Laguna III táhne doleva
Moderátor: Moderators General
Laguna III táhne doleva
Ahoj všem,
Mám Lagunu 3 (2011, 2.0 dci) najeto cca 80 tis. km.
Už nějaký čas (cca posledních 15 tis. km) pozoruji, že auto má tendenci táhnout doleva. Pokoušel jsem se to řešit se servisem, který udělal geometrii následně výměnu horního uložení tlumičů na přední nápravě, nic z toho nepomohlo. Dle servisu je vše OK ale mně osobně to už s*re.
Na extrémně rovné a hladké silnici má auto tendenci jet rovně, jakmile se mírně změní povrch silnice volant se ihned pootočí doleva (cca 3 stupně) a auto ujíždí.
Prosím, nenapadá vás v čem by mohl být problém/neřešil to už někdo?
Děkuji
D.
Mám Lagunu 3 (2011, 2.0 dci) najeto cca 80 tis. km.
Už nějaký čas (cca posledních 15 tis. km) pozoruji, že auto má tendenci táhnout doleva. Pokoušel jsem se to řešit se servisem, který udělal geometrii následně výměnu horního uložení tlumičů na přední nápravě, nic z toho nepomohlo. Dle servisu je vše OK ale mně osobně to už s*re.
Na extrémně rovné a hladké silnici má auto tendenci jet rovně, jakmile se mírně změní povrch silnice volant se ihned pootočí doleva (cca 3 stupně) a auto ujíždí.
Prosím, nenapadá vás v čem by mohl být problém/neřešil to už někdo?
Děkuji
D.
Laguna III, 2.0 dci, 110KW
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Laguna III táhne doleva
Zkusil bych zaměnit přední a zadní kola jestli to bude dělat stejně.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Laguna III táhne doleva
kola se vyměnila (přední/zadní) v rámci přezouvaní (letní/zimní)
Laguna III, 2.0 dci, 110KW
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Laguna III táhne doleva
A výměna neměla na problém žádný vliv? Pak bych se podíval na to, jestli není přidřený některý z brzdičů (ve tvém případě levý zadní). Jinak ta výměna horního uložení v 82 tkm byly vyhozené peníze. Uložení ještě nemohlo vykazovat sebemenší známky opotřebení. Předpokládám, že se při přezouvaní dělalo vyvažování kol...
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Laguna III táhne doleva
Na ty samé alu kola přehazuji letní/zimní pneu, po přezutí vždy nechávám kola vyvážit.
Zkoušel jsem přehodit přední na zadek a obráceně a rozdíl nepoznám…
BRZDY: cca 4 měsíce nazpátek mi mněli zadní obloženi + čištění předních – údajně vše OK, to že auto táhne doleva trvá mnohem déle..
Nemůže byt něco s řízením, posilovač, náprava?
PS: ano výměna horního uložení tlumičů byli vyhozené peníze :-/
Zkoušel jsem přehodit přední na zadek a obráceně a rozdíl nepoznám…
BRZDY: cca 4 měsíce nazpátek mi mněli zadní obloženi + čištění předních – údajně vše OK, to že auto táhne doleva trvá mnohem déle..
Nemůže byt něco s řízením, posilovač, náprava?
PS: ano výměna horního uložení tlumičů byli vyhozené peníze :-/
Laguna III, 2.0 dci, 110KW
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Laguna III táhne doleva
Já nechával měnit horní uložení až ve 190 000km a to prakticky jen proto, že se dělaly tlumiče tak jsem si řekl, že při jedné práci se to celé vymění ať je klid. Navíc i v tomto náběhu bylo v opravdu dobrém stavu. Podvozek je u L3 obecně mimořádně odolný, troufám si tvrdit, že pokud někdo jezdí aspoň trochu šetrně tak do 200 000km bude měnit pouze tyčky stabilizátoru jinak nic (osobní zkušenost).
Ono někdy stačí když zadní třmeny jen tak trochu drhnou a nevrátí se zpět v plném rozsahu. Pak třeba jedna z destiček trochu tře kotouč což téměř není poznat, ale auto může táhnout. Chtělo by to nechat udělat revizi zadních brzd, jestli chodí v celém rozsahu a nepřibržďuje jedna strana (ve tvém případě levá). Průvodním jevem může být větší špinění daného disku od destičkového prachu, případně po jízdě zkusit okometricky (rukometricky) teplotu v oblastí brzd. Drhnoucí brzda bude prohřátá mnohem víc. POZOR: ať nikoho ani nenapadne sahat na kotouč nebo třmen!!! Pouze přiblížíme ruku k disku a vnímáme sálající teplo.
Ono někdy stačí když zadní třmeny jen tak trochu drhnou a nevrátí se zpět v plném rozsahu. Pak třeba jedna z destiček trochu tře kotouč což téměř není poznat, ale auto může táhnout. Chtělo by to nechat udělat revizi zadních brzd, jestli chodí v celém rozsahu a nepřibržďuje jedna strana (ve tvém případě levá). Průvodním jevem může být větší špinění daného disku od destičkového prachu, případně po jízdě zkusit okometricky (rukometricky) teplotu v oblastí brzd. Drhnoucí brzda bude prohřátá mnohem víc. POZOR: ať nikoho ani nenapadne sahat na kotouč nebo třmen!!! Pouze přiblížíme ruku k disku a vnímáme sálající teplo.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Laguna III táhne doleva
Aby bylo něco s řízením a nápravou tak, aby auto táhlo, musela by být někde ohnuta (třeba po najetí do velkého výmolu atd.). Taková anomálie ještě nemusí být viditelná okem, ale geometrie by to určitě poznala.
Záleží jak moc auto táhne, mám bohatou zkušenost s tím, že mnohdy se to opravdu jenom zdá. V ČR snad neexistuje silnice, která by byla opravdu kvalitní a auto na ni jelo rovně. Navíc stačí mírný sklon a auto zase jede jinam.
Záleží jak moc auto táhne, mám bohatou zkušenost s tím, že mnohdy se to opravdu jenom zdá. V ČR snad neexistuje silnice, která by byla opravdu kvalitní a auto na ni jelo rovně. Navíc stačí mírný sklon a auto zase jede jinam.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Laguna III táhne doleva
Ahoj, všiml jsem si, že u mé "nové" Laguny to dělá taky. Jelikož budu brzo přezouvat, tak to teď neřeším. Pak udělám geometrii.
V podstatě se auto chová tak, že při menších rychlostech cca 10-20 (zrychlování/brždění na to nemá vliv) se na rovince volant má tendenci stočit mírně doleva a auto pak malinko zatáčí. Je to taky otrava, ale při vyšších rychlostech to nedělá(resp. se projevuje tak málo, že je to pod mou rozlišovací schopnost), takže to při běžné rychlosti neobtěžuje.
V Renaultu jsem nechal prohlédnout nápravy, tlumiče, uložení a brzdy a vše prej ok. Takže uvidím s tou geometrií po přezutí. Dám pak vědět, jak to dopadlo.
V podstatě se auto chová tak, že při menších rychlostech cca 10-20 (zrychlování/brždění na to nemá vliv) se na rovince volant má tendenci stočit mírně doleva a auto pak malinko zatáčí. Je to taky otrava, ale při vyšších rychlostech to nedělá(resp. se projevuje tak málo, že je to pod mou rozlišovací schopnost), takže to při běžné rychlosti neobtěžuje.
V Renaultu jsem nechal prohlédnout nápravy, tlumiče, uložení a brzdy a vše prej ok. Takže uvidím s tou geometrií po přezutí. Dám pak vědět, jak to dopadlo.
Espace V, 4control, 1.6dci 118kw 160k
Ex (fnuk): Laguna III grandtour, 4control, 2.0dci 127kw 172k
Ex. Laguna III liftback, Bose 4control, 2.0dci 96kw 130k
Ex. Megane III grandtour, gt style, 1.2Tce 85kw 115k
Ex. Clio III grandtour, 1.2 55kw 75k
Ex (fnuk): Laguna III grandtour, 4control, 2.0dci 127kw 172k
Ex. Laguna III liftback, Bose 4control, 2.0dci 96kw 130k
Ex. Megane III grandtour, gt style, 1.2Tce 85kw 115k
Ex. Clio III grandtour, 1.2 55kw 75k
Re: Laguna III táhne doleva
Na extrémně rovné a hladké silnici má auto tendenci jet rovně, jakmile se mírně změní povrch silnice volant se ihned pootočí doleva (cca 3 stupně) a auto ujíždí.
Pokud je pavdiva tato veta, je jedina vec, co muze zareagovat na zmenu kvality povrchu pneu. Jeste bych zkusil prehodit leve, za prave, pokud nejsou smerove.
Cesty by mely byt, k vuli odvodu vody spadovany do prava. Pak je prirozene, ze auta muzou mit snahu jet vpravo. Myslim, ze nikdy ne doleva.
Pokud je pavdiva tato veta, je jedina vec, co muze zareagovat na zmenu kvality povrchu pneu. Jeste bych zkusil prehodit leve, za prave, pokud nejsou smerove.
Cesty by mely byt, k vuli odvodu vody spadovany do prava. Pak je prirozene, ze auta muzou mit snahu jet vpravo. Myslim, ze nikdy ne doleva.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Laguna III táhne doleva
TO amat: koukal jsem na všechny kola a opticky se mi zdají byt všechny kola stejně špinavé od brzdového prachu, taky jsem koukal na přední pneu a na obou stranách se zdají být stejně sjeté. Teoreticky to asi fakt může být některá z deštiček po uvolnění ruční brzdy. Při přezouvaní poprosím kluky aby se podívali na zadní brzdy.
TO FaBy pls dej vědět jak jsi dopadnul s tou geometrií po přezutí.
TO Renaulťák: 23.10 budu přezouvat na zimní pneu, tak jsem zvědavý...V čem myslíš že by mohl být problém s pneu? Obuté tam mám Michelin Primacy HP, které mají před sebou ještě tak max. 1 sezonu.
Každopádně dnes jsem opět zkoušel a na hezké silnici to jede rovně, jakmile je povrch "drsný = horší kvalita" začíná to táhnout a letí do doleva
PS: dnes jsem pořídil fotku volantu, kde je vidět jak moc to dokáže pootočít volantem na "špatné silnici" když ho nedržím v rukách ( jel jsme na 2ku a pak zastavil)
TO FaBy pls dej vědět jak jsi dopadnul s tou geometrií po přezutí.
TO Renaulťák: 23.10 budu přezouvat na zimní pneu, tak jsem zvědavý...V čem myslíš že by mohl být problém s pneu? Obuté tam mám Michelin Primacy HP, které mají před sebou ještě tak max. 1 sezonu.
Každopádně dnes jsem opět zkoušel a na hezké silnici to jede rovně, jakmile je povrch "drsný = horší kvalita" začíná to táhnout a letí do doleva
PS: dnes jsem pořídil fotku volantu, kde je vidět jak moc to dokáže pootočít volantem na "špatné silnici" když ho nedržím v rukách ( jel jsme na 2ku a pak zastavil)
Laguna III, 2.0 dci, 110KW
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Laguna III táhne doleva
To je divne, tak velky uhel natoceni mohla zpusobit treba nejaka vyraznejsi nerovnost pod levymi koly. Asi bych zkontroloval ulozeni ramene, zadni silentbloky (ramene) by mohly byt vymackane a pak by se mohla za jizdy menit geometrie leve predni napravy coz muze zpusobovat "vaznuti" leveho kola tedy natoceni volantu. Urcite by nebylo odveci zajet na stk a nechat si auto proverit na trasadlech - staci dat technikovi stovku do kapsy a proveri to.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Laguna III táhne doleva
Mně to dělá od novýho auta. Masivně se to projevilo, když jsem koupil R17 a 225 gumy. Následovaly geometrie, závaží na volantu, test tlumičů, výměna tlumičů, přehazování kol L/P, zpět na původní R16, na originální R17 zapůjčených z prodejny atd. Psal jsem tady tehdy na toto téma hodně, ale byl jsem s problémem sám. Trochu pak nějak násilím něčím hnuli a zlepšilo se to. Ale čas od času to zas ustřelí. Tehdy se ale nedalo skoro jezdit. Hlavně na dálnici po hodině jízdy hrozně bolela a brněla levá ruka, jak jsem to pořád přetlačoval. Evidentně něco na levým kole, ve vztahu k tlumiči. Jakmile kolo poskočilo na nějaký nerovnosti, jakoby se propadlo a auto jelo pak už za ním celý. Na dálnici v levým pruhu stačily 3 vteřiny puštěnýho volantu a auto bylo ve svodidlech...
Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian
-
- Starting member
- Příspěvky: 22
- Registrován: čtv bře 15, 2012 19:30
- Bydliště: okr. Česká Lípa
Re: Laguna III táhne doleva
Ahoj, mám úplně stejný problém, jak ho popisuješ. I volant zůstane v této poloze, co je na fotu. Zkoušel jsem geometrii, kompletní proměření geometrie i při naloženém voze... vše v pohodě a mezích. Nikde žádná závada a vše sedí jak má podle veškerých dostupných měření. Pomohlo, až bez měření jsem před garáží vytočil pravé kolo cca o dvě otáčky na kloubu řízení směrem do předu ven. Auto už tolik netáhne a po delší jízdě nebolí ruka od přetahování a volantem. Zkoušel jsem míň i víc, ale bylo to vždy už jen horší. Myslím si, že závada je určitě v nápravě, brzdy v předu i vzadu ok... zbývají vyměnit tlumiče, ale nechce se mi do jejich výměny, zatím tlumí v pohodě, ale mám za to, že zbývá, že jeden z nich způsobuje táhnutí vlevo... třeba někdo s popsanou závadou vymění tlumiče a napíše zkušenost.
Naposledy upravil(a) therion_cz dne pát lis 06, 2015 06:26, celkem upraveno 1 x.
Laguna III 2.0 DCI r.v.2009
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Laguna III táhne doleva
To je opravdu velmi podivný problém. Máme doma tři trojky, z toho dvě od novosti (toho času s nájezdy: 260 000km, 90 000km, 40 000km). Každá má přitom jiné řízení. 1.5dCi má plně elektrické, 2.0dCi Energy má hydroelektrické a 2.0dCi 127kW má variabilní hydrauliku. A u žádné z nich se tento problém neprojevuje.
U theriona s autem z r. 2009 bych viděl problém v opotřebení přední nápravy. O čepy přitom nejde ty vydrží běžně 250 000km, nicméně už od cca 200 000km lze pozorovat opotřebení / únavu materiálu na silentblocích předního ramene. Pozor! Vůbec se nebavíme o utržených silentblocích, pouze o načatých. L3 má velkou výhodu v tom, že přední náprava je extrémně odolná, do 250 000km vyměníte snad jen tyčky stabilizátoru. Bohužel s tím souvisí i nevýhoda v tom, že i při těch 250 000km nikde nic nebude klepat a mlátit a každý servis vám řekne, že to je ještě dobré! Bohužel není! Každé rameno po překročení 200 000km už ve svém uložení chodí, klidně i v jednotkách milimetrů. Citlivý a zkušený řidič to pozná při jízdě. Snad ani nemusím dodávat, že dělat geometrii u ramena, které má vůle v uložení je prakticky nemožné - pokud chceme dosáhnout jistého výsledku. Řízení totiž technik nastaví přesně pouze pro situaci kdy auto stojí (zatížené nebo ne, to už nehraje velkou roli). Jenže při jízdě se díky vůlím v uložení ramene geometrie neustále mění což se může projevit jednak hlukem od kol a jednak i různým taháním za volant a neschopností držet přímý směr.
U theriona s autem z r. 2009 bych viděl problém v opotřebení přední nápravy. O čepy přitom nejde ty vydrží běžně 250 000km, nicméně už od cca 200 000km lze pozorovat opotřebení / únavu materiálu na silentblocích předního ramene. Pozor! Vůbec se nebavíme o utržených silentblocích, pouze o načatých. L3 má velkou výhodu v tom, že přední náprava je extrémně odolná, do 250 000km vyměníte snad jen tyčky stabilizátoru. Bohužel s tím souvisí i nevýhoda v tom, že i při těch 250 000km nikde nic nebude klepat a mlátit a každý servis vám řekne, že to je ještě dobré! Bohužel není! Každé rameno po překročení 200 000km už ve svém uložení chodí, klidně i v jednotkách milimetrů. Citlivý a zkušený řidič to pozná při jízdě. Snad ani nemusím dodávat, že dělat geometrii u ramena, které má vůle v uložení je prakticky nemožné - pokud chceme dosáhnout jistého výsledku. Řízení totiž technik nastaví přesně pouze pro situaci kdy auto stojí (zatížené nebo ne, to už nehraje velkou roli). Jenže při jízdě se díky vůlím v uložení ramene geometrie neustále mění což se může projevit jednak hlukem od kol a jednak i různým taháním za volant a neschopností držet přímý směr.
Naposledy upravil(a) amat dne pát lis 06, 2015 13:50, celkem upraveno 1 x.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
-
- Starting member
- Příspěvky: 22
- Registrován: čtv bře 15, 2012 19:30
- Bydliště: okr. Česká Lípa
Re: Laguna III táhne doleva
Děkuji Amatovi za rychlo odpověď. Jen podotknu, že jsem auto se zmíněnou závadou už zakoupil a tak nevím jestli závada nastala, byla od zakoupení nového vozu nebo se pomalu projevovala a zvětšovala. Je ale víc než podivné, že tuto závadu popisuje více uživatelů a vždy na chlup stejně. Vždy auto táhne doleva (alespoň nikdo nepopsal, že doprava), vždy skoro stejný úhel náklonu volantu, skoro vždy po přejetí sebemenší nerovnosti na silnici. Podívám se na uložení nápravy, ale jak píši, že by se všem opotřebilo uložení nápravy na chlup stejně? Někdo tady psal, že měl taky to samé, byl s tím v servisu a po chvíli mu vrátili auto opravené... ale neřekli co s autem dělali. Mám za to, že se jedná o vadu od výrobce, která se náhodně objeví... Bylo by dobré, kdyby na to někdo přišel.
Bylo by možné nafotit nebo poslat odkaz na zmíněné uložení nápravy, na co si dát pozor při kontrole?
Bylo by možné nafotit nebo poslat odkaz na zmíněné uložení nápravy, na co si dát pozor při kontrole?
Laguna III 2.0 DCI r.v.2009
Re: Laguna III táhne doleva
Pro Amat ano cele to tažení doleva je fakt podivný problém, pokud jsi z PHA a okolí a měl bys chuť se zahrát na Sherlocka tak ti to rád předvedu
Mimochodem na firmě mámě taky tři trojky:
2.0 dci 127kw combi – bouraná na předek přelítla přes obrubník a po opravě auto jeden rovně
3.0 dci coupe – povedlo se 2x zničit alu kola na předku, jezdil s tím už kde kdo a co jsem s ni jel naposledy tak jezdi rovně
2.0 dci 110kw liftback - právě ta moje, nejmíň najeto, jezdím s ní 98% jenom já a auto táhne doleva
Mezičasem jsem s lagunou stihnul přezout na zimní pneu, vyměnit olej (po 15 tis. km), vyměnit přední kotouče a destičky, absolvovat emisní a STK. Kluky v servisu jsem požádal, jestli by se opět podívat na ten problém s tažením doleva.
Bohužel kluci ze servisu už taky nevědí v čem spočívá problém – dle poslední kontroly je vše na nápravě OK, brzdy nejsou přidřené, tlumiče jsou taky v pořádku.
Mimochodem na firmě mámě taky tři trojky:
2.0 dci 127kw combi – bouraná na předek přelítla přes obrubník a po opravě auto jeden rovně
3.0 dci coupe – povedlo se 2x zničit alu kola na předku, jezdil s tím už kde kdo a co jsem s ni jel naposledy tak jezdi rovně
2.0 dci 110kw liftback - právě ta moje, nejmíň najeto, jezdím s ní 98% jenom já a auto táhne doleva
Mezičasem jsem s lagunou stihnul přezout na zimní pneu, vyměnit olej (po 15 tis. km), vyměnit přední kotouče a destičky, absolvovat emisní a STK. Kluky v servisu jsem požádal, jestli by se opět podívat na ten problém s tažením doleva.
Bohužel kluci ze servisu už taky nevědí v čem spočívá problém – dle poslední kontroly je vše na nápravě OK, brzdy nejsou přidřené, tlumiče jsou taky v pořádku.
Laguna III, 2.0 dci, 110KW
Re: Laguna III táhne doleva
Kolik máte najeto?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Laguna III táhne doleva
Vypadá to, že se problém týká elektrohydraulického řízení. Chtělo by se mrknout diagnostikou jaké údaje dává snímač natočení volantu. Co když ukazuje špatně střed a servo se tedy neustále snaží dostat se do nulové polohy. Nebo případně jestli neexistuje nějaká procedura na kalibraci nulové polohy u tohoto typu serva. Nevím jen vařím z vody, dost možná s tím nepůjde udělat vůbec nic. Asi bych zkusil zvednout auto na dvousloupovém zvedáku, zkusit nastartovat a zařadit jedničku ať se roztočí přední kola. Teoreticky by se mohly stočit doleva (pokud je to špatně nakalibrovaným servem).
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Laguna III táhne doleva
Jinak malý offtopic: Protože mám doma krásné srovnání všech tří typů serva u jednoho modelu mohu zodpovědně prohlásit, že se zdrcujícím náskokem je klasické hydrořízení nejlepší. Jednak má mnohem širší rozsah variabilního účinku (při parkování opravdu stačí malíček, zároveň při jízdě nemůže být řeč o přeposilovanosti, volant ve vyšších rychlostech tuhne) a jednak je práce s volantem mnohem příjemnější. Těžko se to popisuje, řízení působí zkrátka velmi přirozeně, s volantem se neperete a cítíte opravdové informace od kol. Samozřejmě to není zadarmo a čerpadlo poháněné motorem se negativně projevuje na spotřebě - proto se už dnes tento systém až na výjimky nedělá. Dá se zde vyjádřit určitou teoretickou obavu z trvanlivosti, vzhledem k tomu, že systém sestává z čerpadla, tlakových trubek prakticky kolem celého motorového prostoru (vč. exponované trubky v nárazníku před chladičovou stěnou - slouží k chlazení média) následně složitého řízení, které je samo o sobě stavěno jako hydraulický píst. Existují zde tedy desítky míst, které mohou časem podlehnout zteření spojů a průsaku natlakovaného oleje. Nicméně historické zkušenosti hovoří o tom, že tento systém je vychytaný a není třeba se něčeho obávat - jsou to vše pouze hypotetické slabiny.
Nejhorší řízení z těch tří je samozřejmě čistá elektrika. Jednak je servo v kabině při otáčení volantem slyšet (takové jemné bzučení - za jízdy neslyšitelné, ale když vypnete rádio a parkujete tak to nepřeslechnete) a především pocit z řízení je takový... nijaký, informace od kol neexistují. Nicméně výhodou tohoto řešení je extrémní jednoduchost, dá se říct, že se na tom nemá co pokazit - na volantové tyči je kostka s jednotkou i motorkem, toť vše. Řízení budí dojem, že se neustále perete s elektromotorkem, který se stále snaží rovnat kola, je to celé takové umělé. Nemám to změřeno, ale vypadá to, že právě toto řízení je ze všech nabízených u L3 nejstrmější. Od dorazu k dorazu by mělo být nejméně otáček, alespoň soudě dle jízdy. Volant stačí pohnout o pul centimetru a auto hned mění směr. Je to nezvyklé, ale pro mě osobně příjemné a působí to vzdor výše popsanému až sportovně - vtahuje vás to do děje.
No a hydroelektrika je nečekaně někde na půl cesty mezi oběma systémy, nicméně přirozenosti hydra nedosahuje ani zdaleka. Největší výtku si tento systém zaslouží za fázi když je volant kolem středové polohy. Jakoby řízení nevědělo kde je pravý střed (může to souviset se zde probíranou chybou s táhnutím). Nicméně neznamená to, že by volant zůstával viset nějak natočený, spíše je řízení kolem středové polohy takové jalové a naopak při natočení se nemohu zbavit dojmu jakéhosi přeposilování - ale není to správné slovo, působí to spíše jako kdyby servo kolem středové polohy netlačilo velkou silou, ale s vytočením se účinek najednou zvýší. Vůči klasické hydraulice to nepůsobí příliš přirozeně.
Nejhorší řízení z těch tří je samozřejmě čistá elektrika. Jednak je servo v kabině při otáčení volantem slyšet (takové jemné bzučení - za jízdy neslyšitelné, ale když vypnete rádio a parkujete tak to nepřeslechnete) a především pocit z řízení je takový... nijaký, informace od kol neexistují. Nicméně výhodou tohoto řešení je extrémní jednoduchost, dá se říct, že se na tom nemá co pokazit - na volantové tyči je kostka s jednotkou i motorkem, toť vše. Řízení budí dojem, že se neustále perete s elektromotorkem, který se stále snaží rovnat kola, je to celé takové umělé. Nemám to změřeno, ale vypadá to, že právě toto řízení je ze všech nabízených u L3 nejstrmější. Od dorazu k dorazu by mělo být nejméně otáček, alespoň soudě dle jízdy. Volant stačí pohnout o pul centimetru a auto hned mění směr. Je to nezvyklé, ale pro mě osobně příjemné a působí to vzdor výše popsanému až sportovně - vtahuje vás to do děje.
No a hydroelektrika je nečekaně někde na půl cesty mezi oběma systémy, nicméně přirozenosti hydra nedosahuje ani zdaleka. Největší výtku si tento systém zaslouží za fázi když je volant kolem středové polohy. Jakoby řízení nevědělo kde je pravý střed (může to souviset se zde probíranou chybou s táhnutím). Nicméně neznamená to, že by volant zůstával viset nějak natočený, spíše je řízení kolem středové polohy takové jalové a naopak při natočení se nemohu zbavit dojmu jakéhosi přeposilování - ale není to správné slovo, působí to spíše jako kdyby servo kolem středové polohy netlačilo velkou silou, ale s vytočením se účinek najednou zvýší. Vůči klasické hydraulice to nepůsobí příliš přirozeně.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Laguna III táhne doleva
Ten rozdíl ve výkonu zas takový není. Elektrické servo bere kolem cca 70A v největším výkonu, to máš asi 840W. Klasické hydro bude brát podobně.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Laguna III táhne doleva
Tak jsem po přezutí a seřízení geometrie. Podle Renaultu Zličín auto jede krásně rovně. Je pravda, že je auto mnohem méně náchylné k natáčení vlevo než dříve. Pocitově tam ještě trochu něco je, ale vyskytuje se již méně.
Nicméně důvěra není taková, abych nechal volant volně s tím, že auto pojede rovně. To mi fungovalo např. u Megana (2014) .
Takže celkově lepší.
Nicméně důvěra není taková, abych nechal volant volně s tím, že auto pojede rovně. To mi fungovalo např. u Megana (2014) .
Takže celkově lepší.
Espace V, 4control, 1.6dci 118kw 160k
Ex (fnuk): Laguna III grandtour, 4control, 2.0dci 127kw 172k
Ex. Laguna III liftback, Bose 4control, 2.0dci 96kw 130k
Ex. Megane III grandtour, gt style, 1.2Tce 85kw 115k
Ex. Clio III grandtour, 1.2 55kw 75k
Ex (fnuk): Laguna III grandtour, 4control, 2.0dci 127kw 172k
Ex. Laguna III liftback, Bose 4control, 2.0dci 96kw 130k
Ex. Megane III grandtour, gt style, 1.2Tce 85kw 115k
Ex. Clio III grandtour, 1.2 55kw 75k
Re: Laguna III táhne doleva
Musím se taky přidat, Laguna r.v. 2011 najeto 95000 km a táhne mírně vlevo. Někdy jede rovně, ale stačí kanál nebo nějaká nerovnost a už zatáčí. Geometrie OK, brzdy taky, na STK mi to kluci prohlédli pořádně, všechno perfektní. Kola střídám sady zimní, letní, pneu prakticky nové a dělá to pořád. Řízení je elektrické. Auto jsem kupoval, když mělo najeto 75000 a už to dělalo. Myslel jsem, že to bude nějaká banalita, ale na nic jsem zatím nepřišel. Zrovna jsem uvažoval o výměně ložisek v tlumičích, když jsem našel toto vlákno, tak zatím asi počkám.
M.
M.
Re: Laguna III táhne doleva
Me to tahalo taky - ale mam sikovneho mechanika - a vibracnich deskach na STK se nasel silenblok na spodnim rameni. Projevovalo se to tahanim ke strane pri pridani plynu nebo nerovnostech. Dela v Chrudimi akorad do ledna uklici a vylepsuje dilnu
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice
Re: Laguna III táhne doleva
Je zajímavé ze se tady objevuje x majitelů lažun, který mají stejný problém s táhnutím doleva, ale zatím zadně rosení :-/
amat tady načrtnul možnou závadu snímače na posilovači řízeni, přemyslel jsem o tom, trochu hledal a narazil jsem tady na foru podobny problém s tažením doleva u Scenicu II, kde se problém objevil po nahrání novější verze SW.
Některé díly budou asi sdílené pro vice modelu (konkrétně ten posilovač řízení) a zda se, že by se mohlo jednat o SW vadu, kterou neumí řešit ani autorizovaný servis.
odkaz problím s tažením doleva u Scenicu II:
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=41222
Částečně jsem se s tím, že to táhne doleva už smířil ale přijde mi to jako VELKé SELHANÍ Renaultu.
PS: jinak všem krásné a pohodové Vánoce
amat tady načrtnul možnou závadu snímače na posilovači řízeni, přemyslel jsem o tom, trochu hledal a narazil jsem tady na foru podobny problém s tažením doleva u Scenicu II, kde se problém objevil po nahrání novější verze SW.
Některé díly budou asi sdílené pro vice modelu (konkrétně ten posilovač řízení) a zda se, že by se mohlo jednat o SW vadu, kterou neumí řešit ani autorizovaný servis.
odkaz problím s tažením doleva u Scenicu II:
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=41222
Částečně jsem se s tím, že to táhne doleva už smířil ale přijde mi to jako VELKé SELHANÍ Renaultu.
PS: jinak všem krásné a pohodové Vánoce
Laguna III, 2.0 dci, 110KW
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Laguna III táhne doleva
No me popravde napadlo treba i moznost rozhozene kalibrace serva. Servo by totiz melo urcite mit definovanou nulovou polohu do ktere se snazi dostat. Nevim jestli je toto ovlivnitelne pres diagnostiku - nezkousel jsem, ale zni mi to logicky podle toho co se tady popisuje.
Zrovna vcera jsem pomerne dost projizdel naseho grandtoura s hydroelektro rizenim (prave to co se zde zminuje v souvislosti s tahnutim) a naprosto zadne tahnuti se nekona. Nerovnosti, vymoly, brzdeni, zrychlovani... auto proste vzdy jede rovne.
Zrovna vcera jsem pomerne dost projizdel naseho grandtoura s hydroelektro rizenim (prave to co se zde zminuje v souvislosti s tahnutim) a naprosto zadne tahnuti se nekona. Nerovnosti, vymoly, brzdeni, zrychlovani... auto proste vzdy jede rovne.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů