Výměna oleje
Moderátor: Moderators General
Výměna oleje
Dnes jsem se dokopal k výměně motorového oleje. Odsloužil rok a naběhal 13500km. Zvolil jsem komponenty s dobrým poměrem cena/výkon - Total za 850Kč a filtr Motrio ze servisu Renault (asi 120Kč)
Omlouvám se, ře jsem nedodal montážní fotky, protože mě tento nápad popadl až dodatečně a druhák bych asi stejně těma zasviněnejma prackama nefotil...
K výměně je třeba si připravit kromě nového oleje, filtru a těsnění na vypouštěcí šroub ještě klíč č.10 - stačí i vidlicový a speciální klíč - imbus (čtyřhran 8x8mm). Mě se ho nepodařilo sehnat a tak jsem si ho vypiloval z obyč šroubu většího průměru.
Taky se aspoň napoprve (než si to zatáhnete jako člověk a ne hovado od pásu...) neobejdete bez stahováku na olejový filtr. Já použil univerzální pákový s vnitřním ozubeným převodem, který ať už táhnete nebo povolujete vleče za sebou tři ramena, která se do filtru zakusují. Na ovinutý řetěz, opasek nebo zavařovací gumu nesázejte...
Spodní plato je na sedmi šroubech 10mm a ještě jsou na něm vylisovány dva rozpěrné kolíky, které plato drží i bez šroubů. Na druhou stranu se z nich plato blbě uvolňuje a myslel jsem si, že je budu muset obětovat. Nicméně na moc cyklů to nevidím...
Trochu jsem měl bobky jestli můj homemade imbus snese zátěž vypouštěcího šroubu, ale naštěstí nebyl zarvanej. Nezapomeňte potřít olejem gumové těsnění nového filtru, aby šlo za rok povolit rukou (zavařovačkou). Pod vypouštěcí šroub jsem nakonec nedal nové těsnění. To staré mosazné už bylo pěkně vytvarované a olej nepropouští.
Perlička závěrem. Pro dolití oleje na střed stačí v motoru K4M (1,6) 3,5l oleje, takže není třeba se vyhýbat 4l balením. Příručka udává pro tento motor 5l oleje a pokud si to tak účtuje i servis, tak je to taky dobrý business. Já nalil 3,7l a na displeji svítí 4puntíky.
Pocitově motor maličko stichnul, ale asi jen placebo...
Omlouvám se, ře jsem nedodal montážní fotky, protože mě tento nápad popadl až dodatečně a druhák bych asi stejně těma zasviněnejma prackama nefotil...
K výměně je třeba si připravit kromě nového oleje, filtru a těsnění na vypouštěcí šroub ještě klíč č.10 - stačí i vidlicový a speciální klíč - imbus (čtyřhran 8x8mm). Mě se ho nepodařilo sehnat a tak jsem si ho vypiloval z obyč šroubu většího průměru.
Taky se aspoň napoprve (než si to zatáhnete jako člověk a ne hovado od pásu...) neobejdete bez stahováku na olejový filtr. Já použil univerzální pákový s vnitřním ozubeným převodem, který ať už táhnete nebo povolujete vleče za sebou tři ramena, která se do filtru zakusují. Na ovinutý řetěz, opasek nebo zavařovací gumu nesázejte...
Spodní plato je na sedmi šroubech 10mm a ještě jsou na něm vylisovány dva rozpěrné kolíky, které plato drží i bez šroubů. Na druhou stranu se z nich plato blbě uvolňuje a myslel jsem si, že je budu muset obětovat. Nicméně na moc cyklů to nevidím...
Trochu jsem měl bobky jestli můj homemade imbus snese zátěž vypouštěcího šroubu, ale naštěstí nebyl zarvanej. Nezapomeňte potřít olejem gumové těsnění nového filtru, aby šlo za rok povolit rukou (zavařovačkou). Pod vypouštěcí šroub jsem nakonec nedal nové těsnění. To staré mosazné už bylo pěkně vytvarované a olej nepropouští.
Perlička závěrem. Pro dolití oleje na střed stačí v motoru K4M (1,6) 3,5l oleje, takže není třeba se vyhýbat 4l balením. Příručka udává pro tento motor 5l oleje a pokud si to tak účtuje i servis, tak je to taky dobrý business. Já nalil 3,7l a na displeji svítí 4puntíky.
Pocitově motor maličko stichnul, ale asi jen placebo...
Naposledy upravil(a) rousini dne stř čer 23, 2010 16:42, celkem upraveno 4 x.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1625
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
a kde mám ten olej?
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... c&start=66
Inak pekný návod A nie je tých puntíkov 6?
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... c&start=66
Inak pekný návod A nie je tých puntíkov 6?
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
A kto by chcel, navod som daval aj ja na hlavnu stranku klubu do sekcie Technika: http://www.renaultclub.cz/navod_na_vyme ... dovky.html . Je to tiez na K4M motore
Rousini- pochvala za ten vypustak Este pekne zbrusene hrany - lepsie jak origo!
Rousini- pochvala za ten vypustak Este pekne zbrusene hrany - lepsie jak origo!
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
rousini super navod vsetka cest, ale neviem ci by som v zaruke to nenehal radsej na servis? a aj tak vyrobyt si tie nastroje co sisi ty taaaaaaaaaaak to uz vobec..........
Renault Laguna 2002 1.8 121k Expresion seda metaliza-predane
Renault Megane 2010 1.6 100k Expresion biela glacier-predane
Renault Megane Gran coupe 8/2017 115Sce Intens, biela nacre, led pure vision a iné
Renault Megane 2010 1.6 100k Expresion biela glacier-predane
Renault Megane Gran coupe 8/2017 115Sce Intens, biela nacre, led pure vision a iné
- maydayanthem
- Advanced member
- Příspěvky: 456
- Registrován: úte srp 18, 2009 22:53
Re: Výměna oleje
inak jako, docela by ma zaujimalo aky je rozdiel medzi motriom a purfluxom, teda okrem ceny samozrejme
M IV 1,2 130 hp 6 st. manual
Motrio je oficiální lowcost značka Renault. Vždy jsem kupoval Mann, Fram. Když mi v servisu Renault nabídli tento a ještě byl nejlevnější, tak jsem ho vzal. Je to jen kus filtračního papíru...
Mě žádná záruka nezajímá. Nebudu platit 3000 když udělám to samý za 1/3. Navíc pokud bych vzal premiovou Renault značku filtru, tak nikdo nepozná, že došlo k výměně. Navíc předpokládám, že ani nepůjdu na 1. garančku po 2letech, když mi vlastně ten den bude končit záruka...
Na garančce udělá servis výměny, které zvládne každý, pak hňupoviny jako kontrola tlaku v rezervě a pak něco, co doma běžně neuděláš - přečtení a vymazání paměti závad. Pokud jsi žádný problém neměl není co mazat. Takže pokud auto nemá problém je návštěva servisu jen pro ty, co jsou nemehla nebo na to nemají čas a za dobu hrabání v autě si dovedou vydělat peníze jinak...
Mě, přestože to z kontextu asi dostatečně nevyznívá, baví hrabání se v technice a pokud si něco dovedu udělat sám, mám z toho dobrý pocit a vím, že se na to můžu spolehnout.
Mě žádná záruka nezajímá. Nebudu platit 3000 když udělám to samý za 1/3. Navíc pokud bych vzal premiovou Renault značku filtru, tak nikdo nepozná, že došlo k výměně. Navíc předpokládám, že ani nepůjdu na 1. garančku po 2letech, když mi vlastně ten den bude končit záruka...
Na garančce udělá servis výměny, které zvládne každý, pak hňupoviny jako kontrola tlaku v rezervě a pak něco, co doma běžně neuděláš - přečtení a vymazání paměti závad. Pokud jsi žádný problém neměl není co mazat. Takže pokud auto nemá problém je návštěva servisu jen pro ty, co jsou nemehla nebo na to nemají čas a za dobu hrabání v autě si dovedou vydělat peníze jinak...
Mě, přestože to z kontextu asi dostatečně nevyznívá, baví hrabání se v technice a pokud si něco dovedu udělat sám, mám z toho dobrý pocit a vím, že se na to můžu spolehnout.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
- maydayanthem
- Advanced member
- Příspěvky: 456
- Registrován: úte srp 18, 2009 22:53
no to nam je vsetkym myslim jasnee, ale ze ci to je fakt vo vnutri to iste, a ma to akurat len inu potlac, to som myslel...rousini píše:Motrio je oficiální lowcost značka Renault. Vždy jsem kupoval Mann, Fram. Když mi v servisu Renault nabídli tento a ještě byl nejlevnější, tak jsem ho vzal. Je to jen kus filtračního papíru...
Mě žádná záruka nezajímá. Nebudu platit 3000 když udělám to samý za 1/3.
M IV 1,2 130 hp 6 st. manual
No, ale na to ti málokdo erudovaně odpoví. Je to jako se ptát za jestli Prahu rychleji projede Zonda Pagani nebo Fabia HTP, při dodržování rychlostních limitů
1. filtrační papír má danou schopnost filtrovat mech. nečistoty od určité velikosti
2. myslím, že ve filtrech bývá obtok při ucpání, někdy býval magnet
Chtěl jsem říct, že pokud je to oficiální značka pro <>, tak asi splňuje co třeba.
Pohledem dovnitř měl origo filtr kovovou výztuž, která drží papírovou vložku s eliptickými otvory, Motrio má víc menších kruhových otvorů .
Myslím si, že to není parametr vypovídající o kvalitě.
Edit: Bude to něco jako Tesco jogurt. Výrobce taky Danone jen to nemá ty bifidus...
1. filtrační papír má danou schopnost filtrovat mech. nečistoty od určité velikosti
2. myslím, že ve filtrech bývá obtok při ucpání, někdy býval magnet
Chtěl jsem říct, že pokud je to oficiální značka pro <>, tak asi splňuje co třeba.
Pohledem dovnitř měl origo filtr kovovou výztuž, která drží papírovou vložku s eliptickými otvory, Motrio má víc menších kruhových otvorů .
Myslím si, že to není parametr vypovídající o kvalitě.
Edit: Bude to něco jako Tesco jogurt. Výrobce taky Danone jen to nemá ty bifidus...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Taky díky za pěkný návod. Po ujetí 30tis taky asi nepolezu do Renaultu. Olej si vyměním sám. Filtr si koupím v autodílech. Renaultu se vyhýbám.
Na Megane I jsem taky měl na vypouštění oleje čtyřhranný klíč. Zřejmě to bude asi stejné. Taky jsem si ho vypiloval. Použil jsem k tomu šestihranný klíč, co mi dali k sekačce na výměnu oleje. Vypiloval jsem to na druhé staně. No spíše vybrousil bruskou. Pilovat se mi nechtělo
Na povolení filtru mám řetězový klíč. Vždycky mi to s ním šlo, tak uvidíme. Jeden servisák mi říkal, že olej vydrží 30tis, ale filtr ne, tak nevím.
Na Megane I jsem taky měl na vypouštění oleje čtyřhranný klíč. Zřejmě to bude asi stejné. Taky jsem si ho vypiloval. Použil jsem k tomu šestihranný klíč, co mi dali k sekačce na výměnu oleje. Vypiloval jsem to na druhé staně. No spíše vybrousil bruskou. Pilovat se mi nechtělo
Na povolení filtru mám řetězový klíč. Vždycky mi to s ním šlo, tak uvidíme. Jeden servisák mi říkal, že olej vydrží 30tis, ale filtr ne, tak nevím.
Renault Megane III Expression 1.6 100k - LPG, Modrá Roy, automatická klima, sklopné zrcátka.
http://moje.auto.cz/Milkinin/kvalitni-smejd.html
http://moje.auto.cz/Milkinin/kvalitni-smejd.html
Tady je ještě fotka toho mého "výtovru". Dole čtyřhran na Renault, nahoře na sekačku.
Tady je jak se dá povolit filtr řetězovým klíčem. Šlo to povolit, ale přístup velice mizerný.
Tady je jak se dá povolit filtr řetězovým klíčem. Šlo to povolit, ale přístup velice mizerný.
Renault Megane III Expression 1.6 100k - LPG, Modrá Roy, automatická klima, sklopné zrcátka.
http://moje.auto.cz/Milkinin/kvalitni-smejd.html
http://moje.auto.cz/Milkinin/kvalitni-smejd.html
-
- Starting member
- Příspěvky: 84
- Registrován: stř pro 22, 2010 10:27
- Bydliště: Rokycany
Re: Výměna oleje
ahoj, uvažuji o výměně oleje, mám nový megane 1.6 a říkám si, že by bylo lepší vyměnit olej již po záběhu. Chci tam dát Elf, ale nevím jaký. koupím origoš filtr a nechám to vyměnit u vesnického mechanika, protože předepsaný interval se mi zdá dlouhý. můžete mi poradit jaký olej mám koupit a kolik je ho třeba? ten fitr je asi třeba koupit v renaultu, co? díky
Re: Výměna oleje
Kolik oleje je potřeba je uvedeno v tomto vlákně (necelé 4l), pokud chceš Elf, tak Exelium, SRX...
Olej bych nehrotil, je to obyčejný motor bez nanotechnologií
Olej bych nehrotil, je to obyčejný motor bez nanotechnologií
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
-
- Starting member
- Příspěvky: 84
- Registrován: stř pro 22, 2010 10:27
- Bydliště: Rokycany
Re: Výměna oleje
ok, děkuji za info
-
- Junior member
- Příspěvky: 136
- Registrován: pát srp 24, 2007 14:59
- Bydliště: Praha
Re: Výměna oleje
K povolení toho čtyřhranu doporučuji snadno sehnatelný klíč... KLIKU na paneláková okna. Léty odzkoušeno
MEGANE III 1.5dCi Generation 2010
In memoriam:
ESPACE I,Ph II 2.2i TXE 1988
In memoriam:
ESPACE I,Ph II 2.2i TXE 1988
- jozin z bazin
- Junior member
- Příspěvky: 192
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:21
Re: Výměna oleje
od 3.2. je v slovenskom Lidli akcia na nejake automobilove drobnosti, medzi nimi aj stahovak na olejovy filter.
Kvalitu neviem posudit, ale za tych par drobnych ...
Snad sa to niekomu hodi.
Kvalitu neviem posudit, ale za tych par drobnych ...
Snad sa to niekomu hodi.
history : GS III, 5m, 1.4 TCe
now : das Auto
now : das Auto
-
- Starting member
- Příspěvky: 84
- Registrován: stř pro 22, 2010 10:27
- Bydliště: Rokycany
Re: Výměna oleje
docela by mě zajímalo, který olej dává do motoru výrobce v počátcích. Myslíte, že dává hned ELF?
Re: Výměna oleje
Myslim ze rozhodne davaju predpisovy
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Starting member
- Příspěvky: 84
- Registrován: stř pro 22, 2010 10:27
- Bydliště: Rokycany
Re: Výměna oleje
to ano, jen se ptám proto, když jsem koupil fábii, tak tam byl z výroby shell a debilní prodejce ho při první garančce vypustil a dal castrol. tak jsem ho ještě ten den vypustil a dal shell a na ten jezdím stále. pokud je v autě olej určité značky od počátku a byl na tu značku zaběhnut, měl by být používán stále.
Re: Výměna oleje
Tak to asi prave v zabehu by tam mal byt ten spravny predpisovy olej, s ktorym je to overene. A taktiez napr. kvoli zaruke - viem si predstavit siltuaciu za sa v zaruke zadrie motor, a v Rencku povedia "no ale vy tam nemate nas predpisovy Elf Excelium 10W-40, takze reklamaciu neuznavame...". Ten pocin Skodovkarov je aspon pre mna novy - co som mal doterajsie skusenosti napr. s Daewoo, tak tam cpali iba Castrol, Fordaci tiez davaju svoj Ford Formula, Renckovia tiez iba Elf....
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Starting member
- Příspěvky: 84
- Registrován: stř pro 22, 2010 10:27
- Bydliště: Rokycany
Re: Výměna oleje
pokud tam u rencků v servisu daj elf, má to tak být, ale je klidně možné, že ten a ten prodejce má nasmlouvaného jiného dodavatele oleje a budou tvrdit, že je stejně dobrý, nebo lepší. dobrý je ale pouze ten, který tam daj v továrně a již tu značku a typ nikdy nezměníš. Pak auto dostává, to co potřebuje. ono totiž stejná specifikace neznamená, že je olej stejný. to jen ty základní vlastnosti jsou stejné. Toto vím naprosto přesně. mám obavy, že mi tam při první garančce nalejou nějakej levnej xxxxxxx a já ho draze zaplatím.
Re: Výměna oleje
Tohle je normální jednání servisů, prostě nasmlouvají dodavatele oleje, který splňuje certifikaci motoru. Jestli je to Shell, Castrol nebo Mobil je šumák. Motor nemá schpnost poznat olej tak, jako my pivo...
V takovém případě bys neměl tankovat v zahraničí, protože to máš zajetý na ruskou sirnatou ropu z Kralup...
V takovém případě bys neměl tankovat v zahraničí, protože to máš zajetý na ruskou sirnatou ropu z Kralup...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Re: Výměna oleje
Zdravím, taky přispěji svojí troškou do mlýna. Když jsem měl "prvního" novýho MIII, tak jsem si také vyměnil olej po cca 10000 km, protože po třiceti tisících a nebo dvou letech je každý sebenejlepší olej po smrti.... Jak výše uvedeno, není na tom nic těžkého a každý trošku zručnější, kterého technika trochu zajímá, by to měl zvládnout a skutečně ušetří tisíce, které by jinak vložil do předražených servisů.. . Mě se to možná zdá jako hračka, protože běžně měním co 6000 km olej v moto a teď už ve dvou vozech, takže už je to rutina.... V současným MIII mám najeto cca 3500 km, takže co nevidět pude zaběhnutý olej do "recyklace" Filtr (oleje) jsem koupil originální v prodejně náhr. dílů na renaulty s potiskem "Renault", který byl bohužel o celých 60,-kč dražšší než úplně stejný "neznačkový" lišící se právě v tom jediném slově... No a s tema klíčama na vypouštěcí olej se nepižlejte, za pár desetikorun jsem koupil v prodejně nářadí "tovární" čtyřhranný klíč.... Ze samo-domo výroby pomůcek, který se dají běžně sehnat jsem již vyrostl....
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994
- maydayanthem
- Advanced member
- Příspěvky: 456
- Registrován: úte srp 18, 2009 22:53
Re: Výměna oleje
si to zabil... heherousini píše:Jestli je to Shell, Castrol nebo Mobil je šumák. Motor nemá schpnost poznat olej tak, jako my pivo...
V takovém případě bys neměl tankovat v zahraničí, protože to máš zajetý na ruskou sirnatou ropu z Kralup...
M IV 1,2 130 hp 6 st. manual
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů