PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lamous
Advanced member
Příspěvky: 252
Registrován: ned lis 07, 2010 15:04

Příspěvek od Lamous » pon pro 06, 2010 19:47

Dovolím si sem napsat jen malé upozornění pro majitele Meganu III s manuální klimatizací (asi to většína z vás ví, ale jen pro případ, že by se vám zdálo, že vám to netopí). Auto nebude vytápět dokud se nezahřeje na provozní teplotu, pokud máte klimu zaplou na jednu ze tří prvních rychlostí foukání. Pokud vám nebude fungovat ani při zapnutí na foukání na okna, pak už je to chyba.
Dále, jak zde již někdo psal, problém je vyřešen u modelů z roku 2010, u starších dopuručuji využít záruky.
Renault Megane III 1.6 16V 110k Expression, 1/10
Obrázek

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » pon pro 06, 2010 20:39

WTF :shock: nějaký zdroj ...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
Lamous
Advanced member
Příspěvky: 252
Registrován: ned lis 07, 2010 15:04

Příspěvek od Lamous » úte pro 07, 2010 14:06

Známý, který pracuje jako technik v Renaultu na Zličíně. Volal jsem mu, protože jsem si toho nedávno všiml, odvětil mi to, co jsem napsal v příspěvku nad tebou.
Renault Megane III 1.6 16V 110k Expression, 1/10
Obrázek

Uživatelský avatar
Bolek
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 09, 2009 22:22
Bydliště: JM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bolek » úte pro 07, 2010 14:47

Lamous píše:Dovolím si sem napsat jen malé upozornění pro majitele Meganu III s manuální klimatizací (asi to většína z vás ví, ale jen pro případ, že by se vám zdálo, že vám to netopí). Auto nebude vytápět dokud se nezahřeje na provozní teplotu, pokud máte klimu zaplou na jednu ze tří prvních rychlostí foukání. Pokud vám nebude fungovat ani při zapnutí na foukání na okna, pak už je to chyba.
Dále, jak zde již někdo psal, problém je vyřešen u modelů z roku 2010, u starších dopuručuji využít záruky.
"vytápět", nebo "foukat ventilátor" ?
v tomto vlákně se neřeší topení, ale neběžící ventilátor. Podle mého ventilátor musí fungovat (a taky že funguje) nezávisle na zahřátí auta...
Megane III Grandtour 1.6, 100k, Expression, 2009

www.fotomoto.cz

Uživatelský avatar
Lamous
Advanced member
Příspěvky: 252
Registrován: ned lis 07, 2010 15:04

Příspěvek od Lamous » úte pro 07, 2010 15:32

Špatně jsem se vyjádřil, myslel jsem foukat ventilátor. Zapne se až po zahřátí na provozní teplotu nebo při zapnutí na okna, popřípadě na ten úplně poslední stupeň.
Renault Megane III 1.6 16V 110k Expression, 1/10
Obrázek

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » úte pro 07, 2010 16:01

No já se v tom trošku ztrácím. Foukat a točit ventilátor je jedno a totéž, protože není kouře bez ohně.
Mě ventilátor fouká bez ohledu na rychlostní stupně a teplotu motoru. Pochopitelně, že fouká víc na IV. než na III. rychlostním stupni.... a fouká tepleji po 5min než po nastartování. Ale tento můj popis mi přijde, jako kdybych vyprávěll o autech náčelníkovi kmene lidojedů.

Pokud by to bylo jak píšeš ty, tak by <> byl absurdnější než jsem si myslel.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
Lamous
Advanced member
Příspěvky: 252
Registrován: ned lis 07, 2010 15:04

Příspěvek od Lamous » úte pro 07, 2010 16:04

Mně se ten ventilátor netočí, dokud se motor neohřeje na provozní teplotu. Zapne se jen, pokud to otočím na IV. rychlostní stupeň. Známý servisman v renaultu na Zličíně mi řekl, že je to normální. Takhle bych to asi zrekapituloval. A nevím jesstli je to divné či iracionální, protože přítelkyně má Civica (tu poslední řadu) a dělá jí to v podstatě to samé (také má manuální klimatizaci).
Renault Megane III 1.6 16V 110k Expression, 1/10
Obrázek

Uživatelský avatar
Bolek
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 09, 2009 22:22
Bydliště: JM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bolek » úte pro 07, 2010 16:11

no me se to taky zda divny. Myslim, ze se mi ventilator toci ihned po nastartovani - nezavisle na teplote motoru. Klimu mam vypnutou, ovladac v poloze "na nohy". Nejak me nenapadlo to bliz zkoumat, ale ze bych si toho za ten rok nevsiml? Kazdopadne, kdyz mi minuly ctvrtek nefungoval ten ventilator, tak nefungoval na jakykoliv stupen... Zitra jedu do servisu, tak dam vedet, jak jsem dopadl...
Megane III Grandtour 1.6, 100k, Expression, 2009

www.fotomoto.cz

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » úte pro 07, 2010 16:14

Lamous, že ty mluvíš o větráku chladiče... :idea:
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
Lamous
Advanced member
Příspěvky: 252
Registrován: ned lis 07, 2010 15:04

Příspěvek od Lamous » úte pro 07, 2010 18:17

rousini píše:Lamous, že ty mluvíš o větráku chladiče... :idea:
No pokud je větrák chladiče v palubovce v místech, kde jsou výdechy pro větrák klimatizace, tak ano...
Renault Megane III 1.6 16V 110k Expression, 1/10
Obrázek

Uživatelský avatar
Martin Jaroš
Experienced member
Příspěvky: 977
Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
Bydliště: Praha, Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Jaroš » úte pro 07, 2010 18:58

Chlapi s vama je sranda :lol:

Nicmene si myslim, ze to co tvrdej Lamousovi v servisu je blbost. Predstava, ze v tomhle pocasi vlezu rano do studenyho auta, to se mi vevnitr zamlzi a nemit moznost to hned vyfoukat... :idea:
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz

Uživatelský avatar
Lamous
Advanced member
Příspěvky: 252
Registrován: ned lis 07, 2010 15:04

Příspěvek od Lamous » úte pro 07, 2010 19:11

Martin Jaroš píše:Chlapi s vama je sranda :lol:

Nicmene si myslim, ze to co tvrdej Lamousovi v servisu je blbost. Predstava, ze v tomhle pocasi vlezu rano do studenyho auta, to se mi vevnitr zamlzi a nemit moznost to hned vyfoukat... :idea:
No já ho mam naštěstí garážovaný a garáž je teď vytápěná na 5 stupňů, takže s tímhle problém zase nemám..
Renault Megane III 1.6 16V 110k Expression, 1/10
Obrázek

Uživatelský avatar
Martin Jaroš
Experienced member
Příspěvky: 977
Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
Bydliště: Praha, Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Jaroš » úte pro 07, 2010 20:51

Ja s tim problem taky nastesti nemam. Megane se kupodivu moc nemlzi a navic to mam osetreny antifogem od Rain-x. Spis jsem to uvadel jako priklad, vim, ze takhle se mi hodne mlzila byvala Laguna.
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz

Uživatelský avatar
chuck666
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: pon lis 09, 2009 18:08
Bydliště: Ledeč nad Sázavou (drsná Vysočina)

Příspěvek od chuck666 » stř pro 08, 2010 06:51

Já jsem rád, že se to projevilo v záruce :D
MÉGANE III GT 2010; 1,6 16V 110; červená VIF
MÉGANE II Grandtour 2006; 1,6 16V; červená DYNA - Prodáno

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » stř pro 08, 2010 07:50

Lamous hlavne pise, ze pouziva nastavenie AUTO a to zo zaciatku moc nefuka.

Inak som bol vo viedni a okrem toho, ze bolo pekelne pocasie som zistil, ze ak mam rezim AUTO vypnuty, tak aj pri nastaveni 22st mi je zima, z vyduchu ide casom vlazny vzduch a pri -4 je proste malo, ale ked som prepol na AUTO, aj pri 21 bolo prijemne. Dlhe trate uz len v rezime auto AUTO :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Bolek
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 09, 2009 22:22
Bydliště: JM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bolek » stř pro 08, 2010 08:20

Miro_ba:
Lamous prece psal o MANUALNI klimatizaci - tam poloha "auto" neni. Slovo "auto" pouzil ve smyslu vozidlo :D


Jinak rano jsem to schvalne pozoroval - ventilator se samozrejme rozbehl IHNED po nastartovani a fungoval i na prvni dve polohy.
Megane III Grandtour 1.6, 100k, Expression, 2009

www.fotomoto.cz

Uživatelský avatar
Lamous
Advanced member
Příspěvky: 252
Registrován: ned lis 07, 2010 15:04

Příspěvek od Lamous » stř pro 08, 2010 10:20

Bolek píše:Miro_ba:
Lamous prece psal o MANUALNI klimatizaci - tam poloha "auto" neni. Slovo "auto" pouzil ve smyslu vozidlo :D


Jinak rano jsem to schvalne pozoroval - ventilator se samozrejme rozbehl IHNED po nastartovani a fungoval i na prvni dve polohy.
Hmm, tak v tom případě budu muset vyrazit do Renaultu a chtít od nich vyjádření...
Renault Megane III 1.6 16V 110k Expression, 1/10
Obrázek

cmulik
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: ned bře 29, 2009 12:58

Příspěvek od cmulik » stř pro 08, 2010 13:19

Lamous píše:
Bolek píše:Miro_ba:
Lamous prece psal o MANUALNI klimatizaci - tam poloha "auto" neni. Slovo "auto" pouzil ve smyslu vozidlo :D


Jinak rano jsem to schvalne pozoroval - ventilator se samozrejme rozbehl IHNED po nastartovani a fungoval i na prvni dve polohy.
Hmm, tak v tom případě budu muset vyrazit do Renaultu a chtít od nich vyjádření...
Urcite chod do servisu - mam tiez manualnu klimu a ventilator fuka na kazdom stupni, bez ohladu na zahriatie. Takze mozno je to normalne u japonskych aut - ale co je uz normalne na japoncoch :lol:
Aktualne:
1) Megane III, 1,6 100k, Expresion+vyhrievane sedadla, cierna metaliza
2) ClioIII Gradtour 1,2 Quickshift-Expression, zelena metaliza
Predane:
Suzuki Swift 1,5GS cervena metaliza

Uživatelský avatar
Bolek
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 09, 2009 22:22
Bydliště: JM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bolek » stř pro 08, 2010 22:26

tak report ze servisu:
jak jsem tak trochu cekal - zkontrolovali, osusili a vycistili kontakty a to je v podstate vse. Nic vic se pry udelat neda, pri tom extremnim pocasi se holt dostala voda z roztateho snehu nekam, kam se normalne nedostane a pak tam zmrzla. Po zahrati se odparila a ventilator se rozbehl. Ten "odpor", ktery je problemovy u automatickych klimatizaci (ridi funkci ventilatoru) u manualnich klim vubec neni a tim padem pry neni co menit, nebo izolovat...
Takze zaver je takovy, ze se to pri urcite shode okolnosti muze stat znovu, tuto moznost hodne omezi vymeteni snehu z pod steracu... :?
Megane III Grandtour 1.6, 100k, Expression, 2009

www.fotomoto.cz

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » čtv pro 09, 2010 07:35

Bolek,

takze konstrukcna chyba, aspon tak to vidim ja. Proste to nezabespecili voci vode. To ze napadne sneh a roztopi sa pod stieracmi nieje extremna situacia-pocasie, pokial sa nebavime o Mallorce.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Bolek
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 09, 2009 22:22
Bydliště: JM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bolek » čtv pro 09, 2010 07:45

asi jo...
K tomu extremnimu pocasi - snezeni na zaparkovane auto uz jsem zazil vicekrat, jednou uz i po te minule strede a ventilator byl jinak vzdy OK. Takze by to snad nemelo nastavat nejak casteji. Samozrejme me to ale stve - je to dalsi nedomyslena vec :? ...
Megane III Grandtour 1.6, 100k, Expression, 2009

www.fotomoto.cz

Uživatelský avatar
monro
Člen RCČR
Příspěvky: 270
Registrován: pát srp 26, 2005 15:10

Příspěvek od monro » čtv pro 09, 2010 08:01

Ať mi zkusí nějakej servisní bambula říct do očí, že napadnutí 10cm sněhu na auto je extrémní počasí a extrémně s nima vyběhnu. To už je drzost! Jak dlouho se lidi nechaj oblbovat. Kdyby jste viděli jak mi jeden servisák doplňoval říchytku podběhu na služebním Belingu. A to sem mu vyloženě říkal 2x, že tak jak to právě dělá, to akorát zkurví. No tak napotřetí to už musel udělat jinak. První příchytku si nechali zaplatit hotově (naše firma jim dodává zboží a jsme stálým zákazníkem!), nicméně díky jeho šikovnosti a "správným" pracovním postupům přišl servis ještě o tři příchytky i s pouzdrama - to už jsem samozřejmě neplatil. Akorát místo "to bude za pět minut na počkání" to byla hodina.
Škoda 105S, Škoda Forman Excelent, Škoda Octavia I 1.9TDi kombi, Citroen Xantia Break 2.1 TD, Renault Thalia 1.4/72kW, Megane III Grandtour 2009 1.6/16V 81kW Expresion, Citroen Berlingo 1.6 HDi 66kW Multispace

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » čtv pro 09, 2010 08:40

Bolek: pokud je ten report po technické stránce OK, tak je to dobrá zpráva. Představ si, že bys musel i po záruce někam jezdit nechat vyměňovat odpor...
I takhle je to bez ventilátoru nepříjemné, ale moje zkušenost s O1, kde se mi to za mrazů taky párkrát stalo, je nechat nahozený motor do provozní teploty, očistit okna a vyrazit směrem bez provozu, kde se dá udržovat rychlost ~80km/h. Po pár km nápor vzduchu přes ventilátor ho rozehřeje a je to OK. Pak nechat běžet na plný pecky, aby to vodu vyfoukalo...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
Bolek
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 09, 2009 22:22
Bydliště: JM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bolek » čtv pro 09, 2010 11:44

jj, vidim to stejne, stve me to, ale auto kvuli tomu prodavat nebudu. Pokud to udela 1x za rok a odezni do 10-ti minut, tak se s tim da zit :-) , navic se budu snazit ten snih z pod steracu vymetat...
Megane III Grandtour 1.6, 100k, Expression, 2009

www.fotomoto.cz

gum
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: ned říj 11, 2009 23:42

Příspěvek od gum » čtv pro 09, 2010 16:20

Pěkné odpoledne,
právě jsem dojel se svým MIII Coupé ze servisu. Závada stejná (mám automatickou klimu), jako popisují všichni v tomto vlákně. Přes noc napadlo hafo sněhu na auto, chtěl jsem ráno odjet ale nefungovala ventilace.

Odpor vyměnili, trvalo jim to tři dny. Aspoň, že mi auto umyli a vysáli, to mi tu cestu do servisu přes celé město zaplatilo :-)

Ze servisního protokolu:
6554 SÚ Výměna ovl. jednotky ventilace (1,000 hod)
313 Funkční kontrola řídící jednotky (0,300 hod)
6170 SÚ Výměna pylového filtru (0,400 hod)

Takže odpor větráku se v roce 2010 asi nazývá "ovládací jednotka ventilace", pěkné :-)

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů