Renault Megane 3 1.5dci - dlouhé starty

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Peta84
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon lis 07, 2022 11:35

Renault Megane 3 1.5dci - dlouhé starty

Příspěvek od Peta84 » pon lis 07, 2022 11:51

Zdravím ve spolek

Vlastníme Renault Megane 3 grandtour, 1.5dci, 81kw rok vyroby 2014 a v poslední době, když teploty klesly, začalo auto špatně startovat.

Auto motor točí, ale trva tak mozna přes 5 sec. než motor naskočí. Po nastartování jsem si všiml, že občas mírně kolisaj i otáčky.. Dělá to pouze, když auto nějakou dobu stojí. Včera, když venkovní teplota spadla pouze k 5 ti stupňům, auto nastartovalo až na třetí pokus-prvně dlouho točilo, napodruhé už šlo poznat, že baterka to asi úplně nedává a motor nakonec naskočil až napotreti..

Dokázal by mi někdo poradit, v čem by mohla býti chyba?

Jestli to může být baterkou (auto jsme nekupovali nové - mame ho přes tři roky a baterku jsme nemenily) nebo bude problém spíše jinde?

Při poslední STK, dělané v létě , nám bylo technikem stk doporučeno si nechat seřídit vstriky - mohlo by tohle být tím problémem?

Auto chci tento týden dávat i na diagnostiku, ale otázka, jestli jim to něco ukáže - chybu při startování nám totiž auto neháže žádnou...

Předem díky za každou radu.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renault Megane 3 1.5dci - dlouhé starty

Příspěvek od kotasekh » pon lis 07, 2022 14:24

Vstriky se neserizuji. Nevim, co myslel tim serizenim. Asi repas. Ale to je jedno. Tohle vypada spise na zhavicky.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

milan.maly
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28

Re: Renault Megane 3 1.5dci - dlouhé starty

Příspěvek od milan.maly » úte lis 08, 2022 13:32

Suhlas! Bud su to havicky alebo pada nafta. Pri prvom starte potom trva, nez sa zohreje priestor vo valcoch alebo kym sa dostane do valcov palivo a je tam chvila nez to naskoci.

PS: Na Megane II som 1,5dCi bez zhaviciek nastartoval aj pri -20°C, ale na 3x (kazdy start asi 20 sekund). Po vymene zhaviciek ukazkovy start.

Takze preverit zhavicky, v pripade potreby vymenit. A nasledne, ak by to nepomohlo, tak prejst palivovy okruh - dotlacit hadicky, ktore vedu k naftovemu filtru a vysokotlakovemu cerpadlu.

Drzim palce!
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012

Peta84
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon lis 07, 2022 11:35

Re: Renault Megane 3 1.5dci - dlouhé starty

Příspěvek od Peta84 » čtv lis 10, 2022 06:52

Takže auto bylo na dignostice a závěr je zatím takový, že :

Vstriky vypadají v pořádku - nějaký rozdíl mezi jednotl vstriky jsou, ale prý je to rozdíl pouze malý/snad provozní

Špatná jedna zhavici svíčka (což by ale prý neměl být při startování až takový problém)

Auto nedobijí - i při provozu auta tam jde max něco málo pres 13V - po většinu času spíše pouze přes 12...

Auto/motor se borcovi s diagnostikou nepodařilo zahřát na provozní teplotu (chtěl provést i vysokotlaký test) - i při ježdění po městě atp. Max naměřená teplota malinko pres 80°,pak opět klesla pod 80°,kde se držela v největší míře, takže motor je prý permanentně podchlazeny.. Problémy s topením auta mi ake nepripadaji - auto topí normálně (alespoň podle mě)..

Teď to povezu k mechanikovi a uvidíme, co z toho všeho nakonec vyleze..

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renault Megane 3 1.5dci - dlouhé starty

Příspěvek od kotasekh » čtv lis 10, 2022 18:21

Tak a ted otazka k tomu nedobijeni - pocitalo se s inteligentnim dobijenim, kdy je potreba merit pri brzdeni motorem, ci pri rozsvicenych potkavacich svetlech, ci pri odpojenem sedem konektoru na baterce? Pokud ne, muze byt napeti 12-13 voltu zcela v poradku.
A otazka k teplote - vi se, kolik ta teplota ma byt? Protoze 80°C opet muze byt provozni teplota, nikde neni psane ze vsechny motory musi mit 90.
Ja jen, at se nehleda zavada nekde, kde neni ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane 3 1.5dci - dlouhé starty

Příspěvek od ZDENECEKCZ » úte lis 22, 2022 04:55

1- termostat bych vymenil. Treba na L3 2.0dci jsou dva druhy, s otviranim v 89 a 83st. A rusim i u 1,5dci to taknejak je. Na nase podminky bych koupil otvirani s vyssi teplotou.
Sam jsem to tak mel, auto topilo, hralo, rucicka teplomeru v norme. Ale skrz diag jsem byl permanentne pod 80st. A podotykam, ze na hadicich k chladici zo nebylo znaz. On ne ze by byl furt pootevreny, ale prost otviral moc brzo. Po vymene to topi o kus lepe a teploty se mi drzi mezi 89-96st i v lete.
2- zhavky nech vymenit vsecky. Stoji par stovek. Kdyz je jedna spatna, muzou byt i ostatni. Jako ne ze by byly spatne tak, ze by nezhavily, ale muzou zhavit dlouho anebo v jinem miste, nez na spicce. A to zadna diag neodhali.
3- k serizeni vstriku se nebudu vyjadrovat. Ony se jen premeri na stolici. To bych neresil, to je palka za test a pracu.
4- Ohledne toho dobijeni.... Ano, nikde neni psano, ze po startu musi byt 14,7V. I u me L3 z 2008 to po startu vyskoci na 14,5 a pak nekdy ruzne pada i k 12,5. Hlavne, kdyz treba jedu stabilne a pak treba hodim neutral a volnobeh, tak jsem si vsiml, ze to ze 14,2-14,3 spadne na 12,5 na dve tri sekindy a pak to vyskoci zpet okolo k 13,5. Po zvyseni otacek zas pres 14.

Zakze ja bych promeril zhavky, jestli na ne jde proud pri startu a i je vymenil, popisujes tradicni problem se zhavkama.
A az pak bych treba mesic jezdil a sledoval treba tim autozapalovacem s usb a displejem s voltama.
Ono taky muzes mit jeste origo baterku a ta uz muze byt spatna. Ale taky muze odchazet altik.
Takze bych dal jinou baterku a pak pokracoval s altikem.
Osobne myslim, ze vymenis zhavky a budes dal jezdit a startovat zcela normalne
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů