TERMOSTAT

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Miroslav1310
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pát bře 02, 2018 14:41

TERMOSTAT

Příspěvek od Miroslav1310 » pát bře 02, 2018 16:08

Prajem pekný a pohodový deň.

Sme majiteľmi Renault Megane III Limited , 1,5dCi 70 kW, ktorý sme kúpili ako čisto nové auto 04/2015.

V novembri 2017 som si som si všimol :
-že keď klesla vonkajšia teplota na +4°C a nižšie, po naštartovaní / auto je stále garážované/ a prejdení väčšieho množstva km / 40,60 stalo sa aj po 100 km/ ostane motor „zohriaty“ len na 1 políčko.

- Aj pri „zohriatom“ motore na 4 políčka a jazde autom dole kopcom a zaradenom rýchlostnom stupni, klesne zohriatie chladiacej kvapaliny v motore na 1 políčko a už sa nevráti naspäť na 4 políčka.

- Niekedy ,po novom naštartovaní, keď auto stálo / hoci len pár minút/ a motor bol vypnutý ,sa nerozsvieti žiadna kontrolka zohriatia chladiacej kvapaliny v motore.

- Som si vedomý, že výpovedná hodnota, zohriatia motora je teplota oleja v motore. Nakoľko však sa takýto teplomer bežne v autách nenachádza, vychádzam z hodnoty zohriatia chladiacej kvapaliny v motore.

Preto som sa dohodol, že dňa 07.02.2018 pristavím auto v záruke do autorizovaného servisu.

Ešte pred tým dňa 15.02.2018 som s autom bol v Banskej Bystrici.
Zvolen - Banská Bystrica po starej ceste , asi 5 min bežal motor na voľnobeh , a potom Banská Bystrica / pri rýchlosti 100- 110 km/hod / po diaľnici naspäť do Zvolena /cca 40 km/ a auto bolo odovzdané do servisu. Pričom som po príjazde do servisu, ešte otvoril kapotu motora a rukou som skúsil na niekoľkých miestach teplotu chladiča, ktorý bol úplne studený!!!

Po napichnutí a vyhodnotení mi bolo oznámené prijímacím technikom – že motor je zohriaty len na 60°C, jedná sa teda o „valný“ termostat a bude ho nutné vymeniť.

Preto som dňa.15.02.2018 pristavil auto do servisu a ...

Bolo mi oznámené, že môžu mi ho vymeniť , ak si ho zaplatím sám...

Pretože, dostali od oficiálneho dovozcu RENAULT na Slovensko uvedený email- prinášam ho v celom znení, okrem VIN kódu nášho auta.

Vážený pán
dovoľte mi v mene spoločnosti Renault Slovensko, spol. s r.o. reagovať na Vašu žiadosť ohľadom prevádzkovej teploty motora vo Vašom vozidle Renault Megane III, VIN:

Po prijatí doplňujúcich informácií od technického oddelenia našej spoločnosti si dovoľujem zhrnúť nasledovné:

Ukazovateľ teploty na prístrojovej doske je len informatívnym ukazovateľom chladiaceho média v chladiacom okruhu motora.

Ak sa rozsvieti prvé políčko, signalizuje to, že teplota chladiaceho média je v rozsahu od 50 do 80 stupňov, a vypne sa, ak je teplota nižšia ako 45 stupňov. Ďalšie políčko sa zapne pri teplote vyššej ako 80 stupňov a vypne sa, ak je teplota nižšia ako 75 stupňov.

Z vyššie uvedéneho vyplýva, že vozidlo môže mať pracovnú teplotu chladiaceho média 80 stupňov.

Presná teplota chladiaceho média sa dá zistiť skúšobnou jazdou s pripojeným CLIP-om (testerom).

Veríme, že naše vyjadrenie prijmete s pochopením.

Ďakujeme Vám za dôveru.
V prípade akýchkoľvek ďalších otázok sme Vám k dispozícii na zelenom telefónnom čísle 0800 606 111 v pracovný deň od 8:00 do 18:00 a do 20:00 môžete s nami četovať na internetových stránkach www.renault.sk.

S pozdravom

Tamara ČEKELSKÁ
Customer Care Trainee SK

Renault Slovensko, spol. s r. o.
Zelená linka: 0800 606 111
E-mail: infocentrum@renault.sk

Nakoľko som tu nový, prosím Vás o radu , či pomoc.

ĎAKUJEM

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: TERMOSTAT

Příspěvek od kotasekh » pát bře 02, 2018 18:02

Tak budu reagovat i tady. A pripomenu, ze opravdu neni vhodne davat jeden prispevek do vice temat. A uz vubec neni vhodne zakladat kvuli toho pokazde nove vlastni tema. A umisteno opet spatne. Termostat se uz urcite resi v technicke sekci dle typu vozidla.
Citace meho predesleho prispevku:
Pokud byl chladic uplne studeny, tak to znamena, ze byl termostat zavreny a motor bezel na maly okruh. Pokud se i tak voda nezahrala, je to zpusobene efektivitou spalovani a provozu a rozhodne se nejedna o zavadu. Tady neni co resit.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2455
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: TERMOSTAT

Příspěvek od Dawes » stř bře 14, 2018 11:08

Já jen nechňápu, jestli to má být rozhořčení nad (asi) nevhodným chováním servisu potažmo zastoupení, nebo nad nějakou technikálií.
V prvním případě uživatel zvolil nesmyslný název tématu a z textu nevyplývá kdo a jak mu (asi) uškodil,
v druhém případě asi přes svoje rozčilení neudrží úsudek na Nerudovskou otázku "kam s ním?".
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: TERMOSTAT

Příspěvek od Šamša » sob dub 14, 2018 10:10

Ono ta teplota hadice může být zavádějící, taky jsem před 3 týdny řešil termostat (2.0T). Rafička sotva dolezla na konec prvního dílku a když jsem šlápnul na heft, tak dolezla do půlky druhého, ale jak jsem sundal nohu z plynu, zase spadla dolů. Hadice byla na omak studená, ale když se déle podržela tak měla teplotu 40-50°C. Vyřešilo se to výměnou termostatu, objednal jsem originál za cca 400Kč, kdy alternativy byli zhruba o 50 Kč levnější. Práce s odpuštěním kapaliny a odvzdušněním na 1 hodinu. Rafička teď po zahřátí drží pevně na 3 dílku.
Zkusil bych na jeho místě jiný autorizák, případně na vlastní náklady vyměnit sám a s autorizákem se vůbec nebavit, za ty nervy to nestojí co pozoruju.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů