PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Moderátor: Moderators General
Dovolím si sem napsat jen malé upozornění pro majitele Meganu III s manuální klimatizací (asi to většína z vás ví, ale jen pro případ, že by se vám zdálo, že vám to netopí). Auto nebude vytápět dokud se nezahřeje na provozní teplotu, pokud máte klimu zaplou na jednu ze tří prvních rychlostí foukání. Pokud vám nebude fungovat ani při zapnutí na foukání na okna, pak už je to chyba.
Dále, jak zde již někdo psal, problém je vyřešen u modelů z roku 2010, u starších dopuručuji využít záruky.
Dále, jak zde již někdo psal, problém je vyřešen u modelů z roku 2010, u starších dopuručuji využít záruky.
- Bolek
- Starting member
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát led 09, 2009 22:22
- Bydliště: JM
- Kontaktovat uživatele:
"vytápět", nebo "foukat ventilátor" ?Lamous píše:Dovolím si sem napsat jen malé upozornění pro majitele Meganu III s manuální klimatizací (asi to většína z vás ví, ale jen pro případ, že by se vám zdálo, že vám to netopí). Auto nebude vytápět dokud se nezahřeje na provozní teplotu, pokud máte klimu zaplou na jednu ze tří prvních rychlostí foukání. Pokud vám nebude fungovat ani při zapnutí na foukání na okna, pak už je to chyba.
Dále, jak zde již někdo psal, problém je vyřešen u modelů z roku 2010, u starších dopuručuji využít záruky.
v tomto vlákně se neřeší topení, ale neběžící ventilátor. Podle mého ventilátor musí fungovat (a taky že funguje) nezávisle na zahřátí auta...
No já se v tom trošku ztrácím. Foukat a točit ventilátor je jedno a totéž, protože není kouře bez ohně.
Mě ventilátor fouká bez ohledu na rychlostní stupně a teplotu motoru. Pochopitelně, že fouká víc na IV. než na III. rychlostním stupni.... a fouká tepleji po 5min než po nastartování. Ale tento můj popis mi přijde, jako kdybych vyprávěll o autech náčelníkovi kmene lidojedů.
Pokud by to bylo jak píšeš ty, tak by <> byl absurdnější než jsem si myslel.
Mě ventilátor fouká bez ohledu na rychlostní stupně a teplotu motoru. Pochopitelně, že fouká víc na IV. než na III. rychlostním stupni.... a fouká tepleji po 5min než po nastartování. Ale tento můj popis mi přijde, jako kdybych vyprávěll o autech náčelníkovi kmene lidojedů.
Pokud by to bylo jak píšeš ty, tak by <> byl absurdnější než jsem si myslel.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Mně se ten ventilátor netočí, dokud se motor neohřeje na provozní teplotu. Zapne se jen, pokud to otočím na IV. rychlostní stupeň. Známý servisman v renaultu na Zličíně mi řekl, že je to normální. Takhle bych to asi zrekapituloval. A nevím jesstli je to divné či iracionální, protože přítelkyně má Civica (tu poslední řadu) a dělá jí to v podstatě to samé (také má manuální klimatizaci).
- Bolek
- Starting member
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát led 09, 2009 22:22
- Bydliště: JM
- Kontaktovat uživatele:
no me se to taky zda divny. Myslim, ze se mi ventilator toci ihned po nastartovani - nezavisle na teplote motoru. Klimu mam vypnutou, ovladac v poloze "na nohy". Nejak me nenapadlo to bliz zkoumat, ale ze bych si toho za ten rok nevsiml? Kazdopadne, kdyz mi minuly ctvrtek nefungoval ten ventilator, tak nefungoval na jakykoliv stupen... Zitra jedu do servisu, tak dam vedet, jak jsem dopadl...
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 977
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Chlapi s vama je sranda
Nicmene si myslim, ze to co tvrdej Lamousovi v servisu je blbost. Predstava, ze v tomhle pocasi vlezu rano do studenyho auta, to se mi vevnitr zamlzi a nemit moznost to hned vyfoukat...
Nicmene si myslim, ze to co tvrdej Lamousovi v servisu je blbost. Predstava, ze v tomhle pocasi vlezu rano do studenyho auta, to se mi vevnitr zamlzi a nemit moznost to hned vyfoukat...
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
No já ho mam naštěstí garážovaný a garáž je teď vytápěná na 5 stupňů, takže s tímhle problém zase nemám..Martin Jaroš píše:Chlapi s vama je sranda
Nicmene si myslim, ze to co tvrdej Lamousovi v servisu je blbost. Predstava, ze v tomhle pocasi vlezu rano do studenyho auta, to se mi vevnitr zamlzi a nemit moznost to hned vyfoukat...
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 977
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Ja s tim problem taky nastesti nemam. Megane se kupodivu moc nemlzi a navic to mam osetreny antifogem od Rain-x. Spis jsem to uvadel jako priklad, vim, ze takhle se mi hodne mlzila byvala Laguna.
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Lamous hlavne pise, ze pouziva nastavenie AUTO a to zo zaciatku moc nefuka.
Inak som bol vo viedni a okrem toho, ze bolo pekelne pocasie som zistil, ze ak mam rezim AUTO vypnuty, tak aj pri nastaveni 22st mi je zima, z vyduchu ide casom vlazny vzduch a pri -4 je proste malo, ale ked som prepol na AUTO, aj pri 21 bolo prijemne. Dlhe trate uz len v rezime auto AUTO
Inak som bol vo viedni a okrem toho, ze bolo pekelne pocasie som zistil, ze ak mam rezim AUTO vypnuty, tak aj pri nastaveni 22st mi je zima, z vyduchu ide casom vlazny vzduch a pri -4 je proste malo, ale ked som prepol na AUTO, aj pri 21 bolo prijemne. Dlhe trate uz len v rezime auto AUTO
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Hmm, tak v tom případě budu muset vyrazit do Renaultu a chtít od nich vyjádření...Bolek píše:Miro_ba:
Lamous prece psal o MANUALNI klimatizaci - tam poloha "auto" neni. Slovo "auto" pouzil ve smyslu vozidlo
Jinak rano jsem to schvalne pozoroval - ventilator se samozrejme rozbehl IHNED po nastartovani a fungoval i na prvni dve polohy.
Urcite chod do servisu - mam tiez manualnu klimu a ventilator fuka na kazdom stupni, bez ohladu na zahriatie. Takze mozno je to normalne u japonskych aut - ale co je uz normalne na japoncochLamous píše:Hmm, tak v tom případě budu muset vyrazit do Renaultu a chtít od nich vyjádření...Bolek píše:Miro_ba:
Lamous prece psal o MANUALNI klimatizaci - tam poloha "auto" neni. Slovo "auto" pouzil ve smyslu vozidlo
Jinak rano jsem to schvalne pozoroval - ventilator se samozrejme rozbehl IHNED po nastartovani a fungoval i na prvni dve polohy.
Aktualne:
1) Megane III, 1,6 100k, Expresion+vyhrievane sedadla, cierna metaliza
2) ClioIII Gradtour 1,2 Quickshift-Expression, zelena metaliza
Predane:
Suzuki Swift 1,5GS cervena metaliza
1) Megane III, 1,6 100k, Expresion+vyhrievane sedadla, cierna metaliza
2) ClioIII Gradtour 1,2 Quickshift-Expression, zelena metaliza
Predane:
Suzuki Swift 1,5GS cervena metaliza
- Bolek
- Starting member
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát led 09, 2009 22:22
- Bydliště: JM
- Kontaktovat uživatele:
tak report ze servisu:
jak jsem tak trochu cekal - zkontrolovali, osusili a vycistili kontakty a to je v podstate vse. Nic vic se pry udelat neda, pri tom extremnim pocasi se holt dostala voda z roztateho snehu nekam, kam se normalne nedostane a pak tam zmrzla. Po zahrati se odparila a ventilator se rozbehl. Ten "odpor", ktery je problemovy u automatickych klimatizaci (ridi funkci ventilatoru) u manualnich klim vubec neni a tim padem pry neni co menit, nebo izolovat...
Takze zaver je takovy, ze se to pri urcite shode okolnosti muze stat znovu, tuto moznost hodne omezi vymeteni snehu z pod steracu...
jak jsem tak trochu cekal - zkontrolovali, osusili a vycistili kontakty a to je v podstate vse. Nic vic se pry udelat neda, pri tom extremnim pocasi se holt dostala voda z roztateho snehu nekam, kam se normalne nedostane a pak tam zmrzla. Po zahrati se odparila a ventilator se rozbehl. Ten "odpor", ktery je problemovy u automatickych klimatizaci (ridi funkci ventilatoru) u manualnich klim vubec neni a tim padem pry neni co menit, nebo izolovat...
Takze zaver je takovy, ze se to pri urcite shode okolnosti muze stat znovu, tuto moznost hodne omezi vymeteni snehu z pod steracu...
Bolek,
takze konstrukcna chyba, aspon tak to vidim ja. Proste to nezabespecili voci vode. To ze napadne sneh a roztopi sa pod stieracmi nieje extremna situacia-pocasie, pokial sa nebavime o Mallorce.
takze konstrukcna chyba, aspon tak to vidim ja. Proste to nezabespecili voci vode. To ze napadne sneh a roztopi sa pod stieracmi nieje extremna situacia-pocasie, pokial sa nebavime o Mallorce.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Ať mi zkusí nějakej servisní bambula říct do očí, že napadnutí 10cm sněhu na auto je extrémní počasí a extrémně s nima vyběhnu. To už je drzost! Jak dlouho se lidi nechaj oblbovat. Kdyby jste viděli jak mi jeden servisák doplňoval říchytku podběhu na služebním Belingu. A to sem mu vyloženě říkal 2x, že tak jak to právě dělá, to akorát zkurví. No tak napotřetí to už musel udělat jinak. První příchytku si nechali zaplatit hotově (naše firma jim dodává zboží a jsme stálým zákazníkem!), nicméně díky jeho šikovnosti a "správným" pracovním postupům přišl servis ještě o tři příchytky i s pouzdrama - to už jsem samozřejmě neplatil. Akorát místo "to bude za pět minut na počkání" to byla hodina.
Škoda 105S, Škoda Forman Excelent, Škoda Octavia I 1.9TDi kombi, Citroen Xantia Break 2.1 TD, Renault Thalia 1.4/72kW, Megane III Grandtour 2009 1.6/16V 81kW Expresion, Citroen Berlingo 1.6 HDi 66kW Multispace
Bolek: pokud je ten report po technické stránce OK, tak je to dobrá zpráva. Představ si, že bys musel i po záruce někam jezdit nechat vyměňovat odpor...
I takhle je to bez ventilátoru nepříjemné, ale moje zkušenost s O1, kde se mi to za mrazů taky párkrát stalo, je nechat nahozený motor do provozní teploty, očistit okna a vyrazit směrem bez provozu, kde se dá udržovat rychlost ~80km/h. Po pár km nápor vzduchu přes ventilátor ho rozehřeje a je to OK. Pak nechat běžet na plný pecky, aby to vodu vyfoukalo...
I takhle je to bez ventilátoru nepříjemné, ale moje zkušenost s O1, kde se mi to za mrazů taky párkrát stalo, je nechat nahozený motor do provozní teploty, očistit okna a vyrazit směrem bez provozu, kde se dá udržovat rychlost ~80km/h. Po pár km nápor vzduchu přes ventilátor ho rozehřeje a je to OK. Pak nechat běžet na plný pecky, aby to vodu vyfoukalo...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Pěkné odpoledne,
právě jsem dojel se svým MIII Coupé ze servisu. Závada stejná (mám automatickou klimu), jako popisují všichni v tomto vlákně. Přes noc napadlo hafo sněhu na auto, chtěl jsem ráno odjet ale nefungovala ventilace.
Odpor vyměnili, trvalo jim to tři dny. Aspoň, že mi auto umyli a vysáli, to mi tu cestu do servisu přes celé město zaplatilo
Ze servisního protokolu:
6554 SÚ Výměna ovl. jednotky ventilace (1,000 hod)
313 Funkční kontrola řídící jednotky (0,300 hod)
6170 SÚ Výměna pylového filtru (0,400 hod)
Takže odpor větráku se v roce 2010 asi nazývá "ovládací jednotka ventilace", pěkné
právě jsem dojel se svým MIII Coupé ze servisu. Závada stejná (mám automatickou klimu), jako popisují všichni v tomto vlákně. Přes noc napadlo hafo sněhu na auto, chtěl jsem ráno odjet ale nefungovala ventilace.
Odpor vyměnili, trvalo jim to tři dny. Aspoň, že mi auto umyli a vysáli, to mi tu cestu do servisu přes celé město zaplatilo
Ze servisního protokolu:
6554 SÚ Výměna ovl. jednotky ventilace (1,000 hod)
313 Funkční kontrola řídící jednotky (0,300 hod)
6170 SÚ Výměna pylového filtru (0,400 hod)
Takže odpor větráku se v roce 2010 asi nazývá "ovládací jednotka ventilace", pěkné
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 27 hostů