Výměna oleje

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 2853
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Výměna oleje

Příspěvek od EfineSS » pon pro 18, 2017 20:05

Napiš kód auta (nejspíš KZxx/BZxx), mrknu na originál číslo dílu.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

pitopit
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: ned zář 18, 2016 19:10

Re: Výměna oleje

Příspěvek od pitopit » pon pro 18, 2017 22:08

Varianta KZ1G. K9KJ8

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 2853
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Výměna oleje

Příspěvek od EfineSS » pon pro 18, 2017 22:50

Pošli VIN nebo celé foto štítku na B sloupku. Klidně přes SZ. Je tam dost variant, záleží i na roku výroby.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 2853
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Výměna oleje

Příspěvek od EfineSS » úte pro 19, 2017 21:07

Orig. číslo dílu je 8200768927. Tomu by měl odpovídat v náhradě filtr Mann W79.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

pitopit
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: ned zář 18, 2016 19:10

Re: Výměna oleje

Příspěvek od pitopit » úte pro 19, 2017 21:19

EfineSS píše:
úte pro 19, 2017 21:07
Orig. číslo dílu je 8200768927. Tomu by měl odpovídat v náhradě filtr Mann W79.
OK.Vdaka.
Pri jednom filtri je otvaraci tlak 1 Bar a pri druhom 2Bar.Moze to mat nejaký vpliv na motor?

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 2853
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Výměna oleje

Příspěvek od EfineSS » úte pro 19, 2017 22:02

Dej tam to co tam patří.

Jinak ten tlak bude na obtokovým ventilu - buďto přes filtrační materiál nebo ne. Záleží na návrhu mazacího systému pro daný typ motoru.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

houba.126
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: sob bře 18, 2017 19:27

Re: Výměna oleje

Příspěvek od houba.126 » pon led 01, 2018 19:50

Ahoj, můžete mi někdo poradit, jaký patří přesně olej ELF do převodovky a kolik se tam asi vejde?
Megane III, 2011, 1,6 16v, 74 Kw, 5ti kvalt. Nikde jsem to nedohledal...
RN Megane III Grandtour, 1.6 16v 74KW, rv 2011

Uživatelský avatar
zdeno255
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Výměna oleje

Příspěvek od zdeno255 » pon led 01, 2018 23:05

ELF 900 SXR 5W40 cca 4,8l
RENAULT Mégane III, rv.11/09, 1,6 81kw TL4
FIAT Marea Weekend 1.9JDT 105 chip 130PS, FIAT Punto 1.9JTD 85, Honda CBR 600F4i 110 PS,

azibrov
Starting member
Příspěvky: 85
Registrován: čtv zář 18, 2014 19:03

Re: Výměna oleje

Příspěvek od azibrov » úte led 02, 2018 00:11

on chce ale do prevodovky, ne motorovy olej
Megane grandtour limited 2014, 1,6 16V, 81kW

Uživatelský avatar
zdeno255
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Výměna oleje

Příspěvek od zdeno255 » úte led 02, 2018 09:22

Do prevodovky ide 75W80 NFJ API GL4 a cca 2,4l pre prevodovku JR5 a 2,7l pre JH3. Odporučam ti dat novú podložku pod vypúšací šrób.
RENAULT Mégane III, rv.11/09, 1,6 81kw TL4
FIAT Marea Weekend 1.9JDT 105 chip 130PS, FIAT Punto 1.9JTD 85, Honda CBR 600F4i 110 PS,

houba.126
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: sob bře 18, 2017 19:27

Re: Výměna oleje

Příspěvek od houba.126 » stř led 03, 2018 22:08

OK, díky moc...
RN Megane III Grandtour, 1.6 16v 74KW, rv 2011

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Experienced member
Příspěvky: 999
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Výměna oleje

Příspěvek od mudr.hematolog » stř led 03, 2018 23:13

houba.126 píše:
pon led 01, 2018 19:50
Ahoj, můžete mi někdo poradit, jaký patří přesně olej ELF do převodovky a kolik se tam asi vejde?
Megane III, 2011, 1,6 16v, 74 Kw, 5ti kvalt. Nikde jsem to nedohledal...
kolko mas nalietane, ze to uz menis ?
Ja mam ten isty motor z toho isteho roku a mam 75.000 km, no nad vymenou ani neuvazujem.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

houba.126
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: sob bře 18, 2017 19:27

Re: Výměna oleje

Příspěvek od houba.126 » čtv led 04, 2018 20:38

100 000 km .... ani nevím jak často se má měnit, chtěl jsem jen preventivně
RN Megane III Grandtour, 1.6 16v 74KW, rv 2011

Uživatelský avatar
zdeno255
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Výměna oleje

Příspěvek od zdeno255 » pát led 05, 2018 06:47

V podstate by sa nemal meniť a berie sa ako doživotná náplň, ale myslim, že je to blbosť. Kľudne vymeň. Nezkrachuješ. Ja som vymenil a rýchlosti išli o niečo ľahšie.
RENAULT Mégane III, rv.11/09, 1,6 81kw TL4
FIAT Marea Weekend 1.9JDT 105 chip 130PS, FIAT Punto 1.9JTD 85, Honda CBR 600F4i 110 PS,

granmegane
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř zář 09, 2015 11:22

motor od oleje

Příspěvek od granmegane » stř bře 28, 2018 11:02

Zdar, nedaří se mi najít přesně to téma které potřebuji, ale možná to trošku souvisí: Krátce po druhé výměně oleje (cca 53tkm, orig Renault) se mi zdálo, že v kabině cítím z ofuků spálený olej. Takový ten nasládlý zápach. Tak kuknu pod haupnu a motor od oleje. Celý, ale jen blok. Nic nestříkalo, jen jakoby politý, rovnoměrně, od výměny oleje najeto hádám 500km. Tak jedu do servisu jestli se jim třeba něco ne úplně povedlo při té výměně, borec na to mrknul a za 2 vteřiny měl řešení - odstrojit a přetěsnit. Prý ty šrouby nejsou nijak utěsněné a u těchto motorů je to běžná věc že to kolem šroubů prosakuje. Na mé připomenutí pouhých 50tkm nájezdu a že to začalo po výměně oleje, jestli to třeba jen nemohli nějak přelít nebo tak něco, reagoval stejně že to je normálka, prý že tedy přetěsníme motor. Však to máte v záruce. Kuvafix to sice jo, ale co od toho motoru mám čekat po dalších 100tkm??? Máte s tím někdo zkušenost? Téma jsem nenašel, takže to asi až tak běžné nebude...
Naposledy upravil(a) granmegane dne stř bře 28, 2018 17:12, celkem upraveno 1 x.
Megane III GT 1.6 16V 110k Ltd 2015

houba.126
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: sob bře 18, 2017 19:27

Re: Výměna oleje

Příspěvek od houba.126 » stř bře 28, 2018 12:14

Ahoj, mám podobný problém... olej přelitý nemám, mám ho po kousek pod horní ryskou, a vrchní blok motoru (jak jsou cívky) je od oleje, a postupně mastné mapy dolů, jak asi prolínal a stíkal. Ze začátku jsem to řešil, teď to už neřeším... díval se na to i mechanik, přetáhl šrouby, očistil motor, nasypal na to křídový prášek, projel a nic, všude čisto. Nicméně po čase se mastné mapy opět začaly objevovat. Všiml jsem si, že se to stává, když jedu třeba po dálnici vyšší rychlostí, nebo vytáčím motor do vyšších otáček .... úbytek oleje nějak zásadně nepozoruji... jinak se to myslím, řešilo tady: viewtopic.php?f=84&t=52051&p=448189&hil ... te#p448189
RN Megane III Grandtour, 1.6 16v 74KW, rv 2011

Uživatelský avatar
Radis
Advanced member
Příspěvky: 257
Registrován: sob led 01, 2011 11:12

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Radis » stř bře 28, 2018 13:50

Odvětrání motora vs sání těsnění
Megane IV Grandtour 6.2018 1.6 Sce Bílá intens
Megane III Grandtour 2013 1.6 16v dynamique Bílá Nacre
Megane II Grandtour 2007 1.6 16v červená[/color

Uživatelský avatar
radar77
Advanced member
Příspěvky: 479
Registrován: stř led 26, 2011 14:26

Re: motor od oleje

Příspěvek od radar77 » stř bře 28, 2018 18:48

granmegane píše:
stř bře 28, 2018 11:02
...jestli to třeba jen nemohli nějak přelít nebo tak něco, reagoval stejně že to je normálka, prý že tedy přetěsníme motor. Však to máte v záruce. Kuvafix to sice jo, ale co od toho motoru mám čekat po dalších 100tkm??? ...
Tak to je přesně ten důvod, proč jsem s mým Meganem byl za 100000km v servisu jen 1x a to na výměnu rozvodů a ne v autorizáku. Žádné záruční prohlídky ani jiné pravidelné jsem neabsolvoval a řeknu vám, auto šlape jako hodinky. Svíčky, filtry a olej si měním sám a mezi rysky a nikde nic neteče a nic nepřetěsňuju.... Z přístupu autorizáku pořád něco opravovat, však to máte v záruce, by mě kleplo.
| Renault Megane III Grandtour 1.6 16V 74kW (K4M 848) | Advantage 2011 / 16" kola, digi klima, tempomat, auto daylight, bluetooth, sunset atd. |

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8197
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Rado77 » stř bře 28, 2018 22:31

houba.126 píše:
stř bře 28, 2018 12:14
Ahoj, mám podobný problém... olej přelitý nemám, mám ho po kousek pod horní ryskou, a vrchní blok motoru (jak jsou cívky) je od oleje, a postupně mastné mapy dolů, jak asi prolínal a stíkal. Ze začátku jsem to řešil, teď to už neřeším... díval se na to i mechanik, přetáhl šrouby, očistil motor, nasypal na to křídový prášek, projel a nic, všude čisto. Nicméně po čase se mastné mapy opět začaly objevovat. Všiml jsem si, že se to stává, když jedu třeba po dálnici vyšší rychlostí, nebo vytáčím motor do vyšších otáček .... úbytek oleje nějak zásadně nepozoruji... jinak se to myslím, řešilo tady: viewtopic.php?f=84&t=52051&p=448189&hil ... te#p448189
Staci si precitat temu v MII sekcii. JE to normalny jav, tie auta su castokrat dodavane ako nove s prebytkom oleja nad MAX. Motor pri prvom vytoceni do otacok nadbytok oleja vytlaci hore do sacieho potrubia. Cast pretecie cez O-ring medzi odlucovacom oleja a samotnym sacim potrubim, a potom sa to takto vyleje na veko, zatecie aj do dier pre cievky. Presne ako pises - ked sa motor vytoci do otacok. Vzdy lepsie ako keby mal motor pracovat s privelkym tlakom v mazacej sustave, takze povedzme ze "motor sa takto branil". Ak je olej tesne pod MAX ryskou (merane fyzickou merkou oleja), uz by nemal vycaaakat na veko v podstate nic, ani pri 5000rpm. Ale zaludnosti ako "dotiahnime sroby veka ventilov" tam nehladajme
Rendlik do baraku nepatri ! Teraz uz to viem

granmegane
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř zář 09, 2015 11:22

Re: Výměna oleje

Příspěvek od granmegane » čtv bře 29, 2018 11:43

Díky za reakce, teď jsem byl kuknout na měrku a je tam asi do 2/3 mezi min a max, takže zcela OK. Tedy, pokud chápu správně že ten min-max ideál je vymezen rozšířenou (mřížkovanou) částí pár cm nad dolním koncem měrky. Kdyby bylo přelito (500km zpět) přes max a teď je měrka ve 2/3, tak tolik si myslím že určitě na motor nevyteklo, hádám podle toho jak je motor špinavý max deci. Navíc myslím, že i kdyby přelito bylo, tak by olej těmi vámi výše popsanými cestami vytekl jen po max, a ne níž. I když, za ty dva a půl roku už jsem několikrát zjistil, že v Renaultu logiku nehledej;) Hm, tak panáček měl nejspíše pravdu, že to leze ven přes nějakou netěsnost, prý šrouby... Takže mé auto holt čeká rozborka motoru po 50tkm od novoty.
Megane III GT 1.6 16V 110k Ltd 2015

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8197
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Rado77 » čtv bře 29, 2018 14:25

Ono je to tak, ze vela oleja vylezie do sacieho potrubia, kde stecie dole a spali sa vo valcoch. Aj ked zhodis cele sacie, dokezes z neho vyliat dalsie deci oleja, ktory tam permanentne ostava (dane vnutornym tvarom sacieho potrubia). Takze deci na veku, deci v sacom potrubi, a zvysne X deci spalene vo valcoch. Ten motor nema rad ani olej na MAX ryske mam pocit. Ja som vzdy daval novy olej na 3/4 rysky, a aj tak ked som po 2 rokoch isiel zase menit, zase bolo trochu zasvienene veko takym jemnym filmom. Riesenie -> naliat tam na 3/4 medzi ryskami, pojazdit mesiac, a potom skontrolovat merkou. U spravne fungujucej atmosfery ubudne behom 1 roka tak 1, max 2 milimetre podla merky
Avsak -> ak mas auto v zaruke, kludne si nechaj podotahovat tie sroby veka ventilov, mozno by tam tipek mohol dat aj nejaky tesniaci tmel na zavity, nech je total istota
Rendlik do baraku nepatri ! Teraz uz to viem

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti