100 oktánový benzín
Moderátor: Moderators General
100 oktánový benzín
Mám v megane motor k4m; 1,6 16v 81kw. Aký bude mať vplyv na motor tankovanie banzínu z vyšším oktánovým číslom? Nemôže mu to uškodiť? Teraz tankujem klsickú 95 a pri každom tankovaní pridávam aditívum. Spoteba sa mi pohibuje okolo 6,7l.
Re: 100 oktánový benzín
a na co je aditivum?
Re: 100 oktánový benzín
Aditívum chráni palivoví sistém a motor pred koróziou a zlepšuje kvalitu paliva. Myslím takto zjednodušene by sa to dalo povedať.
Re: 100 oktánový benzín
No asi ťažko.
Re: 100 oktánový benzín
Kľudne daj 100. Nič sa nestane. Alebo si pridávaj aditiva. Ja dávam do manželkinho raz za pol roka na čistenie vstrekovačov od Liqui Moly (mám overené ,že funguje), inak nedávam žiadne aditiva.
Re: 100 oktánový benzín
JaRoY - asi ťažko čo???
Re: 100 oktánový benzín
"chráni palivoví sistém a motor pred koróziou a zlepšuje kvalitu paliva". Je na to nějaký nezávislý test nebo je to jen víra, že když to stojí tolik, tak to musí fungovat? Které díly reznou? A jak se projevuje ta zlepšená kvalita?
Re: 100 oktánový benzín
Korodovať môže aj hliniik a iné materiály. Aj čerpacie stanice aditivujú palivá
Re: 100 oktánový benzín
100 oktanový benzín tomu motoru nic neudělá - tím myšleno neuškodí, ale ani nijak nepomůže. Podle mě jsou to u tohoto motoru vyhozené peníze, zrovna tento motor bude jezdit i na rum z likérky Drak. Lepší tankovat klasickou 95 a přidat třeba VIF (na který opravdu existují nezávislé testy pro JaRoYe). Ale ani s tím se to nemusí přehánět, protože VIF pomůže hlavně s karbonováním, na což k4m netrpí. Rozhodně je ale fajn tam občas nalít něco na to čištění vstřikovačů jak píše zdeno, ale opravdu max tak jednou za půl roku, tohle nemá cenu lít na každou nádrž.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: 100 oktánový benzín
Právě že ten test (https://www.petrol.cz/petrol-awards/pet ... cinku-6499) u nepřímovstřikových nic o potřebě čištění vstřikovačů neříká. Odkazuje na jiné části, kde je smysluplnost diskutabilní.
Rozhodně je potřeba se vyhýbat moderním motorům s přímým vstřikem a dieselům.
Rozhodně je potřeba se vyhýbat moderním motorům s přímým vstřikem a dieselům.
Re: 100 oktánový benzín
Ta som si ten test prečítal a mne jednoznačne z toho vyplíva, že to aditívum do benzínu budem dávať aj naďalej. Veď čistí 96% usadenín. A ha osobne to vydím aj na motorovom oleji, od výmeny už mám 1000km a olej je stále čistý ako nový. Pri výmene používam aj prepkach do starého oleja. Tak mi s toho vylíva, že budem aj naďalej tankovať 95 a pridávať aditívum VIF.
Re: 100 oktánový benzín
Nebylo by smysluplnější a levnější řešit příčinu = měnit vzduchový a palivový filtr a ne až následek v podobě usazenin?
Re: 100 oktánový benzín
Usadeniny sa ti tvoria aj keď máš filter čistý. Keď nechceš belek to tam. Kto chce, nech to tam dá. Niekto sa stará o auto ak o motor a niekomu je to jedno, lebo auto predá.
Re: 100 oktánový benzín
Ahoj, 100oct benzín znamená méně samozápalů při spalování. To znamená ŘJ nemusí tolik zasahovat a omezovat vsřikování paliva. Samozápaly mají také neblahý vliv na životnost ventilů, sedel atd.
Motory staré školy jsou většinou dostatečně robustní a s méně "kvalitním" N95 si poradí dobře, ale mě oslovují jiné vlastnosti
- motor je mírně tichší
- průběh výkonu je harmoničtější(výkonová křivka je vyhlazenější, maximální výkon je stejný)
- spotřeba klesne o cca 0,4l
- většina 100oct benzínu má složky snižující degradaci paliva, pokud je dlouho v nádrži(najezdím ročně jen 5tis.km, tak jsem rád)
Jinak nepřímý vstřik sám o sobě je zárukou, že se nezanáší sací ventily. Bohužel u přímého vstřiku se tak děje vždy. Dost pomůže právě kvalitní aditivum, kdy VIF se testoval laboratorně redakcí SM a potvrdil čistící schopnosti.
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Re: 100 oktánový benzín
"To znamená ŘJ nemusí tolik zasahovat a omezovat vsřikování paliva. "
Opravdu to mají řídící jednotky Renaultu tak, že upravují délku vstřiku? Při klepání se spíš reguluje předstih. Pokud najedeš 5 tisíc, tak ti to auto vydrží 30 let a nemusíš tam nic nalívat, protože dřív bude morálně zastaralé, EU ho zdaní tak, že ho vlastně zakáže a rozmlátí ti ho eko fanatici.
zdeno, kolik těch usazenin se tam za dvacet let vybuduje a jaký to má dopad? Asi nikdo to nemá změřené exaktně, protože jen pár lidí má auto tak dlouho a nikdo z nich nemá vlastní diagnostiku a nesleduje navíc pravidelně parametry motoru, takže nedokáže určit, jestli něco a co mezi tím nezpůsobily odcházející svíčky, cívky, lambda sonda, váha vzduchu, egr, netěsnosnosti hadic nebo těsnění pod hlavou, vadný termostat,. .a pokud si neservisujete auto sami, tak je to jen placebo.
Opravdu to mají řídící jednotky Renaultu tak, že upravují délku vstřiku? Při klepání se spíš reguluje předstih. Pokud najedeš 5 tisíc, tak ti to auto vydrží 30 let a nemusíš tam nic nalívat, protože dřív bude morálně zastaralé, EU ho zdaní tak, že ho vlastně zakáže a rozmlátí ti ho eko fanatici.
zdeno, kolik těch usazenin se tam za dvacet let vybuduje a jaký to má dopad? Asi nikdo to nemá změřené exaktně, protože jen pár lidí má auto tak dlouho a nikdo z nich nemá vlastní diagnostiku a nesleduje navíc pravidelně parametry motoru, takže nedokáže určit, jestli něco a co mezi tím nezpůsobily odcházející svíčky, cívky, lambda sonda, váha vzduchu, egr, netěsnosnosti hadic nebo těsnění pod hlavou, vadný termostat,. .a pokud si neservisujete auto sami, tak je to jen placebo.
Re: 100 oktánový benzín
Takto to vyzerá na 1.2 TCe po cca 17 000km
https://ibb.co/z588TZs
https://ibb.co/pxvP8CX
Takže ak nechceš nedávaj to tam. Je to každého vec. Ja to le odporúčam.
https://ibb.co/z588TZs
https://ibb.co/pxvP8CX
Takže ak nechceš nedávaj to tam. Je to každého vec. Ja to le odporúčam.
Re: 100 oktánový benzín
Ty fotky dokladuji co? Ze kazdy primovstrik bude po 17 tisícich vypadat takto? Ze nemel nejakou zavadu, nebo spatne nastaveni podle pripominek v prispevku Analyse? Jak vypada motor po tech kilometrech, do ktereho se leje VIF a jine?
Abyckom se bavili o objektivite, muselo by byt k dispozici velke mnozstvi vrorku, ktere jezdi za stejnych podminek. Motory se vyrabeji velkoseriove, presto je kazdy individualita. Podminky jizdy se mimo laborator nedaji zopakovat.
Jedna osobni zkusenost. Z Avisu jsme vzali na sluzebni cestu dve totozne Astry s najezdem 140 km. Jeli jsme jako vlacek, priblizne stejne zatizeni, obe jsme zajizdeli na prasaka. kdyz jsme auta vraceli, byl rozdil ve zpotrebe skoro litr. Ted proc? Jine parametry motoru? Jinych komponentu? Noha sofera?
Pravdou je, ze z benzinovych primych strikacek lita vice sazi, jako s neprimych, nebo dieselu. Kdyz lita min, co to znamena? Ze lepe spaluje, nebo se vice usazuje?
V otázkach bych mohl pokracovat a asi na kazdou dostanu vice rozdilnych, presto kompetentnich odpovedi.
Ja vychazim z logiky veci, ze ani vyrobci aut, ani paliv, nemaji problem se dohodnout tak, aby dosahli, za co nejnizsich nakladu, snizeni emisi, protoze tady je na ne nejvetsi tlak.
Ja liju do aut to, co nabizi benzinky. Autem jezdim tak, jak potrebuji ja. Nekdy mam naladu si zazavodit, tak vypustim probehnout co nejvice koniku. JIne naklady drzim nize, Kdyz treba, nemam problem zainvestovat.
Abyckom se bavili o objektivite, muselo by byt k dispozici velke mnozstvi vrorku, ktere jezdi za stejnych podminek. Motory se vyrabeji velkoseriove, presto je kazdy individualita. Podminky jizdy se mimo laborator nedaji zopakovat.
Jedna osobni zkusenost. Z Avisu jsme vzali na sluzebni cestu dve totozne Astry s najezdem 140 km. Jeli jsme jako vlacek, priblizne stejne zatizeni, obe jsme zajizdeli na prasaka. kdyz jsme auta vraceli, byl rozdil ve zpotrebe skoro litr. Ted proc? Jine parametry motoru? Jinych komponentu? Noha sofera?
Pravdou je, ze z benzinovych primych strikacek lita vice sazi, jako s neprimych, nebo dieselu. Kdyz lita min, co to znamena? Ze lepe spaluje, nebo se vice usazuje?
V otázkach bych mohl pokracovat a asi na kazdou dostanu vice rozdilnych, presto kompetentnich odpovedi.
Ja vychazim z logiky veci, ze ani vyrobci aut, ani paliv, nemaji problem se dohodnout tak, aby dosahli, za co nejnizsich nakladu, snizeni emisi, protoze tady je na ne nejvetsi tlak.
Ja liju do aut to, co nabizi benzinky. Autem jezdim tak, jak potrebuji ja. Nekdy mam naladu si zazavodit, tak vypustim probehnout co nejvice koniku. JIne naklady drzim nize, Kdyz treba, nemam problem zainvestovat.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: 100 oktánový benzín
Redakce SM právě ten Super VIF testovali přímo na starém atmosférickém motoru. Nejdříve ho nechali zanést a pak dali palivo s aditivem.
Bohužel šlo o nepřímý vstřík, kdy čísté palivo jde "přes" sací ventily a tak jej čistí. Bohužel přímý vstřík tohle vůbec nemá, palivo jde rovnou do válce. Takže i s kvalitním palivem i při používání jen na dlouhé trasy bude přímý vstřik mít tendence ke karbonizaci na sacích ventilech. To potvrdila redakce SM, když po 100tis.km rozebrala Rapid 1.0 TSI, viz kouknětě na fajn video od nich https://www.youtube.com/watch?v=z65HyJEMQ8E, kde od 8 minuty je pojednání o ventilech.
Takže aditivum (a další kroky) možná trochu zlepší situaci ohledně mísení paliva s olejem, ale karbonizaci sacích ventilů nevyřeší...
PSA už má metodu na čistění ventilů, snad přijdou s něčím i ostatní
Prošel jsem, co se dalo, tak aditivum pro přímý vstřik je dobrý kvůli samotnému vstřiku, který se také rychle zanáší a tak je číštěn.
Pak motory TSI mají kromě odvětrání klikové skříně rovněž separátor oleje, to znamená, že zpět do sacího kanálu přes odvětrání nejde olej do spalování. U Renaultu jsem to našel jen u dieslu, pro motor 1.2 Tce jsem nic takového nenašel. Snad už to má 1.33Tce.
No nic jak bude čas zase něco počtu
Bohužel šlo o nepřímý vstřík, kdy čísté palivo jde "přes" sací ventily a tak jej čistí. Bohužel přímý vstřík tohle vůbec nemá, palivo jde rovnou do válce. Takže i s kvalitním palivem i při používání jen na dlouhé trasy bude přímý vstřik mít tendence ke karbonizaci na sacích ventilech. To potvrdila redakce SM, když po 100tis.km rozebrala Rapid 1.0 TSI, viz kouknětě na fajn video od nich https://www.youtube.com/watch?v=z65HyJEMQ8E, kde od 8 minuty je pojednání o ventilech.
Takže aditivum (a další kroky) možná trochu zlepší situaci ohledně mísení paliva s olejem, ale karbonizaci sacích ventilů nevyřeší...
PSA už má metodu na čistění ventilů, snad přijdou s něčím i ostatní
Prošel jsem, co se dalo, tak aditivum pro přímý vstřik je dobrý kvůli samotnému vstřiku, který se také rychle zanáší a tak je číštěn.
Pak motory TSI mají kromě odvětrání klikové skříně rovněž separátor oleje, to znamená, že zpět do sacího kanálu přes odvětrání nejde olej do spalování. U Renaultu jsem to našel jen u dieslu, pro motor 1.2 Tce jsem nic takového nenašel. Snad už to má 1.33Tce.
No nic jak bude čas zase něco počtu
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Re: 100 oktánový benzín
Mne je úplne jedno či tomu veríš alebo nie. Je na každom rozhodnutie či to rám dávať bude. Ty to tam dávať nemusíš. Ja s tým skúseností mám dosť a nemusím sa tu s tebou dohadovať a ani ťa presviedčať. Netvrdím, že ak to tam nedáš zničíš motor. Nič sa mu nestane. Veľa áut má ce 1 000 000km a jazdia. Ale nové motory mávajú aj nové problémy a niekto im chce predchádzať.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů