PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Moderátor: Moderators General
Mám chuť vynechat asterix v názoru, že na počasí ve Francii s*re bílej tesák. Podle kvality stěračů a ostřikovačů jim tam asi ani neprší...
No mě by zajímal hlavně ten ranec za pozáruční ovládací jednotku. Protože se to děje i na nových autech, tak nevěřím, že s ODPOREM (což asi bude kyd, aby trosečníci neskákali přes palubu Titanicu) něco provedli. Jen mlží, žvaní, maskují. Prý Češi jsou mistry improvizace - cha, cha.
No mě by zajímal hlavně ten ranec za pozáruční ovládací jednotku. Protože se to děje i na nových autech, tak nevěřím, že s ODPOREM (což asi bude kyd, aby trosečníci neskákali přes palubu Titanicu) něco provedli. Jen mlží, žvaní, maskují. Prý Češi jsou mistry improvizace - cha, cha.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Já si zase říkám, že v porovnání s ostatními značkami je Megane o 100 - 150 tisíc levnější (v porovnatelné výbavě). Renaulty holt útočí cenou a toto je daň za to. Tím to samozřejmě nechci omlouvat. Ale na druhou stranu, podívejte se, jaké chyby se objevovaly na předchozí generaci ještě v záruce... Myslím, že v tomto Renault u dělal velký krok vpřed a snad další generace Meganu bude ještě lepší.
A teď ještě trochu víc OT - měl jsem možnost řídit i jiné značky při výběru auta (rodina je víceméně věrná Renaultu už po několik let), ale ve výsledku jsem si vybral Megane, i když jsem měl možnost vzít si třeba Golfa. Hlavním důvodem byl "požitek" z řízení. Prostě mě řízení Meganu baví, je vyvážené (a jediné auto, které se mu rovnalo, byl Golf). Renault zde udělal rozhodně krok správným směrem ...
A teď ještě trochu víc OT - měl jsem možnost řídit i jiné značky při výběru auta (rodina je víceméně věrná Renaultu už po několik let), ale ve výsledku jsem si vybral Megane, i když jsem měl možnost vzít si třeba Golfa. Hlavním důvodem byl "požitek" z řízení. Prostě mě řízení Meganu baví, je vyvážené (a jediné auto, které se mu rovnalo, byl Golf). Renault zde udělal rozhodně krok správným směrem ...
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1625
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Stečená a zamrznutá voda sa mi nejak nezdá už. To by sa prejavilo na viacerých autách ... skôr uvažujem o prehriati. Pod stieračmi sú tie mriežkované nasávacie otvory nie? V zime každý zapne kúrenie a začne sa kúriť, ale ak sú upchaté tieto nasávacie otvory snehom (ľadom), tak môže sa tam niečo prehriať či? Ak nemá dostatočný prísun vzduchu. ... no môže to byť aj blbosť, len rozmýšlamBolek píše:pri tom extremnim pocasi se holt dostala voda z roztateho snehu nekam, kam se normalne nedostane a pak tam zmrzla.
Ja som tam teraz ako bola zima (-10) nalial vodu (simulácia umývania ) pred koncom krátkej jazdy a nič. Ale úplne upchaté tie mriežky som nemal nikdy.
Ikeď prečo to potom zakape až po zastavení? Keby sa to prehrievalo tak to vypne za jazdy ... hmm neviem, už ani moc to nechcem skúšať radšej ....
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
Preto som sa aj pytal, kde sa tie odpory nachadzaju.
A, Ci su niekde zdola nad spolujazdcovymi nohami, alebo nacapene na lavej strane stredoveho stlpika (kde sa zasuva pelovy filter), alebo priamo pri ventilatore hore pod celnym sklom ?
B, Su aj nejako zakrytovane?
Inak aj keby sa upchal uplne prisun vzduchu do systemu vetrania, ventilator by sa urcite krutil dalej. Sice s trochu vecsou namahou, ale myslim ze este stale v ramci normy....to by sa asi skor spalil samotny motor vetraku....Ja to pozorujem ked mam uplne zasnezene auto (trebars aj Fiestu) a pusim vetrak, tak to ma iny zvuk, tym ze je to upchate snehom, ale stale to ide OK.
A, Ci su niekde zdola nad spolujazdcovymi nohami, alebo nacapene na lavej strane stredoveho stlpika (kde sa zasuva pelovy filter), alebo priamo pri ventilatore hore pod celnym sklom ?
B, Su aj nejako zakrytovane?
Inak aj keby sa upchal uplne prisun vzduchu do systemu vetrania, ventilator by sa urcite krutil dalej. Sice s trochu vecsou namahou, ale myslim ze este stale v ramci normy....to by sa asi skor spalil samotny motor vetraku....Ja to pozorujem ked mam uplne zasnezene auto (trebars aj Fiestu) a pusim vetrak, tak to ma iny zvuk, tym ze je to upchate snehom, ale stale to ide OK.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- ShadowBulls
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon pro 13, 2010 21:11
Zdravim vsetkych. Moj novy megane je moje tretie auto a zo skusenosti viem ze tam kde sa nedostane voda este neznamena ze sa nedostane aj sneh. Uz pri prvom megane coupe z roku 96' som si kupil za 2eura ochrannu plachtu proti namrzaniu ladu a snehu na celne okno a s touto plachtou som vzdy zakryval aj stierace a vyduchy pod stieracmi cize aj pod kapotou. Aj pri najsilnejsich lejakoch sa mi voda nedostala do vyduchov pod kapotou ale sneh sa tam dostane vzdy! Ten samozrejme sa roztopi a je to! Voda je tam kde nemala byt. Tento problem nie je ani zdaleka len na renaultoch to sa tyka takmer kazdeho auta a preto treba davat pozor. Myslim ze to riesi tento problem s nefunkcnym ventilatorom resp. odporom.
Megane Coupe III 1.4 TCe
- chuck666
- Junior member
- Příspěvky: 228
- Registrován: pon lis 09, 2009 18:08
- Bydliště: Ledeč nad Sázavou (drsná Vysočina)
Tak podělat se může cokoli, na jakémkoli autě. Známá co má fábii by mohla vyprávět a když se podívám na hodnocení spolehlivosti aut, tak nechápu, z čeho to vychází.
Trochu mne mrzí to, že se tato porucha děje skoro každé méganu, který je parkován venku. Proto bych čekal nějakou svolávačku. Ne čekat, až se to stane a člověk jede pak skoro po slepu (namrzaji okna) a riskuje, že se vybourá.
Mne se to za deště nestalo - sníh
Nebejt této závady, tak po necelém roce ježdění nemám pomalu co vytknout
Trochu mne mrzí to, že se tato porucha děje skoro každé méganu, který je parkován venku. Proto bych čekal nějakou svolávačku. Ne čekat, až se to stane a člověk jede pak skoro po slepu (namrzaji okna) a riskuje, že se vybourá.
Mne se to za deště nestalo - sníh
Nebejt této závady, tak po necelém roce ježdění nemám pomalu co vytknout
MÉGANE III GT 2010; 1,6 16V 110; červená VIF
MÉGANE II Grandtour 2006; 1,6 16V; červená DYNA - Prodáno
MÉGANE II Grandtour 2006; 1,6 16V; červená DYNA - Prodáno
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Megane III, vyrobeny jesen 2009, 1,6 benzin, manualna klimatizacia.
Vela snezilo, auto vonku, mraz. Rano zena nastartovala a ventilator nesiel. Ziadna chyba na displeji.
Presla cca 3 km, auto odstavila. Po 8 hodinach znovu nastartovala a ventilator znovu nesiel.
Ja na druhy den (mrzlo stale) som nastartoval auto pri nastavenom regulatore na nulu, t.j. vypnuty ventilator.
15 sekund po starte som otocil regulator a ventilator sa nastastie rozbehol.
Neviem ci to ma nejaky suvis, ale mozno ked mate pri starte nastaveny ventilator na maximum a je to trochu pridrety-primrznuty
tak hned pri starte ho RJ vypne a pokusa sa opatovne zapnut az neskor. Toto je len hypoteza lebo nepoznam logiku s akou to funguje.
Ak to este raz urobi tak skusim znovu hned urobit sam ten postup s vypnutym vebtilatorom pri starte a skusit ho zapnut az neskor.
Kazdopadne ak to ovladanie ventilatora ma na starosti RJ tak sa sama resetuje t.j. bez zasahu zvonku.
Ak nieco nove, tak napisem sem.
Vela snezilo, auto vonku, mraz. Rano zena nastartovala a ventilator nesiel. Ziadna chyba na displeji.
Presla cca 3 km, auto odstavila. Po 8 hodinach znovu nastartovala a ventilator znovu nesiel.
Ja na druhy den (mrzlo stale) som nastartoval auto pri nastavenom regulatore na nulu, t.j. vypnuty ventilator.
15 sekund po starte som otocil regulator a ventilator sa nastastie rozbehol.
Neviem ci to ma nejaky suvis, ale mozno ked mate pri starte nastaveny ventilator na maximum a je to trochu pridrety-primrznuty
tak hned pri starte ho RJ vypne a pokusa sa opatovne zapnut az neskor. Toto je len hypoteza lebo nepoznam logiku s akou to funguje.
Ak to este raz urobi tak skusim znovu hned urobit sam ten postup s vypnutym vebtilatorom pri starte a skusit ho zapnut az neskor.
Kazdopadne ak to ovladanie ventilatora ma na starosti RJ tak sa sama resetuje t.j. bez zasahu zvonku.
Ak nieco nove, tak napisem sem.
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Mě taky přestal fungovat ventilátor. Bylo to při prvním sněhu. Jinak to už bylo podruhé. Poprvé to ještě bylo v záruce asi před rokem a půl. To nás tady bylo více.
O kvalitě francouzských aut si už myslím své. Už nikdy víc!!! Ted bud muset zase řešit ubývání chladící kapaliny. No prostě KATASTROFA.
O kvalitě francouzských aut si už myslím své. Už nikdy víc!!! Ted bud muset zase řešit ubývání chladící kapaliny. No prostě KATASTROFA.
Renault Megane III Expression 1.6 100k - LPG, Modrá Roy, automatická klima, sklopné zrcátka.
http://moje.auto.cz/Milkinin/kvalitni-smejd.html
http://moje.auto.cz/Milkinin/kvalitni-smejd.html
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Aj mne klesla hladina chladiacej kvapaliny. Je tam taka zlta. Vies aky to je presne typ ?
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Jo, kupis jo jen u Renaultu. Je to do -70.BKSL píše:Aj mne klesla hladina chladiacej kvapaliny. Je tam taka zlta. Vies aky to je presne typ ?
Renault Megane III Expression 1.6 100k - LPG, Modrá Roy, automatická klima, sklopné zrcátka.
http://moje.auto.cz/Milkinin/kvalitni-smejd.html
http://moje.auto.cz/Milkinin/kvalitni-smejd.html
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Takze podla schemy nie je pouzity ziaden predradny odpor ani na manualnej a ani na automatickej klimatizacii na ventilatore, vid. priloha.
Pred ventilatorom je elektronicky spinaci modul "1023" ktory sa nastavuje podla poziadavky ovladacieho panelu "319", co je vlastne uz priamo modul ktoreho ovladacie prvky pouzivate na nastavenie otacok ventilatora, teploty, polohu klapiek, vnutorny-vonkajsi obeh vzduchu.
Z toho sa da usudit ze ak elektronicky modul "1023" sam vyhodnoti velky prud do ventilatora tak sa odstavi az pokial nenastanu normalne prudove podmienky pre normalny chod.
Pravdepodobne o tom nevie ani ovladaci panel ani RJ, preto asi nie je o tom ani ziadna chybova hlaska.
A ak predpokladame ze "319" nekomunikuje moderne seriovo v pseudo-duplexnom mode s "1023" t.j. fyzicky po jednom drote, tak by to aj davalo zmysel.
Takze teoreticky by malo stacit len auto nacas rozmrazit a ventilator by sa mal sam spustit, co sa v mojom pripade aj relativne stalo.
Pred ventilatorom je elektronicky spinaci modul "1023" ktory sa nastavuje podla poziadavky ovladacieho panelu "319", co je vlastne uz priamo modul ktoreho ovladacie prvky pouzivate na nastavenie otacok ventilatora, teploty, polohu klapiek, vnutorny-vonkajsi obeh vzduchu.
Z toho sa da usudit ze ak elektronicky modul "1023" sam vyhodnoti velky prud do ventilatora tak sa odstavi az pokial nenastanu normalne prudove podmienky pre normalny chod.
Pravdepodobne o tom nevie ani ovladaci panel ani RJ, preto asi nie je o tom ani ziadna chybova hlaska.
A ak predpokladame ze "319" nekomunikuje moderne seriovo v pseudo-duplexnom mode s "1023" t.j. fyzicky po jednom drote, tak by to aj davalo zmysel.
Takze teoreticky by malo stacit len auto nacas rozmrazit a ventilator by sa mal sam spustit, co sa v mojom pripade aj relativne stalo.
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Mozno to niekomu pomoze, ale stalo sa mi to tiez minuly rok v zime, ked som rano chcel ist do prace. Vecer som vsak nestihol skocit do servisu s autom, tak som otvoril poistkovu skrinu a zacal vsetky poistky rad radom vytahovat a zasuvat, a skoncil som pri jedenj poistke ktora pravdepodobne vsetko odpojila od baterie. Tak som ju zasunul naspat a radsej sa nato vykaslal Rano na moje pocudovanie ventilator fungoval a neskor pri servisnej prehliadke tieto chyby vraj opravovali zatrenim nejakych odporov, aspon take daco mi vysvetloval technik
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1625
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
čiže každému to automaticky robili pri servisnej prehliadke? To by nebolo zlé (a teda asi by som to už mal), ale bolo by fajn keby o tom informovali. Na papiery som nič také nenašiel ani nikto nič nehovoril.
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Vcera sa moj ventilator odporucal. Mam manualnu klimu a auto ma nieco tesne cez 2 roky. Takze zaruka v tahu + namontovane lpg takze autorizak sa na to zrejme vykasle. Poistky boli skontrolovane + aj diagnostika spravena, ale nic sa nenaslo
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Pridam update. Nakoniec to dopadlo viac ako dobre. Ventilator ani odpor nie je v tahu, len pri montazi LPG nieco povysunuli takze konektor nezapadol. Tym padom ventilator nefungoval.
V autorizaku ma zobrali aj ked mam LPG, co je plus. Vraj bola aj nejaka zvolavacka na tieto odpory co odchadzaju, povedali mi tam. Ale na moje auto sa to nevztahovalo. Suma sumarum si autorizak vypytal za opravu (predlzenie kabla a nejake dalsie drobnosti) 100 eur.
V autorizaku ma zobrali aj ked mam LPG, co je plus. Vraj bola aj nejaka zvolavacka na tieto odpory co odchadzaju, povedali mi tam. Ale na moje auto sa to nevztahovalo. Suma sumarum si autorizak vypytal za opravu (predlzenie kabla a nejake dalsie drobnosti) 100 eur.
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
po 3,5r a skoro 60tkm mi menili ten odpor, doteraz som ale problem nemal, vydareny kusok
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
No prostě je třeba se vyhýbat těm francouzským šmejdům. Záruka jen mizerné 2 roky. Takže si pak vše platíte sami. Dobře věděli Frantíci, že nemůžou dát normální záruku 5 let.Miro_ba píše:po 3,5r a skoro 60tkm mi menili ten odpor, doteraz som ale problem nemal, vydareny kusok
Renault Megane III Expression 1.6 100k - LPG, Modrá Roy, automatická klima, sklopné zrcátka.
http://moje.auto.cz/Milkinin/kvalitni-smejd.html
http://moje.auto.cz/Milkinin/kvalitni-smejd.html
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
opravdová záruka je všude jen 2 rokyMilkin77 píše:... Záruka jen mizerné 2 roky. Takže si pak vše platíte sami. Dobře věděli Frantíci, že nemůžou dát normální záruku 5 let.
| Renault Megane III Grandtour 1.6 16V 74kW (K4M 848) | Advantage 2011 / 16" kola, digi klima, tempomat, auto daylight, bluetooth, sunset atd. |
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
ja som nic neplatil, takze v pohode
ked ste nacali zaruky a podmienky, pozrite si napr Ford ci Toyotu a pozorne studujte a budete tiez prekvapkany
zatial to moje jazdi, aj ked vyhrad je dost, ale viem, ze aj u takej Toyoty by som toho nasiel
ked ste nacali zaruky a podmienky, pozrite si napr Ford ci Toyotu a pozorne studujte a budete tiez prekvapkany
zatial to moje jazdi, aj ked vyhrad je dost, ale viem, ze aj u takej Toyoty by som toho nasiel
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1625
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
3 roky 60tis. km taktiež výmena odporu kúrenia:
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Nejedna sa v skutocnosti o klasicky rezistor ale o vykonovy spinaci polovodic ovladany elektronikou vid.foto.
Myslim si ale ze vyraz "odpor kurenia" bude este dlho pouzivany .
Myslim si ale ze vyraz "odpor kurenia" bude este dlho pouzivany .
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů