Stránka 1 z 1

Zvýšená sporeba-1,5 dci

Napsal: ned říj 11, 2020 20:22
od pitopit
Zdravím,všimol som si na megane vyššiu spotrebu.Asi tak cca rok dozadu som mal priemer na 100 km okolo 5,3L.V poslednom case je to 5,8L/100km.Stále tá istá trasa do práce.Mám už najazdené 200 000tis km.Na dialnici pri 130km/h je to aj 6L,čo som nikdy nemal.Na PC som bol v lete,okrem žhaviča a menších chýb nebolo nič.
A potrubie (asi sacie od turba) je dosť od oleja.Žeby už netesnosť turba prípadne aj iných hadíc?Je možné,že je zvýšená spotreba aj kôli turbu?
A ešte jedna netesnosť,asi pri vákuovej pumpe.
Čo s tým?
Renault megane III-2013/1,5-81kw
K9K
200 000-tis.km

https://i.pixxxels.cc/bw6ZzgtQ/IMG-20201008-165756.jpg
https://i.pixxxels.cc/s2vv1WYb/IMG-20201008-165847.jpg
https://i.pixxxels.cc/85vcmVnH/IMG-20201008-165734.jpg

Re: Zvýšená sporeba-1,5 dci

Napsal: pon říj 12, 2020 19:49
od JaRoY
CHytro predat.

Re: Zvýšená sporeba-1,5 dci

Napsal: pon říj 12, 2020 20:01
od pitopit
JaRoY píše:
pon říj 12, 2020 19:49
CHytro predat.
:o Prečo?Pokiaľ by to bolo len turbo to by som ešte zainvestoval pokiaľ by to auto ešte vydržalo.

Re: Zvýšená sporeba-1,5 dci

Napsal: pon říj 12, 2020 21:25
od zdeno255
Dobrá diagnostika a veľmi dobrý mechanik.

Re: Zvýšená sporeba-1,5 dci

Napsal: úte říj 13, 2020 20:27
od pitopit
Môže byť zvýšená spotreba aj kôli slabšiemu výkonu turba?Aby auto udržalo potrebnú rychlost tlačí viac nafty.

Re: Zvýšená sporeba-1,5 dci

Napsal: úte říj 13, 2020 21:44
od zdeno255
To by ho hádzalo do núdzaku. Skôr to vidím na vstrekovače, dal by som ich minimálne na test. Rátam s tým, že tesnosť vzduchovej sústavy si skontroloval. Ešte skontroluj aj hadičky do snímača diferenciálneho tlaku.

Re: Zvýšená sporeba-1,5 dci

Napsal: stř říj 14, 2020 08:27
od auto-radce
Taky bych to viděl na "unavené" vstřikovače.

Re: Zvýšená sporeba-1,5 dci

Napsal: stř říj 14, 2020 14:13
od pitopit
Dnes to bolo dokonca 6,2L/100km a to som mal fakt ľahkú nohu.Na diagnostiku idem až za dva tyzdne.Mozem ešte prejsť 1000km pri vyššej spotrebe a netesnosti turba (olej v samej hadici) aby som ešte neprišiel aj o DPF filter?

Re: Zvýšená sporeba-1,5 dci

Napsal: stř říj 14, 2020 16:26
od zdeno255
Nie ak nie je extrémna spotreba oleja. Akurát častejšie regeneruje, pretože zlý vstrekovač spôsobuje vyššiu dymivosť, ale keďže máš filter nevidíš to.

Re: Zvýšená sporeba-1,5 dci

Napsal: stř říj 14, 2020 18:56
od pitopit
Tak dnes som natankoval plnú nádrž a zistil som,že som prešiel 946km na 47L,takže priemer 5L/100km.
Podľa palubného pc je to 5,5L/100km,dnes dokonca 6L.Žeby to len zle vyhodnocovalo?Zajtra ešte dotankujem po 100 km a uvidím.
Ale pri studenom motore to ide trocha nepravidelne ale to môže byť aj zhavicom,na PC mi hlásilo chybu.

Re: Zvýšená sporeba-1,5 dci

Napsal: čtv říj 15, 2020 08:05
od Renaulťák
Je obdobi, kdy je tezke porovnavat zpotrebu s letni. Sice jezdim s jinym autenm i motorem, ale za posledni dva tydny mi zpotreba pri stejnem rezimu jizdy vyskocila z sesti na 6,7. Rano to dele ukazuje vyssi zpotrebu, protoze i tech deset stupnu je citit. Take tlak v pneu klesl o ctyri az pet desetin pri nezahratych gumach. Na Megane hlasilo podhustenost u vsech kol, Laguna zatim tri. Takze pouze guma, ktera pri zahrati v lete mela i vice, jako 2,9 ted ma 2,2.
Zpotreba zacala rust, kdyz bylo najeto pres dve ste. Ted je pres pet set. Kdybych vynuloval, bude prumerna ne 6,7, ale aspon osum.

Re: Zvýšená sporeba-1,5 dci

Napsal: pát lis 13, 2020 22:00
od pitopit
Tak som asi dva týždne po servise (Renault).Nakoniec turbo je OK a menili sa len dva žhaviče,že mechanik nič nenašiel.Nechápem len rozdiel v pc meraní spotreby.Podla dotankovania my 3 krát vyšla spotreba 5L/100km=42 litrov nafty na 833km a podla pc je to 5,6L/100km=47 litrov nafty.

Re: Zvýšená sporeba-1,5 dci

Napsal: pát lis 13, 2020 22:16
od ZDENECEKCZ
Palubak keca. Me pise spotrebu pres sedm. Minule po vyjeti od plne az po rezervu psal, ze jsem od posledniho nulovani spotreboval pres 61litru. Nadrz mam na 60. A po natankovani jsem tam nacpal necelych 54litru po treti cvaknuti pistole. Vzdy plnim na tri cvakance.