Motor 1.2 TCE 130
Moderátor: Moderators General
Motor 1.2 TCE 130
Dobrý den. Jelikož mám i já tu čest vlastnit TCE 1.2 130. A po pročtení fóra se mi ježí vlasy na hlavě jak dlouho motor vydrží. Tak se ptám jestli někdo nezkoušel přidat Nano přísady do motorového oleje. Aby se zlepšilo mazání válců při smívání benzinem. První výměnu oleje jsem udělal při 1800km. Druhou včera při 4300km chce to servis který mi v úterý přehraje software řídící jednotky.
Clio II 1.6 16v čip 92kw. Bydliště Sněhotice .Okres Prostějov.
MeganeIII Limited Rv 2015 1.2 Tce 97Kw.
Fotogalerie. http://baghira1.rajce.idnes.cz
MeganeIII Limited Rv 2015 1.2 Tce 97Kw.
Fotogalerie. http://baghira1.rajce.idnes.cz
Re: Motor 1.2 TCE 130
Ahoj, ředění oleje benzínem je způsobeno tím, že se motor příliš dlouho zahřívá a při malé zátěži se olej vůbec nedostane na provozní teplotu. Na studených válcích zůstavají kapénky nespáleného benzínu a ředí olej.. Zředěný olej snižuje mazací schopnost a pokud nejsou pístní kroužky a válce odolné jako u VW 1.2 TSI EA111(taky ředily olej benzínem) dojde k poškození kroužků a pak klidně i stěny válce, motor začne brát olej a klesají tlaky na válci. Tolik teorie
Asi nejlepším příkladem je test Meganu IV 1.2 TCE nebo Dacie Lodgy 1.2 Tce redakcí AutoBuilt, kdy po 100tis.km ježdění po dálnici byl motor ve velmi dobré kondici.Takže opravdu jde o problém krátkých tras a malého zatížení.
Megane IV 1.2 TCe tady:https://www.autobild.de/artikel/renault ... 42021.html
Lodgy 1.2 TCe tady: https://www.autobild.de/artikel/dacia-l ... 97379.html
Proto mi dává aditivum smysl, na youtube najdeš spoustu testů různých aditiv, já použivám výrobky od LIQUI MOLY, pro Tebe by asi sedlo nejvíce verze Ceratec, která nechává právě ten film na stěnách válců. Ale těch dobrých značek bude více...
Používal jsemi i Millitec-1 a STP, ale tihle asi netvoří nanovrstvu..
Zaujal mě také jeden polský automechanik, který doporčuje pro tento motor nejen měnit olej častěji do 10tis.km, ale také motor před výměnou oleje pročistit, např. https://aditiva.heureka.cz/liqui-moly-1 ... ecifikace/
T.j. před výměnou oleje, se tam čistič dá na 15 min, nechá se motor běžet na volnoběh a pak se vyleje.
Video toho poláka je tady: https://www.youtube.com/watch?v=pusS7ZqOH_I
Já motor 1.2 Tce nemám, jen jsem byl u pár diskuzí na forech, kde o tom psali automechanici. I tak olejová aditiva používám, protože u motoru 1.2 TSI v Rapidu ma velmi dobrý vliv na projev motoru a u mého Meganu III 1.6 74kw mi alespoň trochu ztichl motor na dálnici, byť stále je to 100 roků za stařičkou VW Jetta 1.6 MPI 2006
Držím palec, každopádně aditiva používám několik let a motory šlapou krásně. Asi bych se vyhl nějakým noname značkám z číny
Asi nejlepším příkladem je test Meganu IV 1.2 TCE nebo Dacie Lodgy 1.2 Tce redakcí AutoBuilt, kdy po 100tis.km ježdění po dálnici byl motor ve velmi dobré kondici.Takže opravdu jde o problém krátkých tras a malého zatížení.
Megane IV 1.2 TCe tady:https://www.autobild.de/artikel/renault ... 42021.html
Lodgy 1.2 TCe tady: https://www.autobild.de/artikel/dacia-l ... 97379.html
Proto mi dává aditivum smysl, na youtube najdeš spoustu testů různých aditiv, já použivám výrobky od LIQUI MOLY, pro Tebe by asi sedlo nejvíce verze Ceratec, která nechává právě ten film na stěnách válců. Ale těch dobrých značek bude více...
Používal jsemi i Millitec-1 a STP, ale tihle asi netvoří nanovrstvu..
Zaujal mě také jeden polský automechanik, který doporčuje pro tento motor nejen měnit olej častěji do 10tis.km, ale také motor před výměnou oleje pročistit, např. https://aditiva.heureka.cz/liqui-moly-1 ... ecifikace/
T.j. před výměnou oleje, se tam čistič dá na 15 min, nechá se motor běžet na volnoběh a pak se vyleje.
Video toho poláka je tady: https://www.youtube.com/watch?v=pusS7ZqOH_I
Já motor 1.2 Tce nemám, jen jsem byl u pár diskuzí na forech, kde o tom psali automechanici. I tak olejová aditiva používám, protože u motoru 1.2 TSI v Rapidu ma velmi dobrý vliv na projev motoru a u mého Meganu III 1.6 74kw mi alespoň trochu ztichl motor na dálnici, byť stále je to 100 roků za stařičkou VW Jetta 1.6 MPI 2006
Držím palec, každopádně aditiva používám několik let a motory šlapou krásně. Asi bych se vyhl nějakým noname značkám z číny
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
-
- Junior member
- Příspěvky: 168
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Motor 1.2 TCE 130
1,2 TCe H5F = měnit olej co 10 000 km, nejezdit krátké trasy (1-2 km), točit minimálně 2 000 otáček a tankovat palivo s aditivy.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
Re: Motor 1.2 TCE 130
Souhlasím, ono aditiva do benzínu pomáhají čistit vstřiky, což je také dobrá věc u přímého vstřikování. Bohužel sací ventily to nevyčistí, protože vstřiky jsou "ve válci". Pak prý napomáhá eliminovat škodlivost Babišovy řepky v klasickém 95Naturalu
Ohledně aditiva do benzínu, používám obyčejný rakouský VIF Super, který důkladně otestovala redakce Světa Motorů a dopadl na výbornou..
Ohledně aditiva do benzínu, používám obyčejný rakouský VIF Super, který důkladně otestovala redakce Světa Motorů a dopadl na výbornou..
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Re: Motor 1.2 TCE 130
Díky kluci. V Renault servise provedli kontrolu motoru a je úplně v pořádku možná díky tomu že jsem jezdil jen dlouhé trasy v létě 300km a olej vyměnil po 1800km a teť po 4300km. Nicméně použiju aditivum do oleje aby byl na stěnách film. Benzín dávám Z benziny 100okt. No olej vyměním klidně jednou ročně i když najedu 1000km a pomůže to. Díkes za info a rady.
Clio II 1.6 16v čip 92kw. Bydliště Sněhotice .Okres Prostějov.
MeganeIII Limited Rv 2015 1.2 Tce 97Kw.
Fotogalerie. http://baghira1.rajce.idnes.cz
MeganeIII Limited Rv 2015 1.2 Tce 97Kw.
Fotogalerie. http://baghira1.rajce.idnes.cz
Re: Motor 1.2 TCE 130
Jinak ještě k oleji. Clio II mi po koupi bralo trochu oleje. Tak jsem tehdy začal měnit olej na jaře a na podzim 2x za rok a motor přestal brát olej a je čistý při pohledu nalévacím otvorem. Má najeto 187000km a olej nebere. Roční nájezd 20000km.
Clio II 1.6 16v čip 92kw. Bydliště Sněhotice .Okres Prostějov.
MeganeIII Limited Rv 2015 1.2 Tce 97Kw.
Fotogalerie. http://baghira1.rajce.idnes.cz
MeganeIII Limited Rv 2015 1.2 Tce 97Kw.
Fotogalerie. http://baghira1.rajce.idnes.cz
Re: Motor 1.2 TCE 130
Tak se jen nelekni, že u 1,2 TCe stejně jako u každého přímovstřiku bude olej po 1500km černý jak viks. Je to normální s tím kolik sazí ty motory produkují.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Motor 1.2 TCE 130
Ok
Clio II 1.6 16v čip 92kw. Bydliště Sněhotice .Okres Prostějov.
MeganeIII Limited Rv 2015 1.2 Tce 97Kw.
Fotogalerie. http://baghira1.rajce.idnes.cz
MeganeIII Limited Rv 2015 1.2 Tce 97Kw.
Fotogalerie. http://baghira1.rajce.idnes.cz
Re: Motor 1.2 TCE 130
U Rapidu 1.2 TSI černý olej nebývá po 10tis.km, ale jezdím dlouhé trasy převážně... I tak pro jistotu dávám aditivum VIF Super a 100Oct benzín.
Ona vážně ta spotřeba klesna o 0,2-0,4l na 100km, takže tolik neprodělám..
Ona vážně ta spotřeba klesna o 0,2-0,4l na 100km, takže tolik neprodělám..
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů