Megane Gt 2.0 VS Megane.1.4 tie 136k
Moderátor: Moderators General
Megane Gt 2.0 VS Megane.1.4 tie 136k
Predmet príspevku: Mégane GT vs Mégane 1.4 tce 136 kOdoslaťOdoslané: 20 Jan 2018 23:19
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ
Založený: 20 Jan 2018 23:10
Príspevky: 1
AUTO: Žiadne
spam: Nie
Nazdar, chcel by som sa spýtať aký veľký je reálne rozdiel v spotrebe pri Mégane GT 2.0 benzínovom motore a 1.4 tce 136 k. 3. generácia. Podľa testov tam až taký veľký rozdiel nie je, 1.4 tce tak 8-8,5 komb. a GT tak 9. Najviac sa to ale asi prejaví pro štýle jazdy, 2.0 bude isto viac citlivý na pridávanie plynu. Pocíti to výrazne peňaženka?
Zaujímali by ma reálne skúsenosti, nie informácie výrobcu. Ta spotreba 1.4 tie sa mi.zdá byť dosť vysoká...
Tiež by ma zaujímalo ako hodnotia reálny užívatelia týchto áut ich spoľahlivosť. Ďakujem
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ
Založený: 20 Jan 2018 23:10
Príspevky: 1
AUTO: Žiadne
spam: Nie
Nazdar, chcel by som sa spýtať aký veľký je reálne rozdiel v spotrebe pri Mégane GT 2.0 benzínovom motore a 1.4 tce 136 k. 3. generácia. Podľa testov tam až taký veľký rozdiel nie je, 1.4 tce tak 8-8,5 komb. a GT tak 9. Najviac sa to ale asi prejaví pro štýle jazdy, 2.0 bude isto viac citlivý na pridávanie plynu. Pocíti to výrazne peňaženka?
Zaujímali by ma reálne skúsenosti, nie informácie výrobcu. Ta spotreba 1.4 tie sa mi.zdá byť dosť vysoká...
Tiež by ma zaujímalo ako hodnotia reálny užívatelia týchto áut ich spoľahlivosť. Ďakujem
- mudr.hematolog
- Senior member
- Příspěvky: 1024
- Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
- Bydliště: Košice
Re: Megane Gt 2.0 VS Megane.1.4 tie 136k
Martin,
Ak Ti ide o spotrebu a penazenku, tak vyberaj nieco v nizsej kubature.....ak Ti ide o vykon tak az tak na penazenku nepozeraj.
Rozdiel 8-9L je zanedbatelny. S rastucim vykonom stupa aj spotreba, to je proste fakt.
2.0 ma urcite vyssiu zivotnost, a hlavne menej pontencionalnych kazitok.
Zalezi kde sa s autom chces pohybovat...ak v Terchovej, tak budes so spotrebou spokojnejsi ako v centre BA.
Ak Ti ide o spotrebu a penazenku, tak vyberaj nieco v nizsej kubature.....ak Ti ide o vykon tak az tak na penazenku nepozeraj.
Rozdiel 8-9L je zanedbatelny. S rastucim vykonom stupa aj spotreba, to je proste fakt.
2.0 ma urcite vyssiu zivotnost, a hlavne menej pontencionalnych kazitok.
Zalezi kde sa s autom chces pohybovat...ak v Terchovej, tak budes so spotrebou spokojnejsi ako v centre BA.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
- Libor Duriska
- Starting member
- Příspěvky: 71
- Registrován: ned pro 04, 2016 20:58
Re: Megane Gt 2.0 VS Megane.1.4 tie 136k
Mám 1,4 TCe v Megane III Grandtour. Spotreba je závislá od toho, akú máš ťažkú nohu. Pridávam zopár reálnych hodnôt týkajúcich sa hlavne trasy Kúty - Trnava a späť (+ jazdenie po Trnave okolo 20km):
Letné pneu 205/50 R17: pri svižnejšom rozbiehaní (nie však "čo to dá") priemer okolo 7,5l s tým, že na okreskách jazdím 96km/h na tempomate, s klímou pri tomto štýle aj 7,7l. Pri normálnom štýle jazdy, kedy si nedávam nejak extra pozor na spotrebu, idem aj za 7,2l. Bez jazdy po meste viem dať vyššie spomínanú trasu aj za 6,5l, niekedy aj menej. Skôr mám teda menej ako tých 7,5l než viac. Pri jazde po R1 na trase Trnava - Sliač - Trnava spotreba 8,8l pri dialničných 136km/h na tempomate v lete so zapnutou klímou.
Zimné pneu 195/65 R15: minimum na trase Kúty - Trnava 5,7l, s jazdami po Trnave som štandardne do 7l. Momentálne po vyjazdení asi 1/3 nádrže 6,6l (rovnaká trasa + jazdy po meste).
S autom mám najazdených cca 20 000km, pričom keď som ho v januári minulého roka viezol z okolia Chemnitzu na Slovensko na zimných takmer celú trasu po diaľnici pri rýchlosti 136km/h, domov som dorazil so spotrebou na PP 7,5l (trasa cca 550km). Údaje uvádzam podľa PP, avšak po porovnaní s reálnou vypočítanou spotrebou mi odchýlka vychádza cca 0,1l.
S motorom 2,0 bohužiaľ skúsenosti nemám.
Letné pneu 205/50 R17: pri svižnejšom rozbiehaní (nie však "čo to dá") priemer okolo 7,5l s tým, že na okreskách jazdím 96km/h na tempomate, s klímou pri tomto štýle aj 7,7l. Pri normálnom štýle jazdy, kedy si nedávam nejak extra pozor na spotrebu, idem aj za 7,2l. Bez jazdy po meste viem dať vyššie spomínanú trasu aj za 6,5l, niekedy aj menej. Skôr mám teda menej ako tých 7,5l než viac. Pri jazde po R1 na trase Trnava - Sliač - Trnava spotreba 8,8l pri dialničných 136km/h na tempomate v lete so zapnutou klímou.
Zimné pneu 195/65 R15: minimum na trase Kúty - Trnava 5,7l, s jazdami po Trnave som štandardne do 7l. Momentálne po vyjazdení asi 1/3 nádrže 6,6l (rovnaká trasa + jazdy po meste).
S autom mám najazdených cca 20 000km, pričom keď som ho v januári minulého roka viezol z okolia Chemnitzu na Slovensko na zimných takmer celú trasu po diaľnici pri rýchlosti 136km/h, domov som dorazil so spotrebou na PP 7,5l (trasa cca 550km). Údaje uvádzam podľa PP, avšak po porovnaní s reálnou vypočítanou spotrebou mi odchýlka vychádza cca 0,1l.
S motorom 2,0 bohužiaľ skúsenosti nemám.
Renault Megane III Grandtour 1,4 TCe, Dynamique, 04/2010
Renault Megane II Grandtour 1,6 16V, Expression, 09/2003
Renault Megane II Grandtour 1,6 16V, Expression, 09/2003
Re: Megane Gt 2.0 VS Megane.1.4 tie 136k
Mám 1,4 Tce coupé, naježděno s ním skoro 70k za posledních 6 let.
Dlouhodobý průměr 6,5
Při defenzivní jízdě na 17" letních se jde dostat na rovných 6 litrů
V zimě 16" trošku vyšší o pár desetinek při stejném stylu jízdy
Při standardním modelu ježdění (dle předpisů) to vychází na těch 6,5-7 litrů
Když hodně spěcháš, tak samozřejmě není problém 10 litrů, ale to je fakt jet pilu
Hodnoty podle tankování, PP ale ukazuje +- stejně správně. Na rozdíl od koncernu, kde litr sem, litr tam není žádná míra.
Oproti grandtour jsou ty hodnoty ofc nižsí, protože auto jako takové je asi o 200kg lehčí a navíc jezdím mnohem méně naložený. Když dáš do kombíku rodinu a bagáž, je to dalších pár kilo navíc. Taky má ještě vliv převodovka, která je namontovaná v autě (montovaly se dva typy, kratší a delší, měly celkem vliv na spotřebu).
Dlouhodobý průměr 6,5
Při defenzivní jízdě na 17" letních se jde dostat na rovných 6 litrů
V zimě 16" trošku vyšší o pár desetinek při stejném stylu jízdy
Při standardním modelu ježdění (dle předpisů) to vychází na těch 6,5-7 litrů
Když hodně spěcháš, tak samozřejmě není problém 10 litrů, ale to je fakt jet pilu
Hodnoty podle tankování, PP ale ukazuje +- stejně správně. Na rozdíl od koncernu, kde litr sem, litr tam není žádná míra.
Oproti grandtour jsou ty hodnoty ofc nižsí, protože auto jako takové je asi o 200kg lehčí a navíc jezdím mnohem méně naložený. Když dáš do kombíku rodinu a bagáž, je to dalších pár kilo navíc. Taky má ještě vliv převodovka, která je namontovaná v autě (montovaly se dva typy, kratší a delší, měly celkem vliv na spotřebu).
Megane Coupé - 1.4 TCe Monaco GP
Re: Megane Gt 2.0 VS Megane.1.4 tie 136k
Ďakujem Vám všetkým za odpovede. Na silnejší motor pozerám preto, lebo auto by som chcel skôr na dlhšie vzdialenosti a kratšie po okreskách, nie veľmi po meste, i keď rátam s ním, že ho sem tam vezmem aj tam. Pri slabšom motore potom na diaľnici vznikajú situácie, že v ľavom pruhu auto/á predbiehajú kamión, takzpe riešiť situáciu predbiehaním znamená spomalovať iných a čakat znamená brzdiť z rozbehnutých 110 na 80 a zase rozbiehať. Podobne predbiehať na síce ajkeď prehľadných cestách na okreskách kamión, traktor so slabším motorom ide veľakrát ťažko, v kopci motor vedne a pod. Preto silnejší motor. A tiezp nebudem hrať formu, hľadám aj kúsok športovosti Nejak som nad GT predtým až tak nerozmýšlal, pretože ai hovorím, že síce dostanem zážitol za volantom, ale bude to brutálne žrať a bude to viac ako náročné finančne utiahnuť, pretože také autá nevedia ísť normálne. Potom ale čítam testy a zisťujem pomaly že to má spotrebu skoro narovno s 1.4 tce. Hovorím si, 8 alebo už 9 litrov je to isté.
Ale ako vidím, rozdiely tam budú omnoho väčšie, keď 1.4 tce sa podľa toho čo píšete dá pohybovať okolo 6,5-7,5 l bez problémov a závisí to od štýlu jazdy. Pri GT by ma to vyšlo asi podstatne viac, rátam tých 9 v kľudovom režime a 12 možno 15+ pri silnejšej jazde.
To coupé má aj športový podvozok alebo niečo športovejšie ako bežná verzia?
Ale ako vidím, rozdiely tam budú omnoho väčšie, keď 1.4 tce sa podľa toho čo píšete dá pohybovať okolo 6,5-7,5 l bez problémov a závisí to od štýlu jazdy. Pri GT by ma to vyšlo asi podstatne viac, rátam tých 9 v kľudovom režime a 12 možno 15+ pri silnejšej jazde.
To coupé má aj športový podvozok alebo niečo športovejšie ako bežná verzia?
Re: Megane Gt 2.0 VS Megane.1.4 tie 136k
Coupé má standardně nižší podvozek oproti hatchbacku, navíc tam mám GT packet, který má sportovnější verzi podvozku. Jak to má GT netuším, ale odhaduji že stejně, nebo má navíc podvozek z RS
Megane Coupé - 1.4 TCe Monaco GP
Re: Megane Gt 2.0 VS Megane.1.4 tie 136k
spotřeba 1,4 Tce:
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=1
spotřeba GT 220:
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=1
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=1
spotřeba GT 220:
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=1
Megane Coupé - 1.4 TCe Monaco GP
Re: Megane Gt 2.0 VS Megane.1.4 tie 136k
Ďakujem za odpovede. Potom podľa tohto tam zase tak veľký rozdiel nebude, robilo by to 1 liter pri priemernej spotrebe. Akurát obstarávacia cena je tak o 5000 eur vyššia pri GT a jazdenka GT bude tiež tak o 3-4 tis. drahšia.
Hmm a nový Mégane GT v priemere 6.5 litra komb. Potom GT nemusí nevyhnutne znamenať požierač benzínu, veď obľúbené SUV berú aj viac
Hmm a nový Mégane GT v priemere 6.5 litra komb. Potom GT nemusí nevyhnutne znamenať požierač benzínu, veď obľúbené SUV berú aj viac
Re: Megane Gt 2.0 VS Megane.1.4 tie 136k
Bud opatrny s temi prumery, to je fakt orientacni. Na GT220 i M4 GT je tam malo udaju, ve srovnani s 1,4. Kazdopadne co jsem cetl testy, tak ta M4 GT umi byt opravdu usporna. Ale obcas jsou problemy s prevodovkou.
Megane Coupé - 1.4 TCe Monaco GP
Re: Megane Gt 2.0 VS Megane.1.4 tie 136k
Rozumiem, viem, že to bude skôr orientačné. Skôr by som ale rozmýšľal nad jazdenkou kvôli financiám, preto M4 nie. Napadol ma ale naftový motor, ale obávam sa DPF filtra. Naftové motory sú dobré vtedy, keď sa na aute jazdí 90% trás mimo mesta. Ja síce chcem jazdiť prevažne mimo mesta, ale sú to trasy do 50 km, čo znamená, že ten filter by sa asi ani nestihol zregenerovať. za 15 minút a 35 (väčšina trás) by som to asi nezregeneroval. Spotreba tam bude pri GT 3.gen. 6,1 litra kombo, čo by bolo super.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů