Teplota kapaliny chlazení motoru, Megane 3 2014 1,5dci

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
ptero
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pát led 11, 2019 08:29

Teplota kapaliny chlazení motoru, Megane 3 2014 1,5dci

Příspěvek od ptero » pát led 11, 2019 08:39

Ahoj,

mám na vás takový komplikovanější dotaz, resp. ta story k němu je komplikovaná :D

Mám Megana 1,5 dci / 81 kw, v automatu.

Na začátku prosince mi auto vůbec nevyběhlo na provozní teplotu kapaliny, pořád se mi ukazatel držel max na 1. čárce (ten první čtvereček na digi displaji). V servisu mi vyměnili termostat s tím, že je problém vyřešen...

Momentálně auto sice ohřeje vodu na provozní teplotu, ale musím pořád jet a jen relativně v otáčkách (do kopce, rychleji, ...) jinak se mi to prostě neohřeje. Jasně, je zima... ale kapalina sama o sobě vystydla např. v koloně, při jízdě z kopce, nebo třeba při zastavení a to do 45 vteřin.

Byl jsem s tím znova v servisu, že to stydne a neudrží to provozní teplotu. Tam mi proměřili termostat, ten otvírá na 81°C a řekli, že je to vše ok. Že to, proč to tak rychle stydne je zapříčiněno zapnutím automatické klimy, že je pak vžd puštěn větrák klimatizace a ten to vychladí. Že když ji vypnu, bude to ok.

Je pravda, že po vypnutí AC se to opět o krapet zlepšilo, ale např. dnes ráno jsem jel 25 km, průměrnou rychlostí 70 km/h, po pražské spojce. Venku -4 °C a auto sem do cíle cesty neohřál ani na chvilku.

Takže můj dotaz je - je to normální chování 1,5 dci motoru?

Díky :-)

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1140
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Teplota kapaliny chlazení motoru, Megane 3 2014 1,5dci

Příspěvek od zdeno255 » pát led 11, 2019 16:33

Naštartuj studené auto. Keď bude mať motor cca 40-50° (bude teplý na dotyk) chyť hadicu čo ide do chladiča, poprípade vrch chladiča. Ak bude teplá tak je zlý termostat. Treba vymeniť. Na diagnostike vieš skontrolovať predhhrev motora (3 žhavice-termoplunžry) Chyba predhrevu môže spôsobiť pomalšie zahriatie motora.

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Teplota kapaliny chlazení motoru, Megane 3 2014 1,5dci

Příspěvek od kadliiik » čtv led 17, 2019 13:13

U Mégana III 1,5 dCi je tohle normální. Když je kolem nuly, tak na dvě políčka se člověk dostane jen když to točí dlouhodobě nad 2000ot, asi v podstatě jen na dálnici. Při mínusu se pak na dvě políčka skoro dostat nejde.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Teplota kapaliny chlazení motoru, Megane 3 2014 1,5dci

Příspěvek od mudr.hematolog » čtv led 17, 2019 21:58

U modernych naftakov je toto v zime normalka. Pracuju s minimom paliva a maju malo odpadoveho tepla.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 11 hostů