Megane 1,5 dCi 63 kW/85 k vs. Megane 1,5 dCi 78 kW/105 k ???
Moderátor: Moderators General
Megane 1,5 dCi 63 kW/85 k vs. Megane 1,5 dCi 78 kW/105 k ???
Zdravim vsechny.
Mam zajem o koupi Megane III Expression a ted premyslim, jestli 20 000 kc navic na 78kW/105 k stoji za to, nebo rozdil mezi 1,5 dCi 78 kW/105 k a 1,5 dCi 63 kW/85 k neni tak velky?
Jestli rozdil neni tak velky, rad bych tech 20 000 kc treba utratil na automaticku klimatizaci a parkovaci senzor vzadu
Diky predem za odpovedi.
P.S. Vuz prevazne budu ridit ve meste.
Mam zajem o koupi Megane III Expression a ted premyslim, jestli 20 000 kc navic na 78kW/105 k stoji za to, nebo rozdil mezi 1,5 dCi 78 kW/105 k a 1,5 dCi 63 kW/85 k neni tak velky?
Jestli rozdil neni tak velky, rad bych tech 20 000 kc treba utratil na automaticku klimatizaci a parkovaci senzor vzadu
Diky predem za odpovedi.
P.S. Vuz prevazne budu ridit ve meste.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Pokud nejsi před důchodem, tak vol silnější verzi, abys pak neřešil nějaký chip. Váha tohoto vozu pro alespoň trochu dynamickou jízdu potřebuje opravdu od 100 koní výše.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
V nějaké recenzi jsem četl, že slabší je v pohodě pro normální jízdu a handicap začíná být až na dálnici při rychlosti nad (a to nevím přesně jestli 130 nebo 150). Na druhou stranu 20k není moc. Tyto motory se liší jen datovým polem ŘJ, tudíž známost v servisu by to mohla řešit.
Jinými slovy: "Koupím u Vás, když mi to flashnete a budete tolerovat na garančkách...".
Jinými slovy: "Koupím u Vás, když mi to flashnete a budete tolerovat na garančkách...".
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1625
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
k výberu ti neporadím (ja by som do mesta bral slabšiu verziu) ale parkovacie senzory si neobjednaj z výroby, ale tie isté aj s montážou dodatočne stoja menej ...
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
No k výběru bych doplnil tohle: Jsou zde uživatelé, kteří 90% jezdí město jízdy pod 10km a to bych diesel nebral žádný do žádného auta. Ten motor se polovinu životnosti nedostane na provozní teplotu, nemá ideální spalování, turbo se nyvytáčí a zasírá karbonem...
Diesel je držák, co se ráno nakopne a večer chcípne.
Diesel je držák, co se ráno nakopne a večer chcípne.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Takze, ja to vysvetlim tak.rousini píše:No k výběru bych doplnil tohle: Jsou zde uživatelé, kteří 90% jezdí město jízdy pod 10km a to bych diesel nebral žádný do žádného auta. Ten motor se polovinu životnosti nedostane na provozní teplotu, nemá ideální spalování, turbo se nyvytáčí a zasírá karbonem...
Diesel je držák, co se ráno nakopne a večer chcípne.
Jezdim kazdy den do prace a zpet cca 12 km, pak bezne po meste, kazdy vikend delsi cesta cca 60 km tam a zpet, obcasna cesta treba do Prahy nebo Vidne, a dvakrat rocne do Bosny, coz je cca 2000 km tam a zpet.
Tak, podle toho co jsem napsal, co by bylo vyhodnejsi pro me, 1.5 85k nafta nebo 1.6 16V 100k benzin?
Uvazoval jsem tu spotrebu paliva jako nejvetsi duvod pri vyberu naftoveho vuzu.
Diky za odpoved.
Mohu se zeptat zda to mate od nekud potrvzene ze ty senzory jsou na chlup stejne? A jaky je cenovy rozdil? Planujem je dokoupit k expression verzi ale nerad bych dostal jako nekdo tady nejakou shit verzi, kterou musel reklamovat protoze fungovala pofiderne. Diky za odpovedpali.sk píše:k výberu ti neporadím (ja by som do mesta bral slabšiu verziu) ale parkovacie senzory si neobjednaj z výroby, ale tie isté aj s montážou dodatočne stoja menej ...
kedze mas na vyber aj slusny benzin 1.4 tce, dCI nebrat! Ked budes jazdit na 80%mesto, rataj s priemernou spotrebou, ktora nema nic spolocne so spotrebou pre mesto 5,5l. To nieje len moja skusenost. Staci si precitat zahranicne fora. Dalej do mesta bude stacit aj ten slabsi. Kedze auto mam uz rok, da sa povedat, ze jazdit na spotrebu viem a najnizsie mozne spotreby na mojom 10km useku su v lete 4,9l( eco jazda-rekord), ale nieje to prave mesto. Musi sa ist dost plynule a bez klimy. Ja mam priemernu rychlost 36km/h a 70-80 idem len chvilu na obchvate. V zime sa to dokaze vysplhat pri -10 na 7,1l( tiez eko jazda). Pri 16km jazde to je o nieco lepsie, asi o 10-15%. Pre este lepsi obraz, ak je pod nulou, tak po studenom starte a resete PP, ustalenej rychlosti 56km/h a zaradenej 4rke klesne spotreba na 6l az po 9km. Ziadne svetla, neustale ustalena rychlost, teplota len slabo pod nulou. Teraz som siel pri -9, 74km/h, zaradena 5tka a aktualna spotreba 6,6l prve 3 km po rovinke. Po zohriati , asi po 6km uz to bolo na urovni 4,8l. Rano som siel tiez pri -9, po cca 600m som vyradil pri 60km/h a sledoval aktualku. Aktualka pri 36km/h bola na vonobeh 5,7l. Diesel v zime je dost neekonomicky. Pisem to preto, lebo urcite chces dci koly spotrebe uvadzanej vyrobcom 4,5l priemer. Tak ten nedosiahnes ak nebudes mat kazdu trasu aspon 30km dlhu a nebudes byvat v spanielsku pri mory . Spotreby som uviedol po odpocitani letnej odchyl 4% a zimnej 6%. PP sa zda byt pesimista, alebo pumpy davaju zadara PHM . Ja mat moznost kupy 1.4TCe, tento motor nemam. A nezabudni, ze pri 1.4 nebudes menil po 120tkm rozvodovy remen, leda retaz,ale to pochybujem.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
tak som dobre tusil, ze ta laka spotreba. Ber 1.6 a nemas nad cim vahat !!!!! Uspora 1l PHM nestoji za ten priplatok, vibracie a mozne vacsie problemy, ak si ho nechas aj po skonceni zaruky. Naviac ta 1.6 bude daleko lepsia pri predbiehani. Mal som 110k verziu a bola lepsia ako terajsi diesel s 105k. U teba je rozdiel 15k. Benzin podradis a voci 85k dieslu letisFuzijaCZ píše:Takze, ja to vysvetlim tak.rousini píše:No k výběru bych doplnil tohle: Jsou zde uživatelé, kteří 90% jezdí město jízdy pod 10km a to bych diesel nebral žádný do žádného auta. Ten motor se polovinu životnosti nedostane na provozní teplotu, nemá ideální spalování, turbo se nyvytáčí a zasírá karbonem...
Diesel je držák, co se ráno nakopne a večer chcípne.
Jezdim kazdy den do prace a zpet cca 12 km, pak bezne po meste, kazdy vikend delsi cesta cca 60 km tam a zpet, obcasna cesta treba do Prahy nebo Vidne, a dvakrat rocne do Bosny, coz je cca 2000 km tam a zpet.
Tak, podle toho co jsem napsal, co by bylo vyhodnejsi pro me, 1.5 85k nafta nebo 1.6 16V 100k benzin?
Uvazoval jsem tu spotrebu paliva jako nejvetsi duvod pri vyberu naftoveho vuzu.
Diky za odpoved.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Pohybuje se tu jeden user (ach ta paměť) se slabým dieselem a ten si pochvaluje spotřebu pod 5l. Z tohoto pohledu bych ten diesel vzal, protože i já byl zvyklý z 1,9TDI na dlouhodobou pod 5.
Jenže já kupoval auto s ohledem na cenu (pár jsem jich už měl a vím za co zaplatím a co už nepotřebuju) a příplatek 50k za chrochtáka by se mi na spotřebě vrátil za 100 000km. To je víc než 5 let a neefektivní...
K tvým trasám by se nafta hodila pokud to není cesta do práce s neustálým stáním na semaforech.
Jestli seš normální a víš, že předjetím kolony za 5 minut dojedeš kolonu další, tak vystačíš s libovolnou motorizací v MIII. 1,6 jsou hlučnější, 1,4TCE zase netopí...
1,6 je volba z hlediska pořizovacích nákladů
1,5DCI je volba z hlediska dlouhodobé ekonomiky provozu
1,4TCE je volbou srdce
Jenže já kupoval auto s ohledem na cenu (pár jsem jich už měl a vím za co zaplatím a co už nepotřebuju) a příplatek 50k za chrochtáka by se mi na spotřebě vrátil za 100 000km. To je víc než 5 let a neefektivní...
K tvým trasám by se nafta hodila pokud to není cesta do práce s neustálým stáním na semaforech.
Jestli seš normální a víš, že předjetím kolony za 5 minut dojedeš kolonu další, tak vystačíš s libovolnou motorizací v MIII. 1,6 jsou hlučnější, 1,4TCE zase netopí...
1,6 je volba z hlediska pořizovacích nákladů
1,5DCI je volba z hlediska dlouhodobé ekonomiky provozu
1,4TCE je volbou srdce
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
no lenze ked som sa ho pytal na kratke useky, teda 10km , tak tiez pisal cisla cez 6l. Ja mam celkovy priemer 5,4l. Moj rocny nabeh je skoro 20tkm, z coho su kratke jazdy do prace tak 5tkm, ostatok jazdy mimo mesto na 80% eko jazdy a cca 3tkm su dialnice, kde 50% tvoria jazdy 130+ a 50% jazdy okolo 90-110km/h. Klimu som pouzil na asi 1000km, kedze mala sa zda byt alergicka, dlhe trasy som absolvoval v noci a do prace nema vyznam klimu zapinat. Pri tomto style jazdenie mi 1.6 110k v kombiku brala do 6,5l rocneho priemeru.
edit: asi myslis Jetoura, ale ako mi pisal, on ma ost casto dlhe trasy a mesto ma len cca 20%. Hadam to sem sam doplni. No a kupujuci ma jazdit cca 12km a potom nieco po meste pocas dna. Takze urcite nebude mat spotrebu ako Jetour co ma casto dlhe trasy . Nakoniec je to na nom co si kupi, slo mi len o to, aby nebol sklamany, ked nebude jazdit za 4,5l, ale ztazka za 5,5l v lete a v zime okolo 6l. Staci si pozriet spritmonitor a zistis, ze pod 5l su len lastovicky a dost je ich nad 6l. Asi jazdia kratke trasy alebo same dialnice. No a ty mas 6l s benzinom, kolko myslis ze by si mal s 1.5, 5l ? Oplatilo by sa to ?Myslim ze nikdy.
edit: asi myslis Jetoura, ale ako mi pisal, on ma ost casto dlhe trasy a mesto ma len cca 20%. Hadam to sem sam doplni. No a kupujuci ma jazdit cca 12km a potom nieco po meste pocas dna. Takze urcite nebude mat spotrebu ako Jetour co ma casto dlhe trasy . Nakoniec je to na nom co si kupi, slo mi len o to, aby nebol sklamany, ked nebude jazdit za 4,5l, ale ztazka za 5,5l v lete a v zime okolo 6l. Staci si pozriet spritmonitor a zistis, ze pod 5l su len lastovicky a dost je ich nad 6l. Asi jazdia kratke trasy alebo same dialnice. No a ty mas 6l s benzinom, kolko myslis ze by si mal s 1.5, 5l ? Oplatilo by sa to ?Myslim ze nikdy.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Jo Miro v pohodě, já nemám důvod ti nevěřit. Taky jsem napsal svoje pohledy. Já koneckonců jsem s motorem spokojen. Dynamika v obsazení 2 lidí je pořád dost dobrá pro normální provoz, spotřeba po okreskách byla do podzimu 6l, teď zimní spotřeba je na stejných tratích 6,8.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Ja nevravim ze mi neveris, diskutujeme a myslim v pohode. Kazdy mame svoj pohlad, svoje skusenosti a tie Fuzija potrebuje . On si uz sam vyberie . Aj tak je najdolezitejsie kupit podareny kus co sa nebude kazit a nebude mat chyby uz z vyroby. Este mu hadam niekto tiez poreferuje svoje skusenosti. 6l nieje tvoj celkovy priemer ale len spotreba pri jazde okreskami ?
inak vo firme je golf 1.9 tdi, vykon asi len 66kW a tam som videl priemerku teraz v zime 5,2l . Ako presne mu ukazuje PP neviem, vo firme toto neriesia.
Este upozornim, spotrebu tej 85k odhadujem z toho co som sa kde docital. V meste ma byt o nieco uspornejsia ako 105. Nikdy som s nim nesiel.
inak vo firme je golf 1.9 tdi, vykon asi len 66kW a tam som videl priemerku teraz v zime 5,2l . Ako presne mu ukazuje PP neviem, vo firme toto neriesia.
Este upozornim, spotrebu tej 85k odhadujem z toho co som sa kde docital. V meste ma byt o nieco uspornejsia ako 105. Nikdy som s nim nesiel.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Ja vam do toho vlezu. Ted vybiram auto, vaham mezi meganem a fluencem, ale vidim to taky na naftaka. Rozdil v cene 1.6 vs 1.5d je 40 000. To se vrati za cca 44000 km, ne 100 000 jak tu nekdo pise. Druha vec je cena oprav apod... Navic pri nizsi spotrebe se bude auto pouzivat vic, ten psychologicky efekt levneho jezdeni ma neco do sebe.
- maydayanthem
- Advanced member
- Příspěvky: 456
- Registrován: úte srp 18, 2009 22:53
nepoznam cloveka, ktory by bol s dodatocne montovanymi senzormi spokojny! samozrejme v lete, v teplucku, ked neprsi a pod. funguju ok, ale co zvysok roka?Bangla píše:Mohu se zeptat zda to mate od nekud potrvzene ze ty senzory jsou na chlup stejne? A jaky je cenovy rozdil? Planujem je dokoupit k expression verzi ale nerad bych dostal jako nekdo tady nejakou shit verzi, kterou musel reklamovat protoze fungovala pofiderne. Diky za odpoved
ak mozes, kup si radsej original od vyroby, aj ked je to asi 3x drahsie nez dodatocna montaz inych - neorigo.
Ake original senzory montuju v servise netusim, ale verim tomu ze snimace nevyzeraju a nie su uchytene, ako ked je to priamo z vyroby...
Pozri si ako vyzeraju origo senzory na aute od vyroby a ake origo by ti montoval predajca, alebo teda, nech ti potvrdi, ze to bude vyzerat presne tak isto po montazi aj na tvojom aute.
M IV 1,2 130 hp 6 st. manual
Miro.ba: jo ta 1,9 je superchrochták. Sice trošku hlučnější, není to žádný brko, ale ani lenochod. Já jsem i v zimě jezdil do 5l a v létě žral i olej ze supermarketu. Takže bych té firemní spotřebě věřil.
Moje spotřeba zahrnuje všechny moje jízdy (město, okresky, dálnici jsem loni nepoužil...). Mám svůj jízdní styl - nejezdím podle brzdových světel před sebou a ty co mi tento jízdní styl narušují předjíždím (většinou) nebo nechám odstup, abych mohl jet podle sebe. Bohužel někteří nedocení můj odhad a předvídavost a místo plynulé jízdy za mnou se nacpou do vytvořené mezery a zase jedou brzda - plyn.
Honza1212: Návratnost se na spotřebě vrátí s ohledem na jízdní styl. Já počítal chrochták 5l/100km a benzín 7l/100km. V létě 2l PHM stály 50Kč a rozdíl v motorech byl 50 000Kč. Udělal jsem někde ve výpočtu chybu? Možná jo. Jak to čtu, je problém s naftou jezdit za 5...
Cena servisu nafta/benzín je šumafuk. Rozvádět to nebudu. Řeči o výhodnosti nafty až s nájezdem od ...km ročně taky neberu. Jediný kde nafta není vhodná jsou krátké jízdy. Motor se neudržuje v optimálním stavu a v zimě netopí. Pak je problém projít s kouřivostí na emisích.
Ale hlavně to chce, jak už tady padlo, trochu štěstí a nekoupit shit z výroby.
Moje spotřeba zahrnuje všechny moje jízdy (město, okresky, dálnici jsem loni nepoužil...). Mám svůj jízdní styl - nejezdím podle brzdových světel před sebou a ty co mi tento jízdní styl narušují předjíždím (většinou) nebo nechám odstup, abych mohl jet podle sebe. Bohužel někteří nedocení můj odhad a předvídavost a místo plynulé jízdy za mnou se nacpou do vytvořené mezery a zase jedou brzda - plyn.
Honza1212: Návratnost se na spotřebě vrátí s ohledem na jízdní styl. Já počítal chrochták 5l/100km a benzín 7l/100km. V létě 2l PHM stály 50Kč a rozdíl v motorech byl 50 000Kč. Udělal jsem někde ve výpočtu chybu? Možná jo. Jak to čtu, je problém s naftou jezdit za 5...
Cena servisu nafta/benzín je šumafuk. Rozvádět to nebudu. Řeči o výhodnosti nafty až s nájezdem od ...km ročně taky neberu. Jediný kde nafta není vhodná jsou krátké jízdy. Motor se neudržuje v optimálním stavu a v zimě netopí. Pak je problém projít s kouřivostí na emisích.
Ale hlavně to chce, jak už tady padlo, trochu štěstí a nekoupit shit z výroby.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1625
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
od predajcu. Cena orig. senzorov. pri zostavovaní auta u nás 450 EUR, kúpené dodatočne s prácou (so zľavou) 300 EUR s DPH. Mali by byť originál aj spolu s tlačítkom na vypínanie. Samozrejme neoriginálne s nejakou krabičkou a pod. máš výrazne nižšiu cenu.Bangla píše:Mohu se zeptat zda to mate od nekud potrvzene ze ty senzory jsou na chlup stejne? A jaky je cenovy rozdil? Planujem je dokoupit k expression verzi ale nerad bych dostal jako nekdo tady nejakou shit verzi, kterou musel reklamovat protoze fungovala pofiderne. Diky za odpoved
Ja som chcel dokúpiť senzory po kúpe auta, ale už som si zvykol bez nich fungovať (jedine problém je malé predmety, stĺpiky za autom a pod.)
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
Tak já mám slabší DCI 85k a jsem s tím spokojenej, páč jsem si kupoval auto na dlouho a hodně najezdím (cca 30 tis za rok). A co se týká spotřeby, asi fakt záleží, co od auta čekáš,a jak s ním jezdíš. Já nyní v zimě jezdím průměr do 5.5 (40% město, zbytek mezi město) a v létě jsem jezdil kolem 4.7...jednou extrém eco run..100km za 4.2. Takže ta spotřeba je na toto velké a těžší auto myslím docela slušná a u DCI je super krouťák,který u benzínu NIKDY mít nebudeš, ale záleží fakt jaké jiízdy budeš děla a kolik najezdíš.
Thalia 1.5 DCI(4.2-4-8l) a Megane III DCI (85k)(4.6-5.2l)....
rousini: naozaj si myslis, ze by si s dieslom jazdil za 4l to co jazdis za 6l s benzinom aby sme ty mali rozdiel dva litre ? Ja vidim realne ten rozdiel tak do 1,5l, teda ze by si dokazal dlhodobo jazdit za 4,5l co sa tu nikomu nepodarilo, ale mozes mat tie spravne trasy a podari sa ti to. Za 4l nie, lebo za 4l sa normalne nedaju jazdit dlhe trasy, len pri sebazapierani a ekojazde. Takze priemer 4l urcite nie. A potom mam vypocet nasledovny a plati na sk s ceskym rozdielom 1.6 100k vs 1.5dci 85k. 6l benzinu za 1,17=7 ojro vs 4,5l nafty za 1,14=5,1 ojra. Takze na 1km rozdiel 19 centov. 30t KC(105k je drahsia o 50T KC) je cca 1150 ojro a tie sa vratia za 60tkm. Servisne naklady nebudu rovnake. U 1.6 staci ist na servis po 30tkm a dat lacnejsi olej, ale o dci sa treba starat, menit aspon po 20tkm a dat kvalitny olej. Casto sa odporuca tankovat vylepsena nafta, ktoru som nezaratal je drahsia o cca 10 centov, alebo davat prisady do nafty a capovat lacnu naftu od jzd . Drobny rozdiel, ale mozno posunie navratnost o dalsich 10tkm v neprospech dci. Na sk sa pomer zmeni, kedze nafta zlacnie o 13 centov 11%.
cisla som trosku zaokruhlil, ale vysledok by sa presnejsim vypoctom nemal zmenit v prospech dieslu. Ceske
cisla som trosku zaokruhlil, ale vysledok by sa presnejsim vypoctom nemal zmenit v prospech dieslu. Ceske
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Miro_ba: sice jsme trošku OT, ale já jsem myslel spotřeby v době, kdy jsem se rozhodoval. To jsem vycházel ze svých zkušeností s dieselem a myslel jsem, že s menší kubaturou (1,5) to bude ještě lepší, ale pro výpočet jsem dal 5l nafta vs. 7l benzín a to jsem se podle řečí bál, že to za 7 nepůjde...
Spotřebu té 1,6 vidím zaokrouhleně kolem 6,5l celoročně, kdo má více jízd po městě s plně obsazeným autem tak o litr víc...
Vychází nám teda průměrně nafťák za 6l a benzín 7 a chlup. No to by byla blbost připlácet za auto s turbem a Common Railem (zdroje možných problémů vs. předsuvník - zdroj jistých problémů), když papírové hodnoty dynamiky jsou stejné.
Já prostě jsem věděl, že najedu 15 - 20 kkm ročně, už to nebudou žádné štreky a tak jsem zkusil benzín s tím, že se v zimě ohřeju i na krátkých cestách, nebudu muset 200m po vyjetí zastavovat a seškrabovat znovu námrazu z oken...
Spotřebu té 1,6 vidím zaokrouhleně kolem 6,5l celoročně, kdo má více jízd po městě s plně obsazeným autem tak o litr víc...
Vychází nám teda průměrně nafťák za 6l a benzín 7 a chlup. No to by byla blbost připlácet za auto s turbem a Common Railem (zdroje možných problémů vs. předsuvník - zdroj jistých problémů), když papírové hodnoty dynamiky jsou stejné.
Já prostě jsem věděl, že najedu 15 - 20 kkm ročně, už to nebudou žádné štreky a tak jsem zkusil benzín s tím, že se v zimě ohřeju i na krátkých cestách, nebudu muset 200m po vyjetí zastavovat a seškrabovat znovu námrazu z oken...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
tvoja teoreticka matika je spravna, tiez som tak ratal, ze sa cez 5 nedostanem pri normalne sviznom jazdeni
som zvedavi, co Fuzija kupi. Tipujem 1.6 .
Fuzija: k tej automatickej klime co mas o nu zaujem, tak tiez by som ju vyskusal. Nie kazdemu vyhovuje jej spravanie. Jazdim tak do 10% s nastavenim auto. Inak si manualne urcujem rychlost a smer vzduchu. Jednu velku vyhodu ale ma aj pre mna a to, ze je to dvojzonova klima a tak zena a dieta maju ine hodnoty ako ja. Ked pocas dna behas autom po meste, mozno by si ocenil HF kartu. Je to sice dalsia viec na pokazenie a u MII to nebolo uplne spolahlive( mal som ju ako aj teraz), ale vzdy ocenim ked mam v rukach nakup ci dieta, ze nemusim mackat kartu, vsuvat ju do citacky. Alebo si urcite priplat rozsirenu zaruku ak usetris za dci. Ja si planujem kupit 100tkm na 5r za 600 ojro, len si zistujem, ci pred koncom mi na zaruku v pripade potreby vymenia vstreky, prevodovku, spojku ci opravia motor ked v nom nieco rupne a bude na totalku.
som zvedavi, co Fuzija kupi. Tipujem 1.6 .
Fuzija: k tej automatickej klime co mas o nu zaujem, tak tiez by som ju vyskusal. Nie kazdemu vyhovuje jej spravanie. Jazdim tak do 10% s nastavenim auto. Inak si manualne urcujem rychlost a smer vzduchu. Jednu velku vyhodu ale ma aj pre mna a to, ze je to dvojzonova klima a tak zena a dieta maju ine hodnoty ako ja. Ked pocas dna behas autom po meste, mozno by si ocenil HF kartu. Je to sice dalsia viec na pokazenie a u MII to nebolo uplne spolahlive( mal som ju ako aj teraz), ale vzdy ocenim ked mam v rukach nakup ci dieta, ze nemusim mackat kartu, vsuvat ju do citacky. Alebo si urcite priplat rozsirenu zaruku ak usetris za dci. Ja si planujem kupit 100tkm na 5r za 600 ojro, len si zistujem, ci pred koncom mi na zaruku v pripade potreby vymenia vstreky, prevodovku, spojku ci opravia motor ked v nom nieco rupne a bude na totalku.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Spotřebu ověřuju na parádním serveru www.spritmonitor.de (lze přepnout i na english).
1.6 110k má průměr 8,14, 1.5dCi má 5,44. Rozdíl je docela velký, 2,7 litru na 100.
Takže 8,14x31Kč= 252
5,44x29.50Kč=160.
Rozdíl 92 Kč na 100km. Rozdíl v pořízení 40000. 40000/92*100 je cca 44000 km.
Myslím, že se nafta vyplatí, čtyřicet tisíc je pro běžného člověka otázkou dvou let. Na krátké vzdálenosti víc požere i ten benzín.
Pak teda dražší servis a možnost podělání více součástek...
No, zatím u mě vede nafta...
1.6 110k má průměr 8,14, 1.5dCi má 5,44. Rozdíl je docela velký, 2,7 litru na 100.
Takže 8,14x31Kč= 252
5,44x29.50Kč=160.
Rozdíl 92 Kč na 100km. Rozdíl v pořízení 40000. 40000/92*100 je cca 44000 km.
Myslím, že se nafta vyplatí, čtyřicet tisíc je pro běžného člověka otázkou dvou let. Na krátké vzdálenosti víc požere i ten benzín.
Pak teda dražší servis a možnost podělání více součástek...
No, zatím u mě vede nafta...
Diky vsem co jste odpovedeli.
Precetl jsem vase nazory a jak to zatim vypada, ta nafta je pro me zbytecna, obzvlast v zime kdy potrebuju zahrat auto na vzdalenost 6 km do prace.
Ja najedu kolem 800 km mesicne, extremne 1000 km, takze 12k rocne.
Asi zatim pro me vyhrava ten benzin.
Delal jsem kalkulaci na benzin 1.6 16V 74 kW/100 k paket Expression a tam jsem jsi pridal jeste dalsi vybavu na prani:
Vnější zrcátka elektricky nastavitelná a sklopná, vyhřívaná, asférické na straně řidiče 3100
Dvouzonová automatická klimatizace s 3 režimy nastavení + dešťový a světelný senzor 10100
Alarm 6290
Parkovací senzor vzadu 10100
Vyhřívaná přední sedadla s nastavitelnou intenzitou 5600
RadioSat Classic 3D Sound by Arkamys 4x30 W s Bluetooth® + PLUG MUSIC (usb port),s ovládáním pod volantem, oddělený displej 10100
Ceny jsou v Kc.
Zakladni cena tohoto vozu je 314 900 Kc, s vybavou navic 360 190 Kc, a s 10 % slevou kterou mi poskytl prodejce na konecnou cenu vozu, je to celkem 324 171 Kc. Budu platit hotove, bez financovani.
Muj rozpocet ze zacatku byl kolem 330 k Kc, takze jsem na tom dobre. Jen kdybych jeste ukecal prodejce at mi v tech 330 k Kc prida jeste prodlezenou zaruku na 5 let, ktera stoji 14 990 Kc, byl bych vic nez spokojen
Precetl jsem vase nazory a jak to zatim vypada, ta nafta je pro me zbytecna, obzvlast v zime kdy potrebuju zahrat auto na vzdalenost 6 km do prace.
Ja najedu kolem 800 km mesicne, extremne 1000 km, takze 12k rocne.
Asi zatim pro me vyhrava ten benzin.
Delal jsem kalkulaci na benzin 1.6 16V 74 kW/100 k paket Expression a tam jsem jsi pridal jeste dalsi vybavu na prani:
Vnější zrcátka elektricky nastavitelná a sklopná, vyhřívaná, asférické na straně řidiče 3100
Dvouzonová automatická klimatizace s 3 režimy nastavení + dešťový a světelný senzor 10100
Alarm 6290
Parkovací senzor vzadu 10100
Vyhřívaná přední sedadla s nastavitelnou intenzitou 5600
RadioSat Classic 3D Sound by Arkamys 4x30 W s Bluetooth® + PLUG MUSIC (usb port),s ovládáním pod volantem, oddělený displej 10100
Ceny jsou v Kc.
Zakladni cena tohoto vozu je 314 900 Kc, s vybavou navic 360 190 Kc, a s 10 % slevou kterou mi poskytl prodejce na konecnou cenu vozu, je to celkem 324 171 Kc. Budu platit hotove, bez financovani.
Muj rozpocet ze zacatku byl kolem 330 k Kc, takze jsem na tom dobre. Jen kdybych jeste ukecal prodejce at mi v tech 330 k Kc prida jeste prodlezenou zaruku na 5 let, ktera stoji 14 990 Kc, byl bych vic nez spokojen
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů