PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Moderátor: Moderators General
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
mne sa to stalo za posledné 4 roky 3x
mám manuál klimu a prestal mi fungovať ventilátor keď bolo veľa snehu. raz do rána a2x počas jazdy po zopár kilometroch sa ventilátor sám rozbehol.
mám manuál klimu a prestal mi fungovať ventilátor keď bolo veľa snehu. raz do rána a2x počas jazdy po zopár kilometroch sa ventilátor sám rozbehol.
MÉGANE III 1.6 16V 100k, Authentique
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Po 10 stranach by som chcel prispiet jednym zaverom: Megane 2009 (aj moj) predradne odpory nechranene, ak zacitite spaleny smrad po zapnuti ventilatora, tak vam asi prave odchadzaju, lebo sa do nich dostala vlhkost. Po vymene za nove (uz by mali byt zavoskovane, alebo co) sa to stalo znovu po navsteve autoumyvarky. Neodtekala voda z ventilacnej casti a tiekla az na nohy pod pristrojovku. Boli upchane oba odtoky v nasavacej casti, lebo casto parkujem pod stromamy. Staci dokladne vycistit (zhodit mriezku pod stieracmi), osusit a vsetko funguje dalej. Nedoporucujem ventilator zbytocne skusat pred vysusenim kvoli skratu..
Megane III 1,6 Authentique
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1625
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Takže môj ventilátor je kaput (v prístrojovej doske). V tomto upršanom počasí, mi začala vytekať voda na predné koberčeky z palubnej dosky. Otvori boli úplne upchaté, pravdepodobne nikdy nečistené (pritom som bol 2x v servise na pravidelnej kontrole). VW group tieto otvori čistí (obdobne je to aj pri oktávkach). Keď mením smer fúkania tak počujem ako sa presúvajú klapky, čiže táto časť funguje. Avšak žiaden vzduch nefúka (otvory boli prečistené aj prefúknuté).
Kde sa nachádza uvedený "odpor kúrenia"? V časti pod stieračmi som nič nenašiel, bude asi niekde v palubke?
Kde sa nachádza uvedený "odpor kúrenia"? V časti pod stieračmi som nič nenašiel, bude asi niekde v palubke?
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Odpor kurenia by nemal existovat ako klasicky odpor, respektive nejake drotene vinutie.
Mal by to byt elektronicky obdvod so spinacim tranzistorom na velkom chladici.
Moj prispevok z 12 Nov 2012, 21:37 v tomto topicu.
Umiestneny by mal byt takto (1023):
Mal by to byt elektronicky obdvod so spinacim tranzistorom na velkom chladici.
Moj prispevok z 12 Nov 2012, 21:37 v tomto topicu.
Umiestneny by mal byt takto (1023):
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1625
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Jo to som pozeral. Ja som hľadal podľa toho čo písali v tom mojom servisnom protokole. Našiel som tam toto:
Takto by to malo vyzerať:
Takto by to malo vyzerať:
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
No a na tom chladici je osadeny spinaci tranzistor a nie klasicky odpor. Tipujem ze to reguluje cez PWM so sledovanim otacok.
Mégane III, r.v. 2009, 1,6 100k benzín, manuálna klimatizácia, šedá metalíza.
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Chcem sa podeliť s mojou skúsenosťou ohľadne ventilátora.Mám scenica 1,9 dci r.v. 2001.Prestal mi fungovať ventilátor samozrejme že som ako prvé pozrel poistky na ventilátor.Všetky boli v poriadku.Tu na fore som sa dočítal aj o odpore kúrenia.Vymenil som ho(mal som ho len požičaný na šťastie)a ventilátor stále neišiel.Potom som ho vybral a napojil napriamo.Zistil som že je funkčný.Nakoniec som išiel kukamarátovi ktorý opravuje autá.Prvé čo bolo že či som pozeral poistky.Ja že áno.Aj tak začal jednu po druhej vyťahovať pekne všetky.Ani jedna zlá.Potom skúsil pustiť ventilátor a išiel.On len povyťahoval a dal naspäť všetky poistky aj tie čo neboli na ventilátor.Len povedal to je scenic hahaTak oprava ma nestála ani cent.
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Uz sa niekto zamyslel, preco vlastne cely problem vznika? Ja hej a viem aj riesenie za 0 Eur. Ale nepovieeeeeem Staci popremyslat a skombinovat informacie z MII fora ohladom zatekania do auta
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
pre Rado 77
To ako načo píšeš takéto príspevky ?? Buď poradíš,alebo bud ticho !!!
Scenic II 1,9dci 88kw 2003
To ako načo píšeš takéto príspevky ?? Buď poradíš,alebo bud ticho !!!
Scenic II 1,9dci 88kw 2003
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Ved som dal napovedu na konkretnu temu v MII sekcii, tam to popisane cele je: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... &start=125 . Problem sposobuje jednak bordel napadany pod plastom stieracov, a jednak dolne ukoncovacie stuple odtokovych hadic. Staci aby kdekolvek v hadici sa sprajcol list, a v zime tam zamrzneprva voda, polahky sa potom uz vytvori upchatina, a dalej uz voda hadicou stupa pocas dazdov alebo topiaceho sa snehu, az to vystupa pod plast stieracov, dalej sa preleje nasavacim otvorom vzduchu, dole popod ventilator a sup, uz je pri predradnych odporoch a bum.
Takze v prvom kole rozhodne vyhodit tie ukoncovacie stuple a preplachnut system z 2L flasky vody. Ak bude z hadice tiect prud vody rovnaky aky cca lejem na stierace, tak je system na danej strane cisty. Ak ale bude z hadice len cvrkat, tak uz je to pod stieracmi durch upchate a treba zhodit plast pod stieracmi a vycistit to srobovakom/rukou. Je aj sanca ze bude len sprajcnuty konarik s listami v odtokovej hadici, ale ja by som rozhodne pozrel stav odtokov pod stieracmi. Je to proste takto navrhnute, a ziaden servis nebude nieco cistit, alebo nebodaj zhadzovat cely plast pod stieracmi. Aka je prevencia do buducna - akurat tak podla moznosti nestavat pod stromami (a uz vobec nie za dazda), a pravidelne aspon symbolicky vycistit plast stieracov nejakym silnym drotom, vyskrabat odtial listy a bordel, aby casom ako uschnu neprepadli nizsie pod plast stieracov.
Ked si clovek preventivne vycisti odtoky pod plastom stieracov, dalsie 4 roky ma od zatekania pokoj (a ak zaroven priebezne cisti samotny plast stieracov od bordelu).
Uplne najlepsie riesenie a zaroven navzdy je vyrobenie sietok, ktore sa vlozia do priehlbin na plaste stieracov. Ta sietka vodu prepusti nizsie, ale neprepusti ziaden list ani bordel. Napdane listy staci zo sietky rukou lahko zobrat a vyhodit, a je pokoj na cely zivot A toto je to skutocne riesenie
Takze v prvom kole rozhodne vyhodit tie ukoncovacie stuple a preplachnut system z 2L flasky vody. Ak bude z hadice tiect prud vody rovnaky aky cca lejem na stierace, tak je system na danej strane cisty. Ak ale bude z hadice len cvrkat, tak uz je to pod stieracmi durch upchate a treba zhodit plast pod stieracmi a vycistit to srobovakom/rukou. Je aj sanca ze bude len sprajcnuty konarik s listami v odtokovej hadici, ale ja by som rozhodne pozrel stav odtokov pod stieracmi. Je to proste takto navrhnute, a ziaden servis nebude nieco cistit, alebo nebodaj zhadzovat cely plast pod stieracmi. Aka je prevencia do buducna - akurat tak podla moznosti nestavat pod stromami (a uz vobec nie za dazda), a pravidelne aspon symbolicky vycistit plast stieracov nejakym silnym drotom, vyskrabat odtial listy a bordel, aby casom ako uschnu neprepadli nizsie pod plast stieracov.
Ked si clovek preventivne vycisti odtoky pod plastom stieracov, dalsie 4 roky ma od zatekania pokoj (a ak zaroven priebezne cisti samotny plast stieracov od bordelu).
Uplne najlepsie riesenie a zaroven navzdy je vyrobenie sietok, ktore sa vlozia do priehlbin na plaste stieracov. Ta sietka vodu prepusti nizsie, ale neprepusti ziaden list ani bordel. Napdane listy staci zo sietky rukou lahko zobrat a vyhodit, a je pokoj na cely zivot A toto je to skutocne riesenie
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
ok,tak aspoň tam šupni link a je to....Rado77 píše:Ved som dal napovedu na konkretnu temu v MII sekcii, tam to popisane cele je
Scenic II 1,9 dci 88kw 2003
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Uz som aj dopisal medzi casom nejake infos... V zime sa teda deje to, ze voda pod plastom stieracov na napadanom bordeli takmer-upchatych odtokov zamrzne, a zvysna voda z topiaceho-sa snehu na celnom skle stecie dole pod plast stieracov, kde sa nahromadi. To ci sa aj preleje cez otvor nasavania vzduchu, alebo len vlhkost samotna sposobi skrat predradnych odporov neviem. ALe je fakt ze tie sietky na plaste stieracov by vyriesili vsetko. Zamyslim sa nad ich aplikaciou na Fluenca
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: sob říj 21, 2017 14:29
Re: PRESTAL ÍSŤ VENTILÁTOR KLÍMY
Vlani ked boli tie mrazy som mal tento problem.Do prace som isiel so zapnutym ventilatorom bez problemov.Ked som popoludni chcel ist domov ventilator bol kaput.Nic nepomohlo a chceli mi ho vymenit (riadna palka),ale isiel som do jedneho servisu v BB,kde mi po napichnuti povedali,ze pocitac dostal hlasku o moznom riziku od ventilatora a tak ho odpojil.Po vymazani chyby vsetko funguje OK....zatial.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů