Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Moderátor: Moderators General
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Přátelé tak už to potkalo i mě. Koncem září jsem nechal dělat rozvody na 2.0dCi a protože při tom vytahují motor z auta, tak jsem využil příležitosti a nechal jsem si vyměnit převodovku, ať moji původní mám venku a zároveň mám provozuschopné auto. Bohužel náhradní převodovka (z PL) nepřežila páteční svižnou jízdu (190+) a začala při jízdě klepat!! Včera jsme na to se Zefkem koukali a vůbec nechápeme jak je možné, že to klepe... Vyloučili jsme poloosy, klepání nereaguje na zatáčení, vypadá to buď na problém s výstupní hřídelí převodovky nebo uložení diferenciálu. Převodovka nehučí, jen klepe - nejintenzivněji kolem 50kmh. Auto jsem tedy musel odstavit a uspíšit repasi původní převodovky. Ta už po skoro 300 000km začala trochu hučet za studeného oleje.
Repasi svěřím panu Sixtovi, což je snad největší odborník na převodovky v Česku, dokonce staví i závodní skříně. Jak to tak u nás bývá, zaměřuje se hlavně na převodovky VW, ale volali jsme si a říkal, že repasi PK4ky udělá, jen si musím díly zajistit sám - což mi naopak vyhovuje.
Když už se bude převodovka repasovat, vyměním všechny ložiska ať je klid. Přemýšlím i nad synchrony, ale tady bych měnil asi jen 1,2,3,4 vyšší kvalty řadily vždy v pohodě. Tady je rozpis ložisek s cenami a čísly (nejde vložit tabulka, takže jako obrázek):
Přemýšlím co dalšího bych ještě při repasi převodovky měl vyměnit?
Repasi svěřím panu Sixtovi, což je snad největší odborník na převodovky v Česku, dokonce staví i závodní skříně. Jak to tak u nás bývá, zaměřuje se hlavně na převodovky VW, ale volali jsme si a říkal, že repasi PK4ky udělá, jen si musím díly zajistit sám - což mi naopak vyhovuje.
Když už se bude převodovka repasovat, vyměním všechny ložiska ať je klid. Přemýšlím i nad synchrony, ale tady bych měnil asi jen 1,2,3,4 vyšší kvalty řadily vždy v pohodě. Tady je rozpis ložisek s cenami a čísly (nejde vložit tabulka, takže jako obrázek):
Přemýšlím co dalšího bych ještě při repasi převodovky měl vyměnit?
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Repasovat budu zde: www.prevodovky-sixta.cz
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Tak to som zvedavy na kolko ta to vyde. Ja mam za chvilku 200tis a prevodovka drzi. Hoci ako sa teraz ochladilo pride mi ze horsie radi 1234 ale ked sa rohreje je to ok, skusim olej vymenit
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Taky jsem zvědav jak to vyjde. Mám trošku problémy s jedničkou, to už jsem psal. Nechal jsem vyměnit olej (samozřejmě elfika) a pocitově se to trochu zlepšilo, ale je fakt, že na jedničku často musím dost tlačit. Někdy ne, ale to je tak 30% času kdy tam padne jako nic. Ostatní kvalty padají jedna báseň. Čili jsem psychicky připravenej na případnej repas někdy....na druhou stranu už s tím takhle jezdím 30 000 km a není to ani horší ani lepší.
Tak díky amate za info ohledně repase a určitě pokračuj, zajímá mě to.
Tak díky amate za info ohledně repase a určitě pokračuj, zajímá mě to.
Espace V, 4control, 1.6dci 118kw 160k
Ex (fnuk): Laguna III grandtour, 4control, 2.0dci 127kw 172k
Ex. Laguna III liftback, Bose 4control, 2.0dci 96kw 130k
Ex. Megane III grandtour, gt style, 1.2Tce 85kw 115k
Ex. Clio III grandtour, 1.2 55kw 75k
Ex (fnuk): Laguna III grandtour, 4control, 2.0dci 127kw 172k
Ex. Laguna III liftback, Bose 4control, 2.0dci 96kw 130k
Ex. Megane III grandtour, gt style, 1.2Tce 85kw 115k
Ex. Clio III grandtour, 1.2 55kw 75k
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Zdravim,zacalo mi na 5 a 6 stupni za jazdy sustat ked pridam,najskor som si myslel,ze je to klima al.ventilator ale sa to zhorsuje z tyz.na tyz.Trochu to robi aj na 4ke.Ked vytlacim spojku tak to prestane.Co to moze byt prevodovka al.spojka?dik za rady. Motor je 2.0T 150kw GT benzin.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Může to dělat uložení motoru.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Myslis,ked to robi to sustanie pri pridavani a ked vytlacim spojku za jazdy tak to prestane.Silenblok motora a prevodovky som menil nedavno.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Může být, když je motor v záběru, tak tlačí na dorazy silentbloku, když se stlačí spojka, tak se vrátí do klidové polohy. Tohle může být problém, když se silentbloky měnily, mohly se usadit špatně. Správně nastavit silentbloky může být oříšek, Když se nastaví špatně mohou výkyvy motoru poškodit třeba vlnovec výfuku a ten pak může vyluzovat podivné zvuky.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Silentblok som menil iba jeden taky velky motor-prevodovka.V pondelok idem do servisu tak uvidim.Zatial dik.
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Tak sme dnes nezistili nic lebo to az tak moc nerobilo iba fakt minimum sustania.Zatial budem jazdit a uvidime.Neviete nahodou aka znacka spojky a dvojhmoty sa davala do L3 2,0T-150kw.r.v.2009?To len pre moju zaujimavost,urcite dam potom orig.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Originál je LUK.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
A nevies nahodou kolko stoji orig.dvojhmota a spojka aj s loziskom? dik
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Cela sada Luk dvojhomta spojka pritlacny tanier ložisko vide cca na 750-800€.
Renault Laguna 2.0dci 110kw energy
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
V renaulte za 800e? Kamarat menil na M3 rs trophy a stala 3tis.e a to je predajca v renaulte.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Tomu se vůbec nemůžeš divit, M3 R.S. navíc ve verzi Trophy má spojku úplně jinou než kdejaká Laguna 3.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Ja netvrdím že v renaulte. nikdy nenakupujem diely v servisoch pokial si viem ten istý zohnať hoci kde inde lacnejšie veď luk sa dá kúpiť aj mimo renualtu a je to to isté čo kúpite v renaulte pod značko renault.
Renault Laguna 2.0dci 110kw energy
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Ahoj,
prováděl jsi prosím tuto repasi? Mohu poprosit o pár informací jak to probíhalo?
děkuji
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Jen bych zde rád popsal svou zkušenost s repasováním převodovek, je to tak smutný až se u toho člověk musí zasmát a dnes jsem rád, že se to všechno stalo protože teď se mojí Lagunky III GT nikdy nevzdám
Všechno to začalo zhruba před dvěma lety kdy jsem jel jako blbec, zařadil, ozvala se rána a zůstal mi tam viset 3. kvalt. Známý měl kamaráda, který měl servis a dělal renaulty. Tak jsem se s ním domluvil, že se mi na to podívají. Po několika dnech přišla zpráva, že je v háji převodovka a že mám dvě možnosti. A) nechat zrepasovat převodovku B) že má možnost dostat se přímo k originál převodovce které nebude stát zase tolik. Jelikož cena za novou nebyla tak drastická (cenu si přesně nepamatuji ale tuším, že jsem jim nechal za převodovku, spojkovou sadu a nějaké další drobnosti 55-60 tisíc) tak jsem zvolil variantu nové převodovky. Za pár dnů jsem odjel a vše se jevilo že je OK. Za pár dnů jsem si všiml, že mi nefunguje tempomat a ukazatel řazení rychlosti, tak jsem připojil diagnostiku a nikde nic, žádná chyba. Časem se připojila i chyba ruční brzdy, která se samovolně při dlouhém stání v kopci uvolnila. Hledal jsem závady všude možně, měření pojistek, proměřování kabeláže, výměna čidla v převodovce prostě všechno co mě napadlo. Po roce zoufalství jsem z ještě většího zoufalství dal auto do origo autoservisu a to co mi řekli jsem vážně nečekal. Pane, víte, že ve Vaší Laguně III GT máte převodovku z úplně jiného auta? Ti kr....i mi namontovali převodovku která patřila někam do clia nebo traffica. Ano, byla to pk4 ale ne 012 ale 004. Převodovka má jiné poměry, mechinici v renaultu při projížďce zjistili, že motor točí asi o 300 otáček míň než by měl. A proto nic pořádně nefungovalo, řídící jednotka věděla, že má mít tolik a tolik otáček při takové rychlosti a to prostě neměla. Takže hned jsem volal do servisu kde mi převodovku měnili a bylo mi řečeno, že to by na to nemělo mít vliv. To už jsem začal pěnit a jel si osobně popovídat do servisu. Tam mi chudák mechanik vysvětloval že nechápe jak se to stalo a že se moc omlouvá tak říkám dobře, tak co s tím? I když jsem mu nabídl nějaké peníze za montáž mé původní převodovky (kterou tam měl v regálu ¨zrepasovanou¨) tak se kroutil že to je strašně práce a já nevim kdesi cosi. Tak jsem se už na...l naložil si mou původní převodovku a odvezl si jí se slovy, že za 14 dní mu přivezu tu sra..u co mi tam namontovali. Takže loni v létě jsem se pustil do výměny převodovky sám v garáži. Trvalo mi to asi pět dní práce, nespočet hodin v dialogysu a brouzdání po internetu. Nakonec to ¨dobře¨ dopadlo. Rozjel jsem se a už to ukazovalo kdy mám řadit, tempomat funkční všechno šlapalo krásně. Cejtil jsem se jako v pohádce
No a po půl roce to začalo. NA dálnici když jsem měl zařazenou 5 nebo 6 tak to neskutečně hučelo. Ale až tak, že když jsem přojížděl kolem kamionu tak jsem ho neslyšel protože jediný co jsem slyšel byla moje převodovka. Dostavilo se totální zoufalstvím myšlenky na hození auta ze skály byly pořád silnější a silnější. Nakonec přišel můj táta a říká, pojď, to zrepasujeme společně na tom není nic složitého, sám jsem si udělal převodovku ve škodovce ( to jsem se musel smát, protože jeho story, jak po měsící na sídlišti v Praze za bouřlivého potlesku přihlížejících z balkonů složil převodovku opačně a měl jeden kvalt dopředu a zbytek dozadu je legendární ) Nakonec jsem sebral odvahu a pustili jsme se do toho. Nakoupili jsme stahováky, hydraulický lis a milion dalšího nářadí (nakonec se z toho vyklubali i rozvody, tentokrát opravdu nová spojka, dvojhmota, řemen, vodní pumpa, ložiska, a repase alternátoru)
Když to zkrátím, tak po rozlousknutí převodovky jsem se nestačil divit. Na magnetu bylo tolik pilin že ani nebyl vidět! Pružinka co drží jednu ze dvou ovládacích tyčí, nebo jak to pojmenovat, nebyla zaháknutá. Gumička která slouží jako doraz nikde nebyla. KDyž jsem vyndal hřídele, tak jsem si všiml, že miska ložiska je spálená od válečku, které se v ní točí. A hele, našel jsem o kroužek z dorazu, kousky se ho dostaly do mazacího kanálku! Takže ložisko se špatně promazávalo a odporoučelo se. Nakonec jsem se rozhodl pro kompletní výměnu všech ložisek, gufer a 2. převodového kola, které bylo celkem jeté. Pravděpodobně na převodovce někdo opravdu dělal nějaký repas, protože některá ložiska byla timken místo snr, ale byla dost mizerně provedená.
Takže ponaučení pro všechny na závěr. Nikdy si nenechte repasovat převodovku jen tak někde, protože Vás to pravděpodobně časem doběhne. Chce to opravdu pořádnou dávku preciznosti kterou za pár korun nedostanete.
P.S. Mám už najeto skoro 10.000 kilometrů, žádné hučení, žádné škubání řadící páky a krásně zapadající rychlosti...
Všechno to začalo zhruba před dvěma lety kdy jsem jel jako blbec, zařadil, ozvala se rána a zůstal mi tam viset 3. kvalt. Známý měl kamaráda, který měl servis a dělal renaulty. Tak jsem se s ním domluvil, že se mi na to podívají. Po několika dnech přišla zpráva, že je v háji převodovka a že mám dvě možnosti. A) nechat zrepasovat převodovku B) že má možnost dostat se přímo k originál převodovce které nebude stát zase tolik. Jelikož cena za novou nebyla tak drastická (cenu si přesně nepamatuji ale tuším, že jsem jim nechal za převodovku, spojkovou sadu a nějaké další drobnosti 55-60 tisíc) tak jsem zvolil variantu nové převodovky. Za pár dnů jsem odjel a vše se jevilo že je OK. Za pár dnů jsem si všiml, že mi nefunguje tempomat a ukazatel řazení rychlosti, tak jsem připojil diagnostiku a nikde nic, žádná chyba. Časem se připojila i chyba ruční brzdy, která se samovolně při dlouhém stání v kopci uvolnila. Hledal jsem závady všude možně, měření pojistek, proměřování kabeláže, výměna čidla v převodovce prostě všechno co mě napadlo. Po roce zoufalství jsem z ještě většího zoufalství dal auto do origo autoservisu a to co mi řekli jsem vážně nečekal. Pane, víte, že ve Vaší Laguně III GT máte převodovku z úplně jiného auta? Ti kr....i mi namontovali převodovku která patřila někam do clia nebo traffica. Ano, byla to pk4 ale ne 012 ale 004. Převodovka má jiné poměry, mechinici v renaultu při projížďce zjistili, že motor točí asi o 300 otáček míň než by měl. A proto nic pořádně nefungovalo, řídící jednotka věděla, že má mít tolik a tolik otáček při takové rychlosti a to prostě neměla. Takže hned jsem volal do servisu kde mi převodovku měnili a bylo mi řečeno, že to by na to nemělo mít vliv. To už jsem začal pěnit a jel si osobně popovídat do servisu. Tam mi chudák mechanik vysvětloval že nechápe jak se to stalo a že se moc omlouvá tak říkám dobře, tak co s tím? I když jsem mu nabídl nějaké peníze za montáž mé původní převodovky (kterou tam měl v regálu ¨zrepasovanou¨) tak se kroutil že to je strašně práce a já nevim kdesi cosi. Tak jsem se už na...l naložil si mou původní převodovku a odvezl si jí se slovy, že za 14 dní mu přivezu tu sra..u co mi tam namontovali. Takže loni v létě jsem se pustil do výměny převodovky sám v garáži. Trvalo mi to asi pět dní práce, nespočet hodin v dialogysu a brouzdání po internetu. Nakonec to ¨dobře¨ dopadlo. Rozjel jsem se a už to ukazovalo kdy mám řadit, tempomat funkční všechno šlapalo krásně. Cejtil jsem se jako v pohádce
No a po půl roce to začalo. NA dálnici když jsem měl zařazenou 5 nebo 6 tak to neskutečně hučelo. Ale až tak, že když jsem přojížděl kolem kamionu tak jsem ho neslyšel protože jediný co jsem slyšel byla moje převodovka. Dostavilo se totální zoufalstvím myšlenky na hození auta ze skály byly pořád silnější a silnější. Nakonec přišel můj táta a říká, pojď, to zrepasujeme společně na tom není nic složitého, sám jsem si udělal převodovku ve škodovce ( to jsem se musel smát, protože jeho story, jak po měsící na sídlišti v Praze za bouřlivého potlesku přihlížejících z balkonů složil převodovku opačně a měl jeden kvalt dopředu a zbytek dozadu je legendární ) Nakonec jsem sebral odvahu a pustili jsme se do toho. Nakoupili jsme stahováky, hydraulický lis a milion dalšího nářadí (nakonec se z toho vyklubali i rozvody, tentokrát opravdu nová spojka, dvojhmota, řemen, vodní pumpa, ložiska, a repase alternátoru)
Když to zkrátím, tak po rozlousknutí převodovky jsem se nestačil divit. Na magnetu bylo tolik pilin že ani nebyl vidět! Pružinka co drží jednu ze dvou ovládacích tyčí, nebo jak to pojmenovat, nebyla zaháknutá. Gumička která slouží jako doraz nikde nebyla. KDyž jsem vyndal hřídele, tak jsem si všiml, že miska ložiska je spálená od válečku, které se v ní točí. A hele, našel jsem o kroužek z dorazu, kousky se ho dostaly do mazacího kanálku! Takže ložisko se špatně promazávalo a odporoučelo se. Nakonec jsem se rozhodl pro kompletní výměnu všech ložisek, gufer a 2. převodového kola, které bylo celkem jeté. Pravděpodobně na převodovce někdo opravdu dělal nějaký repas, protože některá ložiska byla timken místo snr, ale byla dost mizerně provedená.
Takže ponaučení pro všechny na závěr. Nikdy si nenechte repasovat převodovku jen tak někde, protože Vás to pravděpodobně časem doběhne. Chce to opravdu pořádnou dávku preciznosti kterou za pár korun nedostanete.
P.S. Mám už najeto skoro 10.000 kilometrů, žádné hučení, žádné škubání řadící páky a krásně zapadající rychlosti...
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Smekám!
Kolik tě ta sranda nakonec vyšla (včetně přípravků atd.) a jak dlouho jste si s tím hráli?A proč i rozvody, máš už tolik nalítáno?
Počítám, že když už jsi to měl nacvičené a jestli jste měli vše nakoupené, tak jste těch 5 dnů pokořili.
Jinak co vím, tak 004 se dávala do ph2 a 3 (nevím jestli do všech), a je tam právě rozdíl, že má delší převod a motor tedy točí o těch cca 300ot.méně...
Kolik tě ta sranda nakonec vyšla (včetně přípravků atd.) a jak dlouho jste si s tím hráli?A proč i rozvody, máš už tolik nalítáno?
Počítám, že když už jsi to měl nacvičené a jestli jste měli vše nakoupené, tak jste těch 5 dnů pokořili.
Jinak co vím, tak 004 se dávala do ph2 a 3 (nevím jestli do všech), a je tam právě rozdíl, že má delší převod a motor tedy točí o těch cca 300ot.méně...
Renault 6TL,Renault 16TL,Renault 16TX,Renault 25 2.2,Renault 25 2.2 fl,Laguna II Grandtour 1.9dCi,facelift Laguna II Grandtour 2.0 dCi,Laguna III Grandtour 2.0 dCi,Laguna III Grandtour 2.0dCi-4C.
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Komplet úplně všechno (spojkova sada, dvojhmota, repas turba, alternátoru, rozvody, řemen, všechny ložiska na který jsem narazil, všechny náplně) i s nářadím asi 65 tisíc bez DPH. Do převodovky jsem kupoval vše origo v renaultu, takže tam by se dalo něco málo ušetřit. Mam nalítáno necelých 270.000 tak jsem si řekl, že když to budu mít všechno venku tak už to udělám pořádně. Takovou generálku Když jsem zjistil asi v 6 večer, když už jsem měl všechno kromě kapoty složené, po nastartování, že mi nefunguje spojka, tak jsem nejdřív málem omdlel ale hned jsme se pustil zase do rozebírání. Druhý den jsem měl večer v 8 hodin hotovo a odjížděl jsem z garáže. Takže Vyndání a zandání motoru zhruba jeden den a čistě repase převodovky (kompletní vylisování všech ložisek, rozebrání hřídelí, kompletní odmaštění a prohlédnutí všeho pěkně detailně lupou je taky tak jeden den. Takže za dva dny se to dá udělat, když se nic neposere, například zarezlej šroub nebo když si jako blbec nevyfotim nějakej kus plechu a pak 4 hodiny laboruju kam patří.
Někdo si možná řekne, že jsem blázen dát do toho tolik peněz, ale mám k tomu autu opravdu vztah a navíc mám teď jistotu, že je vše opravdu pořádně udělané. Ještě mě teda čeká hřeben řízení ve kterém je nějaká vůle a strašně křupe, ale to už je po tom všem fraška...
Někdo si možná řekne, že jsem blázen dát do toho tolik peněz, ale mám k tomu autu opravdu vztah a navíc mám teď jistotu, že je vše opravdu pořádně udělané. Ještě mě teda čeká hřeben řízení ve kterém je nějaká vůle a strašně křupe, ale to už je po tom všem fraška...
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Cena pěkná ale silný citový vztah je holt silný citový vztah a nedivím se
Nestačím zírat a máš můj obdiv
Nestačím zírat a máš můj obdiv
Renault 6TL,Renault 16TL,Renault 16TX,Renault 25 2.2,Renault 25 2.2 fl,Laguna II Grandtour 1.9dCi,facelift Laguna II Grandtour 2.0 dCi,Laguna III Grandtour 2.0 dCi,Laguna III Grandtour 2.0dCi-4C.
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Ahoj.
Jak prosím dopadl tvůj repas u Sixta a na kolik to vyšlo, budu muset nejspíš podstoupit též repas.
Díky
EDIT:
Tak jsem sehnal GTčkovou převodovku 200tis najeto. Za 4tis, jdu do ní.
Laguna III GT Kombi 2.0dci 131kw
Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)
Ahoj Laguňáci poraďte mi kam na repas převodovky PK4 012. Nebo vaše zkušenosti.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů