RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět

Mal som uz problem s presuvnikom na MIII al. Flu?

Ano, oprava v ramci zaruky
9
16%
Ano, oprava po zarucnej dobe
5
9%
Nie
44
76%
 
Celkem hlasů: 58

Uživatelský avatar
BKSL
Junior member
Příspěvky: 110
Registrován: čtv úno 16, 2012 08:26

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od BKSL » ned čer 10, 2012 11:20

Tak tu je slubeny obrazok :wink: :
Posuvnik_problem.jpg
Fs - sila strihu posobiaca na piestik
Fp - sila pritlacnej pruziny posobiaca na piestik na vytlacenie z motylika do presuvnika - zamknutie
Fn - neziadaduca sila vtlacajuca piestik spat do motylika - nezelane odomknutie

Takze ak nie je vydraty kruzok ani pestik tak Fn je mala nakolko nema z coho vznikat.
Ked sa ale piestik a kruzok vyderu, ich zosikmenie rozlozi sily Fs aj na zvysenie sily Fn ktora prekona silu Fp a nastane nezelane odomknutie motylika.
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.

vodic
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: stř led 04, 2012 21:31
Bydliště: teplice

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od vodic » úte čer 12, 2012 22:21

Nechte se najmout jako konstrukteři :D :D kteří vědí jak na to :D :D
Megane III 1,6 16V 81kW 2011 RNA Extrem
Kangoo II 2004 1,2 expres
Suzuki DR BIG 800S
KTM 990 Adventure R

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Rado77 » stř čer 13, 2012 10:57

:D Ja som nad tym stravil hodne casu, ale vychadza mi z toho len toto, ak chce mat clovek klud:

1, u rachotiaceho presuvniku otocit vydraty piestik aj objimku o 180 stupnov
2, u rachotiaceho presuvniku vyrobit vlastny piestik aj objimku z tvrdeho materialu
3, odpojil elektricky el-mag ventil a do smrti jazdit s rozsvietenou kotrolkou motora+SERVICE
4, vymenit presuvnik za novy

Pocas toho obdobia som vymyslel uplne novy system casovania, bez nutnosti nejakeho piestika. Proste plne hydraulicky system, ktory je naplneny vlastnym olejom, odvzdusneny a za pomoci dvoch elektricky ovladanych piestov, ktore by fungovali ako vahy by sa to cele ovladalo. Proste jeden piest tlaci na MAX, druhy sa zaroven zatvara an MIN a naopak podla potreby. Dokonaly uzavrety system :wink:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Martin Jaroš
Experienced member
Příspěvky: 977
Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
Bydliště: Praha, Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Martin Jaroš » pát srp 24, 2012 13:17

Martin Jaroš píše: V některém z autorizovaných servisů (jinam vozidlo nejezdilo) došlo k "tuningu" záslepky diagnostické zásuvky, viz. foto:

Obrázek

Obrázek
Na můj opakovaný dotaz, jak toto vyřešíme, jsem nikdy nedostal od Renaultu ČR odpověď.... Záslepku si tedy asi budu muset koupit novou.
Dovolím si malý OT k tomuto. Vyjádření RČR jsem samozřejmě nedostal, záslepka přestala na "žvýkačce" držet a pohled na odkrytý konektor se mi také moc nelíbil - rozhodl jsem se tedy objednat krytku novou. Nebudu to prodlužovat, čekal jsem, že levná nebude, ale toto jsem nečekal . Tento kousek výlisku z plastu a dvěma plíšky stál prosím, 841,- Korun českých (!)
Až budete dávat auto do servisu, doporučuji důkladnou kontrolu, v jakém stavu vám auto vrací. Ať nemusíte platit za blbost/nešikovnost technika Renaultu jako já.
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz

Uživatelský avatar
bodom.lukas
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: pon kvě 16, 2011 17:32
Bydliště: Milevsko

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od bodom.lukas » pát srp 24, 2012 13:20

Taková prasárna, to bych je nakopal někam, za tohle
Renault Clio I 1.2 43KW RN,1997
Renault Clio III 1.2 16V 55KW Expression,2009

Uživatelský avatar
radar77
Experienced member
Příspěvky: 519
Registrován: stř led 26, 2011 14:26

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od radar77 » pát srp 24, 2012 14:48

prostě prasata, ale hlavně že dodržujou postupy výrobce... mě taky vytunili krytky šroubů pod klikama zevnitř dveřích, samo to taky po čase vypadlo, naštěstí jsem je našel
| Renault Megane III Grandtour 1.6 16V 74kW (K4M 848) | Advantage 2011 / 16" kola, digi klima, tempomat, auto daylight, bluetooth, sunset atd. |

Uživatelský avatar
Peta262
Advanced member
Příspěvky: 357
Registrován: pon kvě 03, 2010 20:11
Bydliště: Písek

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Peta262 » sob srp 25, 2012 02:45

Tu stejnou "žvejkačku" mi dali pod kryt výškových reproduktorů, kde ulomily zobáčky a nedržela...že jsem si je nevyměnil sám! Sice výměna zadarmo ale kvalita práce na ho*** :)
<> Megane III Grandtour 1.6 16v 81kW
Dynamique 2010, šedá Platine D69, Carminat TomTom
Obrázek

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od pedroo » stř zář 05, 2012 19:31

já se chci zeptat zda je někde nějaké schéma či oficiální data výrobce o tom že motor 1.6 74 Kw ,r.v 2012.. nemá ten přesuvník... já jsem se včera při předávaní mého nového vozu jen tak zeptal paní dealerky na způsob a funkci fungování motoru a ta mluvila o variabilním časování, je ale pravda že jinak nic o motoru nevěděla a že tyto dotazy odpoví někdo z techniků či najdu v manuálu, ale já potom vzal auto a hurá na první kilometry a jede to fakt parádně.. Díky za info
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od pali.sk » stř zář 05, 2012 19:42

tu to máš rozpísané:
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... &start=475

Presuvník by mohli mať len Generation verzie tohoto motora, avšak pravdepodobne neaktívny.
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od pedroo » pát zář 07, 2012 20:18

No tak já mám ten motor K4M 848... A tam tedy asi přesuvník nejspíše není, kdo to ví 100% ? ale ono by to mělo být nejspíše znát i při jízdě a to by mohli popsat ti jež ho mají, při dosažení určitých otáček motoru to začne nějak fungovat a to je poznat či ne? ... Možná i podle fotografie motoru je rozdíl vidět ne?
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

Uživatelský avatar
BKSL
Junior member
Příspěvky: 110
Registrován: čtv úno 16, 2012 08:26

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od BKSL » pon zář 10, 2012 08:54

Ak ide o ten Renault co mas v podpise tak by si ho nemal mat, nakolko mas slabsi vykon a to su motory bez presuvnika.
S presuvnikom ma 110 koni a a bez 100 koni.
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Zefek » pon zář 10, 2012 10:36

BKSL píše:Tak tu je slubeny obrazok :wink: :

http://forum.renaultclub.cz/download/fi ... &mode=view
Ten obrázek je špatně. Zapomínáte ještě na to, že v přesuvníku je nad pístkem dírka, skrz kterou olej tlačí na pístek. Pístek tak není zajištěný jen pružinou, ale i tlakem oleje.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
BKSL
Junior member
Příspěvky: 110
Registrován: čtv úno 16, 2012 08:26

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od BKSL » pon zář 10, 2012 11:09

Mas pravdu. O dalsej dierke nad piestikom co pomaha pruzine cez tlak oleja som nevedel ked som to kreslil.
Ta dierka nam ale pri starte(rachoteni) aj tak nepomoze lebo v nej nie je pri starte tlak oleja kedze tam olej este pravdepodobne nie je.
Takze tlaci len pruzina.
Ja si myslim ze pruzina je pritlacnou silou navrhnuta tesne-presne aby cez stale tlaciaci piestik zbytocne nevydierala "obal" presuvnika po ktorom sa piestik klze-odiera.
Ked sa ale zaistovaci kruzok a piestik vyderu tak nastane rozdelenie sil ako som to nakreslil a pruzina uz nema dostatocnu silu na zamknutie.
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Rado77 » pon zář 10, 2012 12:42

Ta pruzina je hoooodne silna :wink: Je tak silna, ze ked sa mi podarilo vypacit piestik aj s jeho objimkou von, tak pruzina mi vyskocila cez kuchynu a vyletela balkonom na travnik. Problem presuvnika ma vtedy natolko zaujimal, ze som tu pruzinu na tom travniku nasiel :twisted: (vyletela zo 4 poschodia :D ) , len aby som si ju mohol prezriet. Ale uz pri zatlaceni piestika prstom mi bolo jasne, ze pruzina tlaci vcelku silno. Ale bacha na vec - keby pruzina tlacila prilis, piestik by silnejsie tlacil aj na samotnu stenu presuvnika ked je motylik chodi v otvorenej polohe. To by mohlo sposobit 2 veci - bud by sa mohol cely motylik zadrhavat v jeho drahe, alebo by piestik casom vydral ryhu do steny presuvnika a doslo by k presaku oleja medzi najblizsou advance a retard komorou.
Proste toto nespravime :) Stastie maju aspon majitelia novych vozov, kde sa el-mag da odpojit bez toho aby zasvietila kontrolka...aspon teda v urcitych pripadoch sa tak stalo. A my ostatni....co uz, su aj horsie veci :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
BKSL
Junior member
Příspěvky: 110
Registrován: čtv úno 16, 2012 08:26

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od BKSL » pon zář 10, 2012 12:52

Rado77 píše:... tak pruzina mi vyskocila cez kuchynu a vyletela balkonom na travnik.
Pruzinky som mal vzdy rad pri rozoberani niecoho pre tuto ich vlastnost: "Pruzina je na mieste a "zrazu" je uplne niekde inde ale neviem kde."
Vzdy nasledovala potom nejaka nadavka a podobne :D .
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Rado77 » pon zář 10, 2012 13:19

:D To je presne ako s kablami v sufliku. Dam 2 kable do suflika. O par dni chcem 1 kabel vybrat, a oba kable su tam zrazu zmotane jak slak! :twisted: To je proste ich vlastnost alebo co :shock: Ale k veci - myslim ze keby to bolo pruzinou, tak Rencek by zacal davat ine pruziny. Toto je uz tretia generacia presuvnikov, takze urcite by na to dosli keby to tak bolo. Ale skutocny problem - SLABY MATERIAL - tak na to akosik dodnes nevedia kapnut. Plus navrh el-mag ventilu tak, aby pri nulovej polohe uplne uzavrel odtok oleja z advance komor
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Zefek » pon zář 10, 2012 15:24

Chtělo by to pak externí olejové čerpadlo, nejlépe elektrické. Pak by to mohlo fungovat na principu pístnice jak je třeba na sklápěčích.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Rado77 » pon zář 10, 2012 15:32

Alebo nejaky elektroventil, ktory po starte bude konstante 12V otvoreny (proti sile pruziny), a po vypnuti motora sa uzavrie a nedovoli oleju odtiect....ale to by mal byt taky ventil zospodu el-magu, ako sucast el-magu
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od mudr.hematolog » pon zář 10, 2012 18:15

A tento problem je sposobeny nemazanim?....mne sa tomu velmi nechce verit, nakolko olejovy film tam je aj po napr. tyzdni.
Ved aj z ostatnych casti motora odtecie olej.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Rado77 » pon zář 10, 2012 21:18

Ani nie ze nemazanim, ale hlavne vydratim tej hrany piestika a jeho objimky. Ono je to navrhnute tak, ze olej proste odteka dole. Ale pri novom dobrom presuvniku nic nerachoti, a olej odteka prec rovnako. Ak by sa tam ale podarilo olej udrzat natvrdo, tak by boli komory naplnene olejom ako treba a samotny olej v nich by zabranil, aby motylik rachotil.....teoreticky. Mozno by bol ale tlak oleja pri starte aj tak prislaby na to, aby motylika v presuvniku zafixoval poriadne. Takze proste slaby material piestik/objimka.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

PiNa.cz
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte srp 31, 2010 10:35

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od PiNa.cz » pát zář 14, 2012 08:05

Dnes ráno v 7h 5 stupňů, auto stálo od včera od 17h, najeto 50199km a první zarachocení při startu :( Dvouletá záruka prošla v 7/2012, naštěstí mám i prodlouženou na 5 let / 100.000km. Nicméně po přečtení zkušeností s reklamací přesuvníku v Praze od Martina Jaroše (stejný servis), moc nadšený nejsem. Jaký je nejlepší postup? Čekat tak dlouho, až to bude rachotit často a potom zkusit štěstí a odvézt auto do servisu a držet si palce, aby se závada projevila?

Pokud jsem to pochopil správně, je to víceméně estetická záležitost, kdy nehrozí poškození motoru. Nový přesuvník vydrží zase 50K km, nebo je to loterie?
Megane III Grandtour 1.6 110k Dynamique

Valis
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: čtv črc 16, 2009 14:12
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Valis » pát zář 14, 2012 10:43

Já jsem myslel , že se se závady přesuvníku vyhnu,ale ani mě se nevyhnula v 68.000 ráno při startu 3 x po sobě zarachocení a také to samozřejmě 3 x chcíplo. Volal jsem do servisu . kde mě objednali na diagnostiku. V servise přijímací technik říkál,že by to mohla být závada předpoklad oběžné kolo tak nějak to nazýval ( přesuvník ) . Odpoledne mi technik volal, že to byl přesuvník a že ho měli skladem tak ho vyměnili včetně nových rozvodů. Přesuvník mám nový a doufám, že mi vydrží co nejdýl. Tak z mé strany max. spokojenost s vyřešením závady a jejím odstranění.
Renault Megane Grandtour 1,6 Sportway 06/2009

Uživatelský avatar
BKSL
Junior member
Příspěvky: 110
Registrován: čtv úno 16, 2012 08:26

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od BKSL » pát zář 14, 2012 12:23

Valis prosim ta este uved cenu a servis ?
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od pali.sk » pát zář 14, 2012 12:27

no ale podla mňa on má Megane II a nie III takže tam sa inak bude servisák tváriť ...
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

Valis
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: čtv črc 16, 2009 14:12
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Valis » pát zář 14, 2012 12:45

BKSL: servis Zlín cena oprava v záruce
pali Sk : předpokládám že typ motoru je stejný jak pro megana II tak III
jinak já mám verzi motoru K4M D 8
Renault Megane Grandtour 1,6 Sportway 06/2009

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů