ten pátek nebude stačit na opravu. Udělají diagnostiku a pak bude záležet kde je součástka skladem...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
Skor to bude blbe cidlo tlaku oleja - nameria somariny pri zvysenom tlaku...Cidlo polohy pedalu to nebude, keby bolo tak auto okamzite pada do nudzaku. ALE - kludne to moze byt aj vaznejsi problem, a kvoli tomu ze olej nemoze ok cirkulovat sa zvysi tlak naozaj a cidlo to zachyti a cvak - hlaska je na svete.
Urcite by som s tym nejazdil
Urcite by som s tym nejazdil
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
v PC je polozka PALUBNY DENNIK ktory by mal zobrazovat spravy o poruchach cinnosti, ale ja tam mam vzdy len hlasku No Message. Nemalo by tam tu chybu zobrazovat...
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
Tak hodně zdaru.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
Jou. Toto je dolezita vec. Ked este odide nejake to cidlo....no kaslat na neho. Ale problem s mazanim (alebo chladenim) motora je dolezity
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1625
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
no a dokonca tá ochrana môže byť v "kytkách" už od počiatku ... http://www.machinerylubrication.com/Read/518/motor-oilsrousini píše:... Takže ochrana motoru jde do kytek a následně se olej, který změní vlastnosti může dostat do míst, kam nepatří nebo vlivem jeho usazování dojde k přicpání kanálků a zhoršení mazání a ochlazování...
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
-
- Junior member
- Příspěvky: 136
- Registrován: pát srp 24, 2007 14:59
- Bydliště: Praha
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
Tato hláška se nám jednou objevila také.
Žena jela poprvé (a prakticky naposled ) autem.Na pumpě jsem jí cestou na dovolenou předal řízení. Aby se zařadila mezi neustálý proud kamionů, tak jsem jí řekl ať na to pořádně šlápne a vmáčkne se do mezery. Vytočila 1-2-3 a místo 4 dala 2. Motor se rozječel a auto samozřejmně prudce zpomalilo (kamion za náma naštěstí zabrzdil) . Normálně pak pokračovala a hláška vyskočila po pár set metrech.
Volněji jsme dojeli ke kraji, vypli motor a po pár minutách jsme normálně nastartovali ( bez hlášky od té doby) a zvládli celou dovolenou.
Předpokládám,že se hláška ukázala ,protože po opravdu brutálním vytočení motoru se musel rozcákat olej po celém bloku a čidlo ukazovalo kromě ENGINE FAILURE i LOW OIL nebo něco takového.
Žena jela poprvé (a prakticky naposled ) autem.Na pumpě jsem jí cestou na dovolenou předal řízení. Aby se zařadila mezi neustálý proud kamionů, tak jsem jí řekl ať na to pořádně šlápne a vmáčkne se do mezery. Vytočila 1-2-3 a místo 4 dala 2. Motor se rozječel a auto samozřejmně prudce zpomalilo (kamion za náma naštěstí zabrzdil) . Normálně pak pokračovala a hláška vyskočila po pár set metrech.
Volněji jsme dojeli ke kraji, vypli motor a po pár minutách jsme normálně nastartovali ( bez hlášky od té doby) a zvládli celou dovolenou.
Předpokládám,že se hláška ukázala ,protože po opravdu brutálním vytočení motoru se musel rozcákat olej po celém bloku a čidlo ukazovalo kromě ENGINE FAILURE i LOW OIL nebo něco takového.
MEGANE III 1.5dCi Generation 2010
In memoriam:
ESPACE I,Ph II 2.2i TXE 1988
In memoriam:
ESPACE I,Ph II 2.2i TXE 1988
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
mne sa ziadna sprava o oleji nezobrazila, ja som zastal a obzeral som sa kam ho odlozim a ked som sa pohol tak uz zacala pipat ta hlaska. Ani pocas jazdy som ho nijak nevytacal max. 3000 ot. cca 90 km/h
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
Tie motory musia zvladat max otacky dlhodobo Aby isli do serie, su mierne poddimenzovane, takze by zvladli aj viac. Myslim ze testy novych motorov robia aj tak ze ich zavesia na retaze v hangari a nechaju bezat na max aj tyzden, kym to pustia do produkcie...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
tak volal som do servisu ako to vyzera a kontrolky uz nesvietia a vymazali chyby s RJ a vsetko je v poriadku
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
Takže odstranili následek, příčina je nezajímá?
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
toto aj mna vzdy stvalo. Vymazali sme chy. Ja ze ake. Oni ze uz si nepamataju, ale ze boli stare a nepodstatne, nemam si lamat hlavu
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
No jasne, a na ceste do Chorvatska to zasvieti znovu, a ja si poviem - "sak to su len stare chyby v RJ" ze?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
tak vcera som bol po auto, presiel som cca 500m a STOP-ka svietila znovu
tak som ho odviezol hned do <> a zase cakam
tak som ho odviezol hned do <> a zase cakam
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
Jsou to kok.ti. Nakopal bych jim xxxxxx !
Za každý servisní zásah účtují Renaultu, není v jejich zájmu to hned opravit.
Na 99% špatný policajt oleje.
wecka
Za každý servisní zásah účtují Renaultu, není v jejich zájmu to hned opravit.
Na 99% špatný policajt oleje.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
Ehm, to jsou skutečně odborníci... Kolik dní to mazali? Mě by zajímalo jestli <> dělá nějakou kontrolu značkových servisů, protože tuhle bídu by si v Evropě nemohl dovolit. Na co bych tam jezdil na garančky, aby se mě takový nemehla hrabali v autě a já se akorát nezapoměl při placení usmívat...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
na diagnostike im vraj neukazuje kde je problem, lebo ked napajali auto tak STOP-ka uz nesvietila tak iba vymazali chyby s pamati a ze vsetko je OK.Ked som sa hned vratil s autom aj s rosvietenou STOP-kou /auto som pritom ani nevypinal/ tak ho hned isli napojit na diagnostiku, ale ona este pred tym ako to stihli napojit sama zhasla tak mi to povedal technik.
Tak objednali novy snimac na chladiacu kvapalinu, ze to moze bit asi tym...
Tak objednali novy snimac na chladiacu kvapalinu, ze to moze bit asi tym...
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
Mě se líbí (když už se tak trefuju do servisu <>), že každou prkotinu musí objednávat - ti nemají skladem ani bublinku do vodováhy... K tomu dodací lhůta, jako by se čekalo na zpáteční cestu rakety z Marsu.
Hlavně aby se trefili s diagnózou a nemusel jsi čekan na další obědnávku.
Hlavně aby se trefili s diagnózou a nemusel jsi čekan na další obědnávku.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
Jak to ctu, tak je to vsude stejne. Pripada mi, ze bud musis desne otravovat, nebo prijet na odtahovce, aby zacali neco resit. Ze brzdovy pedal mlati hur nez ve 40 let stare skode 100, ze auto ma na volnobeh zvuk jak ropak, ze se i pri jemnem ubrani plynu ozyvaji divne zvuky ? Vse je normalni a OK.rousini píše:Ehm, to jsou skutečně odborníci... Kolik dní to mazali? Mě by zajímalo jestli <> dělá nějakou kontrolu značkových servisů, protože tuhle bídu by si v Evropě nemohl dovolit. Na co bych tam jezdil na garančky, aby se mě takový nemehla hrabali v autě a já se akorát nezapoměl při placení usmívat...
Ono ale ani u BMW to neni moc jine. V pondeli jsem chtel u X3 dolit smes do ostrikovacu. Jake bylo moje prekvapeni, kdyz jsem na boku motoroveho prostoru nasel snad 3/4 m dlouhou ocelovou tyc, ktera tam musela byt od posledni navstevy v servisu, kdy jen auto prezouvali a kontrolovali naplne. Kolegovi na X5 umrela baterka, startovat musel pres kabely. Chtel nechat zkontrolovat, jestli nekde neni "cerny odeber", tak zajel do znackoveho servisu. Kdyz si pro auto prisel, rekli mu, ze je vse OK. Kdyz chtel odjet, auto nenastartoval ...
Scenic I 1,6 RXT automat
Scenic III 1,4Tce Expression
Scenic III 1,4Tce Expression
Re: ENGINE FAILURE, HAZARD /porucha motoru, nebezpeci/
ČO? SVIETI KONTROLKA MAZANIA MOTORA A ONI CHCU VYMENIT CIDLO TEPLOTY CHLAD. KVAP? SORRY ZE PISEM VELKYM, ALE NA TOTO BY SOM OKAMZITE ZIADAL RIADITELA/MAJITELA SERVISU, A POHROZIL ZE TENTO CELY POSTUP BUDE KOMPLET ZAZNAMENAVANY V SPOLUPRACI S TELEVIZIOU A PRAVNIKMI!
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů