Silentbloky motoru a převodovky po 300 000km

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Silentbloky motoru a převodovky po 300 000km

Příspěvek od amat » pon srp 07, 2017 01:21

Ahoj Laguňáci,

tak jsem si přes víkend střihnul výměnu silentbloku převodovky své L3 2.0dCi. Po ujetí 300 000km sice nebyl nijak rozbitý, ale jeho vlastnosti se zhoršily pod pro mě akceptovatelnou mez. Všechny ostatní silentbloky jsem už měnil v průběhu minulého roku, takže zbýval tento jeden. Co mě štvalo:

- vibrace na volnoběh jsou u L3 2.0dCi v podstatě vlastností, dělá to i naše nová L3. Nicméně v mém případě už ty vibrace byly trochu větší než by se mi líbilo (resp. než produkuje naše nová L3).
- při startu studeného motoru se ozval otřes celým vozem
- při snaze couvat do prudšího kopce byly vibrace větší než obvykle - hydrosilentblok převodovky svou práci vzdal a opřel se o gumové dorazy

Na videu je vidět, že silentblok není kdovíjak poškozen, svou funkci by plnil dalších 300 000km, ale já neřešil závadu, chtěl jsem zpět vlastnosti nového dílu (viz. výše). Je vidět, že olejová složka je už hyn a neumožňuje tlumení jemných vibrací pomocí olejového polštáře, vše už stojí pouze na gumě, která přenáší vibrace podstatně víc. Taky je vidět, že silentblok je trochu sedlý - to souvisí se ztrátou olejové složky.

https://www.youtube.com/watch?v=Vg5a6nYmgIU

Tady mám video s porovnáním nový/starý hydrosilentblok motoru. I tam je patrné, že hydrosložka je tatam.
https://www.youtube.com/watch?v=GyeSWuoAHsg

Motor teď vibruje opravdu minimálně, v podstatě stejně jako u nové L3. Jediné co vibruje více, je volant, ale to je dáno konstrukcí spodního silentbloku, který je příliš pevný. Je to však konstrukční nedostatek a tedy vlastnost L3.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Silentbloky motoru a převodovky po 300 000km

Příspěvek od amat » pon srp 07, 2017 01:32

Jediná nevýhoda této operace spočívá v ceně toho dílu...

Dostupný je pouze v Renaultu, druhovýroba neexistuje. Díl má kód 112200005R a cena je mastných 4850Kč vč. DPH.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Silentbloky motoru a převodovky po 300 000km

Příspěvek od Šamša » pon srp 07, 2017 08:31

Buď rád, protože druhovýroba většinou funguje jen chvíli a silent po několika desítkách tis. km klesne. Což byl i můj případ, koupil jsem vlastně originál Sasic s vybroušeným logem Renaultu a prakticky po roce motor kleslý kov na kov. Vrátil jsem tam ten starý, který stále funguje, ale jak píšeš už má zenit za sebou.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Silentbloky motoru a převodovky po 300 000km

Příspěvek od amat » pon srp 07, 2017 08:38

Je to jak píšeš. Já už kupuju určité díly jen originál. Kdybych se chtěl spokojit s polovičními vlastnostmi, nemusel bych mít Lagunu, ale stačila by nějaká škůdka. Platí to hlavně pro díly podvozku, hlavně u dvojky jsem se opravdu vyškolil, že nic nevydrží jako originál (jediná výjimka lemforder), pak to platí i pro pružiny a tlumiče. Hlavně neoriginální pružiny opravdu dost zásadně zničí jízdní vlastnosti auta, tlumiče vlastně taky. Navíc tlumiče i pružiny jsou z druhovýroby nastavené vždy univerzálně. U originálních pružin však existuje snad sedm různých tuhostí a délek, na rozdíl od L2 má L3 i různě nastavené tlumiče - rovněž v cca sedmi barvách. Takže když si pak na auto člověk hodí klidně KYB, ale z druhovýroby, už to nikdy nepojede jako za mlada. A to je pro mě problém.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Kašpy
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: pát srp 28, 2009 09:41

Re: Silentbloky motoru a převodovky po 300 000km

Příspěvek od Kašpy » stř srp 23, 2017 23:03

Nechci dělat nějakou reklamu,ale tady jsem ho objevil o dost levněji:
https://moto-dynamic.com/gearbox-mount- ... ,3,845,968
Renault 6TL,Renault 16TL,Renault 16TX,Renault 25 2.2,Renault 25 2.2 fl,Laguna II Grandtour 1.9dCi,facelift Laguna II Grandtour 2.0 dCi,Laguna III Grandtour 2.0 dCi,Laguna III Grandtour 2.0dCi-4C.

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Re: Silentbloky motoru a převodovky po 300 000km

Příspěvek od Petr Novotný » ned srp 30, 2020 11:59

Konečně jsem se odhodlal k výměně silentu převodovky, jakým způsobem postupovat při výměně, jsou nějaké špeky, které by mohly člověka zaskočit? Díky
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 5 hostů