antihluková ochrana na kapotu motoru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od Rado77 » ned úno 13, 2011 13:39

Tu som si to vyrabal: http://www.renaultclub.cz/navod_na_vyro ... apotu.html . Znizil sa trochu dunivy hluk pri 130 a viac (probelm duniveho hluku u MeganeII 1.6, kedy pri 130 na 5-tke toci 4000rpm), ale ziaden zazrak to teda neni :) Motor sa mozno trochu skor v zime zohreje, ale benziny tam maju aj tak umelohmotny dekel an motore. Ako som tam spominal, v lete je ta deka tepla, ale nie zase horuca. Na benzin motory teda nevidim dovod montaze, a to iste zistil aj Rencek. A na zimu kto chce skor ohriat motor tak uzavret (ako Miro spominal) kartonom vstupy vzduchu.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

martin kindl
Starting member
Příspěvky: 84
Registrován: stř pro 22, 2010 10:27
Bydliště: Rokycany

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od martin kindl » ned úno 13, 2011 13:47

auto je tiché, ale jelikož jsem půntíčkář, řekl jsem si dobře, auto je tiché, ale jelikož nemá dečku pod kapotou, tak když ji tam dám, bude to ještě lepší. druhý důvod byl ten, že nebude blednout lak na kapotě díky teplotě od motoru. koukni se třeba na parkovišti, jak některé kapoty na autech vypadají. jsou bez lesku. jiné časti auta mají lesk, ale kapota už třeba ne. pokud ale někomu nejde o ochranu před horkem, tak ji nedoporučuji.

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: Re:

Příspěvek od Miro_ba » ned úno 13, 2011 13:58

Marawi píše:1.4TCe je od začiatku výroby Meganu III :P
to nieje, inak by som ten motor mal
martin kindl píše: druhý důvod byl ten, že nebude blednout lak na kapotě díky teplotě od motoru. koukni se třeba na parkovišti, jak některé kapoty na autech vypadají. jsou bez lesku. jiné časti auta mají lesk, ale kapota už třeba ne. .
nezda sa mi, ze za beznich podmienok rozpalis kapotu tak, aby lak stracal lesk

http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=15&t=45150
sa tu preberaju materialy vhodnejsie ako ponuka rencek. Zaujimave mozu byt aj tie antivibracne

sk: http://www.autoomega.sk/?ukaz=vsetko&id ... &stranka=2

jediny problem vidim v tom, kde presne material za dajme tomu 300e dat, aby sa to priaznivo prejavilo a neboli to vyhodene peniaze. Budem musiet pozriet na vnutro dveri koly repro :-)
Naposledy upravil(a) Miro_ba dne ned úno 13, 2011 14:24, celkem upraveno 1 x.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

martin kindl
Starting member
Příspěvky: 84
Registrován: stř pro 22, 2010 10:27
Bydliště: Rokycany

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od martin kindl » ned úno 13, 2011 14:24

koukni se třeba na mazdy, tam se toto dělo, ale není to otázka jedné sezony, ale třeba v horizontu pěti let. záleží jak jsou kvalitní laky. já mám právě dobrý příklad na tom, že mám fabii s izolací a soused stejně starou bez . moje má pěkný lak všude, ale ta jeho je na kapotě světlejší. nevím, jak jsem napsal, záleží na kvalitě laku

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od Miro_ba » ned úno 13, 2011 14:27

no ja som to takto nikdy neskumal, takze moc ti protirecit nebudem, kludne mozes mat pravdu. A napr strechu nema bez lesku ked aj kapotu ? Podla mna tu kapotu viac rozpali slnku ako teplo od motora, moj nazor. Mam ciernu farbu a v lete sa auta neda dotknut
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

martin kindl
Starting member
Příspěvky: 84
Registrován: stř pro 22, 2010 10:27
Bydliště: Rokycany

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od martin kindl » ned úno 13, 2011 14:33

také mám černou, on modrou. už jsme to právě zkoumali loni, ale těžko říct, může to být také lakem, jeho modrá je základní, ale černá je metalická. nevím, rozhodně mě ta dečka zklamala. jsou to vyhozený prachy

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od Miro_ba » ned úno 13, 2011 17:17

relativne lacne riesenie na tu kapotu http://www.autoomega.sk/index.php?id_se ... aradenie=9
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
HAPO
Advanced member
Příspěvky: 345
Registrován: stř úno 24, 2010 21:05
Bydliště: Vyškovsko

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od HAPO » ned úno 13, 2011 19:51

Další řešení jak vyřešit odhlučnění a tepelnou izolaci kapoty motoru:
e-mail: mikra-praha@volny.cz
http://www.mikra.cz
Sám jsem si před pár lety od výše uvedené firmy objednal odhlučňovací samolepící pás v metráži, který jsem si přesně podle svých potřeb upravil na vnitřní část kapoty R 19. Určitý efekt jak z hlediska hluku tak zejména pomalejšího vychládání motoru po odstavení to určitě má. Ale od doby co jezdím v M III, tak o stejné věci přemýšlím dost často. Celkem mě překvapilo, že motor 1.6 je u M III za jízdy do 100 km/h stejně hlučný jak u R 19 1.7 benz., ale ve vyšších rychlostech (120, 130) u R 19 slyším více jen šustot během jízdy, ale u neporovnatelně novějšího Megana převažuje hluk motoru nad např. hlukem odvalujících se pneumatik či aerodyn. hlukem :-((((. Toto mě v negativním smyslu nepotěšilo, protože i tchánova Fabia z prvního roku výroby je motorově lépe odhlučněna (motor není prakticky slyšet) - pravda, teď je více slyšet již hluk z nemocného tlumiče výfuku :-)). Ale pokud by někdo chtěl komplexně vyřešit odhlučnění motoru 1.6 M III , tak bude muset vytapecírovat celý motorový prostor.... Já přikročím patrně k tomu, že si objednám od Mikrony tu metráž a zespodu to přilípnu na pokud možno celý povrch kapoty, aspoň mě to trochu ochrání lak zvenčí.... :-)
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od Concionator » ned úno 13, 2011 23:37

Nemám sice mégane, ale přece to sem napíšu... mám fluence v benzínu - přijde mi velmi tichý a potvrdilo mi to i mnoho lidí, které jsem vezl. Dečku na spodní straně kapoty nemám.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od rousini » pon úno 14, 2011 08:59

Conci: Tak to ti blahopřeju, ale informační hodnota s ohledem na problém = 0.

Já jsem zbastlil izolaci na haupnu v domění, že to pomůže s hlukem. Nepomohlo... trochu to v zimě drží teplotu motoru po vypnutí, ale jinak nic. S ohledem na investici 40Kč + 20Kč (špunty) se to dá nazvat jako hodina příjemné zábavy. Sundávat to nebudu, ale je to k ničemu...

Obrázek

Ten natavený rožek není od motoru, ale kupoval jsem to jako zbytek s takovou vadou. Nevím co je to za matroš, takový nepoddajný umělohmotný filc. BTW "pravý" filc stojí ~1000Kč/m2...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od Concionator » pon úno 14, 2011 09:16

Jak se to vezme, nulová hodnota. Spíš mi přijde, že pokud není mégane svými zvukovými projevy tolik odlišný, tak se tu hledá potíž, kde není. To auto je tiché. To vám to některým opravdu přijde tak hlučné?
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od Miro_ba » pon úno 14, 2011 10:04

rousiny: ja mam ale pocit, ze len tak nieco vsadit do priestoru moc nepomaha. Co som pozeral, tak ide vacsinou o lepenie, ci sa neutlmuje len hluk, ale trochu aj vibracie. Ja pochybujem, ze by nam vadil hluk, ktory sa dostal s pod kapoty von pred okno, skor ten co sa z kapoty prenesie do karoserie a nasledne do interieru. Odhlucnenie je veda.

inak na prienik hluku z predu moze byt nachylne miesto pod prednym sklom, ktovie co je pod tym plastom ako su predne stierace. Kedze mi pada zakladna 2r zaruka, planijem nieco urobit s dverami, vylepsit zvuk reproduktorov. Cize daka antivibracna paska, plus nieco priamo za repro, ale musis si najskor coto precitat.
Naposledy upravil(a) Miro_ba dne pon úno 14, 2011 10:10, celkem upraveno 1 x.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od rousini » pon úno 14, 2011 13:23

Miro_ba: byl to jen pokus - omyl. Já si složitost té problematiky uvědomuju a když to odflákl výrobce, tak doma moc šancí odhalit příčinu na rozdíl od upadnutého kola nemáš...
Přesto si myslím, že se jedná o hluk motoru/výfukového traktu a ne přenos vibrací v karoserii, protože pak by následný hluk byl zkreslen akustickou charakteristikou rezonující součástky/dílu...
1,6 je kubatura, která údajně bývá hlučnější všeobecně. Pokud je odfláknuté/žádné zakapotování motoru, izolace přepážky a kapoty, tak jsme doma... Navíc nevím, jak vypadají průvlaky motor - kabina.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od Rado77 » pon úno 14, 2011 14:28

A sme u klasickeho odhlucnovania lepenim smolovych pasov na prepazku motor/kokpit :wink: Ale je to drahe, podla mn na prepazku staci obycajna IPA a pixla lepidla - nabryzgat plechy stetkou a narvat to tam. O vahu nejde, na tu stenu motor/kokpit sa spotrebuju max 2 m stvorcove aj s odpadom... taktiez sa to hned supne na blatniky - vlastne sa to potiahne az k pantom prednych dveri, po bokoch. U MII 1,6 pri 130km/h = 4000rpm podla mna ide ten hluk hlavne zo zvodov/vlnovec atd... Je to vyslovene dunivy basovy neprerusovany hluk. Proste "huuuuuuuuuuuuuuuu". Taktiez bude zaujimave utlmenie pod radiacou pakou a nohami vodica/spolujazdca. Ten hukot vychadza prave zo zlomu karoserie pod pedalmi vodica :wink:
Na toto by ale bolo dobre zhodit celu palubku, aby sa to potiahnlo aj pekne poza komin a aj uplne hore pod celne sklo. A to sa mi veru nechce
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od Miro_ba » pon úno 14, 2011 15:21

http://www.tuning.sk/dokument-tepelna-i ... otec-zvody

mozno by to pomohlo zvuku, aj ked to na tento ucel nieje urcene

celkom plodne stranky s praktickymi skusenostami
http://forum.skodahome.cz/topic/50592-v ... hlucnosti/
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od Miro_ba » sob úno 26, 2011 19:48

ja mam na mieru urobeny dekel 1cm hruby karton a ked som ho dnes osadil, som mal pocit, ze sa musim snazit, aby som pocul motor. Uvidim ako to bude pri dalsej jazda, ci som len nemal zalahnute z ranneho studeneho startu

mal som z casti dole dekel pod prednym sklom, na karoserii nieje ziadna akusticka ochrana. Skoda, ze som nemal fotoaparat. Skusim to zajtra nafotit, je tam jeden plast, ktory mi rachotil pri silnejsom vetre.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od Hounddog » čtv zář 06, 2012 10:32

Taktiez som chcel riesit dečku pod kapotou.
Mam Fluence 1.6 16V a je be nej. u Flu asi ako všade sa davali len k dieslom.
Cena je okolo 84 Eur+plastove cvoky. Sám mechanik mi povedal že si je istý že mi to v hluku vobec nepomože.
Pokial chcete mať tichčie v kabín tak treba odlučnovať panel medzi motorom a kabinou......
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
bobMegane
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: pát bře 09, 2018 13:19
Bydliště: Beskydy

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od bobMegane » úte pro 08, 2020 10:22

Ahoj, mám M3 1.6 74kw Grand a dal jsem protihlukové pásy jak na kapotu, tak na přepážku a pomohlo to jen málo. Takhle do 100 km/h je teď velmi tichý projev motoru v kabině, ale dunění u mě kolem 115-128km/h je pořád hrozné.
Měl jsem už párkrát Fluence jako náhradní vůz dokonce se stejným motorem a opravdu je tichší. Motor je stejný, svody také a tak v čem je to jiné? Dle mého ve výfukové soustavě. Jinak u mě část dunění dělal i vadný silentblok motoru ten velký nahoře, co drží motor.
Pořád mám v plánu, že dám větší středový výfukový tlumič např. od Walkera. Když se dívám jak velké tlumiče má např. Opel Zafira I 1.8i, tak mám pocit, že Renault hrál hru "udělej co nejmenší tlumič" :-)
Jinak bacha na silenbloky Febi - jsou horší, než poškozený originál, nedávno jsem jej vyreklamoval, naštěstí úspěšně.
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od Rado77 » stř pro 09, 2020 08:49

Diki za informacie Bob! Na Flu som si vsimol ze hluk od vyfuku napr izoluju iba zadne sedacky. Pri istej prilezitosti som musel jazdit bez zadnych sedadiel a pocul som sycanie v tlmici. Celkom zaujimavy zvuk...a v tom ma napadlo ze len to zadne sedadlo izoluje tieto zvuky. Mozno by bolo ok vytlmit podlahu kvoli tomu duneniu. Mas ptavdu s Febi silentami, nic moc. Co sa tyka tlmicov, napr na Grande Punto 1.4 8V ma vyfuk iba zadny tlmic, a je to v pohode. Je sice sport a pri brzdeni motorom pocut bublanie, ale inak obecne je tichy. Ale zas kazdy vnima "hluk" po svojom...kto mal starsie auto a je zvyknuty, tak akekolvek nove auto mu pride ako sepot kvetin. Ak ale clovek jazdieval niecim poriadnym, a potom sadne do nizsej strednej triedy, tak si rozne hluky vsimne okamzite
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
bobMegane
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: pát bře 09, 2018 13:19
Bydliště: Beskydy

Re: antihluková ochrana na kapotu motoru

Příspěvek od bobMegane » pát pro 11, 2020 11:10

Ahoj, v Meganu jsem vytlumil i vše pod zadními sedačkami a podlahu kufru, což je sice plast, ale pro jistotu a moc jsem rozdíl nevnímal. Nejvíce pomohlo utlumení přepážky kabiny a motoru. Všude jsem dal Glade, ten nehořlavý raději :-)
Pak mě zaujalo, že stený Megane III Grand 1.5 Dci je vlastně tichý i při dálničních rychlostech. Výfukovou soustavu má trochu jinak, než benzín - vlnovec, FAP, a pak dva tlumiče. Dle mého něco z hluku může pochytit i ten FAP, proto mě napdalo jak jsem kdysi psal, dát před středový tlumič ještě jeden malinký(vypadá jako flaška od Whisky), ale mému automechanikovi se do toho nechce :-) :-)
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů