1.4 TCe

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Kliren
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv čer 11, 2009 20:02

1.4 TCe

Příspěvek od Kliren » čtv čer 11, 2009 20:28

Uvažuji o koupi Meganu příští rok. Co říkáte na motor 1.4TCe/96 kW. Cena je jen o 30 tisíc vyšší než u 1.6 16V/81kW, ale vzhledem k parametrům 190 N.m/2250 lze očekávat výrazně větší zátah v nižších a středních otáčkách. Kombinovaná spotřeba má být 6,5 l/100km - samozřejmě bude záviset na využívání potenciálu motoru (vím, že přeplňované benzíny jsou na to citlivější). Otázka je poruchovost a živostnost těchto motorů vydávajících se cestou "downsizingu". Od technika z Garettu mám zjištěné, že u maloobjemových přeplňovaných benzinových motorů by s turbem neměl být problém.

xjiran
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: úte kvě 05, 2009 21:23
Bydliště: Liberec

Re: 1.4 TCe

Příspěvek od xjiran » pát čer 12, 2009 18:24

Kliren píše:Uvažuji o koupi Meganu příští rok. Co říkáte na motor 1.4TCe/96 kW. Cena je jen o 30 tisíc vyšší než u 1.6 16V/81kW, ale vzhledem k parametrům 190 N.m/2250 lze očekávat výrazně větší zátah v nižších a středních otáčkách. Kombinovaná spotřeba má být 6,5 l/100km - samozřejmě bude záviset na využívání potenciálu motoru (vím, že přeplňované benzíny jsou na to citlivější). Otázka je poruchovost a živostnost těchto motorů vydávajících se cestou "downsizingu". Od technika z Garettu mám zjištěné, že u maloobjemových přeplňovaných benzinových motorů by s turbem neměl být problém.
já bych ten motor bral hned. Oproti 1.6 s ním bude větší radost jezdit. Jinak co jsem slyšel, bude se měnit záruka z 5 let 100tis km na 4 roky 150tis km.
Mégane III, Dynamique 1.6 110

Uživatelský avatar
Ryan69
Junior member
Příspěvky: 185
Registrován: pát lis 11, 2005 16:20
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Ryan69 » sob čer 13, 2009 11:48

Parametrově ten motor vypadá slušně. Je výkonější a dynamičtější než 1.6 a s lepší spotřebou. Moc mě mrzí, že tenhle motor nebyl v nabídce, když jsem Megana kupoval - šel bych do něj.
Mégane III SkyFox, Dynamique 1.6 110

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » sob čer 13, 2009 12:11

ako pise Ryan, ta 1.4tce je podla mna jasna volba, ak tvorca nepriklaslil cisla vykonu a spotreby.Keby mala aj rovnaku spotrebu ako 1.6, je to vyborna volba. Lepsia ako 1.5dci. Ale je tu stale ak ... :-).
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » sob čer 13, 2009 21:37

Tak pánové...částečně OT, částečně (snad...) k věci. Když jsem viděl nový MIII hatchback, prohlásil jsem, že tuto generaci vynechám...ono totiž není snadné vyrobit v každé generaci něco tak výrazně odlišného, jako se to povedlo u MII, zejména HB (musím si to pochaválit, ne :) ). Ale když jsem narazil na tohoto kombajnového krasavce v relativně ojedinělé "lahvově" zelené metalíze: http://auto.idnes.cz/foto.asp?r=ak_aktu ... aktual_fdv

tak jsem si v klidu oddechl...je tedy opět šance, že další auto bude Mégane :) 1.4 TCe (podle mne bezkonurenční motor!), tahle lahvová zeleň v metle - super rodinná kára s až dovoluji si říci sportovnějším šarmem! :t18:

Jen mě zarazilo, že prý v MIII je méně místa na nohy, než MII...je to pravda? U MII je zančný rozdíl v této "partii" mezi HB a sedanem, či kombajnem....tak snad to bude rozdílné i u MIII a bude tam víc místa....

miromen
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: pon čer 01, 2009 20:29

Příspěvek od miromen » sob čer 13, 2009 22:14

shandy píše:Tak pánové...částečně OT, částečně (snad...) k věci. Když jsem viděl nový MIII hatchback, prohlásil jsem, že tuto generaci vynechám...ono totiž není snadné vyrobit v každé generaci něco tak výrazně odlišného, jako se to povedlo u MII, zejména HB (musím si to pochaválit, ne :) ). Ale když jsem narazil na tohoto kombajnového krasavce v relativně ojedinělé "lahvově" zelené metalíze: http://auto.idnes.cz/foto.asp?r=ak_aktu ... aktual_fdv

tak jsem si v klidu oddechl...je tedy opět šance, že další auto bude Mégane :) 1.4 TCe (podle mne bezkonurenční motor!), tahle lahvová zeleň v metle - super rodinná kára s až dovoluji si říci sportovnějším šarmem! :t18:

Jen mě zarazilo, že prý v MIII je méně místa na nohy, než MII...je to pravda? U MII je zančný rozdíl v této "partii" mezi HB a sedanem, či kombajnem....tak snad to bude rozdílné i u MIII a bude tam víc místa....
No s tim mistem v MIII je to opravdu bida. Je ho tam pro kolena stejně spiš ještě miň než v cliu a to je na o třidu větši auto ostuda. K tomu je tam ještě pocitově stisněnějši prostor než v cliu s toho duvodu že clio je vic "prosklene" a pusoby vzdušněji. Takže pokud v kombiku nebude podstatně vic mista tak nevim nevim.

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » sob čer 13, 2009 22:35

miromen píše: No s tim mistem v MIII je to opravdu bida. Je ho tam pro kolena stejně spiš ještě miň než v cliu a to je na o třidu větši auto ostuda. K tomu je tam ještě pocitově stisněnějši prostor než v cliu s toho duvodu že clio je vic "prosklene" a pusoby vzdušněji. Takže pokud v kombiku nebude podstatně vic mista tak nevim nevim.
Na ja....kdyz to nebude u kombajnu lepsi, nepujdu do toho, to vcelku jasna zalezitost...

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » ned čer 14, 2009 09:57

Kombajn je GT pokud to chápu správně a tam je větší rozvor, tak snad to nebude taková bída. Jinak souhlasím, že vzadu je to stísněné, asi daň za pasivní bezpečnost vč. "prosklení" (oplechování)...

Vyjádřit se k motru je těžké, když se v tom člověk nesvezl. Třeba i30 1,4 má papírovejch kobyl na rozdávání a v reálu je to žravej chcípák.
Tady to bude dotovaný turbem, tak to bude zase jinde. Podobný motor dává Škodomobil do Superbu, tak to nemůže vyloženě sklamat...

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » ned čer 14, 2009 11:29

rousini píše:Kombajn je GT pokud to chápu správně a tam je větší rozvor, tak snad to nebude taková bída. Jinak souhlasím, že vzadu je to stísněné, asi daň za pasivní bezpečnost vč. "prosklení" (oplechování)...

Vyjádřit se k motru je těžké, když se v tom člověk nesvezl. Třeba i30 1,4 má papírovejch kobyl na rozdávání a v reálu je to žravej chcípák.
Tady to bude dotovaný turbem, tak to bude zase jinde. Podobný motor dává Škodomobil do Superbu, tak to nemůže vyloženě sklamat...

No jistě - kobyly tě vůbec totiž zajímat nemusejí, jde spíš o krouťák a jeho průběh. A tady je maximum položeno díky turbu už při 2250 ot/min, a to 190 Nm!!!! Navíc těch 96 kW je k dispozici "už" při 5500, zatímco na mém 1.6 16V je těch max 83 kW k dispozici "až" o v 6000 ot/min a maximum krouťáku je pouhých 153 Nm!!!!! Čili počítám, že oněch 83 kW 1.4 TCe dosáhne už někde na 4000 ot/min. Škoda jen, že neznáme průběh krouťáku v těchto otáčkách, které jsou zásadní pro předjíždění. Ovšem horší než u 1.6 16V to rozhodně nebude. Trošku se mi nezdá údaj o kombinované spotřebě, která má být o 0,2 dcl nižší (!!!) než u 1.6 16V. Logické by se mi zdálo naopak být, kdyby daní za větší dynamiku při nižším objemu byla spotřeba vyšší. Takže jestli je pravda i tohle, pak ten motor nemá chybu!!! Jiná otázka je, co životnost turbíčka....ale nějaký člověk od Garreta říkal, že turba do benzínů nejsou tak náchylná jako do ropáků...nevím jestli tomu věřit, každopádně přeplňovaný downsizing je tak jako tak neodvratnou realitou zítřka (vlastně už dneška), takže bych to moc neřešil. Kdo to šoupne do MIII, nebude podle mne litovat!!!!

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » ned čer 14, 2009 12:22

myslim ze turbo v 1.4 bude jednoduche, nastavovania lopatiek nebude, takze by to z hladiska poruch turba mohlo vydrzat viac ako 78kW 1.5dci. Ten motor bude odspodu zivsi ako 2.0 benzin a az od cca 4000ot ho 2.0 dobehne vo vykone. Podla mna to bude pri strednom spektre otacok zivsie ako 2.0 benzin z MII, takze by to malo stacit aj narocnejsiemu. Aj mne :-) . A este je tu uspora par kg na vahe, nieco ako ked jazdim s prazdnou nadrzou a sam v aute. To je docela citit. Ak sa nebude kazit, ludia budu kupovat bud 1.6 100k alebo tu 1.4TCe. Ale mam info, ze MIII GT konecne dostane 2.0TCe 180k. To bude este len raketa :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » ned čer 14, 2009 12:28

Miro_ba píše:Ale mam info, ze MIII GT konecne dostane 2.0TCe 180k. To bude este len raketa :-)

JAAAAAJ!!!!! No tak jestli tam u GT bude na nohy vic mista vzadu, tak s timhle motorem to bude BOOOOOMBAAA autoooo! :)

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » ned čer 14, 2009 15:35

1,4TCe 130k z brožurky:
2000rpm/40kW/~185Nm (full)
4000rpm/79kW/full

Mezi 2 - 4k rpm lineárně roste výkon a drží stejný Mk. Nad 4k rpm výkon dále roste a Mk pomalu padá. Papírově OK.

Cena Expression v pořadí 100/110/130k (335/355/385k Kč)

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » ned čer 14, 2009 17:09

rousini píše:1,4TCe 130k z brožurky:
2000rpm/40kW/~185Nm (full)
4000rpm/79kW/full

Mezi 2 - 4k rpm lineárně roste výkon a drží stejný Mk. Nad 4k rpm výkon dále roste a Mk pomalu padá. Papírově OK.

Cena Expression v pořadí 100/110/130k (335/355/385k Kč)
Tak to bych neváhal - super motor! Papír toho sice snese hodně, ale tady si myslím, že si nemohou dovolit kecat...

Kliren
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv čer 11, 2009 20:02

Příspěvek od Kliren » ned čer 14, 2009 18:11

Je to tak. Graf průběhu krouťáku a výkonu je skutečně v "prospektu" s tím, že bude k "dispozici později". Podle vyobrazení krouťák mezi 2000 a 4000 prakticky neklesá a výkon lineárně roste. Každopádně jsem zvědavý na předváděcí jízdu. Ve služebním autě mám 2.0 TDI-PD a kopanec kolem 2000(320 N.m) není vždy úplně příjemný - nakonec i VW se s přechodem na common-rail snaží o "vyhlazení" průběhu točivého momentu.

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » ned čer 14, 2009 18:37

Kliren píše:Je to tak. Graf průběhu krouťáku a výkonu je skutečně v "prospektu" s tím, že bude k "dispozici později". Podle vyobrazení krouťák mezi 2000 a 4000 prakticky neklesá a výkon lineárně roste. Každopádně jsem zvědavý na předváděcí jízdu. Ve služebním autě mám 2.0 TDI-PD a kopanec kolem 2000(320 N.m) není vždy úplně příjemný - nakonec i VW se s přechodem na common-rail snaží o "vyhlazení" průběhu točivého momentu.

Copak koncernová PD-čka....to jsou panečku "progresivní" jednotky...:)

Pak dej vědět, jak dopadla ta jízda....snad ti dají něco, co je už zaježděné, abys tomu mohl pořádně šlápnout na žebra :twisted: :twisted: :twisted:

Uživatelský avatar
monro
Člen RCČR
Příspěvky: 270
Registrován: pát srp 26, 2005 15:10

Příspěvek od monro » stř zář 16, 2009 19:49

Copak motor táhne zajímavě, spotřeba na předváděčkách je děsná, odhlučnění perfektní. Ale.... dnes jsem slyšel, že už se objevila "vlaštovka" o problémech těchto motorů s turbem. Údajně se přibrzdila výroba. Co o tom kdo víte? Já se tomu vyhnul, mně stačí 1.6 s přestavníkem :!: nebo jak se tomu vehiklu říká :)
Škoda 105S, Škoda Forman Excelent, Škoda Octavia I 1.9TDi kombi, Citroen Xantia Break 2.1 TD, Renault Thalia 1.4/72kW, Megane III Grandtour 2009 1.6/16V 81kW Expresion, Citroen Berlingo 1.6 HDi 66kW Multispace

Uživatelský avatar
rom007
Experienced member
Příspěvky: 516
Registrován: stř zář 16, 2009 12:38

Příspěvek od rom007 » stř zář 16, 2009 22:40

monro píše:Copak motor táhne zajímavě, spotřeba na předváděčkách je děsná, odhlučnění perfektní. Ale.... dnes jsem slyšel, že už se objevila "vlaštovka" o problémech těchto motorů s turbem. Údajně se přibrzdila výroba. Co o tom kdo víte? Já se tomu vyhnul, mně stačí 1.6 s přestavníkem :!: nebo jak se tomu vehiklu říká :)
ne ze bych pral nekomu osobne neco neprijemnyho ale kazda zprava o problemech s 1.4T me taky celkem potesi kdyzuz sem do nej nesel :)

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » čtv zář 17, 2009 00:32

rom007 píše:
monro píše:Copak motor táhne zajímavě, spotřeba na předváděčkách je děsná, odhlučnění perfektní. Ale.... dnes jsem slyšel, že už se objevila "vlaštovka" o problémech těchto motorů s turbem. Údajně se přibrzdila výroba. Co o tom kdo víte? Já se tomu vyhnul, mně stačí 1.6 s přestavníkem :!: nebo jak se tomu vehiklu říká :)
ne ze bych pral nekomu osobne neco neprijemnyho ale kazda zprava o problemech s 1.4T me taky celkem potesi kdyzuz sem do nej nesel :)

Jsem jediny, kdo v recenem spatruje rozpor...? :roll: :wink:

Uživatelský avatar
monro
Člen RCČR
Příspěvky: 270
Registrován: pát srp 26, 2005 15:10

Příspěvek od monro » čtv zář 17, 2009 08:15

samej rozpor :wink: koho jsem se ptal, tak jezdí za 9 - 9,5litru průměr - zatím, což je dost....
Škoda 105S, Škoda Forman Excelent, Škoda Octavia I 1.9TDi kombi, Citroen Xantia Break 2.1 TD, Renault Thalia 1.4/72kW, Megane III Grandtour 2009 1.6/16V 81kW Expresion, Citroen Berlingo 1.6 HDi 66kW Multispace

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » čtv zář 17, 2009 08:19

monro píše:samej rozpor :wink: koho jsem se ptal, tak jezdí za 9 - 9,5litru průměr - zatím, což je dost....
tak to nieje dost, to je katastrofa, lebo co som cital na PL forach, za 9l jazdia s 180TCe :-). Bud tvorca s Nissanom urobili chybu, alebo niekto jazdi mestom 10km za hodinu, alebo tomu naklada, naklada a naklada :-)
A teraz kde je pravda :roll:
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
rom007
Experienced member
Příspěvky: 516
Registrován: stř zář 16, 2009 12:38

Příspěvek od rom007 » čtv zář 17, 2009 09:36

1.4 turbo spotreba asi velice zalezi jak moc se tomu slape za krk a v predvadecim vozidle tomu kazdej slape za krk, verim ze pri normalnim jezdeni to takova hruza nebude

Radim 73
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: stř srp 05, 2009 07:50

zájem o 1,4 TCe

Příspěvek od Radim 73 » čtv zář 17, 2009 09:42

Zdravím, chystám se koupit MIII kombi a velice se mi zamlouvá 1,4TCe. Jen ještě nevím, jaké jsou s tímto motorem zkušenosti a hlavně jaká je spolehlivost. Snad se tady objeví někdo, kdo bude mít s tímto motorem osobní zkušenost a alespon 5 tis. km najeto. Se současným motorem mám jen ty nejlepší zkušenosti jak se spotřebou, tak s výkonem, možná že u nového MIII u něj zůstanu.
Megane II, 1,6 83 kW,sedan, verze Sportway, rok 2005, 85 tis. km, spokojenost

Uživatelský avatar
monro
Člen RCČR
Příspěvky: 270
Registrován: pát srp 26, 2005 15:10

Příspěvek od monro » čtv zář 17, 2009 11:33

jestli se pamatuju, tak předváděčka, kterou jsem zkoušel, měla už pár tisíc najeto. Průměr z PPC pochopitelně neberu, protože opravdu každý šlape. Ale jel jsem s tím asi 15km okruh, kopce i rovinky a překvapilo mně, že na městském okruhu, na rovince to na šestku furt ukazovalo okamžitou spotřebu přes 10 litrů (95km/h - dva lidi). Zátah to má, taky se to ale nedá moc uhlídat a člověk s tím pěkným pocitem vlastně motoru furt nakládá. A zatím jsem nikoho s velkým náběhem a hlavně na autě který jezdí na dálnicích a naložený, neviděl. To moje 1.6 16V 110k GT má najeto prvních 100km!! :lol: , ale po dálnici jsem na šestku dokázal jet 130km/h s okamžitou spotřebou kolem 7l. Při výjezdu ze salónu jsem průměry resetoval, takže zatím je průměr (popojížďky, starty pro zvědavce z okolí) 8,0/100 , točím do 4.000ot. Jako u Thalie i tady hned po prvním 1000km začnu tahat vejš, aby se pěkně naučil. Jo a ještě poznámka. Vzhledem k pohodlí automatické klimy, ji mám furt nastavenou, takže tyto spotřeby jezdím s klimou. Uvidíme jak dál. Motor tahá pěkně, oproti Thálii, ta nad 4000 pěkně pištěla, tady to vypadá, že víc kraválu bude dělat výfuk (víc bude hučet/bublat). Ale jedzdí to pěkně. Naopak mně tenhle motor ani nepřekvapil v Grand Scenicu. Tam je to "jako motor". Je hold těžší a vyšší.
Škoda 105S, Škoda Forman Excelent, Škoda Octavia I 1.9TDi kombi, Citroen Xantia Break 2.1 TD, Renault Thalia 1.4/72kW, Megane III Grandtour 2009 1.6/16V 81kW Expresion, Citroen Berlingo 1.6 HDi 66kW Multispace

Uživatelský avatar
monro
Člen RCČR
Příspěvky: 270
Registrován: pát srp 26, 2005 15:10

Příspěvek od monro » čtv zář 17, 2009 11:38

A ještě jeden fakt. Mám 15" kola litý, na zimu pak plecháče též 15". Mám radši "bačkůrky". No a se snižováním profilu gumy a rozšiřováním kola roste spotřeba určitě taky. No a ta předváděčka byla Dynamique s příplatkovejma 17".
Škoda 105S, Škoda Forman Excelent, Škoda Octavia I 1.9TDi kombi, Citroen Xantia Break 2.1 TD, Renault Thalia 1.4/72kW, Megane III Grandtour 2009 1.6/16V 81kW Expresion, Citroen Berlingo 1.6 HDi 66kW Multispace

Radim 73
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: stř srp 05, 2009 07:50

Příspěvek od Radim 73 » čtv zář 17, 2009 11:46

Díky. Ja jsem s tou 1,6 83 kW velmi spokojen, až na ten "přesuvník". Snad to v tech nových verzích 1,6 81 kW je vyřešeno, protože tenhle motor je žhavý kandidát no nového M Grandura. V ceníku mne lákala ta 1,4 v té nejvyšší výbavě, je tam min. cen. nárust a papírové slušné parametry, ale mám trochu strach z toho nového motoru...
Megane II, 1,6 83 kW,sedan, verze Sportway, rok 2005, 85 tis. km, spokojenost

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů