Problém s filtrem pevných částic

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Endy666
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv lis 01, 2012 20:50

Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od Endy666 » pon črc 24, 2017 11:57

Ahoj.

Mám problém a nevím, jak ho dál řešit. Koupil jsem v roce 2011 novou Lagunu III 1.5dCi. S autem jezdím výhradně dlouhé vzdálenosti. Pravidelně servisováno v autorizovaném servisu podle předepsaných intervalů (olej a olejový filtr jsem ještě měnil v půlce intervalu – 15000km). Snažím se brát „značkovou“ naftu a přidávám do ní aditivum.

Letos na dovolené v Anglii po delší jízdě na dálnici (112km/h) nám palubní počítač píše červenou chybovou hlášku „ENGINE FAILURE HAZARD“ – v tuto chvíli mělo auto naježděno 131000km. Ihned sjíždím z dálnice a volám asistenční službu. Po připojení auta na diagnostiku technik hlásí závadu s „plným“ filtrem pevných částic. Nejdříve se snažil zajistit servis, ale nikde na nás neměli čas. Tak pomocí diagnostiky vyvolal manuální regeneraci filtru pevných částic – ta proběhla úspěšně a množství sazí se snížilo z 42g na 1.8g. Poté smazal chybovou hlášku a vše se zdálo OK. Doporučil návštěvu servisu po návratu z dovolené.
Přikládám celý report technika:
Patrol found the following fault code/s:System : Engine control 1 - 5P3 / Diesel CR/EDC SID 305 Status :P2002 - Diesel particulate filter (bank 1). Error Message : Performance inadequate/failed. Error static. Status :P1525 - Idle actuator or stepper (stepping motor). Error Message : Input signal error. Error static.Patrol carried out the following special function/s:Particulate filter regenerationSoot content before regen 42g and after regen 1.8g. Advised to take to garage at journeys end for further checks as to why car failed to carry out dpf regeneration Advised to take to garage at journeys end for further checks as to why car didn't carry out dpf regen.
Z dovolené jsme se vrátili bez problému a auto šlo do servisu. Šlo na 6ti letý servis (výměna rozvodů) a rovnou jsem jim řekl, ať prověří ten filtr. Po servisu mi řekli, že všechno zkontrolovali a na nic nepřišli (za tuto diagnostiku jsem platil asi 1500Kč).

S domněním, že auto je v nejlepším pořádku (velký servis, technická prohlídka v STK i emise) jsme vyrazili na další dovolenou. Po ujetí asi 900km v kuse po dálnici počítač hlásí zase červenou chybovou hlášku „ENGINE FAILURE HAZARD“ - v tuto chvíli mělo auto naježděno 134000km. Asistenční služba neměla diagnostiku na manuální regeneraci, tak nás odtáhla do servisu Renault v Německu. Tam nepřišli na žádný problém a provedli manuální regeneraci (zase bylo na filtru přes 40g sazí).

Museli jsme tedy zrušit dovolenou a vydali jsme se na cestu zpět do ČR. Po ujetí 200km (stále v Německu) se scénář opakoval – chybová hláška, servis, manuální regenerace.

Další cesta a zase po 200km chybová hláška (stále v Německu). Tentokrát už bylo pozdě a žádný servis už neměl otevřeno. Zavolal jsem tedy asistenční službu a poprosil, zda by nemohli poslat technika s diagnostikou, která by zvládla manuální regeneraci. Technik přijel, ale neměl diagnostiku, která by regeneraci zvládla. Připojil jí aspoň na načtení chybové hlášky a kontrolu údajů. Zase na filtru bylo přes 40g sazí. Přes diagnostiku smazal chybovou hlášku a předpokládám z důvodu kontroly čidel tlaku před a za filtrem vytočil motor několikrát na maximální otáčky. Všiml jsem si, že za autem byl najednou obrovský bílý oblak kouře. Nic dalšího nedělal a pověděl nám, že nám nedokáže pomoci a odkázal nás na nejbližší servis.

Servis byl vzdálen asi 25km a tam prý dojedeme po vlastní ose bez problému. Tak jsme se vydali na cestu k servisu. V průběhu cesty se mi zdála vyšší spotřeba, než obvykle. Ráno v servisu auto připojili na diagnostiku a oznámili mi, že na filtru je asi 1g sazí a že poslední regenerace proběhla před deseti minutami, co auto jelo. Také byli auto projet s připojenou diagnostikou a auto je prý v pořádku.

Zbytek cesty do ČR 650km jsme už dojeli a chybová hláška se už neobjevila. No a teď nevím, jak dál postupovat. Nesetkal jste se už někdo s tímto problémem? Myslíte, že odešel filtr pevných částic? Neporadil by mi někdo další postup? Když jsem čekal na servis v Německu, tak jsem volal do českého servisu a řekli mi, že bez chybové hlášky v paměti nic nezjistí - má cenu jezdit do servisu nebo počkat jestli se chyba zase objeví?

Díky moc za jakoukoliv radu.

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od ZDENECEKCZ » úte črc 25, 2017 00:46

Nechci do toho nejak zasahovat, ale vycetl jsem tu, ze s filtrama nejsou zadne problemy. Ale problemy.jsou s rozdilnym tlakem pred a za filtrem, ktere zpusobuje nejake hadicky od trubky pred a za filtrem. Zkus procist tema Filtr. Tusim je hned nekde nahore
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od amat » čtv črc 27, 2017 21:08

1.5dCi používá jiný FAP než 2.0dCi. Dokonce má i pátý vstřikovač a FAP samotný je proti 2.0dCi o skoro 10 000kmč dražší - vyjde na 32 000Kč bez DPH. Asi bych nechal prověřit vstřikovače jestli neprodukují mnoho sazí, které rychle ucpávají filtr. Měl jsem problém s kouřivostí 1.5dCi a chybovou hláškou check injection, bylo to způsobené ucpaným palivovým filtrem. Po výměně auto jelo zase jako nové. 1.5dCi má vstřikovače siemens/continental a ty jsou velmi citlivé na kvalitu nafty a kondici palivového okruhu (na rozdíl od Bosche si měří korekce na tisícinu což je až absurdní). Určitě bych nechal prověřit hadičky snímače diferenčního tlaku, ty se umí rozpadnou a pak mást jednotku nesmyslnými informacemi. U tak mladého auta bych nečekal zradu ve filtru samotném, chyba bude jinde.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od Zefek » ned srp 13, 2017 20:03

40g sazí je taková divná, řekl bych, defaultní hodnota při poruše snímání tlaku kolem filtru. Fap se samozřejmě může zanášet vlivem poškozených komponent před ním. Ale vždy v tomto případě funguje klasický scénář - filtr se zanáší a pokud zbývá rezervní kapacita filtru, rozsvítí se kontrolka pro požadavek na regeneraci změnou stylu jízdy. Pokud se toto ignoruje, rozsvítí se porucha vstřikování. Pokud se nic nedělo a najednou se vyskytla porucha vstřikování, bude to nejspíše značit poruchu kolem filtru, než přímo na filtru.
Může jít taky o problém software a servis by měl tuto možnost prověřit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Endy666
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv lis 01, 2012 20:50

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od Endy666 » pát zář 01, 2017 10:25

Tak auto bylo v servisu. Provedli kompletní diagnostiku, zkontrolovali vstřikovače a mechanicky zkontrolovali hadičky k snímači. Na žádný problém nenarazili.

Provedli tedy kompletní přeprogramování řídící jednotky vstřikovačů. V changelogu byly zmíněny nějaké problémy s filtrem, které nový software řeší. Myslí si, že by to mohlo pomoci.

Takže teď musím jen doufat, že to opravdu bylo softwarem a že se to již nestane.
Renault Laguna III (2011) Obrázek

Endy666
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv lis 01, 2012 20:50

Re: Problém s filtrem pevných částic

Příspěvek od Endy666 » stř čer 26, 2019 11:41

Zapomnel jsem dopsat posledni dil pribehu s ucpanym filtrem.

Pri nasledne delsi ceste scenar opakoval i kdyz jen se zlutou chybou (tusim check exhaust system). Takze auto slo zase do servisu kde zjistili na diagnostice, ze jeden vstrikovac je vadny. Provedli celkem levnou vymenu a od te doby je po problemu (najeto nejakych 15tis. km).

Co zpusobilo jeho chybu netusim, ale skoro bych rekl nejaka noname nafta ve Velke Britanii. Od te doby radsi v Cechach tankuji jen Vervu a v zahranici "Premium" naftu.
Renault Laguna III (2011) Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů