2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas houpání
Moderátor: Moderators General
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas houpání
Před cca rokem jsem si při čištění EGRu (u 2.0dCi stačí jednou ročně při nájezdu cca 30tkm/rok) všiml dost podivné věci. Celý EGR byl zabalen do neidentifikovatelného "hlenu" - nevím jak jinak to popsat, vypadá to opravdu jako hlen.
Nechtělo se mi demontovat celé sání vč. IC - to se mimochodem demontuje alespoň dle servisního manuálu dost blbě. Situace vypadala tak, že tento hlen byl samozřejmě kolem celého EGRu, ale masivní nános se nacházel v trubce do chladiče spalin. Logicky jsem tedy usoudil, že tento chladič prolíná a smísením se sazemi tvoří tento hlen. Ostatně toto bývá naprosto typický problém většiny TDI. Samozřejmě jsem prolezl kompletně celý internet vč. zahraničních fór a naprosto nikdo tento problém neměl a nikdy neřešil, nikde ani video, ani fotka, ani popis. Jak mám ve zvyku, nelenil jsem, objednal nový chladič spalin, vyměnil (díky za pomoc Zefka, byl to porod). Vyjezdil jsem jeden interval výměny oleje (15tkm), EGR rozebral a? Hlen byl zde opět! Takže nic nepotěší jako vyhozené peníze a ztráta času při výměně, ale co naplat.
Průběžně jsem během roku pátral, zjišťoval kde může být problém, dál procházel diskuzní fóra všude po světě (a vždy bez výsledku). No a jak jsem během roku dělal na autě nejrůznější servis a údržbu, tak jsem se v rámci výměny těsnění v sání dostal i k demontáži nárazníku a odstrojení obou hadic z IC (vstup i výstup) to co jsem viděl mě totálně nepotěšilo. Hlen byl přítomen v malém množství ve spojích IC - hadice. Dá se tedy předpokládat, že je i v IC, ale to se uvidí až jej zdemontuju - šance je však téměř 100%. Co tím chci říct - hlen produkuje samotné turbo. Není jiná šance. Vzhledem k tomu, že je chlazené vodou, muselo zde dojít k mikrotrhlince či selhání nějakého těsnění. Nejvíce matoucí pro mě bylo, že únik chladicí kapaliny je naprosto minimální. V podstatě nepozorovatelný na nádobce. Dochází k němu evidentně pouze v určitých režimech jízdy a v množství odpovídajícím malým kapičkám. V IC se však tato chladící kapalina mísí s olejem, tvoří hlen a při pořádném prošlápnutí plynu se tento hlen strhne až do kolektoru sání a do válců. U 2.0dCi je EGR řešený tak, že hlen co se nestihne strhnout až do válců steče právě do EGRu, kde se při následném startu a jeho otevření propadne až do trubky do chladiče spalin. To vše se děje v opravdu minimálním množství na to, aby bylo něco poznat, natož to byť sebevětší profík dokázal diagnostikovat. Vždyť turbo tlačí kolik má, voda se neztrácí, tak o co jde?
Jak se to projevuje při jízdě, resp. z pohledu řidiče? No prakticky nijak! Drtivá většina projevů se týká extrémních situací, při běžné jízdě se vše chová standardně. Hrubší chod na volnoběh je vlastní pro všechny 127, 131kW, takže zde se nepozná nic. Hlenem ucpaný EGR se na tom však taky podílí, ale není to tak zásadní vliv, aby to šlo hodit na EGR. Další jev se děje v situaci, kdy potřebujete plný výkon, ideálně do kopce. Takže jedete do kopce, podřadíte na ideální otáčky (cca 2200ot), plyn zarazíte na podlahu a v tu ránu začne auto houpat. Ale není to úplné vynechávání tahu, spíše to vypadá, jako kdyby turbo foukalo v rychlých periodách. Během této houpavé akcelerace je zároveň občas slyšet něco jako syčení z motorového prostoru (upozorňuji, že kompletní sací trakt je dokonale těsný). Tento zvuk pravděpodobně způsobuje turbo samotné. Dnes už je mi jasné, že tyto výpadky tahu způsobuje spalování hlenu, jak se postupně strhává z IC do válců a brání ve válcích dokonalému spalování směsi vzduchu a nafty.
Rozhodl jsem se, že nastal čas vyměnit turbo, ničím jiným tento problém nevyřeším. Plánuju to do cca měsíce, tak jsem zvědavý zda-li se tato moje teorie potvrdí nebo ne.
Jak to vypadá:
Ještě dodám, že vzhledem k tomu, že jsem stav hlenu v sání bedlivě sledoval při každé výměně oleje, bylo jasné, že jeho množství nepřibývá nijak extrémně, najel jsem s tímto cca 100 000km. Auto je bez problému pojízdné a kdybych jej svěřil jinému řidiči, pravděpodobně nic nepozná.
Nechtělo se mi demontovat celé sání vč. IC - to se mimochodem demontuje alespoň dle servisního manuálu dost blbě. Situace vypadala tak, že tento hlen byl samozřejmě kolem celého EGRu, ale masivní nános se nacházel v trubce do chladiče spalin. Logicky jsem tedy usoudil, že tento chladič prolíná a smísením se sazemi tvoří tento hlen. Ostatně toto bývá naprosto typický problém většiny TDI. Samozřejmě jsem prolezl kompletně celý internet vč. zahraničních fór a naprosto nikdo tento problém neměl a nikdy neřešil, nikde ani video, ani fotka, ani popis. Jak mám ve zvyku, nelenil jsem, objednal nový chladič spalin, vyměnil (díky za pomoc Zefka, byl to porod). Vyjezdil jsem jeden interval výměny oleje (15tkm), EGR rozebral a? Hlen byl zde opět! Takže nic nepotěší jako vyhozené peníze a ztráta času při výměně, ale co naplat.
Průběžně jsem během roku pátral, zjišťoval kde může být problém, dál procházel diskuzní fóra všude po světě (a vždy bez výsledku). No a jak jsem během roku dělal na autě nejrůznější servis a údržbu, tak jsem se v rámci výměny těsnění v sání dostal i k demontáži nárazníku a odstrojení obou hadic z IC (vstup i výstup) to co jsem viděl mě totálně nepotěšilo. Hlen byl přítomen v malém množství ve spojích IC - hadice. Dá se tedy předpokládat, že je i v IC, ale to se uvidí až jej zdemontuju - šance je však téměř 100%. Co tím chci říct - hlen produkuje samotné turbo. Není jiná šance. Vzhledem k tomu, že je chlazené vodou, muselo zde dojít k mikrotrhlince či selhání nějakého těsnění. Nejvíce matoucí pro mě bylo, že únik chladicí kapaliny je naprosto minimální. V podstatě nepozorovatelný na nádobce. Dochází k němu evidentně pouze v určitých režimech jízdy a v množství odpovídajícím malým kapičkám. V IC se však tato chladící kapalina mísí s olejem, tvoří hlen a při pořádném prošlápnutí plynu se tento hlen strhne až do kolektoru sání a do válců. U 2.0dCi je EGR řešený tak, že hlen co se nestihne strhnout až do válců steče právě do EGRu, kde se při následném startu a jeho otevření propadne až do trubky do chladiče spalin. To vše se děje v opravdu minimálním množství na to, aby bylo něco poznat, natož to byť sebevětší profík dokázal diagnostikovat. Vždyť turbo tlačí kolik má, voda se neztrácí, tak o co jde?
Jak se to projevuje při jízdě, resp. z pohledu řidiče? No prakticky nijak! Drtivá většina projevů se týká extrémních situací, při běžné jízdě se vše chová standardně. Hrubší chod na volnoběh je vlastní pro všechny 127, 131kW, takže zde se nepozná nic. Hlenem ucpaný EGR se na tom však taky podílí, ale není to tak zásadní vliv, aby to šlo hodit na EGR. Další jev se děje v situaci, kdy potřebujete plný výkon, ideálně do kopce. Takže jedete do kopce, podřadíte na ideální otáčky (cca 2200ot), plyn zarazíte na podlahu a v tu ránu začne auto houpat. Ale není to úplné vynechávání tahu, spíše to vypadá, jako kdyby turbo foukalo v rychlých periodách. Během této houpavé akcelerace je zároveň občas slyšet něco jako syčení z motorového prostoru (upozorňuji, že kompletní sací trakt je dokonale těsný). Tento zvuk pravděpodobně způsobuje turbo samotné. Dnes už je mi jasné, že tyto výpadky tahu způsobuje spalování hlenu, jak se postupně strhává z IC do válců a brání ve válcích dokonalému spalování směsi vzduchu a nafty.
Rozhodl jsem se, že nastal čas vyměnit turbo, ničím jiným tento problém nevyřeším. Plánuju to do cca měsíce, tak jsem zvědavý zda-li se tato moje teorie potvrdí nebo ne.
Jak to vypadá:
Ještě dodám, že vzhledem k tomu, že jsem stav hlenu v sání bedlivě sledoval při každé výměně oleje, bylo jasné, že jeho množství nepřibývá nijak extrémně, najel jsem s tímto cca 100 000km. Auto je bez problému pojízdné a kdybych jej svěřil jinému řidiči, pravděpodobně nic nepozná.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
Musím podotknout, že zmiňované houpání jsem letos při plném tahu taky několikrát pocítil (při prudkém sešlápnutí plynu auto vyrazí, pak na půl sekundu jakoby se nadechne - poleví - a pak zas prudce akceleruje) tento jev se děje nepravidelně a laboroval jsem čím by to mohlo být, tak díky za radu. Každopádně mám najeto jen 110.000km.
Renault laguna III grandtour GT 2.0dci 131kw
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
S amatem jsme poštelovali regulaci turba podle diagnostiky tak, aby turbo bylo více povolené. To znamená, aby byla větší prodleva pro dosažení mezního tlaku. Změnila se tím charakteristika řízení naklápění lopatek turba a já už třeba ty kopance vůbec nepozoruju. Ale s autem jezdí amat, takže je jasné, že se to asi občas projeví, ale nejspíš už ne v takové míře. Z pohledu diagnostiky to vypadá tak, že turbo dosáhne mezního tlaku a ještě ho překročí, regulace se stáhne, turbo povolí - ubrání na tahu, klesne tlak, regulace se zavře, auto zabere a turbo znova dosáhne mezního tlaku a celé se to opakuje. Jako vždy jsem mírně skeptický k tomu, že tohle nové turbo vyřeší. Podle mě je to chyba regulace tlaku přímo v řj.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
Jj skutečně to poštelování turba pomohlo, auto už škube jen opravdu výjimečně. Na druhou stranu o pár ms pozdější náběh turba mi přeci jen v určitých situacích vadí. Není to žádná hrůza, ale je to tam.
Rozhodně si však nemyslím, že by problém se škubáním byl způsobený chybou v ŘJ. Takový problém by pak měla každá M9R a byly by toho plné fóra, ale nikde nic není - v PL, FR ani UK.
Výměna turba má smysl už jen z toho důvodu, že mi nebude do sání prolínat chladící kapalina. Bůhví co její spalování udělá ve FAPu.
Rozhodně si však nemyslím, že by problém se škubáním byl způsobený chybou v ŘJ. Takový problém by pak měla každá M9R a byly by toho plné fóra, ale nikde nic není - v PL, FR ani UK.
Výměna turba má smysl už jen z toho důvodu, že mi nebude do sání prolínat chladící kapalina. Bůhví co její spalování udělá ve FAPu.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
Řešil jsem taky turbo díry v jakýchkoli otáčkách - myslím, že to je regulačním ventilem...stačilo pohnout táhlem na turbu, regulátor zabzučel a od té doby mám pokoj.....viděl bych to vadnou sérii těch regulátorů, při normální jízdě se to to vlastně vůbec neprojeví, tak na to nemusí řidič vůbec přijít.
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
Regulacni ventil turba jsem vymenil jako prvni, hnedka me napadlo, ze,to muze byt timto. Bohuzel bezezmeny. Lehce pomohlo postelovani tahla wastegate ventilu, ale to je takove reseni nereseni. Je na jizde znat, ze je turbo nastaveno jinak nez ma byt a mi to proste vadi - u me musi byt vse na 100%.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
Vim, že teď budu za úplnou lamu, ale nemůžeš mě prosím trochu navést za jaké táhlo mam vzít....
Renault laguna III grandtour GT 2.0dci 131kw
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
Jde o táhlo co leze z podtlakové bambule na turbu. Slouží k regulaci lopatek VGT. Dá se nastavovat - má šroubovací matici. Zásadně jeho nastavování nedoporučuji, stačí půlotočka matice a turbo bude mít hned jiný záběr, kdo si to rozhází už to nedá nikdy do kupy.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
kde sa nachadza regulacny ventil turba?
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
Prave zistujem co moje cukanie za jazdy pri prudkej akcelaracii mozno sposobuje prave ten hlen nejaka vec ako ho spalit? Aditivum alebo tak?
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
A máš ho tam taky?
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
no neviem este, vcera som menil olej a dnes to tu citam lenze mi to zacalo praveze cukat alebo vynechavat na 5 a 6 od cca 2tis do 3 tis otaciek pri prudkej akceleracii
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
To bych asi potřeboval spíše vidět. Těžko radit takhle od stolu. U mě byla příčina toho hlenu na 90% v tom špatně zapojené, ventilu chladiče EGR spalin. Budu to moct potvrdit až to opět rozhodím.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
Ten ventil mám vedle baterky.
Občas to vynechání taky pozoruju. Byl jsem to reklamovat v Renaultu ale tam řekli, že v chybové paměti nic není Tak to neřešili.
Jediný způsob jak na to přijít je se s tím projet s diagnostikou a sledovat skutečný hodnoty (tlak paliva, plnícího tlaku, poloha EGR atd..)
Občas to vynechání taky pozoruju. Byl jsem to reklamovat v Renaultu ale tam řekli, že v chybové paměti nic není Tak to neřešili.
Jediný způsob jak na to přijít je se s tím projet s diagnostikou a sledovat skutečný hodnoty (tlak paliva, plnícího tlaku, poloha EGR atd..)
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
Tohle je regulační ventil turba, ten by mohl být za ty záškuby zodpovědný.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
Neřešil bych to a koupil nový - vyjde na něco přes 1000Kč, to se dá.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
Ďakujem skúsim ten a potom budem pátrať dalej ak nepomoze. Kúpiť v renaulte ci aj inde? Inak amat vo vlakne všeobecny pokec si pisal ze si čistil vahu vzduchu. Rozmyslam ze dam vycistit aj tu alebo vymenim ak nepomoze toto.
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
Koupil jsem ten ventil normálně v eshopu elitu. Vzal jsem originál Pierburg (nebo co to je, už si nepamatuju). Jinak tu váhu vyčistíš sám, to je jednoduché. Slouží k tomu přípravek od Liqui Moly jmenuje se vyloženě čistič váhy vzduchu - projeď to googlem a něco najdeš.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
Tak pak dej vědět, jestli to bylo tím regulačním ventilem a po jeho výměně je vše ok. Jinak do renaultu to nemá cenu dávat, já měl auto na Zličíně a naúčtovali mi jen diagnostiku a diagnostiku za jízdy a ukazovali mi na grafech, že mám mít radost, jak auto předpisově jede...
Renault laguna III grandtour GT 2.0dci 131kw
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
dnes objednany regulacny ventil....nestihal som skôr....cez vikend vymenim a dam vediet
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
Tak jak po výměně, zbavil jsi se toho cukání? Hodíš mi sem link odkud jsi ho objednal? Díky
Renault laguna III grandtour GT 2.0dci 131kw
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
Tak to vypadá, že jsem se hlenu nezbavil. Sice jsem nerozebíral sání, ale ve spojích trubky k EGRu je vidět určitá vlhkost. Domnívám se tedy, že na vině může být už jedině turbo, které holt pouští malé množství chladící kapaliny do sání. Tak malé množství, že se to neprojeví na úbytku chladící kapaliny, ale k vytvoření hlenu při mísení s olejovým filmem to stačí. Je to sice divoká teorie, ale logicky vzato, nijak jinak by se tam ten hlen neměl jak dostat.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
necukaaaaa huráááá. Auto nikdy nešlo ako teraz. Ďakujem za radu. No ja som kupoval v autokelly za 66 a teraz som ho našiel tu skoro za polovicu https://www.autodielyonline24.sk/pierburg-964785.html
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas hou
Tak vynechávání a propad ve výkonu se u mě postupně zhoršoval. Reakce na pedál byla občas taková mdlá. Při akceleraci (podlaha ) auto občas cukalo a docházelo k přerušování výkonu. A jednou na dálnici při 190 km/h mi asi na dvě vteřiny problikla nějaká kontrolka poruchy vstřikování a "stop". Podle diagnostiky v Renaultu byl vadný snímač tlaku výfukových plynů za turbem. Po výměně je zatím po problémech.EfineSS píše: ↑čtv pro 08, 2016 20:14Občas to vynechání taky pozoruju. Byl jsem to reklamovat v Renaultu ale tam řekli, že v chybové paměti nic není Tak to neřešili.
Jediný způsob jak na to přijít je se s tím projet s diagnostikou a sledovat skutečný hodnoty (tlak paliva, plnícího tlaku, poloha EGR atd..)
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0dCi "hlen" v EGRu -hrubší chod,v plném tahu občas houpání
Odešla lambdasonda?
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů