PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
chuck666
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: pon lis 09, 2009 18:08
Bydliště: Ledeč nad Sázavou (drsná Vysočina)

Příspěvek od chuck666 » čtv pro 09, 2010 18:11

ve francii se jim to nejspíše neděje, maji tam poměrně teplo a nesněží jim tolik :lol:
ale i tak mohli udělat svolávačku, jak vidmo, kdo neparkuje v garáži, tak si o tento problém dost koleduje :wink:
MÉGANE III GT 2010; 1,6 16V 110; červená VIF
MÉGANE II Grandtour 2006; 1,6 16V; červená DYNA - Prodáno

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » pát pro 10, 2010 09:10

Mám chuť vynechat asterix v názoru, že na počasí ve Francii s*re bílej tesák. Podle kvality stěračů a ostřikovačů jim tam asi ani neprší...
No mě by zajímal hlavně ten ranec za pozáruční ovládací jednotku. Protože se to děje i na nových autech, tak nevěřím, že s ODPOREM (což asi bude kyd, aby trosečníci neskákali přes palubu Titanicu) něco provedli. Jen mlží, žvaní, maskují. Prý Češi jsou mistry improvizace - cha, cha.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát pro 10, 2010 09:50

Mozno otazka - kde sa nachadzaju tie odpory u MIII - ci su v nejakej krabicke, ktoru by stacilo oddeklovat, aby tam nekondenzovala voda....
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Lamous
Advanced member
Příspěvky: 252
Registrován: ned lis 07, 2010 15:04

Příspěvek od Lamous » pát pro 10, 2010 12:55

Já si zase říkám, že v porovnání s ostatními značkami je Megane o 100 - 150 tisíc levnější (v porovnatelné výbavě). Renaulty holt útočí cenou a toto je daň za to. Tím to samozřejmě nechci omlouvat. Ale na druhou stranu, podívejte se, jaké chyby se objevovaly na předchozí generaci ještě v záruce... Myslím, že v tomto Renault u dělal velký krok vpřed a snad další generace Meganu bude ještě lepší.
A teď ještě trochu víc OT - měl jsem možnost řídit i jiné značky při výběru auta (rodina je víceméně věrná Renaultu už po několik let), ale ve výsledku jsem si vybral Megane, i když jsem měl možnost vzít si třeba Golfa. Hlavním důvodem byl "požitek" z řízení. Prostě mě řízení Meganu baví, je vyvážené (a jediné auto, které se mu rovnalo, byl Golf). Renault zde udělal rozhodně krok správným směrem ...
Renault Megane III 1.6 16V 110k Expression, 1/10
Obrázek

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát pro 10, 2010 13:03

Ja som tiez sedel a chvilu isiel v Miro_BA MIII aute, a bolo to pohodlne
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pali.sk » pát pro 10, 2010 13:33

Bolek píše:pri tom extremnim pocasi se holt dostala voda z roztateho snehu nekam, kam se normalne nedostane a pak tam zmrzla.
Stečená a zamrznutá voda sa mi nejak nezdá už. To by sa prejavilo na viacerých autách ... skôr uvažujem o prehriati. Pod stieračmi sú tie mriežkované nasávacie otvory nie? V zime každý zapne kúrenie a začne sa kúriť, ale ak sú upchaté tieto nasávacie otvory snehom (ľadom), tak môže sa tam niečo prehriať či? Ak nemá dostatočný prísun vzduchu. ... no môže to byť aj blbosť, len rozmýšlam :)

Ja som tam teraz ako bola zima (-10) nalial vodu (simulácia umývania :) ) pred koncom krátkej jazdy a nič. Ale úplne upchaté tie mriežky som nemal nikdy.
Ikeď prečo to potom zakape až po zastavení? Keby sa to prehrievalo tak to vypne za jazdy ... hmm neviem, už ani moc to nechcem skúšať radšej ....
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát pro 10, 2010 13:41

Preto som sa aj pytal, kde sa tie odpory nachadzaju.
A, Ci su niekde zdola nad spolujazdcovymi nohami, alebo nacapene na lavej strane stredoveho stlpika (kde sa zasuva pelovy filter), alebo priamo pri ventilatore hore pod celnym sklom ?
B, Su aj nejako zakrytovane?

Inak aj keby sa upchal uplne prisun vzduchu do systemu vetrania, ventilator by sa urcite krutil dalej. Sice s trochu vecsou namahou, ale myslim ze este stale v ramci normy....to by sa asi skor spalil samotny motor vetraku....Ja to pozorujem ked mam uplne zasnezene auto (trebars aj Fiestu) a pusim vetrak, tak to ma iny zvuk, tym ze je to upchate snehom, ale stale to ide OK.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » pát pro 10, 2010 13:45

Lamous: souhlasím z pohledu ceny je to pořád asi nejlepší nabídka. To nám přece, ale nebrání vyjádřit nespokojenost. Zatíkání vody - zalepení spáry není v dimenzi návrhu auta fatální problém...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
ShadowBulls
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pon pro 13, 2010 21:11

Příspěvek od ShadowBulls » pon pro 13, 2010 21:23

Zdravim vsetkych. Moj novy megane je moje tretie auto a zo skusenosti viem ze tam kde sa nedostane voda este neznamena ze sa nedostane aj sneh. Uz pri prvom megane coupe z roku 96' som si kupil za 2eura ochrannu plachtu proti namrzaniu ladu a snehu na celne okno a s touto plachtou som vzdy zakryval aj stierace a vyduchy pod stieracmi cize aj pod kapotou. Aj pri najsilnejsich lejakoch sa mi voda nedostala do vyduchov pod kapotou ale sneh sa tam dostane vzdy! Ten samozrejme sa roztopi a je to! Voda je tam kde nemala byt. Tento problem nie je ani zdaleka len na renaultoch to sa tyka takmer kazdeho auta a preto treba davat pozor. Myslim ze to riesi tento problem s nefunkcnym ventilatorom resp. odporom.
Megane Coupe III 1.4 TCe

Uživatelský avatar
chuck666
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: pon lis 09, 2009 18:08
Bydliště: Ledeč nad Sázavou (drsná Vysočina)

Příspěvek od chuck666 » pát pro 24, 2010 12:59

Tak podělat se může cokoli, na jakémkoli autě. Známá co má fábii by mohla vyprávět a když se podívám na hodnocení spolehlivosti aut, tak nechápu, z čeho to vychází.
Trochu mne mrzí to, že se tato porucha děje skoro každé méganu, který je parkován venku. Proto bych čekal nějakou svolávačku. Ne čekat, až se to stane a člověk jede pak skoro po slepu (namrzaji okna) a riskuje, že se vybourá.
Mne se to za deště nestalo - sníh :(
Nebejt této závady, tak po necelém roce ježdění nemám pomalu co vytknout :)
MÉGANE III GT 2010; 1,6 16V 110; červená VIF
MÉGANE II Grandtour 2006; 1,6 16V; červená DYNA - Prodáno

Uživatelský avatar
BKSL
Junior member
Příspěvky: 110
Registrován: čtv úno 16, 2012 08:26

Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Příspěvek od BKSL » čtv úno 16, 2012 11:17

Megane III, vyrobeny jesen 2009, 1,6 benzin, manualna klimatizacia.

Vela snezilo, auto vonku, mraz. Rano zena nastartovala a ventilator nesiel. Ziadna chyba na displeji.
Presla cca 3 km, auto odstavila. Po 8 hodinach znovu nastartovala a ventilator znovu nesiel.

Ja na druhy den (mrzlo stale) som nastartoval auto pri nastavenom regulatore na nulu, t.j. vypnuty ventilator.
15 sekund po starte som otocil regulator a ventilator sa nastastie rozbehol.

Neviem ci to ma nejaky suvis, ale mozno ked mate pri starte nastaveny ventilator na maximum a je to trochu pridrety-primrznuty
tak hned pri starte ho RJ vypne a pokusa sa opatovne zapnut az neskor. Toto je len hypoteza lebo nepoznam logiku s akou to funguje.

Ak to este raz urobi tak skusim znovu hned urobit sam ten postup s vypnutym vebtilatorom pri starte a skusit ho zapnut az neskor.
Kazdopadne ak to ovladanie ventilatora ma na starosti RJ tak sa sama resetuje t.j. bez zasahu zvonku.

Ak nieco nove, tak napisem sem.
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.

Uživatelský avatar
Milkin77
Junior member
Příspěvky: 184
Registrován: ned črc 05, 2009 19:03

Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Příspěvek od Milkin77 » pát úno 17, 2012 10:19

Mě taky přestal fungovat ventilátor. Bylo to při prvním sněhu. Jinak to už bylo podruhé. Poprvé to ještě bylo v záruce asi před rokem a půl. To nás tady bylo více.
O kvalitě francouzských aut si už myslím své. Už nikdy víc!!! Ted bud muset zase řešit ubývání chladící kapaliny. No prostě KATASTROFA. :x
Renault Megane III Expression 1.6 100k - LPG, Modrá Roy, automatická klima, sklopné zrcátka.
http://moje.auto.cz/Milkinin/kvalitni-smejd.html

Uživatelský avatar
BKSL
Junior member
Příspěvky: 110
Registrován: čtv úno 16, 2012 08:26

Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Příspěvek od BKSL » pát úno 17, 2012 11:38

Aj mne klesla hladina chladiacej kvapaliny. Je tam taka zlta. Vies aky to je presne typ ?
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.

Uživatelský avatar
Milkin77
Junior member
Příspěvky: 184
Registrován: ned črc 05, 2009 19:03

Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Příspěvek od Milkin77 » pát úno 17, 2012 23:00

BKSL píše:Aj mne klesla hladina chladiacej kvapaliny. Je tam taka zlta. Vies aky to je presne typ ?
Jo, kupis jo jen u Renaultu. Je to do -70.
Renault Megane III Expression 1.6 100k - LPG, Modrá Roy, automatická klima, sklopné zrcátka.
http://moje.auto.cz/Milkinin/kvalitni-smejd.html

Uživatelský avatar
BKSL
Junior member
Příspěvky: 110
Registrován: čtv úno 16, 2012 08:26

Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Příspěvek od BKSL » ned úno 19, 2012 18:20

Takze podla schemy nie je pouzity ziaden predradny odpor ani na manualnej a ani na automatickej klimatizacii na ventilatore, vid. priloha.
Pred ventilatorom je elektronicky spinaci modul "1023" ktory sa nastavuje podla poziadavky ovladacieho panelu "319", co je vlastne uz priamo modul ktoreho ovladacie prvky pouzivate na nastavenie otacok ventilatora, teploty, polohu klapiek, vnutorny-vonkajsi obeh vzduchu.

Z toho sa da usudit ze ak elektronicky modul "1023" sam vyhodnoti velky prud do ventilatora tak sa odstavi az pokial nenastanu normalne prudove podmienky pre normalny chod.
Pravdepodobne o tom nevie ani ovladaci panel ani RJ, preto asi nie je o tom ani ziadna chybova hlaska.
A ak predpokladame ze "319" nekomunikuje moderne seriovo v pseudo-duplexnom mode s "1023" t.j. fyzicky po jednom drote, tak by to aj davalo zmysel.
0056_A3.pdf
(20.16 KiB) Staženo 265 x
Takze teoreticky by malo stacit len auto nacas rozmrazit a ventilator by sa mal sam spustit, co sa v mojom pripade aj relativne stalo.
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.

popper
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob bře 17, 2012 20:09

Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Příspěvek od popper » sob bře 17, 2012 20:16

Mozno to niekomu pomoze, ale stalo sa mi to tiez minuly rok v zime, ked som rano chcel ist do prace. Vecer som vsak nestihol skocit do servisu s autom, tak som otvoril poistkovu skrinu a zacal vsetky poistky rad radom vytahovat a zasuvat, a skoncil som pri jedenj poistke ktora pravdepodobne vsetko odpojila od baterie. Tak som ju zasunul naspat a radsej sa nato vykaslal :) Rano na moje pocudovanie ventilator fungoval a neskor pri servisnej prehliadke tieto chyby vraj opravovali zatrenim nejakych odporov, aspon take daco mi vysvetloval technik :)

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Příspěvek od pali.sk » ned bře 18, 2012 09:37

čiže každému to automaticky robili pri servisnej prehliadke? To by nebolo zlé (a teda asi by som to už mal), ale bolo by fajn keby o tom informovali. Na papiery som nič také nenašiel ani nikto nič nehovoril.
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

sunko
Starting member
Příspěvky: 90
Registrován: stř led 27, 2010 09:31

Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Příspěvek od sunko » sob kvě 12, 2012 18:48

Vcera sa moj ventilator odporucal. Mam manualnu klimu a auto ma nieco tesne cez 2 roky. Takze zaruka v tahu + namontovane lpg takze autorizak sa na to zrejme vykasle. Poistky boli skontrolovane + aj diagnostika spravena, ale nic sa nenaslo :-(

sunko
Starting member
Příspěvky: 90
Registrován: stř led 27, 2010 09:31

Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Příspěvek od sunko » čtv kvě 17, 2012 15:57

Pridam update. Nakoniec to dopadlo viac ako dobre. Ventilator ani odpor nie je v tahu, len pri montazi LPG nieco povysunuli takze konektor nezapadol. Tym padom ventilator nefungoval.
V autorizaku ma zobrali aj ked mam LPG, co je plus. Vraj bola aj nejaka zvolavacka na tieto odpory co odchadzaju, povedali mi tam. Ale na moje auto sa to nevztahovalo. Suma sumarum si autorizak vypytal za opravu (predlzenie kabla a nejake dalsie drobnosti) 100 eur.

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Příspěvek od Miro_ba » stř čer 13, 2012 18:52

po 3,5r a skoro 60tkm mi menili ten odpor, doteraz som ale problem nemal, vydareny kusok :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Milkin77
Junior member
Příspěvky: 184
Registrován: ned črc 05, 2009 19:03

Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Příspěvek od Milkin77 » čtv čer 14, 2012 07:04

Miro_ba píše:po 3,5r a skoro 60tkm mi menili ten odpor, doteraz som ale problem nemal, vydareny kusok :-)
No prostě je třeba se vyhýbat těm francouzským šmejdům. Záruka jen mizerné 2 roky. Takže si pak vše platíte sami. Dobře věděli Frantíci, že nemůžou dát normální záruku 5 let.
Renault Megane III Expression 1.6 100k - LPG, Modrá Roy, automatická klima, sklopné zrcátka.
http://moje.auto.cz/Milkinin/kvalitni-smejd.html

Uživatelský avatar
radar77
Experienced member
Příspěvky: 519
Registrován: stř led 26, 2011 14:26

Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Příspěvek od radar77 » čtv čer 14, 2012 09:04

Milkin77 píše:... Záruka jen mizerné 2 roky. Takže si pak vše platíte sami. Dobře věděli Frantíci, že nemůžou dát normální záruku 5 let.
opravdová záruka je všude jen 2 roky
| Renault Megane III Grandtour 1.6 16V 74kW (K4M 848) | Advantage 2011 / 16" kola, digi klima, tempomat, auto daylight, bluetooth, sunset atd. |

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Příspěvek od Miro_ba » čtv čer 14, 2012 15:35

ja som nic neplatil, takze v pohode :-)

ked ste nacali zaruky a podmienky, pozrite si napr Ford ci Toyotu a pozorne studujte a budete tiez prekvapkany :-)
zatial to moje jazdi, aj ked vyhrad je dost, ale viem, ze aj u takej Toyoty by som toho nasiel :-(
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Příspěvek od pali.sk » pát lis 09, 2012 18:13

3 roky 60tis. km taktiež výmena odporu kúrenia:
Obrázek
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

Uživatelský avatar
BKSL
Junior member
Příspěvky: 110
Registrován: čtv úno 16, 2012 08:26

Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Příspěvek od BKSL » pon lis 12, 2012 20:37

Nejedna sa v skutocnosti o klasicky rezistor ale o vykonovy spinaci polovodic ovladany elektronikou vid.foto.
Myslim si ale ze vyraz "odpor kurenia" bude este dlho pouzivany :D.
7701209850.jpg
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů