Vynechavani v tahu dci 81kw
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: čtv čer 10, 2021 07:18
Vynechavani v tahu dci 81kw
Ahoj, mam problem u sveho meganu 1.5dci 81kw.Citim ze auto zacne v tahu vynechavat a jako se houpe. Pri konstantni rychlosti nebo,kdyz neni v tahu je vse ok. Diagnostika nepise nic a motor ma najeto 115tkm. Napadlo me vycistit egr, jelikoz je tady o tom dost psani, ale spis u meganu druhe generace. Tak me zajima zda se s tim nekdo setkal a poradi na co se podivat. Filtry jsou menene.
Re: Vynechavani v tahu dci 81kw
Neverim, ze diagnostika nic nepise. Nebavme se o nejake chybe, ta tam nebude, ale o zivych datech. Co v tu chvili dela tlak v sani, tlak paliva, zatizeni motoru, poloha plynoveho pedalu? Neco se v tu chvili musi zmenit, a to diagnostika urcite ukazuje. Vycteni pameti zavad neni diagnostika.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- Epic fail
- Starting member
- Příspěvky: 70
- Registrován: úte bře 15, 2022 09:52
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vynechavani v tahu dci 81kw
@rudolf diesel
Vyčištěním ventilu EGR určitě nic nepokazíš, i když tím to nejspíš nebude (ale kdo ví). Ale udělej to. Ještě, co můžeš udělat, speciálním čističem (případně isopropilem čí čističem karburátorů) vyčistit MAF (on u dieselu je potřebný víceméně pouze pro systém EGR). Ale opatrně, abys ho nepoškodil.
Pak — ověřit/vyměnit palivový filtr: pokud je ucpaný, může se tak projevovat.
Ale je dost možné, že ti odchází aktuator turba (ventil, měnič tlaku, regulátor tlaku). Diagnostika je schopna odhalit pouze jeho elektrické chyby; slabé uniky tlaku ona nevidí. Není drahý, výměna je snadná.
(pokud rozumíš, co děláš, můžeš se pohrát s jeho štelovacím šroubkem, ale pouze pokud rozumíš, co děláš)
Jinak, jak jsem zmínil, jelikož diagnostika muže odhalit pouze pořádné uniky tlaku, doporučuji zkontrolovat všechny příslušné hadičky. Znám dost případů, kdy servisaci vyměnili půlku auta a pak "náhodou" všimli prasklou hadičku…
Vyčištěním ventilu EGR určitě nic nepokazíš, i když tím to nejspíš nebude (ale kdo ví). Ale udělej to. Ještě, co můžeš udělat, speciálním čističem (případně isopropilem čí čističem karburátorů) vyčistit MAF (on u dieselu je potřebný víceméně pouze pro systém EGR). Ale opatrně, abys ho nepoškodil.
Pak — ověřit/vyměnit palivový filtr: pokud je ucpaný, může se tak projevovat.
Ale je dost možné, že ti odchází aktuator turba (ventil, měnič tlaku, regulátor tlaku). Diagnostika je schopna odhalit pouze jeho elektrické chyby; slabé uniky tlaku ona nevidí. Není drahý, výměna je snadná.
(pokud rozumíš, co děláš, můžeš se pohrát s jeho štelovacím šroubkem, ale pouze pokud rozumíš, co děláš)
Jinak, jak jsem zmínil, jelikož diagnostika muže odhalit pouze pořádné uniky tlaku, doporučuji zkontrolovat všechny příslušné hadičky. Znám dost případů, kdy servisaci vyměnili půlku auta a pak "náhodou" všimli prasklou hadičku…
Mégane III ph3 1,6dCi R9M Limited
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: čtv čer 10, 2021 07:18
Re: Vynechavani v tahu dci 81kw
Diky za inspiraci. Na to turbo se chystam. Prvni majitel duchodce takze tomu moc nedaval a ja tipuji ze to bude cele zatuhle takze nejspis turbo ven, protoze sprejum neverim. Diagnostika, ale neukaze nic ani na logu jsou to jemne zaslibnuti a na to proste vzorkovaci rychlost seriovych diagnostik nestaci ( i kdyz pisatel pred tebou je zjevne dal, ale jen teoreticky). Je to muj prvni renault tak se teda trochu peru s ne uplne snadnym pristupem ke vsemu
- Epic fail
- Starting member
- Příspěvky: 70
- Registrován: úte bře 15, 2022 09:52
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vynechavani v tahu dci 81kw
Nespěchejte s tím "turbem ven": ono to turbo je docela robustní a bezdůvodně bych do toho nerejpal, obzvlášť, dokud diagnostika neřve chyby tlaků.
Začněte její aktuatorem: vytáhněte jej, připojte na zdroj a ověřte, zdali vůbec funguje. Pak poznačte původní pozici jeho regulačního šroubu, pootočte o 15minut třeba vlevo a vyzkoušejte. Pak vraťte a otočte jiným směrem a zase sledujte chování motoru. Pokud to mělo nějaký vliv, tak aktuator je blízko k smrti. Pokud ne, tak buď aktuator je po smrti, anebo praskla hadička. Až pak bych vytahoval turbo.
Ale nejdříve bych vyčistil ventil EGR.
Začněte její aktuatorem: vytáhněte jej, připojte na zdroj a ověřte, zdali vůbec funguje. Pak poznačte původní pozici jeho regulačního šroubu, pootočte o 15minut třeba vlevo a vyzkoušejte. Pak vraťte a otočte jiným směrem a zase sledujte chování motoru. Pokud to mělo nějaký vliv, tak aktuator je blízko k smrti. Pokud ne, tak buď aktuator je po smrti, anebo praskla hadička. Až pak bych vytahoval turbo.
Ale nejdříve bych vyčistil ventil EGR.
Mégane III ph3 1,6dCi R9M Limited
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: čtv čer 10, 2021 07:18
Re: Vynechavani v tahu dci 81kw
Dekuji za cenne rady. EGR bude sranda a na zkouseni actuatoru jsem vybaven podtlakovou pumpickou. Tak uvidime co mne to rekne.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 7 hostů