antihluková ochrana na kapotu motoru
Moderátor: Moderators General
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
Tu som si to vyrabal: http://www.renaultclub.cz/navod_na_vyro ... apotu.html . Znizil sa trochu dunivy hluk pri 130 a viac (probelm duniveho hluku u MeganeII 1.6, kedy pri 130 na 5-tke toci 4000rpm), ale ziaden zazrak to teda neni Motor sa mozno trochu skor v zime zohreje, ale benziny tam maju aj tak umelohmotny dekel an motore. Ako som tam spominal, v lete je ta deka tepla, ale nie zase horuca. Na benzin motory teda nevidim dovod montaze, a to iste zistil aj Rencek. A na zimu kto chce skor ohriat motor tak uzavret (ako Miro spominal) kartonom vstupy vzduchu.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Starting member
- Příspěvky: 84
- Registrován: stř pro 22, 2010 10:27
- Bydliště: Rokycany
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
auto je tiché, ale jelikož jsem půntíčkář, řekl jsem si dobře, auto je tiché, ale jelikož nemá dečku pod kapotou, tak když ji tam dám, bude to ještě lepší. druhý důvod byl ten, že nebude blednout lak na kapotě díky teplotě od motoru. koukni se třeba na parkovišti, jak některé kapoty na autech vypadají. jsou bez lesku. jiné časti auta mají lesk, ale kapota už třeba ne. pokud ale někomu nejde o ochranu před horkem, tak ji nedoporučuji.
Re: Re:
to nieje, inak by som ten motor malMarawi píše:1.4TCe je od začiatku výroby Meganu III
nezda sa mi, ze za beznich podmienok rozpalis kapotu tak, aby lak stracal leskmartin kindl píše: druhý důvod byl ten, že nebude blednout lak na kapotě díky teplotě od motoru. koukni se třeba na parkovišti, jak některé kapoty na autech vypadají. jsou bez lesku. jiné časti auta mají lesk, ale kapota už třeba ne. .
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=15&t=45150
sa tu preberaju materialy vhodnejsie ako ponuka rencek. Zaujimave mozu byt aj tie antivibracne
sk: http://www.autoomega.sk/?ukaz=vsetko&id ... &stranka=2
jediny problem vidim v tom, kde presne material za dajme tomu 300e dat, aby sa to priaznivo prejavilo a neboli to vyhodene peniaze. Budem musiet pozriet na vnutro dveri koly repro
Naposledy upravil(a) Miro_ba dne ned úno 13, 2011 14:24, celkem upraveno 1 x.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
-
- Starting member
- Příspěvky: 84
- Registrován: stř pro 22, 2010 10:27
- Bydliště: Rokycany
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
koukni se třeba na mazdy, tam se toto dělo, ale není to otázka jedné sezony, ale třeba v horizontu pěti let. záleží jak jsou kvalitní laky. já mám právě dobrý příklad na tom, že mám fabii s izolací a soused stejně starou bez . moje má pěkný lak všude, ale ta jeho je na kapotě světlejší. nevím, jak jsem napsal, záleží na kvalitě laku
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
no ja som to takto nikdy neskumal, takze moc ti protirecit nebudem, kludne mozes mat pravdu. A napr strechu nema bez lesku ked aj kapotu ? Podla mna tu kapotu viac rozpali slnku ako teplo od motora, moj nazor. Mam ciernu farbu a v lete sa auta neda dotknut
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
-
- Starting member
- Příspěvky: 84
- Registrován: stř pro 22, 2010 10:27
- Bydliště: Rokycany
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
také mám černou, on modrou. už jsme to právě zkoumali loni, ale těžko říct, může to být také lakem, jeho modrá je základní, ale černá je metalická. nevím, rozhodně mě ta dečka zklamala. jsou to vyhozený prachy
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
relativne lacne riesenie na tu kapotu http://www.autoomega.sk/index.php?id_se ... aradenie=9
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
Další řešení jak vyřešit odhlučnění a tepelnou izolaci kapoty motoru:
e-mail: mikra-praha@volny.cz
http://www.mikra.cz
Sám jsem si před pár lety od výše uvedené firmy objednal odhlučňovací samolepící pás v metráži, který jsem si přesně podle svých potřeb upravil na vnitřní část kapoty R 19. Určitý efekt jak z hlediska hluku tak zejména pomalejšího vychládání motoru po odstavení to určitě má. Ale od doby co jezdím v M III, tak o stejné věci přemýšlím dost často. Celkem mě překvapilo, že motor 1.6 je u M III za jízdy do 100 km/h stejně hlučný jak u R 19 1.7 benz., ale ve vyšších rychlostech (120, 130) u R 19 slyším více jen šustot během jízdy, ale u neporovnatelně novějšího Megana převažuje hluk motoru nad např. hlukem odvalujících se pneumatik či aerodyn. hlukem (((. Toto mě v negativním smyslu nepotěšilo, protože i tchánova Fabia z prvního roku výroby je motorově lépe odhlučněna (motor není prakticky slyšet) - pravda, teď je více slyšet již hluk z nemocného tlumiče výfuku ). Ale pokud by někdo chtěl komplexně vyřešit odhlučnění motoru 1.6 M III , tak bude muset vytapecírovat celý motorový prostor.... Já přikročím patrně k tomu, že si objednám od Mikrony tu metráž a zespodu to přilípnu na pokud možno celý povrch kapoty, aspoň mě to trochu ochrání lak zvenčí....
e-mail: mikra-praha@volny.cz
http://www.mikra.cz
Sám jsem si před pár lety od výše uvedené firmy objednal odhlučňovací samolepící pás v metráži, který jsem si přesně podle svých potřeb upravil na vnitřní část kapoty R 19. Určitý efekt jak z hlediska hluku tak zejména pomalejšího vychládání motoru po odstavení to určitě má. Ale od doby co jezdím v M III, tak o stejné věci přemýšlím dost často. Celkem mě překvapilo, že motor 1.6 je u M III za jízdy do 100 km/h stejně hlučný jak u R 19 1.7 benz., ale ve vyšších rychlostech (120, 130) u R 19 slyším více jen šustot během jízdy, ale u neporovnatelně novějšího Megana převažuje hluk motoru nad např. hlukem odvalujících se pneumatik či aerodyn. hlukem (((. Toto mě v negativním smyslu nepotěšilo, protože i tchánova Fabia z prvního roku výroby je motorově lépe odhlučněna (motor není prakticky slyšet) - pravda, teď je více slyšet již hluk z nemocného tlumiče výfuku ). Ale pokud by někdo chtěl komplexně vyřešit odhlučnění motoru 1.6 M III , tak bude muset vytapecírovat celý motorový prostor.... Já přikročím patrně k tomu, že si objednám od Mikrony tu metráž a zespodu to přilípnu na pokud možno celý povrch kapoty, aspoň mě to trochu ochrání lak zvenčí....
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994
- Concionator
- Grafoman
- Příspěvky: 2188
- Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
Nemám sice mégane, ale přece to sem napíšu... mám fluence v benzínu - přijde mi velmi tichý a potvrdilo mi to i mnoho lidí, které jsem vezl. Dečku na spodní straně kapoty nemám.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
Conci: Tak to ti blahopřeju, ale informační hodnota s ohledem na problém = 0.
Já jsem zbastlil izolaci na haupnu v domění, že to pomůže s hlukem. Nepomohlo... trochu to v zimě drží teplotu motoru po vypnutí, ale jinak nic. S ohledem na investici 40Kč + 20Kč (špunty) se to dá nazvat jako hodina příjemné zábavy. Sundávat to nebudu, ale je to k ničemu...
Ten natavený rožek není od motoru, ale kupoval jsem to jako zbytek s takovou vadou. Nevím co je to za matroš, takový nepoddajný umělohmotný filc. BTW "pravý" filc stojí ~1000Kč/m2...
Já jsem zbastlil izolaci na haupnu v domění, že to pomůže s hlukem. Nepomohlo... trochu to v zimě drží teplotu motoru po vypnutí, ale jinak nic. S ohledem na investici 40Kč + 20Kč (špunty) se to dá nazvat jako hodina příjemné zábavy. Sundávat to nebudu, ale je to k ničemu...
Ten natavený rožek není od motoru, ale kupoval jsem to jako zbytek s takovou vadou. Nevím co je to za matroš, takový nepoddajný umělohmotný filc. BTW "pravý" filc stojí ~1000Kč/m2...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
- Concionator
- Grafoman
- Příspěvky: 2188
- Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
Jak se to vezme, nulová hodnota. Spíš mi přijde, že pokud není mégane svými zvukovými projevy tolik odlišný, tak se tu hledá potíž, kde není. To auto je tiché. To vám to některým opravdu přijde tak hlučné?
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
rousiny: ja mam ale pocit, ze len tak nieco vsadit do priestoru moc nepomaha. Co som pozeral, tak ide vacsinou o lepenie, ci sa neutlmuje len hluk, ale trochu aj vibracie. Ja pochybujem, ze by nam vadil hluk, ktory sa dostal s pod kapoty von pred okno, skor ten co sa z kapoty prenesie do karoserie a nasledne do interieru. Odhlucnenie je veda.
inak na prienik hluku z predu moze byt nachylne miesto pod prednym sklom, ktovie co je pod tym plastom ako su predne stierace. Kedze mi pada zakladna 2r zaruka, planijem nieco urobit s dverami, vylepsit zvuk reproduktorov. Cize daka antivibracna paska, plus nieco priamo za repro, ale musis si najskor coto precitat.
inak na prienik hluku z predu moze byt nachylne miesto pod prednym sklom, ktovie co je pod tym plastom ako su predne stierace. Kedze mi pada zakladna 2r zaruka, planijem nieco urobit s dverami, vylepsit zvuk reproduktorov. Cize daka antivibracna paska, plus nieco priamo za repro, ale musis si najskor coto precitat.
Naposledy upravil(a) Miro_ba dne pon úno 14, 2011 10:10, celkem upraveno 1 x.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
Miro_ba: byl to jen pokus - omyl. Já si složitost té problematiky uvědomuju a když to odflákl výrobce, tak doma moc šancí odhalit příčinu na rozdíl od upadnutého kola nemáš...
Přesto si myslím, že se jedná o hluk motoru/výfukového traktu a ne přenos vibrací v karoserii, protože pak by následný hluk byl zkreslen akustickou charakteristikou rezonující součástky/dílu...
1,6 je kubatura, která údajně bývá hlučnější všeobecně. Pokud je odfláknuté/žádné zakapotování motoru, izolace přepážky a kapoty, tak jsme doma... Navíc nevím, jak vypadají průvlaky motor - kabina.
Přesto si myslím, že se jedná o hluk motoru/výfukového traktu a ne přenos vibrací v karoserii, protože pak by následný hluk byl zkreslen akustickou charakteristikou rezonující součástky/dílu...
1,6 je kubatura, která údajně bývá hlučnější všeobecně. Pokud je odfláknuté/žádné zakapotování motoru, izolace přepážky a kapoty, tak jsme doma... Navíc nevím, jak vypadají průvlaky motor - kabina.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
A sme u klasickeho odhlucnovania lepenim smolovych pasov na prepazku motor/kokpit Ale je to drahe, podla mn na prepazku staci obycajna IPA a pixla lepidla - nabryzgat plechy stetkou a narvat to tam. O vahu nejde, na tu stenu motor/kokpit sa spotrebuju max 2 m stvorcove aj s odpadom... taktiez sa to hned supne na blatniky - vlastne sa to potiahne az k pantom prednych dveri, po bokoch. U MII 1,6 pri 130km/h = 4000rpm podla mna ide ten hluk hlavne zo zvodov/vlnovec atd... Je to vyslovene dunivy basovy neprerusovany hluk. Proste "huuuuuuuuuuuuuuuu". Taktiez bude zaujimave utlmenie pod radiacou pakou a nohami vodica/spolujazdca. Ten hukot vychadza prave zo zlomu karoserie pod pedalmi vodica
Na toto by ale bolo dobre zhodit celu palubku, aby sa to potiahnlo aj pekne poza komin a aj uplne hore pod celne sklo. A to sa mi veru nechce
Na toto by ale bolo dobre zhodit celu palubku, aby sa to potiahnlo aj pekne poza komin a aj uplne hore pod celne sklo. A to sa mi veru nechce
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
http://www.tuning.sk/dokument-tepelna-i ... otec-zvody
mozno by to pomohlo zvuku, aj ked to na tento ucel nieje urcene
celkom plodne stranky s praktickymi skusenostami
http://forum.skodahome.cz/topic/50592-v ... hlucnosti/
mozno by to pomohlo zvuku, aj ked to na tento ucel nieje urcene
celkom plodne stranky s praktickymi skusenostami
http://forum.skodahome.cz/topic/50592-v ... hlucnosti/
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
ja mam na mieru urobeny dekel 1cm hruby karton a ked som ho dnes osadil, som mal pocit, ze sa musim snazit, aby som pocul motor. Uvidim ako to bude pri dalsej jazda, ci som len nemal zalahnute z ranneho studeneho startu
mal som z casti dole dekel pod prednym sklom, na karoserii nieje ziadna akusticka ochrana. Skoda, ze som nemal fotoaparat. Skusim to zajtra nafotit, je tam jeden plast, ktory mi rachotil pri silnejsom vetre.
mal som z casti dole dekel pod prednym sklom, na karoserii nieje ziadna akusticka ochrana. Skoda, ze som nemal fotoaparat. Skusim to zajtra nafotit, je tam jeden plast, ktory mi rachotil pri silnejsom vetre.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
Taktiez som chcel riesit dečku pod kapotou.
Mam Fluence 1.6 16V a je be nej. u Flu asi ako všade sa davali len k dieslom.
Cena je okolo 84 Eur+plastove cvoky. Sám mechanik mi povedal že si je istý že mi to v hluku vobec nepomože.
Pokial chcete mať tichčie v kabín tak treba odlučnovať panel medzi motorom a kabinou......
Mam Fluence 1.6 16V a je be nej. u Flu asi ako všade sa davali len k dieslom.
Cena je okolo 84 Eur+plastove cvoky. Sám mechanik mi povedal že si je istý že mi to v hluku vobec nepomože.
Pokial chcete mať tichčie v kabín tak treba odlučnovať panel medzi motorom a kabinou......
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
Ahoj, mám M3 1.6 74kw Grand a dal jsem protihlukové pásy jak na kapotu, tak na přepážku a pomohlo to jen málo. Takhle do 100 km/h je teď velmi tichý projev motoru v kabině, ale dunění u mě kolem 115-128km/h je pořád hrozné.
Měl jsem už párkrát Fluence jako náhradní vůz dokonce se stejným motorem a opravdu je tichší. Motor je stejný, svody také a tak v čem je to jiné? Dle mého ve výfukové soustavě. Jinak u mě část dunění dělal i vadný silentblok motoru ten velký nahoře, co drží motor.
Pořád mám v plánu, že dám větší středový výfukový tlumič např. od Walkera. Když se dívám jak velké tlumiče má např. Opel Zafira I 1.8i, tak mám pocit, že Renault hrál hru "udělej co nejmenší tlumič"
Jinak bacha na silenbloky Febi - jsou horší, než poškozený originál, nedávno jsem jej vyreklamoval, naštěstí úspěšně.
Měl jsem už párkrát Fluence jako náhradní vůz dokonce se stejným motorem a opravdu je tichší. Motor je stejný, svody také a tak v čem je to jiné? Dle mého ve výfukové soustavě. Jinak u mě část dunění dělal i vadný silentblok motoru ten velký nahoře, co drží motor.
Pořád mám v plánu, že dám větší středový výfukový tlumič např. od Walkera. Když se dívám jak velké tlumiče má např. Opel Zafira I 1.8i, tak mám pocit, že Renault hrál hru "udělej co nejmenší tlumič"
Jinak bacha na silenbloky Febi - jsou horší, než poškozený originál, nedávno jsem jej vyreklamoval, naštěstí úspěšně.
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
Diki za informacie Bob! Na Flu som si vsimol ze hluk od vyfuku napr izoluju iba zadne sedacky. Pri istej prilezitosti som musel jazdit bez zadnych sedadiel a pocul som sycanie v tlmici. Celkom zaujimavy zvuk...a v tom ma napadlo ze len to zadne sedadlo izoluje tieto zvuky. Mozno by bolo ok vytlmit podlahu kvoli tomu duneniu. Mas ptavdu s Febi silentami, nic moc. Co sa tyka tlmicov, napr na Grande Punto 1.4 8V ma vyfuk iba zadny tlmic, a je to v pohode. Je sice sport a pri brzdeni motorom pocut bublanie, ale inak obecne je tichy. Ale zas kazdy vnima "hluk" po svojom...kto mal starsie auto a je zvyknuty, tak akekolvek nove auto mu pride ako sepot kvetin. Ak ale clovek jazdieval niecim poriadnym, a potom sadne do nizsej strednej triedy, tak si rozne hluky vsimne okamzite
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: antihluková ochrana na kapotu motoru
Ahoj, v Meganu jsem vytlumil i vše pod zadními sedačkami a podlahu kufru, což je sice plast, ale pro jistotu a moc jsem rozdíl nevnímal. Nejvíce pomohlo utlumení přepážky kabiny a motoru. Všude jsem dal Glade, ten nehořlavý raději
Pak mě zaujalo, že stený Megane III Grand 1.5 Dci je vlastně tichý i při dálničních rychlostech. Výfukovou soustavu má trochu jinak, než benzín - vlnovec, FAP, a pak dva tlumiče. Dle mého něco z hluku může pochytit i ten FAP, proto mě napdalo jak jsem kdysi psal, dát před středový tlumič ještě jeden malinký(vypadá jako flaška od Whisky), ale mému automechanikovi se do toho nechce
Pak mě zaujalo, že stený Megane III Grand 1.5 Dci je vlastně tichý i při dálničních rychlostech. Výfukovou soustavu má trochu jinak, než benzín - vlnovec, FAP, a pak dva tlumiče. Dle mého něco z hluku může pochytit i ten FAP, proto mě napdalo jak jsem kdysi psal, dát před středový tlumič ještě jeden malinký(vypadá jako flaška od Whisky), ale mému automechanikovi se do toho nechce
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů