Nastavenie zadných bŕzd
Moderátor: Moderators General
Nastavenie zadných bŕzd
Ahojte, potrebujem poradiť s nastavením zadných bŕzd.
Všimol som si že pravá zadné doštičky sú silne opotrebené až spečené, zatiaľ čo ľavé skoro nedotknuté.
Dal som vymeniť lanovody, platničky a premazať mechanizmus, po krátkej jazde je ale opäť pravá strana podstatne horúcejšia ako ľavá. Asi to skončí časom rovnako.
Existuje nejaký trik ako sa dajú nastaviť brzdy resp. ich súmernosť účinku?
Megane 3, 1.6 74kw, 2010.
Vopred vďaka za rady.
Všimol som si že pravá zadné doštičky sú silne opotrebené až spečené, zatiaľ čo ľavé skoro nedotknuté.
Dal som vymeniť lanovody, platničky a premazať mechanizmus, po krátkej jazde je ale opäť pravá strana podstatne horúcejšia ako ľavá. Asi to skončí časom rovnako.
Existuje nejaký trik ako sa dajú nastaviť brzdy resp. ich súmernosť účinku?
Megane 3, 1.6 74kw, 2010.
Vopred vďaka za rady.
Megane III 1.6 74kW 2010 & Golf VII 1.4 90kW 2014
Re: Nastavenie zadných bŕzd
Chybu bych hledal ve třmenu. Nastavení žádné není, kromě přitáhnutí lanovodů na ruční brzdu.
Renault Megane III Grandtour 2.0 dci 118 kW GT
Renault Megane II Grandtour 2.0 dCi 110 kW
Renault Megane II Grandtour 1.9 dCi 88 kW
Renault Megane II Grandtour 1.6 16V 83 kW
Renault Laguna II Grandtour 1.9 dCi 88 kW
Renault Megane II Grandtour 2.0 dCi 110 kW
Renault Megane II Grandtour 1.9 dCi 88 kW
Renault Megane II Grandtour 1.6 16V 83 kW
Renault Laguna II Grandtour 1.9 dCi 88 kW
Re: Nastavenie zadných bŕzd
Ako píše Drenty. Vieš iba nastaviť lanovody na ručnej. Skontroluj či sú voľné ked je uvolnená ručná brzda, poprípade ich daj dole zo strmeňa a skús či aj tak drhne koleso. Keď si to robil mal si na to prípravky?
Ak je staršia brzdová hadica môže byť vo vnútri rozpadnutá a zabráni, aby sa tlak uvoľnil a ostane brzda zabrzdená.
Ak je staršia brzdová hadica môže byť vo vnútri rozpadnutá a zabráni, aby sa tlak uvoľnil a ostane brzda zabrzdená.
Re: Nastavenie zadných bŕzd
Na brzde se nema co pokazit. Pouze treba vsechno dokonale vycistit a promazat.
Drazky trmenu v kterych plavou desticky byvavaji zanesene a zarezle. Treba oskrabat az na cisty kov a maznout specialnim tukem na brzdy. Desticka musi mit vuli a hladce se posouvat po cele delce.
Dalsim problemem je pohyb na cepech. Telo zadni brzdy je hlinikove a dost casto koroze v otvorech, kde jsou gumove vedeni cepu zmensi otvor a cep se nemuze volne pohybovat. Gumy vyndat, otvory vyskrabat na leskly kov, maznout. Gumy vycistit jak z venku, tak zevnitr. Samotne cepy jsou z nejakého nerezového materialu, presto se na ne nalepi rez. Ja pouzivam jemne dratky a pak lestici pastu. Take maznout a cep se musi volne klouzat. Kdyz pri vymene desek neocistite, cast cepu, ktera byla venku a je slusne zasvinena, se zatlaci dovnitr a odmita klouzat.
Take by mohl byt problem v samotnem prasatku, hlavne, pokud se poskodila manzeta. Nejlepsi je manzetu opatrnu sundat a pred zasroubovanim brzdového valecku vycnivajici cast opatrne ocistit, maznout a az pak zasroubovat. Zase dokonale vycistit drazky, do kterych zapada manzeta. Na zatlaceni manzety pouzivam nejaky vhodny vrsek ze sppreje.
Vycisteni samostelu je slozitejsi. Pokud je nefunkcni, je to na 90% pouze zaneseni a zareznuti a pomuze opet vycisteni a promazani. Nekde na foru je pekna navod pro LII.
Ja jeste pred nahazovani novych desek srovnam kraje kotoucu. Pouziji "rotacni brouseni". Na karbinu dam lamelovy kotoc, rukou brzdovy roztocim, abych dal prvotni impulz a opatrne srazim orezle a nesjete okrake brzdne plochy. Jsou i sofistikovanejsi moznosti osoustruzeni kotoucu i bez demontaze. Zatim jsem se nesetkal, od R8 az po LIII, ze by zadni kotouse netezly a krasne do hladka se ojizdely.
Dosedaci plochy destick (ty lepsi na nich maji vrstvu , ktera by mela zabranovat vibracim a piskani) maznu tukem na brzdy.
Namontovana brzda se musi pred vysunutim valecku volne klouzat po cele delce cepu a desticky musi plavat v drazkach. Pak neni duvod na jakykoliv problem. Kdyz ti nekdo bude slapat na brzdu, musis videt, jak po uvolneny se desky uvolni a kotoucem se musi dat otacet.
Je zajimave, ze pokud doslo k blokovani zadni brzdy, na jakem koliv aute, co jsem mel, byla to vzdy prava stana. Asi chyta vice bordelu z krajnice.
Drazky trmenu v kterych plavou desticky byvavaji zanesene a zarezle. Treba oskrabat az na cisty kov a maznout specialnim tukem na brzdy. Desticka musi mit vuli a hladce se posouvat po cele delce.
Dalsim problemem je pohyb na cepech. Telo zadni brzdy je hlinikove a dost casto koroze v otvorech, kde jsou gumove vedeni cepu zmensi otvor a cep se nemuze volne pohybovat. Gumy vyndat, otvory vyskrabat na leskly kov, maznout. Gumy vycistit jak z venku, tak zevnitr. Samotne cepy jsou z nejakého nerezového materialu, presto se na ne nalepi rez. Ja pouzivam jemne dratky a pak lestici pastu. Take maznout a cep se musi volne klouzat. Kdyz pri vymene desek neocistite, cast cepu, ktera byla venku a je slusne zasvinena, se zatlaci dovnitr a odmita klouzat.
Take by mohl byt problem v samotnem prasatku, hlavne, pokud se poskodila manzeta. Nejlepsi je manzetu opatrnu sundat a pred zasroubovanim brzdového valecku vycnivajici cast opatrne ocistit, maznout a az pak zasroubovat. Zase dokonale vycistit drazky, do kterych zapada manzeta. Na zatlaceni manzety pouzivam nejaky vhodny vrsek ze sppreje.
Vycisteni samostelu je slozitejsi. Pokud je nefunkcni, je to na 90% pouze zaneseni a zareznuti a pomuze opet vycisteni a promazani. Nekde na foru je pekna navod pro LII.
Ja jeste pred nahazovani novych desek srovnam kraje kotoucu. Pouziji "rotacni brouseni". Na karbinu dam lamelovy kotoc, rukou brzdovy roztocim, abych dal prvotni impulz a opatrne srazim orezle a nesjete okrake brzdne plochy. Jsou i sofistikovanejsi moznosti osoustruzeni kotoucu i bez demontaze. Zatim jsem se nesetkal, od R8 az po LIII, ze by zadni kotouse netezly a krasne do hladka se ojizdely.
Dosedaci plochy destick (ty lepsi na nich maji vrstvu , ktera by mela zabranovat vibracim a piskani) maznu tukem na brzdy.
Namontovana brzda se musi pred vysunutim valecku volne klouzat po cele delce cepu a desticky musi plavat v drazkach. Pak neni duvod na jakykoliv problem. Kdyz ti nekdo bude slapat na brzdu, musis videt, jak po uvolneny se desky uvolni a kotoucem se musi dat otacet.
Je zajimave, ze pokud doslo k blokovani zadni brzdy, na jakem koliv aute, co jsem mel, byla to vzdy prava stana. Asi chyta vice bordelu z krajnice.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Nastavenie zadných bŕzd
Bude to tou hrdzou a nečistotami.
Našiel som a povolil lanko ručnej, dokonca aj zhodil a výsledok:
https://youtu.be/KtT9T4RuZkc
Zájdem teda späť k mechanikovi a budeme čistiť, pozrieme podľa popisu. Nevidím totiž ani náznak pohybu doštičiek pri zatlačení/povolení brzdy.
Našiel som a povolil lanko ručnej, dokonca aj zhodil a výsledok:
https://youtu.be/KtT9T4RuZkc
Zájdem teda späť k mechanikovi a budeme čistiť, pozrieme podľa popisu. Nevidím totiž ani náznak pohybu doštičiek pri zatlačení/povolení brzdy.
Megane III 1.6 74kW 2010 & Golf VII 1.4 90kW 2014
Re: Nastavenie zadných bŕzd
Oprava predesleho prispevku. Zapomel jsem, ze cepy jsou u MIII jinak jak u Lagun. Krasne videt na tvojich foto. Tam jsem musel zase obrousit z otevreneho klice, protoze se mi nevesel byl moc silny.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Nastavenie zadných bŕzd
Asi by som vymenil mechanika
Re: Nastavenie zadných bŕzd
Jestli jsou ty fotky az po servise, tak zdeno255 ma pravdu. Nam, lesticum, srdce krvaci.
Za chvili valim na STK a budu lestit. Minule jsem nemel torx na povoleni sroubu od tehlice. Muze mi dat nekdo jeho velikost? Sice jsem si zmeril, ale za dva roky zapomel.
Diky
Za chvili valim na STK a budu lestit. Minule jsem nemel torx na povoleni sroubu od tehlice. Muze mi dat nekdo jeho velikost? Sice jsem si zmeril, ale za dva roky zapomel.
Diky
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
- goreff
- Senior member
- Příspěvky: 1208
- Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
- Bydliště: Olomoucký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nastavenie zadných bŕzd
T60 pokud máš na mysli držáky zadních třmenů, na vodících čepech patnáctka a třináctka klíč
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
Re: Nastavenie zadných bŕzd
Diky, vyrazim koupit nejakou sadu s vetsima, nez opet zapomenu.
Ja, ze odkud se u Renaultu vzala zmena u plovoucich trmenu a nejspis spoluprace s Mercedesem (mozna Nisanem, toho vubec neznam)
Tady video sice s medvedem, ale stejne i na predni brzdy
.
https://www.youtube.com/watch?v=7TCXKENXQgA
V minute 19:45 je videt, ze bezna patnactka se nevjde, ted jeste kde je moje zbrousena?
Ja, ze odkud se u Renaultu vzala zmena u plovoucich trmenu a nejspis spoluprace s Mercedesem (mozna Nisanem, toho vubec neznam)
Tady video sice s medvedem, ale stejne i na predni brzdy
.
https://www.youtube.com/watch?v=7TCXKENXQgA
V minute 19:45 je videt, ze bezna patnactka se nevjde, ted jeste kde je moje zbrousena?
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
- goreff
- Senior member
- Příspěvky: 1208
- Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
- Bydliště: Olomoucký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nastavenie zadných bŕzd
Vejde se, nemusí se obrušovat, zadní brzdy jsem dělal před třemi měsíci, tak to mám v živé paměti. Megane 3 má vzadu TRW brzdiče a ve předu ATE, tam je jediná trochu "zvláštnost" sedmička imbus.
https://www.youtube.com/watch?v=RKBOblr5qcM
https://www.youtube.com/watch?v=RKBOblr5qcM
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
Re: Nastavenie zadných bŕzd
Netvrdim, ze se tobe nevesel. V novejsich sadach na patnactku zapominaj, asi jsou tensi.
https://www.doktorkladivo.sk/extol-prem ... #999935664
Mam pouze socialisticke, slizl jsem cca 0,5 mm. Maji jeste kolem zarezu pro hlavu rantl, jko v odkazu.
https://www.naradi-vzduch.cz/levnekompr ... 14-x-15-mm
https://www.doktorkladivo.sk/extol-prem ... #999935664
Mam pouze socialisticke, slizl jsem cca 0,5 mm. Maji jeste kolem zarezu pro hlavu rantl, jko v odkazu.
https://www.naradi-vzduch.cz/levnekompr ... 14-x-15-mm
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Nastavenie zadných bŕzd
Tak som sa rozhodol neriešiť žiadne čistenie, bolo to aj tak v biednom stave.
Vymenené za nový kus, síce nie práve najlacnejšia záležitosť (ca 113€), ale mám pokoj. Brzda už nedrhne, koleso ide hladko.
Mechanika prehodnotím, dobrý je keď človek povie úplne presne čo treba spraviť, ale to hľadanie chýb je už tvrdší oriešok
Ďakujem za rady a postup páni, využijem pri očistení ľavej strany ak by začala robiť problém.
Vymenené za nový kus, síce nie práve najlacnejšia záležitosť (ca 113€), ale mám pokoj. Brzda už nedrhne, koleso ide hladko.
Mechanika prehodnotím, dobrý je keď človek povie úplne presne čo treba spraviť, ale to hľadanie chýb je už tvrdší oriešok
Ďakujem za rady a postup páni, využijem pri očistení ľavej strany ak by začala robiť problém.
Megane III 1.6 74kW 2010 & Golf VII 1.4 90kW 2014
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů