Motor 1.2 TCE 130

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Baghira
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: čtv zář 02, 2010 05:08
Bydliště: Brodek u Pv

Motor 1.2 TCE 130

Příspěvek od Baghira » sob čer 05, 2021 18:45

Dobrý den. Jelikož mám i já tu čest vlastnit TCE 1.2 130. A po pročtení fóra se mi ježí vlasy na hlavě jak dlouho motor vydrží. Tak se ptám jestli někdo nezkoušel přidat Nano přísady do motorového oleje. Aby se zlepšilo mazání válců při smívání benzinem. První výměnu oleje jsem udělal při 1800km. Druhou včera při 4300km chce to servis který mi v úterý přehraje software řídící jednotky.
Clio II 1.6 16v čip 92kw. Bydliště Sněhotice .Okres Prostějov.
MeganeIII Limited Rv 2015 1.2 Tce 97Kw.
Fotogalerie. http://baghira1.rajce.idnes.cz

Uživatelský avatar
bobMegane
Junior member
Příspěvky: 171
Registrován: pát bře 09, 2018 13:19
Bydliště: Beskydy

Re: Motor 1.2 TCE 130

Příspěvek od bobMegane » čtv čer 10, 2021 13:56

Ahoj, ředění oleje benzínem je způsobeno tím, že se motor příliš dlouho zahřívá a při malé zátěži se olej vůbec nedostane na provozní teplotu. Na studených válcích zůstavají kapénky nespáleného benzínu a ředí olej.. Zředěný olej snižuje mazací schopnost a pokud nejsou pístní kroužky a válce odolné jako u VW 1.2 TSI EA111(taky ředily olej benzínem) dojde k poškození kroužků a pak klidně i stěny válce, motor začne brát olej a klesají tlaky na válci. Tolik teorie :-)

Asi nejlepším příkladem je test Meganu IV 1.2 TCE nebo Dacie Lodgy 1.2 Tce redakcí AutoBuilt, kdy po 100tis.km ježdění po dálnici byl motor ve velmi dobré kondici.Takže opravdu jde o problém krátkých tras a malého zatížení.
Megane IV 1.2 TCe tady:https://www.autobild.de/artikel/renault ... 42021.html
Lodgy 1.2 TCe tady: https://www.autobild.de/artikel/dacia-l ... 97379.html

Proto mi dává aditivum smysl, na youtube najdeš spoustu testů různých aditiv, já použivám výrobky od LIQUI MOLY, pro Tebe by asi sedlo nejvíce verze Ceratec, která nechává právě ten film na stěnách válců. Ale těch dobrých značek bude více...
Používal jsemi i Millitec-1 a STP, ale tihle asi netvoří nanovrstvu..

Zaujal mě také jeden polský automechanik, který doporčuje pro tento motor nejen měnit olej častěji do 10tis.km, ale také motor před výměnou oleje pročistit, např. https://aditiva.heureka.cz/liqui-moly-1 ... ecifikace/
T.j. před výměnou oleje, se tam čistič dá na 15 min, nechá se motor běžet na volnoběh a pak se vyleje.
Video toho poláka je tady: https://www.youtube.com/watch?v=pusS7ZqOH_I

Já motor 1.2 Tce nemám, jen jsem byl u pár diskuzí na forech, kde o tom psali automechanici. I tak olejová aditiva používám, protože u motoru 1.2 TSI v Rapidu ma velmi dobrý vliv na projev motoru a u mého Meganu III 1.6 74kw mi alespoň trochu ztichl motor na dálnici, byť stále je to 100 roků za stařičkou VW Jetta 1.6 MPI 2006 :-)

Držím palec, každopádně aditiva používám několik let a motory šlapou krásně. Asi bych se vyhl nějakým noname značkám z číny :-)
R.Megane III Grandtour 1.6 74kw

auto-radce
Junior member
Příspěvky: 133
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: Motor 1.2 TCE 130

Příspěvek od auto-radce » pát čer 11, 2021 08:30

1,2 TCe H5F = měnit olej co 10 000 km, nejezdit krátké trasy (1-2 km), točit minimálně 2 000 otáček a tankovat palivo s aditivy.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

Uživatelský avatar
bobMegane
Junior member
Příspěvky: 171
Registrován: pát bře 09, 2018 13:19
Bydliště: Beskydy

Re: Motor 1.2 TCE 130

Příspěvek od bobMegane » pát čer 11, 2021 09:53

Souhlasím, ono aditiva do benzínu pomáhají čistit vstřiky, což je také dobrá věc u přímého vstřikování. Bohužel sací ventily to nevyčistí, protože vstřiky jsou "ve válci". Pak prý napomáhá eliminovat škodlivost Babišovy řepky v klasickém 95Naturalu :-)
Ohledně aditiva do benzínu, používám obyčejný rakouský VIF Super, který důkladně otestovala redakce Světa Motorů a dopadl na výbornou..
R.Megane III Grandtour 1.6 74kw

Baghira
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: čtv zář 02, 2010 05:08
Bydliště: Brodek u Pv

Re: Motor 1.2 TCE 130

Příspěvek od Baghira » sob čer 12, 2021 19:23

Díky kluci. V Renault servise provedli kontrolu motoru a je úplně v pořádku možná díky tomu že jsem jezdil jen dlouhé trasy v létě 300km a olej vyměnil po 1800km a teť po 4300km. Nicméně použiju aditivum do oleje aby byl na stěnách film. Benzín dávám Z benziny 100okt. No olej vyměním klidně jednou ročně i když najedu 1000km a pomůže to. Díkes za info a rady.
Clio II 1.6 16v čip 92kw. Bydliště Sněhotice .Okres Prostějov.
MeganeIII Limited Rv 2015 1.2 Tce 97Kw.
Fotogalerie. http://baghira1.rajce.idnes.cz

Baghira
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: čtv zář 02, 2010 05:08
Bydliště: Brodek u Pv

Re: Motor 1.2 TCE 130

Příspěvek od Baghira » ned čer 13, 2021 11:03

Jinak ještě k oleji. Clio II mi po koupi bralo trochu oleje. Tak jsem tehdy začal měnit olej na jaře a na podzim 2x za rok a motor přestal brát olej a je čistý při pohledu nalévacím otvorem. Má najeto 187000km a olej nebere. Roční nájezd 20000km.
Clio II 1.6 16v čip 92kw. Bydliště Sněhotice .Okres Prostějov.
MeganeIII Limited Rv 2015 1.2 Tce 97Kw.
Fotogalerie. http://baghira1.rajce.idnes.cz

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 731
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Motor 1.2 TCE 130

Příspěvek od kadliiik » pon čer 14, 2021 07:58

Tak se jen nelekni, že u 1,2 TCe stejně jako u každého přímovstřiku bude olej po 1500km černý jak viks. Je to normální s tím kolik sazí ty motory produkují.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Baghira
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: čtv zář 02, 2010 05:08
Bydliště: Brodek u Pv

Re: Motor 1.2 TCE 130

Příspěvek od Baghira » sob čer 19, 2021 17:48

Ok
Clio II 1.6 16v čip 92kw. Bydliště Sněhotice .Okres Prostějov.
MeganeIII Limited Rv 2015 1.2 Tce 97Kw.
Fotogalerie. http://baghira1.rajce.idnes.cz

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů