Kolísání výkonu dci 78kw
Moderátor: Moderators General
- r-omeo
- Junior member
- Příspěvky: 214
- Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Kolísání výkonu dci 78kw
Zdravím. Jdu za vámi s dotazem, co byl podle vás mohlo dělat jakoby houpání výkonu u motoru 1.5 dci 78kw. Projevuje se to jen občas a to většinou na 3 a nebo 4 převodový stupeň kolem 2tis. otáček +-300. Houpání není nějak výrazný, jen je cítit, jako by motor po sekudnách v řádech milisekund vynechával. Mám několik podezření, ale chtěl bych si je nechat potvrdit. Děkuji za rady
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010
Re: Kolísání výkonu dci 78kw
jo blíží se konečná a náročná finanční investice což je normální u těchto motorů.
- r-omeo
- Junior member
- Příspěvky: 214
- Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání výkonu dci 78kw
A jaká? Bohužel u těchto motoru toho může být vícero, tak prosím jen upřesnění
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: Kolísání výkonu dci 78kw
Pred nejakym casom som riesil ten isty problem s kolisanim vykonu pri podobnych otackach pri najazde nieco vyse 250 tisic km. Napojil som auto na diagnostiku, ziadne chyby ale zapamatane neboli. Po vycisteni EGR ventilu (a dokonca jeho vymene), precisteniu a premazaniu regulacie naklapania lopatiek turba som nakoniec odhalil pricinu problemu - pedal elektronickeho plynu, resp. vybehany potenciometer v nom.
Vymena za novy pedal plynu z vrakoviska za 500Kc a auto jazdi ako nove uz dalsie desiatky tisic km!
Nakoniec to bolo poznat aj pri teste pedalu plynu na diagnostike: pri postupnom stlacani plynu najskor hodnota v % narastala a v urcitej polohe potom zrazu nahle klesla a nasledne pokracovala dalej v stupani.
Obidve drahy boli ale zjavne vychodene rovnako, tj. diagnostika nehlasila chybu - nekonzistenciu drah.
PS: Pedal plynu nie je previazany s dalsimi jednotkami v aute, tj. je mozne ho vymenit bez iniciacie alebo programovania.
Drzim palce pri oprave!
Vymena za novy pedal plynu z vrakoviska za 500Kc a auto jazdi ako nove uz dalsie desiatky tisic km!
Nakoniec to bolo poznat aj pri teste pedalu plynu na diagnostike: pri postupnom stlacani plynu najskor hodnota v % narastala a v urcitej polohe potom zrazu nahle klesla a nasledne pokracovala dalej v stupani.
Obidve drahy boli ale zjavne vychodene rovnako, tj. diagnostika nehlasila chybu - nekonzistenciu drah.
PS: Pedal plynu nie je previazany s dalsimi jednotkami v aute, tj. je mozne ho vymenit bez iniciacie alebo programovania.
Drzim palce pri oprave!
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
- r-omeo
- Junior member
- Příspěvky: 214
- Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání výkonu dci 78kw
Děkuji za nápad. To by asi i odpovídalo, protože v momentě, kdy mi to houpalo při těch otáčkách a já zapl tempomat, tak houpání ustane, ale otáčky i rychlost zůstávají stejné. Jak bude čas, tak na to mrknu. Snad to bude ono. Je pravda, že ten potenciometr mě zlobil už i na thalii, ale tam teda se jen zadrhoval.
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 hostů