Koupe LIII, vas nazor

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Vasbobi
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pon črc 06, 2015 16:25
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Koupe LIII, vas nazor

Příspěvek od Vasbobi » sob zář 07, 2019 10:50

:? Ph3 je od roku 2013? Oficiálně jsem to nenašel.
Renault Laguna III 2.0 Aut IP 2011 (100000Km) :hugz:
Renault Laguna II Gt 1.8 16V 2003 (260000Km)
RIP Fiat Brava 1.6 16V 1998 :boink:

Uživatelský avatar
JiřinBob
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: pát čer 22, 2018 04:16
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Koupe LIII, vas nazor

Příspěvek od JiřinBob » pon zář 09, 2019 08:51

Tak třeba https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Renault_Laguna

Nebo: https://www.rnews.cz/nova-laguna-2013/

Nicméně není pravdou, že ph3 měla vždy led pásek. Ph3 může mít i mlhovky, led pásek byl za příplatek 0 korun.
Laguna III ph 3 Initiale Paris, 110kw, 2014, BOSE, 4control
18" Sequence z Latitude, budíky Latitude, originální parkovací kamera, android auto,
GT volant a řadící páka, denní svícení zadních světel, rolety dveří a plata


Mégane Grandtour GT, 151kw, 2016, BOSE
Mégane Grandtour GT220, 162kw, 2015, BOSE
Opel Vectra B Caravan, 92kw, 2001

Analyse
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: Koupe LIII, vas nazor

Příspěvek od Analyse » úte zář 10, 2019 21:44

JiřinBob ten podvozek je na rodinné kombi strašně tvrdý. Jestli někoho v Renault Sportu napadlo udělat ještě tvrdší pryčnu v Meganu, tak nemají soudnost = představu o stavu silnic ve východní evropě (ok, jsme banánistán a nikomu to tu nevadí). Pokud se zájemce rád sveze svižně, jezdí hlavně sám, tak ok. Ale pokud chce hlavně vozit rodinu, tak budou překvapení tím, že z předchozích aut nevěděli, že je na té silnici tolik děr..

O parkování jsem psal, určitě souhlas, se zatáčkama nesouhlas, tam je výhoda zanedbatelná a je to spíš schopnost řidiče jet střelbu + gumy.

FrantisekK
Junior member
Příspěvky: 116
Registrován: čtv dub 16, 2015 11:39

Re: Koupe LIII, vas nazor

Příspěvek od FrantisekK » stř zář 11, 2019 08:02

No nevim zda kolega vubec jel s 4C, ale na parkovani to tedy moc neni, propletani na parkovisti a mestem to je paradni, protoze kola to nataci jen pri rychlosti nad 8km/h, pri couvani to umi natcet ted nove talisman a espace, L3 ne, a jizda rychla ostra s L3 a 4C se s normalni neda vubec porovnat a verte ze vim o cem pisu. Ja bych uz auto bez 4C nechtel. A gumy no pokud nekdo jezdi na slupkach z ciny, tak mu ani 4C nepomuze, L3 mam mit preci Dunlop Sport na to je stavena :D .
L III GT 4C 2.0 134kW na brzde, L III 1.5 - holcici auto na pohodu

Vasbobi
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pon črc 06, 2015 16:25
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Koupe LIII, vas nazor

Příspěvek od Vasbobi » stř zář 11, 2019 08:29

Takže navi je prý příplatková a origo.
Renault Laguna III 2.0 Aut IP 2011 (100000Km) :hugz:
Renault Laguna II Gt 1.8 16V 2003 (260000Km)
RIP Fiat Brava 1.6 16V 1998 :boink:

Analyse
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: Koupe LIII, vas nazor

Příspěvek od Analyse » stř zář 11, 2019 22:01

Kolega si limitu 8km/h (na rozdíl od couvání, to se francouzští inženýři zamysleli) nikdy nevšim, takže asi zajíždím k domu a na parkoviště rychleji. Nevím jak jezdí L3 bez 4C, ale vím jak jezdí jiný auta s neošizenou nápravou (nic proti tuhé nápravě na L3 4C až na tu přehnanou tuhost) a tam to srovnání je bohužel takový, že L3 4C při střelbě ničím nepřekonává konkurencí bez 4C. Asi jsme se nepochopili s gumama, píšu vlastně to stejný, gumy smažou rozdíl v podvozku (pokud není ošizený).

FrantisekK
Junior member
Příspěvky: 116
Registrován: čtv dub 16, 2015 11:39

Re: Koupe LIII, vas nazor

Příspěvek od FrantisekK » čtv zář 12, 2019 08:52

No trochu techniky, pokud by melo servo pohnout kolama pri nulove rychlosti, tak by to asi dobre nebylo, proto je dulezite mit auto v pohybu aby, 4C fungoval, nekdy se uvadi 4 nekdy 8 kmh, to jen pro toto, doporucuji do RLink nahrat aplikaci 4C a tam to i uvidite, nebo pripojit clip a tam je to taky. Nebudu tady z toho delat koutek 4C. A k te strelbe, ano zadni naprava u Lagun, ale i celeho renaultu je "trosku" horsi, proto vycnivaji kusy z 4C. Pokud si vzpomenu na napravu u me V6 turbo nebo safrana, tak to bylo uplne jinak. No a pokud mate ambice jezdit s Lagunou at 5D nebo Combi strelbu, tak tedy nevim nevim, myslim si ze primarni urceni je uplne jine. Na strelbu si kupte STI, TypeR, Audi RS,protoze vsechno ostatni je jen hrani se smrti. Jiz pred lety me jeden kamarad, ktery mel moc krasna rychla auta rikal, objem nicim nenahradis a mel a ma velkou pravdu, tak o cem je diskuze s 2.0dci, to je na pohodlne jezdeni do 180kmh a pripadne rychle predjeti, ale vic nic. Pokud ovsem mate l3 s V6 235, tak je to jina to se muzete drzet i rychlejsich :D .
podivete se sem
https://www.youtube.com/watch?v=-uRl9dH5ztY
ono to neni jen o zataceni ale i funkce s esp
https://www.youtube.com/watch?v=wWVDAispQDE
L III GT 4C 2.0 134kW na brzde, L III 1.5 - holcici auto na pohodu

Renaulťák
Experienced member
Příspěvky: 844
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Koupe LIII, vas nazor

Příspěvek od Renaulťák » čtv zář 12, 2019 09:20

Kupatko ma o neco kratsi rozvor, tak se asi oproti petidveraku chova jinak. Musel bych mit moznost jezdit i s jinym kupe bez 4C, tak muj nazor je pouze o pocitu.
Pri jake rychlosti zacina natacet, nevim. Kdyz jsem ji kupivali, tak se zadek hybal i na miste. Od te doby jsem se tim nezabyval. Neprijemny pocit pri preskakovani z minusu na plus trval pouze na zacatku. Kdyz jsem s tim poprve sekl kruhovy, ze mi 4C pri vyjezdu preplo, myslel jsem, ze jedu v lete na ledu.
Ja muzu porovnavat pouze s MIII CC, ktery je priblizne stejne dlouhy a tezky a oprati Lagune je hravejsi. Na kvalitni cesty ma kvalitni podvozek. Pri couvani a vyjizdeni ze stejneho mista se s Lagúnou sotva vejdu, s kabriem je mista spoustu.
Laguna ma tak dobry podvozek a asi na to ma velky vliv i 4C a jinak nastavene ESP, ze je i pri plne palbe jizda nezazivna, az sterilni.
Mozna ma 4C vliv na zivotnost pneumatik. Zadni jsou jeste puvodni letni Continentaly dvojky a v predu jsem pri 75 000 daval ctverky. Po triceti tisícich maji sjete stredy. Foukal jsem ma 2,8 a vsiml si ojeti, az bylo viditelne okem. Dva roky jezdim mezi 2,4 az 2,6 a stredy mizi stale vice, jako okraje, takze pristi sezona bude chtit nove gumy a to pujdou i na zadek, i kdyz by jeste vzorek mely.
Ta V6 musi byt na predek jiz hodne tezka. Ja si na svojich 180 koniku nemuzu stezovat a kroutak je na toto auto nad jeho jizdni moznosti, problikavajici ESP je stale v cinnosti.
Frantisek ma pravdu, ze rodinny automobil ma byt o necem jinem. Take se nam nejak rychleji vyparuji useky, kde se da vyuzit vykon a podvozek.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza

Uživatelský avatar
JiřinBob
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: pát čer 22, 2018 04:16
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Koupe LIII, vas nazor

Příspěvek od JiřinBob » pát zář 13, 2019 11:28

Týden zpět jsem měl možnost jezdit s facelift superbem II. generace. V porovnání s mojí lagunou to byla katastrofa.
Podvozek nejistý, uskakoval, v zatáčce se auto hrnulo, houpalo se jak na vodě a absolutní necitelnsot řízení byla šílená. Ale to jen srovnávám auta ve stejné kategorii.

Hlavně bych netvrdil, ze podvozek u L3 s 4C je tvrdý a k ničemu. Ten podvozek funguje bravurně, drží přesně tam, kde potřebuji, nehoupe se, neskáče. A to i ja 18" kolech.

Samozřejmě s autem pilu nejezdím, na to nestačí ani dvoulitr, ani nafta a ani 150 koní, ale rád se svezu svižně, do zatáček si to díky 4C užívám a vsadím se, ze bez něj bude jízda pomalejší a nejistejsi.
Laguna III ph 3 Initiale Paris, 110kw, 2014, BOSE, 4control
18" Sequence z Latitude, budíky Latitude, originální parkovací kamera, android auto,
GT volant a řadící páka, denní svícení zadních světel, rolety dveří a plata


Mégane Grandtour GT, 151kw, 2016, BOSE
Mégane Grandtour GT220, 162kw, 2015, BOSE
Opel Vectra B Caravan, 92kw, 2001

Michalos
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned črc 14, 2019 17:19

Re: Koupe LIII, vas nazor

Příspěvek od Michalos » čtv zář 19, 2019 21:13

Přidám zkušenost. Mám LIII Grandtour v benzínu 150 kW a za mne je 4 control bomba. Ať už proplétání městem a parkování tak táhlé dálniční oblouky na nájezdech. Třeba z D55 od Otrokovic směrem na D1 na Brno. V běžném autě s klidem osádky pohodlně projetá tak v 90, v Laguně 120 a žena mlčí :) A to jezdím po dálnicích na tempomat 118, protože více se bojí a dělá se jí špatně. V "odborných" článcích o ojetinách LIII se píše, že podvozku GT-éček ani tak nepomáhá 4C, ale naladění od Renault Sport. A že je tvrdý? Musíte přidat :-) Nejhorší je jet po rozbité cestě pomalu. Podle mne není moc běžných cestovních aut, která by snesla s takovou suverenitou a klidem táhlé oblouky ve vyšších rychlostech, jako LIII s 4C.

FyBy
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: sob říj 03, 2015 07:55
Bydliště: Praha

Re: Koupe LIII, vas nazor

Příspěvek od FyBy » stř zář 25, 2019 10:51

K 4C. Ten podvozek je parádní. Ale taky mi občas vadí tvrdost. Jednou až budu měnit mojí L3 tak si třeba vyhlídnu talismana s 4C a adaptivními tlumiči. Nicméně 4C je opravdu znát a to co dělá, dělá dobře. Zázraky ale opravdu neumí.

V podstatě má dvě funkce - při nižší rychlosti zlepšuje manévrovatelnost a při vyšší rychlosti zlepšuje stabilitu při manévrování. Nicméně přínos při vyšších rychlostech je hlavně při změně směru jízdy, kdy se zadek "nesmýká" za předkem ale vlastně ho dorovnává. Kde vynikne 4C nejvíce je právě jízda mezi kužely nebo chcete-li bezpečnější přeřazování mezi pruhy a rychlé zatáčky.

Nicméně vlečená zadní náprava má svoje negativa.

Teď jsem jel cca 200 km Octavií RS 3.generace. Subjektivní dojmy - podvozek je lépe zvukově utlumený a míň odskakuje na nerovnostech. Hrboly zvládá lépe ale s dírama je to horší než u L3 4C.

Já jsem tedy s 4C nad míru spokojen a jestli budu příště vybírat u Renaulta, tak zase pokud možno 4C - dobrý je, že 4C se dává kromě Megane GT, Talismana i do nového Espace. Takže na výběr je :-)
Laguna III grandtour, 4control, 2.0dci 127kw 172k
Ex. Laguna III liftback, Bose 4control, 2.0dci 96kw 130k
Ex. Megane III grandtour, gt style, 1.2Tce 85kw 115k
Ex. Clio III grandtour, 1.2 55kw 75k

Vasbobi
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pon črc 06, 2015 16:25
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Koupe LIII, vas nazor

Příspěvek od Vasbobi » úte bře 03, 2020 22:33

Pokud se někdo chystá na prohlídku lagu v táboře aaa odkaz zde:
https://www.aaaauto.cz/cz/renault-lagun ... &model=223
Takže, při prohlídce jsem zjistil následovné: Karta jedna, totálka sjeté letní pneu. Dodávána pouze letní obutá sada. V levém zadním světle stojí tak deci vody...(proč bylo demontováno.??) Dále byl stříkán předek.. důvod neznámý. První majitel byla myslím firma...Spodek vozu vypadá kvalitně, bez rzi a nějakého promáčknutí či bouchnutí. Vnitřek dobrý, interiér velmi zachovalý, 4control funguje suprově, exteriér až na vodu ve světle je velmi dobrý.. Automat nezvykle líný, obávám se životnosti turba. ( nebo zanesený filtr pevných částic..))) Na 127 Kw slabota...Převodovka řadila dobře.
Dále chybí krytka zámku u řidiče, nemají baterku do karty, takže startovat bezkartově je nemožné.
Za ty prachy bych to nekoupil, taky jsem nekoupil :-) Cena nové karty plus přetěsnění světla plus riziko matu, který nejel jak měl a hlavně jedna sada pneu, totálně sjetých, že by Vám vzala TP PČR při kontrole :-) Nefrčelo přes dia, takže nemohu posoudit chyby v el rázu.
Průvodce, manažer áčkové prodejny byl vcelku chápavý a jeho projev a chování bylo velmi dobré. Vyšel mi ve všem vstříc. Jízda 3Km, museli jsme se vracet kvůli zapomenutí mobilu šéfa na pobočce.. prý co kdyby došla nafta :-)))) Auto vidím cenově na 170k.
Bílá fakt slušela, hodně slušela :-) Chybělo deset patnáct míň...
Zdar
Renault Laguna III 2.0 Aut IP 2011 (100000Km) :hugz:
Renault Laguna II Gt 1.8 16V 2003 (260000Km)
RIP Fiat Brava 1.6 16V 1998 :boink:

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti