Špatné starty zastudena
Moderátor: Moderators General
Špatné starty zastudena
Zdravím všechny
Potřeboval bych poradit.
Mám renaulta megané III s motorem 1,6/16V 81Kw nájezd 117tis km.
Posledni dobou mám podivné starty zastudena.(problém je stejný ať teď v létě nebo půl roku zpět v zimě)
Každé ráno probíhají starty tak že po naskočení motoru které je bez nejmenších problémů ( chytne vždy napoprvé) začne motor znatelně cukat toto cukání je doprovázeno poklesem otáček které se během pár sekund srovnají.kolísání otáček se ještě jednou nebo dva krát opakují.potom už je chod motoru naprosto normàlní.
Před týdnem byl vyměněn snímač otáček a seřízena poloha škrtící klapy.
Výsledek stále stejný..
Nenapadá Vás něco nesetkal se někdo se stejným problémem?
Předem děkuji za pomoc.
Potřeboval bych poradit.
Mám renaulta megané III s motorem 1,6/16V 81Kw nájezd 117tis km.
Posledni dobou mám podivné starty zastudena.(problém je stejný ať teď v létě nebo půl roku zpět v zimě)
Každé ráno probíhají starty tak že po naskočení motoru které je bez nejmenších problémů ( chytne vždy napoprvé) začne motor znatelně cukat toto cukání je doprovázeno poklesem otáček které se během pár sekund srovnají.kolísání otáček se ještě jednou nebo dva krát opakují.potom už je chod motoru naprosto normàlní.
Před týdnem byl vyměněn snímač otáček a seřízena poloha škrtící klapy.
Výsledek stále stejný..
Nenapadá Vás něco nesetkal se někdo se stejným problémem?
Předem děkuji za pomoc.
Re: Špatné starty zastudena
Ahoj, mám Megana Grandtour r.v. 2010 se stejným motorem v bifuel verzi, tedy 1.6 16V 81kw. Problém mám stejný už rok. Najeto mám 107000km. Než začneš laborovat, tak ti napíšu co jsem všechno již měnil já. Auto jezdilo bez jediného problému až do výměny rozvodové sady. Rozvodová sada byly měněna u bývalého servisáka Renaultu, který má dnes servis specializující se na tuto značku. Zatím nebudu jmenovat. Prý mi tam namontoval originální sadu, včetně přesuvníku. Asi po měsíci mi občas auto udělalo to samé co popisuješ, čili start někam k 1500 otáčkám, pak hned skok cca na 500 otáček, cca 10s. dušení motoru, pak se vyhoupnou otáčky na cca 1200 a už plynule klesají(nebo se ještě někdy pohoupnou, ale napadají pod 1000 otáček) se zahřívajícím se motorem na deklarovaných cca 750 otáček (vyčteno z OBDII). Po roce jsem na tom tak, že se mi toto děje při každém studeném startu, následné starty jsou již naprosto bez problému. Motor musí vždy úplně vychladnout. Nejprve bylo podezření na teplotní čidlo motoru, pak svíčky, civky, postupně bylo odzkoušeno čidlo klikového hřídele, čidlo vačky, benzinové čerpadlo, sání benzínových výparů, vyměněna vzduchová klapka, kompletně přetěsněno sání, vyměněny obě lambda sondy. Podotýkám že již byla 3x dělána diagnostika, 1x zmíněný servis, 2x originál Renault. Nikdy nebyla načtena žádná chyba. Motoru neubývá olej ani voda, netrpí nějakými pazvuky, snad jen se mi zdá, že se hůře dostává do otáček a od cca 90-100 km v hodině už hůře táhne (to může být vlastnost auta, do kopce mě udělá i nenaložená T 815??). Vypozoroval jsem, že když před startem vyšlapu vzduch z posilovače , tak motor nastartuje normálně), Tudíž je asi více vzduchu v sání a více to obohatí směs. Samozřejmě že ihned padlo podezření na špatně nastavené rozvody. Auto bylo odvezeno do servisu, který je dělal a bylo mi řečeno, že jsou v naprostém pořádku na ryskách (to mi bylo nějaké divné, nebo jsem tomu špatně porozuměl). Vačkové hřídele by přece měly sedět na přípravek, respektive přípravek by měl sedět do drážky vačkových hřídelí. Auto tedy bylo objednáno do servisu Renault, kde za mojí přítomnosti, byl na vačky nasazen přípravek. Jenže přípravek do drážek nešel volně, muselo se na jednu hřídel zatlačit, aby vlezl i do druhé hřídele. To se mi samozřejmě nelíbí, ale servis mě ubezpečuje, že to tak prý může být a že tam jezdí auta s ještě horším nastavením(servis originál Renault). Tudíž zde mne asi nepomohou. Každopádně jsem objednán do servisu Renault v sousedním městě, kde se k tomu staví tak, že tento problém vyřeší, podmínkou je pouze nechání automobilu v servisu na delší dobu. Pokud to tedy nejsou ony zmíněné rozvody, pak už mne napadají pouze vstřiky, nebo podpálené ventily, písty(to snad ne, motor by kouřil, malý výkon atd.). Až budu mít po servisu cca konec příštího týdne, tak ti dám vědět. jinak kdyby jste mne někdo poradil budu jenom rád. V tomto případě se asi bez diagnostiky neobejdeš. Snad tě nečeká takovéto martýrium.
Re: Špatné starty zastudena
Ahoj
Děkuji za odpověď.Já byl na diagnostice také a podobně jako u tebe bez závad.
Dále jsem také zkoušel teplotní čidla ty jsou vořádku, svíčky jsou nové,zkoušel se i měřit tlak na palivovém čerpadle také vpořádku..rozvody jsem dělal prřed 20tis celou dobu byl klid. Díly jsem si kupoval sám a vím co tam mám. Nešetřil jsem.
Budu moc rád když dáš vědět jestli něco zjistíš..
Děkuji za odpověď.Já byl na diagnostice také a podobně jako u tebe bez závad.
Dále jsem také zkoušel teplotní čidla ty jsou vořádku, svíčky jsou nové,zkoušel se i měřit tlak na palivovém čerpadle také vpořádku..rozvody jsem dělal prřed 20tis celou dobu byl klid. Díly jsem si kupoval sám a vím co tam mám. Nešetřil jsem.
Budu moc rád když dáš vědět jestli něco zjistíš..
Re: Špatné starty zastudena
Ešte by som aspoň vyčistil el.mag. ventil ovládania predsuvníku.
Re: Špatné starty zastudena
Ahoj
Děkuji za reakci . Já jsem předsuvník měnil s rozvody. Je ale pravda že i když byl nový tak mi v zimě několikrát zarachotil.nebylo to často ale ozval se. Což by se asi u nového dílu dít nemělo.
Děkuji za reakci . Já jsem předsuvník měnil s rozvody. Je ale pravda že i když byl nový tak mi v zimě několikrát zarachotil.nebylo to často ale ozval se. Což by se asi u nového dílu dít nemělo.
Re: Špatné starty zastudena
Ale ja myslím ten el.mag ventil čo ovláda predsuvník.
Re: Špatné starty zastudena
To je ten kovový váleček na hlavě motoru mezi sáním a víkem rozvodu. Vedou k němu dva dráty. Já jsem ho už vyndaný mėl, ale jak ho více vyčistit to přesně nevím. VŽdy jsem ho jen otřel a jenom jsem zkusil jestli funguje. Stačí napojit na baterii a měl by skočit.
Re: Špatné starty zastudena
Ahoj,
Takže auto bylo 2 dny v Renaultu na hloubkové diagnostice. Vše bylo zkontrolováno. Motorově je auto v naprostém pořádku. Deklarovaná závada se jim projevila, nicméně, je to prý vlastnost tohoto motoru a nic s tím nejde udělat. Mám motor již s vyšší emisní specifikací a to auto je prý takto přidušené výrobně. Vyměnili mi svíčky za originál Renault, měl jsem tam Denso dle katalogu, ty ale dle vysvětlení, nedávaly takovou jiskru jaká je předepsaná. Musím říci, že auto daleko lépe startuje, i je lepší chod za jízdy. Je možné, že špatným spalováním se mi trochu zanesl motor, zkusím tedy ještě dát 98 oktanový benzín(asi Vervu). Závěrem , startuje stále s padáním otáček, přišlápnu plyn a vše se hned srovná. V tuto chvíli nebudu více řešit a uvidíme, jestli se to bude nějakým způsobem zhoršovat, nebo se to zlepší. budu dále pozorovat toto vlákno a případně napíši, jaké změny nastaly.
Takže auto bylo 2 dny v Renaultu na hloubkové diagnostice. Vše bylo zkontrolováno. Motorově je auto v naprostém pořádku. Deklarovaná závada se jim projevila, nicméně, je to prý vlastnost tohoto motoru a nic s tím nejde udělat. Mám motor již s vyšší emisní specifikací a to auto je prý takto přidušené výrobně. Vyměnili mi svíčky za originál Renault, měl jsem tam Denso dle katalogu, ty ale dle vysvětlení, nedávaly takovou jiskru jaká je předepsaná. Musím říci, že auto daleko lépe startuje, i je lepší chod za jízdy. Je možné, že špatným spalováním se mi trochu zanesl motor, zkusím tedy ještě dát 98 oktanový benzín(asi Vervu). Závěrem , startuje stále s padáním otáček, přišlápnu plyn a vše se hned srovná. V tuto chvíli nebudu více řešit a uvidíme, jestli se to bude nějakým způsobem zhoršovat, nebo se to zlepší. budu dále pozorovat toto vlákno a případně napíši, jaké změny nastaly.
Re: Špatné starty zastudena
Ahoj děkuji za informaci.
Mám ale pocit že sami odborníci z renaultu nevědí co s tím dělat tak ti řekli že je to u tohoto motoru normální.
Dle mého se tento motor montoval už do jedničkových megané a jdyž ne do jedničkových tak do dvojikových určitě. Měl jsem oba tyto modely a s ničím podobným jsem se nesetkal.
Navíc já osobně mám svíčky měněné za origo renault kupované přímo v renaultu. Mám na nich najeto méně než 30tis.
Objednal jsem nový přesuvnik a zkusim se vydat touto cestou.. jen se ještě zeptám i ostatních nemáte představu jakou životnost tento díl má??
Mám ho totiž měněný s rozvody a nechce se mi věřit že by vydržel pouze rok.. tedy cca 15tis km.
Děkuji ahoj
Mám ale pocit že sami odborníci z renaultu nevědí co s tím dělat tak ti řekli že je to u tohoto motoru normální.
Dle mého se tento motor montoval už do jedničkových megané a jdyž ne do jedničkových tak do dvojikových určitě. Měl jsem oba tyto modely a s ničím podobným jsem se nesetkal.
Navíc já osobně mám svíčky měněné za origo renault kupované přímo v renaultu. Mám na nich najeto méně než 30tis.
Objednal jsem nový přesuvnik a zkusim se vydat touto cestou.. jen se ještě zeptám i ostatních nemáte představu jakou životnost tento díl má??
Mám ho totiž měněný s rozvody a nechce se mi věřit že by vydržel pouze rok.. tedy cca 15tis km.
Děkuji ahoj
Re: Špatné starty zastudena
Nechci vůbec komentovat práci servisních techniků v Renaultu, tam kde to bylo, bych řekl mají jedno z těch lepších jednání. Nicméně se nemohu zbavit dojmu, že pokud na diagnostice není zapsaná chyba, pak je auto dle nich dobré. Jak říkám, sám mám dojem, že tyto trable mám po výměně rozvodů. Již jsem pročetl celé přesuvníkové vlákno(myslím, že má 20, nebo 24 stránek). Přesuvník nerachotí, což by měla být jedna z prvních indícii, že odchází. Někdo psal, že po výměně mu začal odcházet někdy okolo 30000 km. Já už včera manželce také říkal, že bych nejraději také vyměnil znovu rozvody, stále si myslím, že to je tou výměnou. Myslíš, že se to dá zvládnout doma v garáži? Přípravky dnes již nejsou takový problém koupit a originální rozvodovou sadu bych sehnal. Musí se nějak svěšovat motor, nebo to jde pouze s otevřením víka rozvodu a odendáni plastového krytu podběhu levého kola? Na autě si dělám běžně tlumiče, vyměním kotouče a brzdy, tak snad úplně levý nejsem. Děkuji za odpověď
Re: Špatné starty zastudena
Tak pokud je životnost dílu 30 tis je to smutný příběh.
Já ho vyměním a uvidím.mě začal rachotit v zimě ale velice nehodile.
Co se týká výměny já osobně bych do toho nešel.Nejsem mechanik ale opravy si dělám sám pod dozorem tchána který dělal celý život renaulty. Ale rozvody jsem si nechal udělat raději u jeho známých z ren. Nemám na to přípravky a oni si vzali za práci pár korun.. ale třeba to není taková věda nevím.
Já ho vyměním a uvidím.mě začal rachotit v zimě ale velice nehodile.
Co se týká výměny já osobně bych do toho nešel.Nejsem mechanik ale opravy si dělám sám pod dozorem tchána který dělal celý život renaulty. Ale rozvody jsem si nechal udělat raději u jeho známých z ren. Nemám na to přípravky a oni si vzali za práci pár korun.. ale třeba to není taková věda nevím.
Re: Špatné starty zastudena
Zvládneš to aj sám doma ak budeš mať prípravky a si trochu zručný
Re: Špatné starty zastudena
Zdravím. Mám čerstvě měněné rozvody a přesuvník. Poslední měsíc přesuvník rachotil každý start. Reklamovl jsem ho a byl měněn na záruku (zbývá ještě 3 měsíce). Po výměně auto startuje líp než dřív když ještě přesuvník nezlobil . Mám najeto 82000 tis. Přesuvník se ozval tak před 5000km. Doufám že nový vydrží aspoň těch 70kkm jako minulý.
Jsem velice spokojen se servisem.
Jsem velice spokojen se servisem.
Naposledy upravil(a) azibrov dne pát črc 05, 2019 22:17, celkem upraveno 1 x.
Megane grandtour limited 2014, 1,6 16V, 81kW
Re: Špatné starty zastudena
Děkuji za odpověď, při výměňe přesuvníku musíš znovu měnit rozvody, nebo jde vyměnit pouze tento díl a předpokládám asi řemen? Až budeš mít po výměně, tak prosim napíš jak na tom jsi. Mě to nějak nedalo a dohodl jsem se na schůzce s mechanikam, který sice dělá fordy, ale prý má i přípravky na renault a běžně je děla. Tak uvidím. Děkuji
Re: Špatné starty zastudena
Ahoj
Tak novinka..sehnal jsem na zkousku jetý el. Magnetický ventil na přesuvníku. Vyměnil jej a světe div se kolísání otáček pominulo ne úplně ale starty jsou o 80% lepší.
Byl jsem s tím u známého jehož otec zná tento motor dokonale.nechal jsem auto u něj přes noc ráno to natočil a pouhým poslechem mi řekl že přesuvník prvních pár sekund není mazaný a doporučil výměnu zmíněného ventilu. Dále doporučil přetěsněni vzduch klapy a nezdál se mu i zvuk samotné klapy. Ta moje tak divně hučí.ale už samotná výměna ventilu přinesla nějaké výsledky.. jen podotýkám na diagnostice opět vůbec nic
Tak novinka..sehnal jsem na zkousku jetý el. Magnetický ventil na přesuvníku. Vyměnil jej a světe div se kolísání otáček pominulo ne úplně ale starty jsou o 80% lepší.
Byl jsem s tím u známého jehož otec zná tento motor dokonale.nechal jsem auto u něj přes noc ráno to natočil a pouhým poslechem mi řekl že přesuvník prvních pár sekund není mazaný a doporučil výměnu zmíněného ventilu. Dále doporučil přetěsněni vzduch klapy a nezdál se mu i zvuk samotné klapy. Ta moje tak divně hučí.ale už samotná výměna ventilu přinesla nějaké výsledky.. jen podotýkám na diagnostice opět vůbec nic
Re: Špatné starty zastudena
Veľakrát pomôže iba vyčistenie toho ventilu ak nemáš na skúšku. Písal som to už hore. Ak si nečistil škrtiacu klapku, tak ju skús vyčistiť a pozri aj či neprisava niekde vzduch
Re: Špatné starty zastudena
Tak snad máš vyřešeno, já budu bádat dál. Toto samozřejmě, také zkusím, ventil jsem pouze čistil, ale nepřišlo mi, že by byl špatný. Mě se starty zase zhoršují, tak si myslím, že to musí mít spojitost právě s předstihem , nebo s tím VVT systémem. Mechanika mám na dovolené, tak musím ještě týden počkat. Pořád mi nejde do hlavy, že problém je pouze u studeného startu, nikdy jindy.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů