RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět

Mal som uz problem s presuvnikom na MIII al. Flu?

Ano, oprava v ramci zaruky
9
16%
Ano, oprava po zarucnej dobe
5
9%
Nie
44
76%
 
Celkem hlasů: 58

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od jaroslavii » pon kvě 23, 2022 15:44

Rado77 píše:
ned kvě 22, 2022 18:02
Presuvnik nesmie rachtat pri pridavani plynu. Ak je vacka pohnuta o zub tak ano, to je zle. K tomu prislo pri montazi rozvodov, kedy pri zaaretovani kluky a vaciek musi byt presuvnik zacvaknuty "v nule". Vtedy sa dotiahne stredovy srob presuvnika a je istota ze je to ok
A jak poznam, ze je zacvaknuty v nule.? Koupim novy a zkusim to udelat znovu. Musi byt presne naproti sobe ten zlabek na olej.? Co kdyz se clovek o treba 2mm netrefi presne do stredu. Jak zaaretovat presuvnik? Musí se koupit taky ten aretační plech na přesuvník a to druhé kolo? Vačka snad není pohnutá, to by nejelo ne? Diky za odp.
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15. Megane 3, 1.6 81kw

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Rado77 » stř kvě 25, 2022 07:17

Presuvnik ked mas v ruke, tak ho proste otoc proti smeru hodinovych ruciciek. Ak sa pohne a budes pocut zacvaknutie, tak je v nule. Ak s nim hybat nepojde, tak uz je v nule. Montaz je potom akokolvek, on nemusi nikam "mierit", proste ako ho das tak bude. Dolezite je mat zaaretovanu kluku a vacky pripravkom. Mal by sa menit aj stredovy srob drziaci presuvnik o vacku, tam je hodne silny moment dotiahnutia. Az po dotiahnuti presuvnika a nasadeni rozvodaku sa mozu atetacne pripravky vytiahnut. Potom treba za srob klukovky aspon raz pretocit rucne motor, a zase vratit pripravky, ci je casovanie ok - ked klukovka dosadne na aretacny trn, mudi ist zaroven vlozit pripravok drziaci vacky. Az potom sa pripravky vyhodia, nabuchnu sa nove stuple na opacne konce vaciek kam sa strkal pripravok a je to. Takze presuvniku je fuk v akej polohe ho namontujes voci vacke, hlavne musi byt predtym zacvaknuty - nesmie sa nim dat otacat nikam
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od jaroslavii » stř kvě 25, 2022 23:21

Rado77 píše:
stř kvě 25, 2022 07:17
Presuvnik ked mas v ruke, tak ho proste otoc proti smeru hodinovych ruciciek. Ak sa pohne a budes pocut zacvaknutie, tak je v nule. Ak s nim hybat nepojde, tak uz je v nule. Montaz je potom akokolvek, on nemusi nikam "mierit", proste ako ho das tak bude. Dolezite je mat zaaretovanu kluku a vacky pripravkom. Mal by sa menit aj stredovy srob drziaci presuvnik o vacku, tam je hodne silny moment dotiahnutia. Az po dotiahnuti presuvnika a nasadeni rozvodaku sa mozu atetacne pripravky vytiahnut. Potom treba za srob klukovky aspon raz pretocit rucne motor, a zase vratit pripravky, ci je casovanie ok - ked klukovka dosadne na aretacny trn, mudi ist zaroven vlozit pripravok drziaci vacky. Az potom sa pripravky vyhodia, nabuchnu sa nove stuple na opacne konce vaciek kam sa strkal pripravok a je to. Takze presuvniku je fuk v akej polohe ho namontujes voci vacke, hlavne musi byt predtym zacvaknuty - nesmie sa nim dat otacat nikam
Děkuji. To bude nejspíš ono, že nebyl zacvaknutý a teď je tam a rachtá i při jízdě, navíc auto škube, známý ho poslouchal, jako kdyby nemohl dál. Už jsem objednal jiný, tenhle bude už nejspíš špatný. Mám strach s tím jezdit, může se poškodit kvůli přesuvníku něco jiného? Třeba vačka nebo něco kolem ní? Rozvody mám nastavené dobře, motor jde hezky na volnoběh, až když přidám plyn, začne přesuvník řádit. Zaměřím se pak na tu polohu nula, nechci to dělat znovu.
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15. Megane 3, 1.6 81kw

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Rado77 » čtv kvě 26, 2022 07:08

On ten presuvnik nerachoti sam. Ten rachot vydava hlavne vacka sacich, ako sa tam meta jemne sem a tam posobenim sily zdvihatiek ventilov. Ako posobi sila pruzin ventilov zospodu na zdvihatka, a tie silou zase zhora posobia na vacku, a to je hlavne ten rachot. Takze nejazdit
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od jaroslavii » pát čer 03, 2022 19:12

jaroslavii píše:
stř kvě 25, 2022 23:21
Rado77 píše:
stř kvě 25, 2022 07:17
Presuvnik ked mas v ruke, tak ho proste otoc proti smeru hodinovych ruciciek. Ak sa pohne a budes pocut zacvaknutie, tak je v nule. Ak s nim hybat nepojde, tak uz je v nule. Montaz je potom akokolvek, on nemusi nikam "mierit", proste ako ho das tak bude. Dolezite je mat zaaretovanu kluku a vacky pripravkom. Mal by sa menit aj stredovy srob drziaci presuvnik o vacku, tam je hodne silny moment dotiahnutia. Az po dotiahnuti presuvnika a nasadeni rozvodaku sa mozu atetacne pripravky vytiahnut. Potom treba za srob klukovky aspon raz pretocit rucne motor, a zase vratit pripravky, ci je casovanie ok - ked klukovka dosadne na aretacny trn, mudi ist zaroven vlozit pripravok drziaci vacky. Az potom sa pripravky vyhodia, nabuchnu sa nove stuple na opacne konce vaciek kam sa strkal pripravok a je to. Takze presuvniku je fuk v akej polohe ho namontujes voci vacke, hlavne musi byt predtym zacvaknuty - nesmie sa nim dat otacat nikam
Děkuji. To bude nejspíš ono, že nebyl zacvaknutý a teď je tam a rachtá i při jízdě, navíc auto škube, známý ho poslouchal, jako kdyby nemohl dál. Už jsem objednal jiný, tenhle bude už nejspíš špatný. Mám strach s tím jezdit, může se poškodit kvůli přesuvníku něco jiného? Třeba vačka nebo něco kolem ní? Rozvody mám nastavené dobře, motor jde hezky na volnoběh, až když přidám plyn, začne přesuvník řádit. Zaměřím se pak na tu polohu nula, nechci to dělat znovu.
Takže je to myšleno tak, když ještě není přesuvník namontovaný a utáhnutý dle přípravku, pootočit s ním trochu rukou proti směru hodinových ručiček, aby se srovnal do nuly.? Nebo se s ním trochu otočí, když už je namontovany a dotažený? Vačky jsou v tu chvíli zaaretované a i klika. Tam jde čistě o ten přesuvník, aby šel tak jak má a nerachtal při přidání plynu. Před 2 lety jsem dělal clio 3 s 1.6, taky dělal rozvody a vyměnil přesuvník a ten hned fungoval bez nějaké aretace, jen na začátku chvíli rachtal, než se tam dostal olej a pak motor už šel v pohodě, žádný problém s nastavováním, tak proto tomu teď moc nerozumím, že ten přesuvník takto blbne. Normálně jsem ho tam nasadil, utáhl a bylo to. Zkusím to zítra s ním otočit, sundám řemen a jsem zvědav, jestli to pomůže a zacvakne to do nuly. Kéž by. Doufám, že jsem ho mezi tím nezničil nebo něco uvnitř motoru, když párkrát zarachtal, uvnitř je to chatrný. Jsem z toho zklamaný. Díky.
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15. Megane 3, 1.6 81kw

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Rado77 » sob čer 04, 2022 16:42

Presuvnik otocit ked je este v ruke, nenamontovany. Ak nim otocit nepojde ani do jednej strany, tak je zacvaknuty v nule. Ono od zaciatku je to zle pomenovane - to nerachta ten presuvnik, ale ta vacka sacich o vahadla ktore su pod stalym tlakom ventilovych pruzin. Novy presuvnik samozrejme moze sposobit zarachotenie vacky, komory ma este bez oleja
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od jaroslavii » ned čer 05, 2022 03:35

Rado77 píše:
sob čer 04, 2022 16:42
Presuvnik otocit ked je este v ruke, nenamontovany. Ak nim otocit nepojde ani do jednej strany, tak je zacvaknuty v nule. Ono od zaciatku je to zle pomenovane - to nerachta ten presuvnik, ale ta vacka sacich o vahadla ktore su pod stalym tlakom ventilovych pruzin. Novy presuvnik samozrejme moze sposobit zarachotenie vacky, komory ma este bez oleja
Dekuji. Mam objednany novy presuvnik. Az prijde, zkusim s nim otocit v ruce a namontovat. Mel by prirozene zarachotit na zacatku a pak normalne jit. Pokud ne a bude rachotit jako ty predchozi pri pridani plynu, mohl by byt spatny elektromagneticky ventil, treba. Moc tomu nerozumim, divne je, ze ty predchozi presuvniky nezarachtaly pri prvnim startu, a mely by. A ten puvodni, co obcas rachtal pri startu jsem vyhodil. Mozna, ze pak ty koupene originaly renault nebyly v poloze 0, nevim, ale to uz nezjistim. Jeste takovy poznatek, kdyz byl presuvnik dotazeny, vzal jsem ho do ruky a zkusil jsem s nim jen trochu na levou stranu otocit, tak pruzil a na pravou otocit nesel. Asi vacka na nej tlaci. Nevim. Pokud davam pripravek na vacky do absolutni roviny, musim trochu vzit za presuvnik a vyrovnat to dle pripravku, aby tam sel zasunout. Zasunu pripravek, dam remen, ja jen, ze to nesedi absolutne do roviny ty zarezy na vackach, aby tam sel pripravek volne. Tak o milimetr rozdil.
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15. Megane 3, 1.6 81kw

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Rado77 » pon čer 06, 2022 10:13

Uplne idealny postup montaze:

1, dat aretacny trn klukovky a otocit za kluku az dosadne na trn
2, zhodit rozvodak
3, vypacit stuple vaciek
4, nastavit ich do roviny nech sa vopcha pripravok vaciek (ak boli rozvody preftym spravene dobre, vyrezy vaciek uz budu v rovine. Ak nebudu, boli rozbody sprabene zle a treba obe vacky manualne nastavit do roviny a supnut pripravok)
5, vyhodit stary presuvnik
6, novy presuvnik zacvaknut v ruke do nuly a namontovat ho (na orientacii nezalezi, nema to rysku ani zarez na vacke. Hlavne aby bol zacvaknuty). Tam je utahovak dost velky, neviem ci nie az 250Nm pre ten stredovy srob, vzdy by sa mal menit za novy
7, nahodit novy rozvodak
8, vybrat pripravok vaciek a trn kluky a za kluku 2 x pretocit motorom
9, vlozit zase aretacny trn kluky a jak kluka dosadne, musi ist vlozit lahko pripravok vaciek
10, vyhodit pripravky, nabuchat stuple vaciek a ide sa
11, ak aj po tomto postupe bude rachotit, ano, moze byt vadny aj elektromagneticky ventil - skusit preplachnut sitka. Ale pri zlom casovani by RJ zobrazila ikonu motora alebo hlasku nejaku
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od jaroslavii » pon čer 06, 2022 21:45

Rado77 píše:
pon čer 06, 2022 10:13
Uplne idealny postup montaze:

1, dat aretacny trn klukovky a otocit za kluku az dosadne na trn
2, zhodit rozvodak
3, vypacit stuple vaciek
4, nastavit ich do roviny nech sa vopcha pripravok vaciek (ak boli rozvody preftym spravene dobre, vyrezy vaciek uz budu v rovine. Ak nebudu, boli rozbody sprabene zle a treba obe vacky manualne nastavit do roviny a supnut pripravok)
5, vyhodit stary presuvnik
6, novy presuvnik zacvaknut v ruke do nuly a namontovat ho (na orientacii nezalezi, nema to rysku ani zarez na vacke. Hlavne aby bol zacvaknuty). Tam je utahovak dost velky, neviem ci nie az 250Nm pre ten stredovy srob, vzdy by sa mal menit za novy
7, nahodit novy rozvodak
8, vybrat pripravok vaciek a trn kluky a za kluku 2 x pretocit motorom
9, vlozit zase aretacny trn kluky a jak kluka dosadne, musi ist vlozit lahko pripravok vaciek
10, vyhodit pripravky, nabuchat stuple vaciek a ide sa
11, ak aj po tomto postupe bude rachotit, ano, moze byt vadny aj elektromagneticky ventil - skusit preplachnut sitka. Ale pri zlom casovani by RJ zobrazila ikonu motora alebo hlasku nejaku
Utažení přesuvníku je 100-110Nm, 250Nm je moc. A spodní šroub na klice je kolem 120-130Nm, mělo by se to namazat aretační barvou na šrouby, hlavně ten šroub dole, poněvadž tam není žádný klínek na řemenici. Jinak, ještě prosím upřesnit, jak přesně nový přesuvník zacvaknout v ruce do nuly, to mě zajímá, myšleno vnitřek?, který se otočí do leva až už nepůjde točit a bude jako by zaražen v nule a nepůjde tím pádem otočit ani napravo. Proc to rovnou nenastavi vyrobce, aby byl pripraveny na montaz. Zkusil jsem to a zacvaknutí jsem neslyšel, ale otočit ten střed trochu šlo, pak už se to nehnulo. Uvnitr presuvniku je takovy motylek, ktery kdyz se otoci doleva, tak by mel byt natoceny do pozice 0, mam pravdu? Zítra to budu dělat, abych mel jistotu, pak napíšu. Díky.
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15. Megane 3, 1.6 81kw

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od jaroslavii » úte čer 07, 2022 19:55

Tak bohuzel se udelat rozvody nepovedlo, pri pridani plynu nad 1500ot rachta presuvnik a auto skube, stejna zavada jako minule pri vymene presuvnika. Pri prvnim spusteni nezarachtal a to ma. Uz treti presuvnik. Jsem z toho zoufaly. Nic nepomaha. A ventil pro presuvnik by svitila kontrolka a zadna nesviti. Volnobeh jde normalne. Někde někdo psal, že mu to taky dělalo, rozebrali kde co a nenašli to, snad pak psali, že nízký tlak oleje.. Ale moje auto jezdilo dřív normálně, občas jen zarachtal přesuvník při startu. Ještě ten el.ventil vyměním, pak už fakt nevím. Jako kdyby měl přesuvník málo oleje.. Jsem zklamaný. Dam to do Renaultu, tohle nema smysl.☹
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15. Megane 3, 1.6 81kw

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od kotasekh » stř čer 08, 2022 00:22

No tak zmer tlak oleje, kdyz jsi zjistil, ze to muze taky byt tim.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Rado77 » stř čer 08, 2022 14:59

Tazko takto "od stola". Teraz aspon vieme ze rozvody aj s presuvnikom su spravene dobre. Nizky tlak oleja, ale zase nesvieti kontrolka... Fakt tazko takto. Moze to byt aj ten elektromagn. ventil ze sa neotvara uplne, vtedy RJ nepozna ze je chybny a nerozsvieti sa ani kontrolka motora. V tomto pripade je najlepsia diag, nech preveria casovanie, uhol natocenia vaviek pri danych rpm, uvidia aj tlak oleja atd atd
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od jaroslavii » čtv čer 09, 2022 21:24

Rado77 píše:
stř čer 08, 2022 14:59
Tazko takto "od stola". Teraz aspon vieme ze rozvody aj s presuvnikom su spravene dobre. Nizky tlak oleja, ale zase nesvieti kontrolka... Fakt tazko takto. Moze to byt aj ten elektromagn. ventil ze sa neotvara uplne, vtedy RJ nepozna ze je chybny a nerozsvieti sa ani kontrolka motora. V tomto pripade je najlepsia diag, nech preveria casovanie, uhol natocenia vaviek pri danych rpm, uvidia aj tlak oleja atd atd
Diky za tip, vymenil jsem el.magn.ventil a zavada se opet projevila, rachtani presuvnika pri pridani plynu a skubani pri jizde, tak jsem tam vratil originalni ventil a odpojil ho, presuvnik pri pridani plynu uz nerachta, tak jeste mam jeden tip, snimac polohy vackove hridele, mam ho zkusit vymenit, pak se opet uvidi.
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15. Megane 3, 1.6 81kw

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od jaroslavii » pát čer 10, 2022 16:43

Tak jsem dnes vyměnil snímač polohy vačkové hřídele, ten je vpravo u poslední cívky a rachotilo to pořád, takže už nevím. opět jsem odpojil elektromagnetický ventil, pak to nerachtá. Ještě prosím upřesnit, jak se nastaví přesuvník do nuly? Otočí se tím středem doleva až už to točit nepůjde? Můžete mi to popsat? Jsem jinak objednán do Renaultu na diagnostiku, rád bych už to měl v pořádku. Díky.
Naposledy upravil(a) jaroslavii dne sob čer 11, 2022 20:26, celkem upraveno 3 x.
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15. Megane 3, 1.6 81kw

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od kotasekh » pát čer 10, 2022 18:07

Zmer ten tlak oleje, nez zase zacnes neco menit…
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od jaroslavii » pát čer 10, 2022 19:05

kotasekh píše:
pát čer 10, 2022 18:07
Zmer ten tlak oleje, nez zase zacnes neco menit…
A jak ho změřit?
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15. Megane 3, 1.6 81kw

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od kotasekh » pát čer 10, 2022 19:45

Asi pres otvor pro cidlo tlaku. Pokud nemas vybaveni, tak servis.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 584
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od moucha tse-tse » sob čer 11, 2022 20:05

Přesně tak..já si ho měřil kdysi na scenicu..udělat šroubení podle závitu čidla,kousek hadice a měřák.Odšroubovat čidlo a našoubovat šroubení.Nechat motor chvíli běžet,at se zahřeje.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od jaroslavii » sob čer 11, 2022 20:23

kotasekh píše:
pát čer 10, 2022 19:45
Asi pres otvor pro cidlo tlaku. Pokud nemas vybaveni, tak servis.
A pokud to servis načte ze senzoru tlaku oleje, může se tomu věřit? Má mít za studena tlak kolem 2baru a za tepla cca 4bary. Příští týden tam zajedu. Uvidíme.
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15. Megane 3, 1.6 81kw

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od kotasekh » ned čer 12, 2022 07:13

Ne nacist ze senzoru tlaku oleje, ale zmerit manometrem zapojenym do otvoru pro senzor tlaku oleje.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Rado77 » ned čer 12, 2022 12:06

A k tomu zacvaknutiu do nuly, ked chtis presuvnik za jeho "obal" a divas sa nan ako by bol namontovany, tak jeho syredom treba tocit proti smeru hodinovych ruciciek az kym zacvakne piestik. Potom sa nim uz nebude dat pohnut ziadnym smerom.
Niektore znacky maju presuvniky s namotanou pruzinou, ta sa stara o navrat do nuly. Tuna nic take nie je :-( Ale asi nieje nelka sanca ze by z vyroby presuvniky neboli zacvaknute v nule, inak by tam musel byt obrazkovy navod ako to pred montaxou vykonat
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od jaroslavii » ned čer 12, 2022 19:57

Rado77 píše:
ned čer 12, 2022 12:06
A k tomu zacvaknutiu do nuly, ked chtis presuvnik za jeho "obal" a divas sa nan ako by bol namontovany, tak jeho syredom treba tocit proti smeru hodinovych ruciciek az kym zacvakne piestik. Potom sa nim uz nebude dat pohnut ziadnym smerom.
Niektore znacky maju presuvniky s namotanou pruzinou, ta sa stara o navrat do nuly. Tuna nic take nie je :-( Ale asi nieje nelka sanca ze by z vyroby presuvniky neboli zacvaknute v nule, inak by tam musel byt obrazkovy navod ako to pred montaxou vykonat
Pročetl jsem toho teď po večerech hodně, i na stránkách Megane II o přesuvníku. A o tomto jsi se tam také zmiňoval, tak to mám potvrzené. Přesně tohle jsem udělal, střed jsem otočil z přední strany doleva, z pohledu zezadu, jsem otočil doprava, poněvadž to šlo ze zadní strany lépe točit. Rukou to šlo silou, tak jsem použil takovou konusovou tyčku a trochu to šlo otočit doleva na doraz, žádné cvaknutí jsem neslyšel, ale pak už s tím nešlo hýbat, tak věřím, že je přesuvník v nule. Někdo tady psal, že mu to taky dělalo všechno možné, pak si nechal přehrát software v řídící jednotce a najednou to všechno šlo. Myslím, že je to způsobené těmi senzory vačky a kliky a ještě el.ventilu. Tyhle tři součástky + řídící jednotka, se mezi sebou musí domluvit, aby přesuvník a ost. fungovalo tak jak má a pokud nějaký senzor z nich má pochybnost, uvede řídící jednotce špatné údaje, jde o řetězovou reakci a motor nejde jak má. Až to v Renaultu připojí na diagnostiku, budu chtít, ať prověří chod těch čidel a parametry rozvodů, popř.tlak oleje. A pokud nic nenajdou, navrhnu přehrání řídící jednotky a uvidíme. Zatím nechám odpojený el.ventil, pak to nerachtá. Netusim, jak na tom novy presuvnik je, kdyz chvili rachtal, jestli neni poniceny. Díky
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15. Megane 3, 1.6 81kw

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od Rado77 » pon čer 13, 2022 13:57

Ano, otacal si ho spravne ;-) Jedine ta diag, ved oni zase vedia na ake udaje pozerat, pomazu chyby co sa zapisali ked bol el-mag odpojeny atd. Tych pricin moze byt fakt vela, od toho cidla vacky, cez ten slaby tlak oleja atd. Ale evidentne ked sa el-mag odpoji, vsetko ide ako ma, takze casovanie rozvodov je ok. Presuvnik novy, vymena el-magu nepomohla...tak uz fakt len nejake cidlo alebo olej...hmmm.
Presuvnik zniceny nebude, ten rachot sposobuje hlavne vacka a jej styk s napruzenymi okolnymi castami
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od jaroslavii » úte čer 14, 2022 21:20

No, tak jsem dnes zkusil auto, jestli se náhodou něco nezměnilo a bohužel, všechno stejné, závada stále trvá, při přidání plynu auto škube a rachtá přesuvník nebo něco okolo, každopádně ten zvuk jde ze strany od přesuvníka. Takže jsem opět vypojil el.magn.ventil a nechám to zatím tak, poněvadž bez něho auto normálně jede, jsem objednaný do Renault servisu, jen to trvá měsíc, než mě vezmou, mají toho moc. Doufám, že nebudou chtít otevírat rozvody, aby je zkoukli a zkontrolovali i přesuvník. Snad to lze zjistit z diagnostiky, jestli jsou rozvody a přesuvník ok.. Uvidíme. Mají nejlepší diagnostiku pro Renault, takže by měli vědět nejvíc, než ost.servisy.
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15. Megane 3, 1.6 81kw

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K

Příspěvek od kotasekh » stř čer 15, 2022 08:07

Problem spise byva sehnat cloveka, co opravdu diagnostice rozumi a umi ji delat. Bohuzel, i v renault servisech byvaji diagnostici, co umi pouze vycist pamet zavad. Sledovani zivych dat a porovnani s dokumentaci jim nic nerika…
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů