PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Milkin77
Junior member
Příspěvky: 184
Registrován: ned črc 05, 2009 19:03

Příspěvek od Milkin77 » sob led 09, 2010 16:55

Jan Kalina píše:Milkine, nauč se na tomto fóru vyjadřovat slušně a uprav si příspěvek/ky tak, aby nebyly v rozporu s pravidly fóra. Totéž platí o tvém podpisu.
Tak to mi ujelo. No prostě porucha nového auto. Vše už je opraveno.


Tak kolik nás tedy je s tou poruchou ventilátoru? Tady na foru asi 3.
Renault Megane III Expression 1.6 100k - LPG, Modrá Roy, automatická klima, sklopné zrcátka.
http://moje.auto.cz/Milkinin/kvalitni-smejd.html

Uživatelský avatar
Martin Jaroš
Experienced member
Příspěvky: 977
Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
Bydliště: Praha, Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Jaroš » sob led 09, 2010 18:21

Ahoj lidi, vcera po procteni fora jsem si jeste rikal, ze mne to snad nepotka a asi jsem to privolal :twisted:
Dnes rano po 10 minutach jizdy najednou ticho a ventilator v pr.... Hned jsem vedel, o co gou. Takze i ja se radim k tem s pokakanym ventilatorem. Snad mi to brzo opravi :roll:
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz

Uživatelský avatar
mapoTN
Starting member
Příspěvky: 85
Registrován: stř dub 15, 2009 10:55
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mapoTN » sob led 09, 2010 18:42

urobilo to niekomu kto ma manualnu klimu uz?
MIII 1.5dci 85k v expression, farba béžová Cendre HNK
kupene 5/2009 v ČR
najazdene cca 250 000km

glock69
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: ned dub 19, 2009 08:59

Příspěvek od glock69 » sob led 09, 2010 19:57

Ano

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » sob led 09, 2010 21:09

teda chlopy mam to auto od 2/09, vyrobene 12/08, najazdenych necelych 18tkm a zatial nic.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pali.sk » sob led 09, 2010 21:20

bude to konštrukčná chyba podobne ako majú fabky II s odtekaním vody ... Na .de fóre o tom písali, treba pohľadať, teraz som to nenašiel, ale pointa je niečo so snehom/ľadom v priestore stieračov, kde to niekde stečie? ... pohľadajte niekto kto vie po nemecky. Ja v túto nočnú hodinu nie som toho schopný :)
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

prdlik
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: pon pro 14, 2009 01:00

Příspěvek od prdlik » ned led 10, 2010 21:45

Tak ja se pridavam do rady k dalsim. Vcera se po 10 minutach jizdy vypnul ventilator a uz nenaskocil. Auto netopi a s tema zamlzenyma sklama byla jizda fakt maso. To je jako kdyz prestanou fungovat brzdy.

Ze to ma souvislost s tim korytem, co jsou v nem schovane sterace, bych se vubec nedivil. Snih se z toho neda vubec vytahnout ani metlickou. Tohle fakt muselo vymyslet nejake XXXXXXX od more, kde nevideli zimu.

Podivne je, ze se to objevilo vsem v poslednich par dnech. Takze snih z toho rozodne podezrivam. Taky jsem mel pocit, ze ten vetrak mozna do sebe neco natahnul a dohral.
Megane III - Grandtour - 1,6 16V 74 kW/100 k Expression - Bila barva [img]http://images.spritmonitor.de/379708.png[/img]

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » ned led 10, 2010 22:02

prdik: druhý odstavec bych lépe napsat nedovedl.
Taky za čistění přimrzlého sněhu kolem stěračů, které nejdou ve výchozí poloze odklopit by patřilo dotyčným na_rat do ruk a nepustit k vodě!
Všechno, co už někdo vymyslel a funkčně uzpůsobil musí <> (tvarová podobnost není náhodná) udělat JINAK. Grrrr
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pali.sk » ned led 10, 2010 22:18

no tak som to našiel (preložené pomocou človeka čo už dávno nemčinu zabudol, tak znalejší nemčiny nech pomôžu):

Problém je len vtedy keď sneh pri stieračoch sa roztopí, pričom voda čo stečie sa nestihne vypariť (čiže krátka jazda) a následne niekde vnútri toho priestoru na "odparovanie" zamrzne. Takto sa tam nakopí a nastane kontakt a bla bla bla ?!?

téma:
http://m3.meganeboard.de/viewtopic.php?f=6&t=7585

zdroj:
http://m3.meganeboard.de/viewtopic.php? ... 30#p133220

a tie stierače sú tam schované kvôli 37 bodom v NCAP teste :-) Mne to neprekáža a ten sneh som odtiaľ zatiaľ vždy dostal. A neodhŕňam sneh tak, že zapnem motor a čistím auto ... dúfam, že sa mi to nestane, ikeď čím viacerým ľudom sa to stane tak tým skôr bude nejaká zvolávačka na izoláciu toho. no nevím.

Ale ak je to správne preložené tak by som to dal aj ako nejakú dôležitú info sem nech sa tomu dá predísť.
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » ned led 10, 2010 22:35

pali.sk: zrovna včera jsem odstavil teplé auto (sněžilo). Do rána na něm asi 10cm. Jenže jak auto chládlo, tak sníh začal namrzat na okno a břečka, která stékala a obalila stěrače je přimrazila k oknu. Když za to zarveš a přizvedneš je 5cm už ramínka drbou do laku kapoty... A dokud je neodtrhneš nemůžeš je nechat vystavit do svislé polohy, abys očistil gumičky a neměl to jako rampouchy (cencule)...

Jinak musím hodit i jednu kritickou na starou O1. Poslední asi 3 roky (6. - 9. rok)vždy při 1. silnějším mrazu nešel ráno spustit větrák, až asi po 10km, kdy se to prohřálo. Paradoxem bylo, že jsem zamrzlý auto musel hnát trochu rychle, aby nápor vzduchu udělal aspoň nějaké proudění tepla na čelní sklo. Někam tam musela zatékat voda a led mechanicky blokoval větrák. Ale pak už byl celou zimu klid...

Takže moje rada pro nefunkční větráky zní: Chceš-li vidět, chceš-li topit musíš hochu na plyn skočit.
(Nezapírám inspiraci Halinou Pavlovskou, příště přidám zase nějakou k tématu... :D )
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Gilgameš
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: ned led 10, 2010 23:18

Příspěvek od Gilgameš » ned led 10, 2010 23:28

Tak koukám, že se stala asi někde chyba. Včera tj. v sobotu jsem odmetl sníh, a pak přestala fungovat klimatizace, tak cca po 15km, přesně tak jak píšete, takže tímto se připojuji k tomuto problému. Jen jsem zvědavej jak si s tim poradí, jelikož jsem dostal náhradní auto a moje auto je v servisu na druhym konci republiky a ten co ho odvážel mi tvrdil, že si pro něj budu muset asi přijet, což se mi nechce.

Uživatelský avatar
Milkin77
Junior member
Příspěvky: 184
Registrován: ned črc 05, 2009 19:03

Příspěvek od Milkin77 » ned led 10, 2010 23:46

Tak to mě nechtěli dát náhradní auto. Nevíte někdo, jestli mají tuto povinnost?
Jinak mi tam ještě při opravě udělali prý něco navíc. Odstranili klapky z odtokových trubek, které odváději vodu z té "super" díry na stěrače. Prý se to pak ucpává listím, hladina se tak zvedne a může dojít k spálení odporu.
Renault Megane III Expression 1.6 100k - LPG, Modrá Roy, automatická klima, sklopné zrcátka.
http://moje.auto.cz/Milkinin/kvalitni-smejd.html

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon led 11, 2010 07:51

Nějak mi to celé nedává smysl... uvidíme, až se k M III objeví manuály...

Počkám si na Fluence s dvojspojkou, pak začnu uvažovat o novém autě :wink:

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pali.sk » pon led 11, 2010 08:15

wc: fluence je M2 to čo máš v kabáte M3 :) a rovnako ako tvoj sedan vyrobený v turecku ... prečo by tam mali dávať dvojspojku?

milkin77: mne tvrdili, že náhradné auto zadarmo môžu dať v tom prípade ak sa jedná o poruchu, ktorá bráni používaniu auta. Čo si myslím, že nefunkčnosť ventilácie je. Ale k tomu musia mať aj voľné auto.
A k tomu odstráneniu klapiek. Máš to zapísané v servisnej knižke? alebo niekde inde? Nebude to mať potom pri hustom daždi (umývaní auta) rovnaký efekt? odpálený odpor?

gilgameš: tak to je smutné :(. Ale viac info by pomohlo. Hlavne aké boli teploty a pod. či si mal napr. predtým dlhú cestu. Ono podľa toho nemeckého fóra nespôsobí problém práve tá konkrétna jazda kedy sa to pokazí, ale predchádzajúca. Bolo by dobré keby si skúsili spomenúť aj ostatní. Lebo teória len o stečenej vode bez toho aby niekde zamrzla mi nesedí keďže tento problém sa objavuje výhradne teraz v zime. Nerád by som sa cez leto pri umývaní auta triasol o to, že mi odíde vetranie ...
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » pon led 11, 2010 08:31

No to je pali.sk pravda, ale jako argumentovat rodině: Na nákup nemůžeme to je krátká cesta, mohlo by se to pokazit. Pojeďme radši do Alp...
Tady je vidět, že se jedná o technický problém, protože se to "kazí" všem.
Tahle srágora určitě nebyla testovaná jinde než na fr. riviéře...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pali.sk » pon led 11, 2010 08:57

rousini: veď samozrejme, ale keď viem ako tomu môžem predísť tak to skúsim urobiť, aj keď je to nelogické. A keby tá nemecká teória bola správna tak potom pred krátkou jazdou stačí dôkladne ten priestor vyčistiť a vyhnúť sa tak servisu hlavne keď bude auto po záruke už.

A radšej by som si počkal na nejaké oficiálne riešenie, ako na individuálne servisné zásahy podobne ako tu kolegovi, že mu svojvoľne niečo odstránia a daný problém aj tak nevyriešia alebo vytvoria nový. Ale je možné, že to budú riešiť rovnako ako pri Thálii I a zatváraní kufra, proste zlý pôvodný návrh tak to budú opravovať do nemoty bez rozmyslu.
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » pon led 11, 2010 09:14

Jasně, v tom máš pravdu. Pokud můžu škodě nějak předejít, tak to udělám, ale jak asi sám víš ten prostor pod stěrači je blbě přístupný a ani nejde dobře vyčistit. Snad si k tomu ještě otevírat kapotu, ale to si začínám připadat jako pošuk.
V létě ten problém asi nebude, protože při bouřce by se to muselo lidem projevit. Asi zamrzání toho odtoku způsobí, že povolená voda jde někam jinam.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
SATO1
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: sob kvě 02, 2009 18:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od SATO1 » pon led 11, 2010 09:19

hmmm ja som minuly vikend zvacsoval tie dierky na odtok vody... lebo parkujem niekedy pod borovicou a ihlicie, spina tie dierky stale ucpalo... a voda sa hromadila a hromadila... hmmm som zvedavy ci s ventilaciou bude nieco Renault robit, ked sa to tak prejavuje vo velkom :?
30tkm, 6,2l/100km

Gilgameš
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: ned led 10, 2010 23:18

Příspěvek od Gilgameš » pon led 11, 2010 13:28

pali: Mám megana grandtour 2,0 TCE, 12/09. Bylo to asi takhle, ve čtvrtek sem dojel na hory po cca 5,5 hodinách jízdy asi 350km (jen tak na okraj při klimě na 21 stupňů mi bylo docela teplo), pak v pátek začalo sněžit auto sem měl na parkovišti (celý den stálo), v sobotu jsem z něj odmetl sníh asi takovym stylem, že v prostoru sání ventilace mi tam něco zbylo, dojel jsem nahoru pro kámoše cca 8km, když jsem se vracel pro ně ještě jednou tak sem tam zhasnul motor, tak cca 5 minut to stálo, pak jsem chtěl odjet a začalo se mi mlžit okno, zapnul jsem foukání na max. a vůbec to nereagovalo, foukalo jen asi trošku jelikož jsem pak koukal otvorem asi tak cca 10x10 cm (musim podotknout moc příjemná jízda) a ke konci mi začla bejt už aj zima. V neděli jsem volal na renault, sehnali mi odtahovku a ten co pro mě přijel, mi říkal, že za pučení auta nebudu nic platit, jen mi povídal, že si asi budu muset pro auto dojet, že oni ho takhle nevozí, což se mi nechce protože ho mám v Šumperku a sem ze Sokolova (380km)

Gilgameš
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: ned led 10, 2010 23:18

Příspěvek od Gilgameš » pon led 11, 2010 14:06

Tak už vím co se stalo u mého auta, je to prej rozbitý odpor ventilátoru. A neví kdy to bude opravený, jelikož součástka teď nějak není.

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » pon led 11, 2010 14:12

to nepotesi, sa cusujem, ze este som nemusel do servisu :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pali.sk » pon led 11, 2010 14:39

Gilgameš: vďaka za dodatok, podľa všetkého je to teda približne to čo sa tu rieši natečie a zamrzne. Ikeď tých 5min. na zamrznutie no neviem neviem ...

miro: ty máš diesel ten kúri ešte dlho po zastavení :)
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » pon led 11, 2010 14:51

pali.sk píše:Gilgameš: vďaka za dodatok, podľa všetkého je to teda približne to čo sa tu rieši natečie a zamrzne. Ikeď tých 5min. na zamrznutie no neviem neviem ...

miro: ty máš diesel ten kúri ešte dlho po zastavení :)
pali jak to myslis, oco viac nez benzin ?
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pali.sk » pon led 11, 2010 15:01

miro: bo bola ironická poznámka :) /vtip/ tebe sa to nestalo pretože u nás nie je taká zima ako v ČR aspoň podľa toho čo som pozeral predpoveď počasia :)
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » pon led 11, 2010 15:02

Auto v zimě bez ventilace je je plachetnice v severním ledovém oceánu. Buď tohle auto nebylo na zimním testu nebo se změnila technologie výroby. Teď už je to jedno. Svolávačky, kdy by osadili komponentu imunní vůči vlhkosti se s ohledem na chlazení schránky, osazení radia reproduktory a podobnými kixy neobávám. Z této zimy v Evropě se <> snad poučí. Navíc se obávám, že při tak masivní poruchovosti nebude dostatek ND.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů