Táhne za volant

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17586
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Táhne za volant

Příspěvek od Zefek » pon říj 17, 2016 18:27

Takové téma jsem tady nenašel. Není to klasické táhnutí ke straně, když pustím na rovině volant, jede to +- rovně - tam kam to pošlu a pak pustím volant.

Ale pokud projíždím kruháč o něco ostřeji, tak po zatočení volant ztuhne a táhne mě to zpátky. Dělá to jen na levou stranu, pokud zatáčím na pravou, je to v pohodě. Když jedu pomaleji, nedělá to. Prostě rychle vjedu na kruháč a utáhnu. A pak mám co dělat, abych to udržel, protože to začne volant silou vracet zpátky. Posilovač to asi nebude. Možna pružina? Ale to bych asi cítil i při točení na místě a s tím problém není. Ani při jízdě "krokem". Jen pokud jedu tak 35+, tak je to mazec.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3129
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Táhne za volant

Příspěvek od EfineSS » pon říj 17, 2016 20:26

Elektrický nebo hydraulický řízení? 4Control?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17586
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Táhne za volant

Příspěvek od Zefek » pon říj 17, 2016 22:42

Elektrohydraulický, 4Control to nemá.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17586
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Táhne za volant

Příspěvek od Zefek » úte říj 18, 2016 22:14

Takže projeví se to od rychlosti asi 20km/h, volant je tuhý, řekl bych až nadměrně i při rychlosti 110km/h, pokud zatáčím doleva. Prakticky s ním nejde otočit nad 90°. Doprava vše v pohodě. Pokud otáčím pomaleji a vykroužím tak větší oblouk, tak je to ok, i když určité zatuhávání je cítit, ale posiluje to. Pokud potřebuji křižovatku nebo zatáčku rychle střihnout, tak je to problém a často je to docela o hubu. Zatím nezjištěna žádná chyba. Olej budu kontrolovat, jak se trošku změní počasí a budu to moct rozdělat. Napadlo mě ještě, jestli není problém na snímači na volantu, ale při otáčení na obě strany ukazuje stejné hodnoty.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3129
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Táhne za volant

Příspěvek od EfineSS » úte říj 18, 2016 22:17

Není tam nějaký ventil, který řídí tuhost řízení v závislosti na rychlosti? Nebo to řídí přímo ten elektromotor?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17586
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Táhne za volant

Příspěvek od Zefek » úte říj 18, 2016 22:51

Vyloženě ventil tam není. Tuhost řízení se bude měnit pomocí otáček elektromotoru. Pokud stojím na místě, tak to má asi 2500 otáček, pokud se rozjedu, tak to jde nahoru až na nějakých 5 tisíc, od určité rychlosti to začne klesat znova na 2500 otáček. Co jsem se díval, tak v době, kdy jde řízení pěkně ztuha to má mít asi 2700ot, ale je tam špičkový pokles na 2100ot a proudová špička 80A. Pak se to rychle vrátí na požadovanou hodnotu, ale posilovač je stejně tuhý.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17586
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Táhne za volant

Příspěvek od Zefek » stř říj 19, 2016 13:54

Vypadá to na to, že to pustilo na hřebenové tyči. Zatím to nemám ještě přesně určeno, ale na některých místech je za mnou olejová skvrna. Budu holt muset to servo na pár dní odpojit, než zjistím, co s tím.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17586
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Táhne za volant

Příspěvek od Zefek » stř říj 19, 2016 18:24

Závada nalezena. Praskla tlaková hadice na výstupu čerpadla hned za spojem trubka - hadice. Nechápu, kdo to tam tak vymyslel, protože v tom spoji se hadice ohýbá. Úplně to neteče, bude tam jen malá dírka a přisává si to vzduch. Prozatím jsem servo odpojil a musím sehnat tu hadici.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17586
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Táhne za volant

Příspěvek od Zefek » sob říj 22, 2016 08:46

Jezdím teď pár dní bez posilovače, zítra se budu vracet do megana a lagunu na pár dní odstavím. Jen pár takových postřehů. Bez posilovače se s lagunou nedá vůbec jezdit. Na místě není prakticky šance otočit volantem z jedné strany na druhou - plný rejd - plný rejd. Takto to totiž potřebujete při parkování a vyjíždění z místa na parkovišti. V práci máme na parkovišti úzké uličky tak na jedno auto a zaparkovat tak velké auto jako je laguna bez posilovače mezi auta je dost problém - vždy na několikrát a pořádně si u toho zamakám. Za jízdy to docela jde, ale i tak ostřejší zatáčky, křižovatky, ... jsou problém. Volantem jde horko těžko otočit na 110°, pak už to chce opravdu zabrat a držet silou.

Ale naprosto nechápu, jak se popisuje v časopisech a různých recenzích, že to řízení je s posilovačem ploché a bez zpětné vazby. Pro mě pojem bez zpětné vazby znamená, že zatočím volantem a auto reaguje později, nebo vůbec. Zrovna tohle u laguny opravdu neplatí. To, že je ploché a nedává do volantu vědět o stavu silnice, to bych viděl u laguny jako obrovské plus. Auto je to poměrně těžké a tak každá nerovnost, kanál, příčná nerovnost (třeba při přejíždění mostů) dává do řízení obrovské rány. Jsou to vyloženě kopance do volantu a třeba při zatáčení jsou tendence vytržení volantu z ruky. Píšu teď o jízdě bez posilovače. Nedokážu si představit, že bych něco takového měl zažívat v autě této třídy běžně.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2421
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Táhne za volant

Příspěvek od Jirke » ned říj 23, 2016 01:04

Hydroservo je lepsi nez elektroservo (porovnavam mezi napr. L II, L III X Sc II, Sc III. A kdyz sem mel L III., tak mi rizeni prislo uplne prirozeny, proste akorat.
Resit tady co se deje kdyz servo nefunguje, to je kazdymu jasny! Jizda je nebezpecna jak pro ridice, tak pro ostatni.
aktuálně: BMW F11
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 1xLaguna III., 1xScenic I., 1xScenic II., 1xEspace IV.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17586
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Táhne za volant

Příspěvek od Zefek » pon říj 31, 2016 04:43

Jinak jen pro info, hadici jsem nechal přelisovat za 450kč + olej za 400kč a zatím se to zdá ok.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

zbysa
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pon bře 03, 2008 21:24

Re: Táhne za volant

Příspěvek od zbysa » sob lis 23, 2019 09:03

Zefek píše:
úte říj 18, 2016 22:14
Takže projeví se to od rychlosti asi 20km/h, volant je tuhý, řekl bych až nadměrně i při rychlosti 110km/h, pokud zatáčím doleva. Prakticky s ním nejde otočit nad 90°. Doprava vše v pohodě. Pokud otáčím pomaleji a vykroužím tak větší oblouk, tak je to ok, i když určité zatuhávání je cítit, ale posiluje to. Pokud potřebuji křižovatku nebo zatáčku rychle střihnout, tak je to problém a často je to docela o hubu. Zatím nezjištěna žádná chyba. Olej budu kontrolovat, jak se trošku změní počasí a budu to moct rozdělat. Napadlo mě ještě, jestli není problém na snímači na volantu, ale při otáčení na obě strany ukazuje stejné hodnoty.
Zdravím,
vypadá to, že se mi stává téměř to samé. Ale celou dobu jsem si myslel, že mám čistě elektrický posilovač, protože v kabině slyším lehké pískání při otáčení volantem. Mohli byste mi, prosím, říct, na to přesně se mám kouknout, abych si byl jistý, jaký posilovač mám? Začalo se mi to stávat teď po výměně gum na zimní a tak jsem si nejprve myslel, že by to mohlo být způsobeno nevyváženými koly nebo špatnou geometrií. Ale příznaky jsou v podstatě stejné jak píšeš. Nejvíc to pozoruju na kruháčích...
Díky moc,
Zbysa
Laguna III Grandtour 2.0 16V Hi-flex

zbysa
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pon bře 03, 2008 21:24

Re: Táhne za volant

Příspěvek od zbysa » sob lis 23, 2019 23:17

Zefek píše:
stř říj 19, 2016 18:24
Závada nalezena. Praskla tlaková hadice na výstupu čerpadla hned za spojem trubka - hadice. Nechápu, kdo to tam tak vymyslel, protože v tom spoji se hadice ohýbá. Úplně to neteče, bude tam jen malá dírka a přisává si to vzduch. Prozatím jsem servo odpojil a musím sehnat tu hadici.
Tak jsem se díval a vypadá to, že mě praskla hadice na tom samém vedení, ale ta část, co je blíž posilovači. Je celá mokrá a ukapává z ní kapalina dolů. Tj. čeká mě to samé - přelisovat to, protože celé vedení stojí přes 4.000 Kč. Říkám si, jestli radši nepřelisovat obě hadice na tomto vedení - pro jistotu, když už se to bude dělat.
Tím jsem si zároveň odpověděl na předchozí dotaz :). Akorát nerozumím tomu, co se tedy myslí tím čistě elektrickým posilovačem. Já tam mám čerpadlo, které trochu píská, je to slabě slyšet i v kabině. Jak vypadá a jak se projevuje čistě elektrický posilovač?

Druhý důležitý dotaz - co to je za kapalinu a kolik jí budu potřebovat?

Díky moc,
Zbysa

Laguna III Grandtour 2.0 16V Hi-Flex

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11526
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Táhne za volant

Příspěvek od Šamša » ned lis 24, 2019 18:01

Jakákoli ATF kapalina splňující normu Dexron III., pokud nechceš šetřit tak Elf Renaultmatic D3 Syn, cca 1l.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 430000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
berka79
Junior member
Příspěvky: 154
Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Táhne za volant

Příspěvek od berka79 » ned lis 24, 2019 18:53

@zbysa
...čistě elektrický posilovač je vlastně elektromotor uchycený přes nějaký převod přímo na tyči řízení pod volantem. Systém neobsahuje žádnou hydrauliku. Používá se hlavně v posledních cca. 15 letech.
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205
Twingo II phase 2, 1.2 16v nákupní taška
Peugeot 206cc prostě se nám líbilo

Davados
Junior member
Příspěvky: 226
Registrován: ned říj 04, 2009 16:30
Bydliště: Praha

Re: Táhne za volant

Příspěvek od Davados » ned lis 24, 2019 19:40

Mám 2.0 16V a nikde sem žádnou nádobku na hydrauliku nenašel. Myslel jsem, že hydroservo má jen nafta. A benzíny maj elektroservo. Ale kolega má hydro. Kam se mám ještě podívat jestli nemám elektrohydro? Nebo byl hydraulický za příplatek?
Sound Quality & Bass
Renault Laguna III liftback 2.0 16V

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11526
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Táhne za volant

Příspěvek od Šamša » ned lis 24, 2019 20:10

Pod volant na hřídel pod palubkou.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 430000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

zbysa
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pon bře 03, 2008 21:24

Re: Táhne za volant

Příspěvek od zbysa » ned lis 24, 2019 21:17

Davados píše:
ned lis 24, 2019 19:40
Mám 2.0 16V a nikde sem žádnou nádobku na hydrauliku nenašel. Myslel jsem, že hydroservo má jen nafta. A benzíny maj elektroservo. Ale kolega má hydro. Kam se mám ještě podívat jestli nemám elektrohydro? Nebo byl hydraulický za příplatek?
Já mám Lagunu v podstatě úplně v základu, protože tam bylo už všechno, co jsem potřeboval. Je to z října 2010, už umí i Ethanol, je to verze Expression a navíc jsem si tam dal akorát hagusy a zadní čidla ;). A je tam elektrohydraulický posilovač...

Šamša píše:
ned lis 24, 2019 18:01
Jakákoli ATF kapalina splňující normu Dexron III., pokud nechceš šetřit tak Elf Renaultmatic D3 Syn, cca 1l.
Díky moc, stojí asi 200 Kč, to je ok.

Zbysa
Laguna III Grandtour 2.0 16V Hi-Flex

Davados
Junior member
Příspěvky: 226
Registrován: ned říj 04, 2009 16:30
Bydliště: Praha

Re: Táhne za volant

Příspěvek od Davados » ned lis 24, 2019 23:10

A máš tam teda servočerpadlo poháněný klíňákem? Nebo je tam jinej systém
Sound Quality & Bass
Renault Laguna III liftback 2.0 16V

zbysa
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pon bře 03, 2008 21:24

Re: Táhne za volant

Příspěvek od zbysa » pon lis 25, 2019 20:32

Davados píše:
ned lis 24, 2019 23:10
A máš tam teda servočerpadlo poháněný klíňákem? Nebo je tam jinej systém
Není to poháněné přes klínový řemen z motoru. Je tam nezávislá elektrická pumpa (v podstatě takovej mikro hydraulickej agregát), která tlakuje hudraulickou kapalinu a ta teprve pohání servo. Lidi tady kolem píšou, že je to elektrohydraulické servo, tak tomu taky tak říkám :D. Pumpu z motorového prostoru nevidím, protože je fakticky pod levým předním světlem, ale když sundám levý přední podběh, tak teprve vidím nádobku s víčkem a ta je součástí pumpy. Protože to mám právě sundaný, tak jsem to vyfotil, je to v příloze. A taky jsem ti tam dal nákres ze systému náhradních dílů, tam je to dobře vidět. Ty hadice nakonec uvidíš i zeshora, podle toho nákresu jdou najít... ;)

Zbysa
LAGUNA III Grandtour 2.0 16V Hi-Flex

PS: Tak přílohy mi nějak nejdou vložit... Když přidám přílohu, tak se mi u ní objeví vpravo žlutý trojúhelník s vykřičníkem, ale bez vysvětlení. Přitom jsou to JPG soubory mizivé velikosti - jen cca 100 kB... Nevíte, proč?
Tak aspoň ten nákres jsem dal přes odkaz...

Obrázek

Davados
Junior member
Příspěvky: 226
Registrován: ned říj 04, 2009 16:30
Bydliště: Praha

Re: Táhne za volant

Příspěvek od Davados » úte lis 26, 2019 01:04

Díky, zeptám se kámoše, měl světla a nárazník dole když měnil chladič, jestli to tam mám
Sound Quality & Bass
Renault Laguna III liftback 2.0 16V

zbysa
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pon bře 03, 2008 21:24

Re: Táhne za volant

Příspěvek od zbysa » čtv lis 28, 2019 20:46

Tak opraveno, hadici jsem nechal přelisovat, koupil jsem nová těsnění (díl č. 12 a 13), dolili jsme cca 0,5 l kapaliny a funguje to zase tak, jak má ;). Na tom nákresu to byla na díle č. 4 ta krátká hadice (u řízení), která netěsnila. Asi je ten ohyb příliš velký...

Zbysa
LAGUNA III Grandtour 2.0 16V Hi-Flex

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti