Nefunkční klimatizace Megane 3 1ph 2012 1.5 dci 81kw

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Megan1.5dci81kw
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: čtv kvě 11, 2023 10:48

Nefunkční klimatizace Megane 3 1ph 2012 1.5 dci 81kw

Příspěvek od Megan1.5dci81kw » úte dub 09, 2024 01:16

Ahoj, všem. Tak jsem byl v origo servisu Reanult a řekli mi že mi nespíná klimakompresor ale že tlak je v pořádku. Nevyznám se v klimosce a tak nevím co si pod tím představit. Kompresor teda normálně funguje když je tlak v pořádku? Při zapnutí klimatizace na panelu ovládání se pohne ručička otáčkoměru, dle toho si myslím že klimakompresor funguje ale nefouká to chladný vzduch... Ani trošku. Klimatizaci mi doplnily a nikde nic prý neuniká... Tak jestli to není kompresor co jiného, spínač? Kabeláž? Poraďte prosím. Jsem mechanik začátečník takže zkušenosti teprve sbírám. Děkuji.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2460
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Nefunkční klimatizace Megane 3 1ph 2012 1.5 dci 81kw

Příspěvek od Dawes » stř dub 10, 2024 13:57

V systému klimatizace (potrubí, plynová náplň) je nějaký základní tlak plynu, což je dobře. Neuníká, to je dobře. Tlak je asi správný, což je dobře. Jsou tedy splněny některé podmínky pro zapnutí klimatizace jako celku.
I když je tlak v systému v pořádku, je ještě několik dalších podmínek pro to, aby jednotka povolila chod kompresoru nebo aby kompresor spustil. Typicky vnější teplota, otáčky motoru, napětí palubní sítě.... a asi něco dalšího.
Pak tu máme ovládací prvky - nějaká relé a ovládání magnetické spojky na řemenici kompresoru a tu magnetickou spojku. Kdekoliv může být porucha, která způsobí, že se kompresor neroztočí.
Ta diagnostika je taková hodně laxní... asi jako "nejde vám nastartovat motor, ale benzín v nádrži máte"...