Stránka 19 z 24

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: pon pro 02, 2013 13:34
od Miro_ba
si pamatam, ze ta 74kW verzia nemala mat toto ******** :-)
som zvedavy, ako na tom budu nove TCe ktore maju mat dve taketo ********

aero: to ******** je nic proti TSi reriazkam atd. Jedno klepe, druhe hrdzavie, tretie sa trha, no nevyberies si ak mas smolu

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: úte pro 03, 2013 21:11
od aero
To vsetko ukaze cas ! Ja so zvedavy na turbovysavac od Fordu 1.0 eco boost ze vraj engine of the year kokos aku to moze mat zivotnost ze trojvalec (obrovska zataz na ojnicne loziska a vsetko okolo - cital som o tom clanok ) turbo , 2x vvt .

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: úte pro 03, 2013 22:22
od mudr.hematolog
Kmoas ten 1.0 ecoboost skusal vo Focuse....vykon 92Kw....vravel, ze clovek nema sancu zistit, ze tam je tak malinky motor....ze to ide prekavpivo dobre a lepsie, nez 1.6 klasika.....osobne tiez som na pochybach co sa tyka zivotnosti motora.

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: stř pro 04, 2013 05:38
od aero
Tu je podobny clanok o downsizingu zaujimavy je koniec clanku http://www.autorubik.sk/technika/co-je-to-downsizing/

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: stř pro 04, 2013 18:20
od Valerius
Tak dneska jsem se podíval na označení motoru zblízka a po zahledání zde na fóru jsem zjistil co jsem zjistit nechtěl. Mám motor K4M 838, tedy s přesuvníkem a ten zvuk co mi dělal při startu naposled opravdu nebyla náhoda. A to jsem žil v domnění, že 74kw motory jej nemají. Co se dá dělat, ale pokud to bude jediná větší věc, kterou je potřeba za čas vyměnit, tak to zase tak hrozné nebude.

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: stř pro 04, 2013 21:27
od pali.sk
nooo, šak ale nemáš to zlé ak to je tak ako majú chalani na generationoch. Odpojíš ten presuvník a máš vystarané. Rachotí ti to pri každom štartovaní? Mne napríklad už vyše 1.5 roka nezarachotil, čiže spolu cca 4-5x zarachotil a odvtedy je kľud.

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: stř pro 04, 2013 21:32
od peto 1
pali.sk píše: Odpojíš ten presuvník a máš vystarané.
Toto som nepochopil. Ako vystarané? A ako sa to dá odpojiť a čo tým získa? Nebude pri štarte rachotiť, ale nebude ani fungovať?

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: stř pro 04, 2013 21:38
od Rado77
Odpoji el-mag ventil elektricky a tym padom nepojde VVT system. Tym sa rachotenie startu vyriesi. Ale budu svietit kontrolky motora + SERVICE

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: stř pro 04, 2013 22:44
od Valerius
Zarachotilo to v pondělí v noci úplně poprvé po šikmém stání. Najeto cca 42 000 km. Mám ještě 2 roky záruku, takže pokud se to začne objevovat častěji, tak to budu cpát do servisu. Motorům moc nerozumím, takže do žádného odpojování se zatím sám pouštět rozhodně nebudu. :)

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: stř pro 04, 2013 23:00
od pali.sk
Ten megane generation 74 kw podľa toho čo pííšu chalani v tejto téme megane generation má presuvník podľa všetkého, ktorý môžeš odpojiť bez svietenia kontroliek :)

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: čtv pro 05, 2013 07:01
od peto 1
Ale odpojiť ho len kvôli rachoteniu a potom ho mať nefunkčný je podľa mňa blbosť. Nie je to zase taká drahá súčiastka, aby sa neoplatila opraviť a možno keby si jazdil bez vvt dlho, tak by si na spotrebe aj prerobil...

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: čtv pro 05, 2013 08:34
od septim
74kW predsa nema funkcny presuvnik. Keby mal tak ma 82kW! Co by tym mal teda stratit? Ja by som siel opacnou cestou. Ked ho uz tam mam tak by som skusil ho prave aktivovat aby som mal vyssi vykon motora.

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: čtv pro 05, 2013 10:49
od Rado77
Neviem ci je to take jednoduche aktivovat VVT system, ci mapa v RJ je na to casovanie usposobena...Este je mozno varianta ze ten VVT system aj realne funguje :) Ak ide stava do el-mag ventilu, tak cele VVT predpokladam fungovat bude :wink: Takze v skutocnosti ma ten motor vykon nie 74kW ale 83 ci kolko to :wink: Bolo by to treba hodit na diagnostiku a zistit ako je na tom VVT system a vlastne zmerat realny vykon motora

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: čtv pro 05, 2013 11:21
od Zefek
Aktivovat jak aktivovat, to by šlo, ale nikdo z nás neví, jaké je vybrání v pístech, protože když se ten přesuvník natočí a vačka začne předbíhat kliku, tak se stane to, že ventily se otevřou v době zdvihu v době výfuku a to znamená, že v případě blbého vybrání, se setkají s pístem!

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: čtv pro 05, 2013 11:55
od aero
A co ked mu vvt funguje ako to funguje na 81kW motore len RJ nepusti vyssi vykon ako 74kW cize motor s vvt je softwarovo upraveny na 74kW. A pri odpojenom vvt ventile tieto RJ nemusia hlasit chybu vvt systemu . Ktovie mozno aj na 81kW motore s novou RJ pri odpojenom el. ventile sa nerozsvietia kontrolky . A ked je ten motor fakt K4M 838 tak aj valce tam by mali byt identicke . Moj nazor .

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: čtv pro 05, 2013 12:07
od Zefek
Tak vyzkoušet, co to s přesuvníkem dělá, není zase tak komplikované a není na to ani třeba diagnostiky. Stačí na to obyčejný multimetr a kus drátu. A jde o to měřit napětí na elmagu. Nastartuješ a měříš. Jak budeš víc a víc šlapat na plyn, tak by se mělo napětí na elmagu zvyšovat. Nejvíc je to ale vidět až za jízdy, kdy můžeš s klidem dát plyn až na podlahu, v tu chvíli by měl být přesuvník plně natočený a na elmagu by mělo být nejvyšší napětí.

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: čtv pro 05, 2013 20:17
od peto 1
Ja som presvedčený o tom, že to vvt v generation funguje, napriek tomu, že to má len 74 kW. Aký by malo zmysel dať elmag a presuvník do motora a neaktivovať ho? Len aby ho nemali niekde na polici v sklade? Švagor má generation s týmto motorom a reaguje podla mňa presne tak ako môj 83kW, dokonca by som povedal, že napriek 200kg handicapu, to auto ide ako odtrhnuté z reťaze.

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: pát pro 06, 2013 09:26
od Valerius
Tak včera večer další problém, který nevím zda má co společné s přesuvníkem. Když už jsem si řikal, že tomu dám volný průběh a začnu to řešit až to rachocení bude častější tak toto. Ráno nastartuji v pohodě, přijedu do práce (Praha - Ml. Boleslav), tam auto stojí 8 hodin přes den. Pak přijdu k autu a nemůžu nastartovat, nemyslím že to chytne, zarachotí a chcípne. Bylo to podobné jako u mého prvního auta Škoda 105 kdy jsem občas musel 5 vteřin tůrovat než chytne. Pak chytlo a jízda 200 km až do Plzně v pořádku. Mohla by být nějaká spojitost?

Příští týden jde Megane do servisu.

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: pát pro 06, 2013 10:10
od Zefek
Já tomu moc nerozumím ... Musíš pět vteřin startovat, než chytí? Nebo chytí a musíš ho pět vteřin držet pod plynem, jinak zhasne?

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: pát pro 06, 2013 10:28
od Valerius
Jo, špatně jsem se vyjádřil. Cca pět vteřin trvalo než to pak chytlo. Hned na to to šlapalo. Ale jestli to při startu rachotilo to už nevím, byl jsem z toho že to nestartuje tak vytočený, že rachocení jsem nevnímal. Uvidím dneska odpoledne až přijdu z práce jak to chytne.

Nemohla by to být baterka? Vím, že když jsem před dvěma týdny píchnul a asi 15 min měnil pneu, tak za tu dobu co byly puštěné blikačky, tak mi to pak psalo low battery, ale chytlo bez problému.

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: pát pro 06, 2013 10:32
od Zefek
Kdybych ti napsal, jak dle rozmarů počasí startuje naše 1.5dci, asi bys byl rád za pět vteřin :D Diagnostika nevykazuje žádné závady, prostě je to vyloženě podle toho, jaký má den.

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: pát pro 06, 2013 12:32
od peto 1
Na mojom je dlhé točenie úplne bežné pri slabom zahriatí. Pokiaľ idem len krátku trasu (asi 1km) tak to točí niekedy aj 5, alebo aj viac sekúnd. Vtedy zvyknem prerušiť štart a počkám asi 5 sec. a potom to už chytí pekne. Pokiaľ je normálne zahriaty (3km a viac), tak chytí normálne. Je to tak 3 roky, alebo aj viac a preto to neriešim. Predpokladám, že to má niečo dočinenia s prípravou zmesi...

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: sob pro 14, 2013 14:44
od Valerius
Dneska stejný postup:
- dvě noci jsem stál mírně nakloněn
- ráno startuji a hned chcípne
- pak musím cca 3-5 vteřin točit
- chytne a ozve se ten známý líbivý zvuk přesuvníku
- následně vše ok, výkon motoru v pořádku

Auto je v záruce, tak snad se jim to ozve v servisu až budou startovat. Má tu někdo zkušenosti s Megane 1,6 16v Generation a něčím podobným? V sekci Generation jsem se toho kromě odpojení elmg. ventilu moc nedověděl.

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: sob pro 14, 2013 22:51
od Zefek
Hm, to řeším na dvojce - pokud se motor nastartuje studený, nechá se běžet jen chvilku, vypne se, tak další start je velmi neochotný. Teda neřeším to, spíš nechám motor víc ohřát, než ho zhasnu.

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Napsal: ned pro 15, 2013 10:26
od Valerius
Jak to myslíš, že necháš motor více ohřát? Pokud startuji po delší pauze, tak je motor studený.

Přesuvník je jedna věc, kterou chci vyřešit po novém roce. Ale teď mám spíš strach aby mě to někde nenechalo s tím, že auto nenastartuji.