TERMOSTAT

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Miroslav1310
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pát bře 02, 2018 14:41

TERMOSTAT

Příspěvek od Miroslav1310 » pát bře 02, 2018 16:08

Prajem pekný a pohodový deň.

Sme majiteľmi Renault Megane III Limited , 1,5dCi 70 kW, ktorý sme kúpili ako čisto nové auto 04/2015.

V novembri 2017 som si som si všimol :
-že keď klesla vonkajšia teplota na +4°C a nižšie, po naštartovaní / auto je stále garážované/ a prejdení väčšieho množstva km / 40,60 stalo sa aj po 100 km/ ostane motor „zohriaty“ len na 1 políčko.

- Aj pri „zohriatom“ motore na 4 políčka a jazde autom dole kopcom a zaradenom rýchlostnom stupni, klesne zohriatie chladiacej kvapaliny v motore na 1 políčko a už sa nevráti naspäť na 4 políčka.

- Niekedy ,po novom naštartovaní, keď auto stálo / hoci len pár minút/ a motor bol vypnutý ,sa nerozsvieti žiadna kontrolka zohriatia chladiacej kvapaliny v motore.

- Som si vedomý, že výpovedná hodnota, zohriatia motora je teplota oleja v motore. Nakoľko však sa takýto teplomer bežne v autách nenachádza, vychádzam z hodnoty zohriatia chladiacej kvapaliny v motore.

Preto som sa dohodol, že dňa 07.02.2018 pristavím auto v záruke do autorizovaného servisu.

Ešte pred tým dňa 15.02.2018 som s autom bol v Banskej Bystrici.
Zvolen - Banská Bystrica po starej ceste , asi 5 min bežal motor na voľnobeh , a potom Banská Bystrica / pri rýchlosti 100- 110 km/hod / po diaľnici naspäť do Zvolena /cca 40 km/ a auto bolo odovzdané do servisu. Pričom som po príjazde do servisu, ešte otvoril kapotu motora a rukou som skúsil na niekoľkých miestach teplotu chladiča, ktorý bol úplne studený!!!

Po napichnutí a vyhodnotení mi bolo oznámené prijímacím technikom – že motor je zohriaty len na 60°C, jedná sa teda o „valný“ termostat a bude ho nutné vymeniť.

Preto som dňa.15.02.2018 pristavil auto do servisu a ...

Bolo mi oznámené, že môžu mi ho vymeniť , ak si ho zaplatím sám...

Pretože, dostali od oficiálneho dovozcu RENAULT na Slovensko uvedený email- prinášam ho v celom znení, okrem VIN kódu nášho auta.

Vážený pán
dovoľte mi v mene spoločnosti Renault Slovensko, spol. s r.o. reagovať na Vašu žiadosť ohľadom prevádzkovej teploty motora vo Vašom vozidle Renault Megane III, VIN:

Po prijatí doplňujúcich informácií od technického oddelenia našej spoločnosti si dovoľujem zhrnúť nasledovné:

Ukazovateľ teploty na prístrojovej doske je len informatívnym ukazovateľom chladiaceho média v chladiacom okruhu motora.

Ak sa rozsvieti prvé políčko, signalizuje to, že teplota chladiaceho média je v rozsahu od 50 do 80 stupňov, a vypne sa, ak je teplota nižšia ako 45 stupňov. Ďalšie políčko sa zapne pri teplote vyššej ako 80 stupňov a vypne sa, ak je teplota nižšia ako 75 stupňov.

Z vyššie uvedéneho vyplýva, že vozidlo môže mať pracovnú teplotu chladiaceho média 80 stupňov.

Presná teplota chladiaceho média sa dá zistiť skúšobnou jazdou s pripojeným CLIP-om (testerom).

Veríme, že naše vyjadrenie prijmete s pochopením.

Ďakujeme Vám za dôveru.
V prípade akýchkoľvek ďalších otázok sme Vám k dispozícii na zelenom telefónnom čísle 0800 606 111 v pracovný deň od 8:00 do 18:00 a do 20:00 môžete s nami četovať na internetových stránkach www.renault.sk.

S pozdravom

Tamara ČEKELSKÁ
Customer Care Trainee SK

Renault Slovensko, spol. s r. o.
Zelená linka: 0800 606 111
E-mail: infocentrum@renault.sk

Nakoľko som tu nový, prosím Vás o radu , či pomoc.

ĎAKUJEM

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4072
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: TERMOSTAT

Příspěvek od kotasekh » pát bře 02, 2018 18:02

Tak budu reagovat i tady. A pripomenu, ze opravdu neni vhodne davat jeden prispevek do vice temat. A uz vubec neni vhodne zakladat kvuli toho pokazde nove vlastni tema. A umisteno opet spatne. Termostat se uz urcite resi v technicke sekci dle typu vozidla.
Citace meho predesleho prispevku:
Pokud byl chladic uplne studeny, tak to znamena, ze byl termostat zavreny a motor bezel na maly okruh. Pokud se i tak voda nezahrala, je to zpusobene efektivitou spalovani a provozu a rozhodne se nejedna o zavadu. Tady neni co resit.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 285 000km

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 1839
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: TERMOSTAT

Příspěvek od Dawes » stř bře 14, 2018 11:08

Já jen nechňápu, jestli to má být rozhořčení nad (asi) nevhodným chováním servisu potažmo zastoupení, nebo nad nějakou technikálií.
V prvním případě uživatel zvolil nesmyslný název tématu a z textu nevyplývá kdo a jak mu (asi) uškodil,
v druhém případě asi přes svoje rozčilení neudrží úsudek na Nerudovskou otázku "kam s ním?".
GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
Obrázek Obrázek http://www.kral-restaurator.cz

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10025
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: TERMOSTAT

Příspěvek od Šamša » sob dub 14, 2018 10:10

Ono ta teplota hadice může být zavádějící, taky jsem před 3 týdny řešil termostat (2.0T). Rafička sotva dolezla na konec prvního dílku a když jsem šlápnul na heft, tak dolezla do půlky druhého, ale jak jsem sundal nohu z plynu, zase spadla dolů. Hadice byla na omak studená, ale když se déle podržela tak měla teplotu 40-50°C. Vyřešilo se to výměnou termostatu, objednal jsem originál za cca 400Kč, kdy alternativy byli zhruba o 50 Kč levnější. Práce s odpuštěním kapaliny a odvzdušněním na 1 hodinu. Rafička teď po zahřátí drží pevně na 3 dílku.
Zkusil bych na jeho místě jiný autorizák, případně na vlastní náklady vyměnit sám a s autorizákem se vůbec nebavit, za ty nervy to nestojí co pozoruju.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 378000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 202000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 349500km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host