RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Moderátor: Moderators General
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Tak tu je slubeny obrazok :
Fs - sila strihu posobiaca na piestik
Fp - sila pritlacnej pruziny posobiaca na piestik na vytlacenie z motylika do presuvnika - zamknutie
Fn - neziadaduca sila vtlacajuca piestik spat do motylika - nezelane odomknutie
Takze ak nie je vydraty kruzok ani pestik tak Fn je mala nakolko nema z coho vznikat.
Ked sa ale piestik a kruzok vyderu, ich zosikmenie rozlozi sily Fs aj na zvysenie sily Fn ktora prekona silu Fp a nastane nezelane odomknutie motylika.
Fs - sila strihu posobiaca na piestik
Fp - sila pritlacnej pruziny posobiaca na piestik na vytlacenie z motylika do presuvnika - zamknutie
Fn - neziadaduca sila vtlacajuca piestik spat do motylika - nezelane odomknutie
Takze ak nie je vydraty kruzok ani pestik tak Fn je mala nakolko nema z coho vznikat.
Ked sa ale piestik a kruzok vyderu, ich zosikmenie rozlozi sily Fs aj na zvysenie sily Fn ktora prekona silu Fp a nastane nezelane odomknutie motylika.
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Nechte se najmout jako konstrukteři kteří vědí jak na to
Megane III 1,6 16V 81kW 2011 RNA Extrem
Kangoo II 2004 1,2 expres
Suzuki DR BIG 800S
KTM 990 Adventure R
Kangoo II 2004 1,2 expres
Suzuki DR BIG 800S
KTM 990 Adventure R
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Ja som nad tym stravil hodne casu, ale vychadza mi z toho len toto, ak chce mat clovek klud:
1, u rachotiaceho presuvniku otocit vydraty piestik aj objimku o 180 stupnov
2, u rachotiaceho presuvniku vyrobit vlastny piestik aj objimku z tvrdeho materialu
3, odpojil elektricky el-mag ventil a do smrti jazdit s rozsvietenou kotrolkou motora+SERVICE
4, vymenit presuvnik za novy
Pocas toho obdobia som vymyslel uplne novy system casovania, bez nutnosti nejakeho piestika. Proste plne hydraulicky system, ktory je naplneny vlastnym olejom, odvzdusneny a za pomoci dvoch elektricky ovladanych piestov, ktore by fungovali ako vahy by sa to cele ovladalo. Proste jeden piest tlaci na MAX, druhy sa zaroven zatvara an MIN a naopak podla potreby. Dokonaly uzavrety system
1, u rachotiaceho presuvniku otocit vydraty piestik aj objimku o 180 stupnov
2, u rachotiaceho presuvniku vyrobit vlastny piestik aj objimku z tvrdeho materialu
3, odpojil elektricky el-mag ventil a do smrti jazdit s rozsvietenou kotrolkou motora+SERVICE
4, vymenit presuvnik za novy
Pocas toho obdobia som vymyslel uplne novy system casovania, bez nutnosti nejakeho piestika. Proste plne hydraulicky system, ktory je naplneny vlastnym olejom, odvzdusneny a za pomoci dvoch elektricky ovladanych piestov, ktore by fungovali ako vahy by sa to cele ovladalo. Proste jeden piest tlaci na MAX, druhy sa zaroven zatvara an MIN a naopak podla potreby. Dokonaly uzavrety system
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 977
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Dovolím si malý OT k tomuto. Vyjádření RČR jsem samozřejmě nedostal, záslepka přestala na "žvýkačce" držet a pohled na odkrytý konektor se mi také moc nelíbil - rozhodl jsem se tedy objednat krytku novou. Nebudu to prodlužovat, čekal jsem, že levná nebude, ale toto jsem nečekal . Tento kousek výlisku z plastu a dvěma plíšky stál prosím, 841,- Korun českých (!)Martin Jaroš píše: V některém z autorizovaných servisů (jinam vozidlo nejezdilo) došlo k "tuningu" záslepky diagnostické zásuvky, viz. foto:
Na můj opakovaný dotaz, jak toto vyřešíme, jsem nikdy nedostal od Renaultu ČR odpověď.... Záslepku si tedy asi budu muset koupit novou.
Až budete dávat auto do servisu, doporučuji důkladnou kontrolu, v jakém stavu vám auto vrací. Ať nemusíte platit za blbost/nešikovnost technika Renaultu jako já.
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
- bodom.lukas
- Junior member
- Příspěvky: 102
- Registrován: pon kvě 16, 2011 17:32
- Bydliště: Milevsko
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Taková prasárna, to bych je nakopal někam, za tohle
Renault Clio I 1.2 43KW RN,1997
Renault Clio III 1.2 16V 55KW Expression,2009
Renault Clio III 1.2 16V 55KW Expression,2009
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
prostě prasata, ale hlavně že dodržujou postupy výrobce... mě taky vytunili krytky šroubů pod klikama zevnitř dveřích, samo to taky po čase vypadlo, naštěstí jsem je našel
| Renault Megane III Grandtour 1.6 16V 74kW (K4M 848) | Advantage 2011 / 16" kola, digi klima, tempomat, auto daylight, bluetooth, sunset atd. |
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Tu stejnou "žvejkačku" mi dali pod kryt výškových reproduktorů, kde ulomily zobáčky a nedržela...že jsem si je nevyměnil sám! Sice výměna zadarmo ale kvalita práce na ho***
<> Megane III Grandtour 1.6 16v 81kW
Dynamique 2010, šedá Platine D69, Carminat TomTom
Dynamique 2010, šedá Platine D69, Carminat TomTom
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
já se chci zeptat zda je někde nějaké schéma či oficiální data výrobce o tom že motor 1.6 74 Kw ,r.v 2012.. nemá ten přesuvník... já jsem se včera při předávaní mého nového vozu jen tak zeptal paní dealerky na způsob a funkci fungování motoru a ta mluvila o variabilním časování, je ale pravda že jinak nic o motoru nevěděla a že tyto dotazy odpoví někdo z techniků či najdu v manuálu, ale já potom vzal auto a hurá na první kilometry a jede to fakt parádně.. Díky za info
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1625
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
tu to máš rozpísané:
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... &start=475
Presuvník by mohli mať len Generation verzie tohoto motora, avšak pravdepodobne neaktívny.
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... &start=475
Presuvník by mohli mať len Generation verzie tohoto motora, avšak pravdepodobne neaktívny.
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
No tak já mám ten motor K4M 848... A tam tedy asi přesuvník nejspíše není, kdo to ví 100% ? ale ono by to mělo být nejspíše znát i při jízdě a to by mohli popsat ti jež ho mají, při dosažení určitých otáček motoru to začne nějak fungovat a to je poznat či ne? ... Možná i podle fotografie motoru je rozdíl vidět ne?
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Ak ide o ten Renault co mas v podpise tak by si ho nemal mat, nakolko mas slabsi vykon a to su motory bez presuvnika.
S presuvnikom ma 110 koni a a bez 100 koni.
S presuvnikom ma 110 koni a a bez 100 koni.
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Ten obrázek je špatně. Zapomínáte ještě na to, že v přesuvníku je nad pístkem dírka, skrz kterou olej tlačí na pístek. Pístek tak není zajištěný jen pružinou, ale i tlakem oleje.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Mas pravdu. O dalsej dierke nad piestikom co pomaha pruzine cez tlak oleja som nevedel ked som to kreslil.
Ta dierka nam ale pri starte(rachoteni) aj tak nepomoze lebo v nej nie je pri starte tlak oleja kedze tam olej este pravdepodobne nie je.
Takze tlaci len pruzina.
Ja si myslim ze pruzina je pritlacnou silou navrhnuta tesne-presne aby cez stale tlaciaci piestik zbytocne nevydierala "obal" presuvnika po ktorom sa piestik klze-odiera.
Ked sa ale zaistovaci kruzok a piestik vyderu tak nastane rozdelenie sil ako som to nakreslil a pruzina uz nema dostatocnu silu na zamknutie.
Ta dierka nam ale pri starte(rachoteni) aj tak nepomoze lebo v nej nie je pri starte tlak oleja kedze tam olej este pravdepodobne nie je.
Takze tlaci len pruzina.
Ja si myslim ze pruzina je pritlacnou silou navrhnuta tesne-presne aby cez stale tlaciaci piestik zbytocne nevydierala "obal" presuvnika po ktorom sa piestik klze-odiera.
Ked sa ale zaistovaci kruzok a piestik vyderu tak nastane rozdelenie sil ako som to nakreslil a pruzina uz nema dostatocnu silu na zamknutie.
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Ta pruzina je hoooodne silna Je tak silna, ze ked sa mi podarilo vypacit piestik aj s jeho objimkou von, tak pruzina mi vyskocila cez kuchynu a vyletela balkonom na travnik. Problem presuvnika ma vtedy natolko zaujimal, ze som tu pruzinu na tom travniku nasiel (vyletela zo 4 poschodia ) , len aby som si ju mohol prezriet. Ale uz pri zatlaceni piestika prstom mi bolo jasne, ze pruzina tlaci vcelku silno. Ale bacha na vec - keby pruzina tlacila prilis, piestik by silnejsie tlacil aj na samotnu stenu presuvnika ked je motylik chodi v otvorenej polohe. To by mohlo sposobit 2 veci - bud by sa mohol cely motylik zadrhavat v jeho drahe, alebo by piestik casom vydral ryhu do steny presuvnika a doslo by k presaku oleja medzi najblizsou advance a retard komorou.
Proste toto nespravime Stastie maju aspon majitelia novych vozov, kde sa el-mag da odpojit bez toho aby zasvietila kontrolka...aspon teda v urcitych pripadoch sa tak stalo. A my ostatni....co uz, su aj horsie veci
Proste toto nespravime Stastie maju aspon majitelia novych vozov, kde sa el-mag da odpojit bez toho aby zasvietila kontrolka...aspon teda v urcitych pripadoch sa tak stalo. A my ostatni....co uz, su aj horsie veci
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Pruzinky som mal vzdy rad pri rozoberani niecoho pre tuto ich vlastnost: "Pruzina je na mieste a "zrazu" je uplne niekde inde ale neviem kde."Rado77 píše:... tak pruzina mi vyskocila cez kuchynu a vyletela balkonom na travnik.
Vzdy nasledovala potom nejaka nadavka a podobne .
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
To je presne ako s kablami v sufliku. Dam 2 kable do suflika. O par dni chcem 1 kabel vybrat, a oba kable su tam zrazu zmotane jak slak! To je proste ich vlastnost alebo co Ale k veci - myslim ze keby to bolo pruzinou, tak Rencek by zacal davat ine pruziny. Toto je uz tretia generacia presuvnikov, takze urcite by na to dosli keby to tak bolo. Ale skutocny problem - SLABY MATERIAL - tak na to akosik dodnes nevedia kapnut. Plus navrh el-mag ventilu tak, aby pri nulovej polohe uplne uzavrel odtok oleja z advance komor
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Chtělo by to pak externí olejové čerpadlo, nejlépe elektrické. Pak by to mohlo fungovat na principu pístnice jak je třeba na sklápěčích.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Alebo nejaky elektroventil, ktory po starte bude konstante 12V otvoreny (proti sile pruziny), a po vypnuti motora sa uzavrie a nedovoli oleju odtiect....ale to by mal byt taky ventil zospodu el-magu, ako sucast el-magu
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- mudr.hematolog
- Senior member
- Příspěvky: 1024
- Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
- Bydliště: Košice
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
A tento problem je sposobeny nemazanim?....mne sa tomu velmi nechce verit, nakolko olejovy film tam je aj po napr. tyzdni.
Ved aj z ostatnych casti motora odtecie olej.
Ved aj z ostatnych casti motora odtecie olej.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Ani nie ze nemazanim, ale hlavne vydratim tej hrany piestika a jeho objimky. Ono je to navrhnute tak, ze olej proste odteka dole. Ale pri novom dobrom presuvniku nic nerachoti, a olej odteka prec rovnako. Ak by sa tam ale podarilo olej udrzat natvrdo, tak by boli komory naplnene olejom ako treba a samotny olej v nich by zabranil, aby motylik rachotil.....teoreticky. Mozno by bol ale tlak oleja pri starte aj tak prislaby na to, aby motylika v presuvniku zafixoval poriadne. Takze proste slaby material piestik/objimka.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Dnes ráno v 7h 5 stupňů, auto stálo od včera od 17h, najeto 50199km a první zarachocení při startu Dvouletá záruka prošla v 7/2012, naštěstí mám i prodlouženou na 5 let / 100.000km. Nicméně po přečtení zkušeností s reklamací přesuvníku v Praze od Martina Jaroše (stejný servis), moc nadšený nejsem. Jaký je nejlepší postup? Čekat tak dlouho, až to bude rachotit často a potom zkusit štěstí a odvézt auto do servisu a držet si palce, aby se závada projevila?
Pokud jsem to pochopil správně, je to víceméně estetická záležitost, kdy nehrozí poškození motoru. Nový přesuvník vydrží zase 50K km, nebo je to loterie?
Pokud jsem to pochopil správně, je to víceméně estetická záležitost, kdy nehrozí poškození motoru. Nový přesuvník vydrží zase 50K km, nebo je to loterie?
Megane III Grandtour 1.6 110k Dynamique
-
- Starting member
- Příspěvky: 11
- Registrován: čtv črc 16, 2009 14:12
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Já jsem myslel , že se se závady přesuvníku vyhnu,ale ani mě se nevyhnula v 68.000 ráno při startu 3 x po sobě zarachocení a také to samozřejmě 3 x chcíplo. Volal jsem do servisu . kde mě objednali na diagnostiku. V servise přijímací technik říkál,že by to mohla být závada předpoklad oběžné kolo tak nějak to nazýval ( přesuvník ) . Odpoledne mi technik volal, že to byl přesuvník a že ho měli skladem tak ho vyměnili včetně nových rozvodů. Přesuvník mám nový a doufám, že mi vydrží co nejdýl. Tak z mé strany max. spokojenost s vyřešením závady a jejím odstranění.
Renault Megane Grandtour 1,6 Sportway 06/2009
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Valis prosim ta este uved cenu a servis ?
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1625
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
no ale podla mňa on má Megane II a nie III takže tam sa inak bude servisák tváriť ...
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
-
- Starting member
- Příspěvky: 11
- Registrován: čtv črc 16, 2009 14:12
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
BKSL: servis Zlín cena oprava v záruce
pali Sk : předpokládám že typ motoru je stejný jak pro megana II tak III
jinak já mám verzi motoru K4M D 8
pali Sk : předpokládám že typ motoru je stejný jak pro megana II tak III
jinak já mám verzi motoru K4M D 8
Renault Megane Grandtour 1,6 Sportway 06/2009
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů